Jump to content

Doppel

Recommended Posts

• Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Tein alkuun tollasen 8 mm neliötangosta (+ vasaraa), sittemmin sikkikoneella. On se legi aika hankalanmuotoinen osa kaikkine mutkineen.

post-692-1388836118498_thumb.jpg

Posted

Juu, olen harkinnu myös teräs reunustaa mun vanerimalleja jolloin reunat kestäis useammankin doglegin teon...

Tai jospa vaikka vesileikkaisin mallin 8mm teräslevystä...

On sulla ollu aika työmaata jo tuon mallin teossa. :)

Posted
No nyt olen saanu dogleg parin tehtyä millin pellistä.

[img]http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/DSC_0930.jpg[/img]
[img]http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/DSC_0933.jpg[/img]
[img]http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/DSC_0934.jpg[/img]

Ja vähän kuvia työn aikana:

[url=http://www.youtube.com/watch?v=viFHMhVT7KI]http://www.youtube.com/watch?v=viFHMhVT7KI[/url]
Posted

Kuinka kauan suunnilleen menee siihen, että peltiarkista tulee yks dogleg ja mitä maksaa materiaali?

Ajattelin vaan, kun Autocraftilla ilmeisen hyvälaatuiset pintapellit maksaa 60 puntaa kappale.

t. Mika

Posted

Alle tuon hinnan saan 2 neliötä 1mm:n peltiä (joka riittää koko doppelin sivujen vaihtoon) ja tuommoisen doglegin muotoiluun kuluu n. tunnin jos lasken muotoon leikkausta käsin peltisaksilla.

Posted
mutta lähestulkoon aina parempi mieli kun on itse onnistunut tekemään hyvää jälkeä :)

Juu. :)

Se mitä näillä töillä säästää saattaa jopa poikia siihen että olis varaa ostaa uudet lavan laidat Colombiasta... :)

Posted

Itsellä meni/menee noiden tekemiseen varmaan 10 tuntia eli ei paljon kannata tehdä. Se kun ei ole pelkästään pintapelti mitä yleensä tarvitaan. Sisäosat on vielä siis itselläkin vaiheessa, mutta juuri tänään pitäisi vasemman puolen sisäosan edistyä. Kahdesta osasta sekin on tehtävä.

Posted

Mulla olis käyny varmaan hieman nopeamminkin mutta aikaa kului valokuvaamiseen ja pellin leikkaukseen. 0,8mm:n laikalla olisin leikannu peltiä nopeamminkin..

Ja totta noissa sisä osissa varmaan aikaa kuluu enemmänkin jos niitäkin pitää vaihtaa. Omassa ne ovat korjauskelvolliset. Pintapeltiäkään ei tarvis vaihtaa mutta kun on vanhentamis prosessi meneillä nämä joutavat vaihtoon omassa... ;)

• 1 year later...
Guest Doppeli
Posted
Sain lopulta renkaat asennettu vanteille ja oli heti pakko asentaa possun navatkin paikalleen. Nyt näkee jo vähän miltä se alkaa näyttämään. Kunhan vaan vielä saan noi säätöpalatkin asennettua niin keula pääsee vielä muutama sentti alemmas... ;)

DSC_1673s.jpg

DSC_1677s.jpg

Kyll tulee ubee... Itse kerroin hiljattain sepolle et olen ajatellu tollasii kattoikkunoita doppeliini.

Sitten viikonloppuna kuulin et sellaiset on jo sulla laitettu autoon:)

Niin on maailma pieni:)

Itse asiassa ostit ton doppelin mun nenän erestä...

Oma vika kun en myynyt sulle aikoinaan sitä pallis doppelia, kun luulin saavani siitä rahaa joskus:)

Parempi niin koska en näkis nyt noin hienoo junis doppelii:)) Jatka samaan malliin...

doppeli man

• 5 months later...
Posted

Pikkasen osia tullu haalittua viime kuukausien aikana. Pitäs varmaan kohta alkaa saada jotain kasaankin jotta vaimo olis tyytyväisempi kun sillä on jokin aavistus että tässä on aika paljon rahaa jo kiinnitetynä ympäri tallia... :)

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

Pikkasen alkanu räpläämään tätä.

Tällä viikolla aloitin vaihdelaatikon nokkapalan muokkaamista. Vasen (juniksen) pala kaipas pikkasen modaamista jotta sen saa mahtumaan. Oikeella ässäkuplan sama jonka tilalle toi juniksen pala tulee.

DSC_0183.jpg

DSC_0184.jpg

16 tuumaset takapyörätkin ovat koeasennettuna nyt ja 205/55 mahtuu just ja just.. :)

20111202003.jpg

• 2 weeks later...
  • 11 months later...
Posted

Pikkasen osaa tullu kerättyä viimeisen vuoden aikana...

Peltinen etupuskurikin oli löytyny jolloin kuitunen joutas myyntiin.

DSC_3517.jpg

Konehuoltoa ja säätöä helpottava reikä ja siihen sopiva kansi tuli hankittua kesällä.

DSC_0581.jpg

Pari vihreetä peltiä tuli Kaarinasta.

2012-12-11s.jpg

Muutama lisää vihreetä saapui tänään Kolombiasta.

plaringt_zps04ad2775.jpg

Posted

Tee se itse popparit.

Vähän kyllä itseänikin himotti mut sit mietin että mulla on kohtuu hyvät orkkikset niin ei jaksa nähdä vaivaa.

Mut budjetti safareille vois olla kysyntää.

• 4 weeks later...
Posted

Tullu nyt parin viikon ajan pikkasen askarrellu puutavaralla. Viikonloppuna pitäs nyt päästä taas vääntämään vähän peltiä... :)

DSC_0864.jpg

Posted

Olisko ollut peräti tälläviikolla kun paruzzi ilmoitti että niiden valikoimista löytyy nyt myös juniksen vanhan mallinen takalokari. Mutta tietty on se aika helppo tehdä itsekkin. Suosittelen kylläkin tekemään sen sisälle vahvikkeen etteri lerpata/väänny liian helposti.

Posted
Ok. Oliko doppelin vai bussin/pakun kyljet? Tosin nämä ovat taatusti edullisemmat... :)

Sisäpintaan tulee kyllä vahvikkeet.

Bussi/paku muistaakseni mutta sitä en muista että kuinka korkeat olivat että olisiko sovellettavissa doppeliin.

Ja se on saletti että nuo tulee halvemmaksi ja aika varmaan tulee myös paremmat. Ja pellisepän kokemusta karttuu.

Posted

Nyt jigi on valmis! Tarkkasilmäinen ehkä huomaa että se on rakennettu silleen että osat saa kasattua toisinpäin kans että saa tehtyä molemmat sivut. ;)

eb10c1d5-3b85-411b-9823-1bcc47f75eec.jpg

Posted

Juu veneveistäjät erikseen :) Ja lasikuitu kutiaa inhottavasti. Vaikka ne oikeet veneet onkin puusta tehty..

Peltiä mukavempi muokata vaikka onkin pikkuisen äänekästä välillä.

• 4 weeks later...
Posted

Ennen hiihtolomia sain kaverilta jämäpalat etulattian korjaukseen ja päätin että korjaan korjauspalat ja käytän ne... :)

FF706753-orig.jpg

Korjauspalat raakamuotoiltu..

2013-02-24101210.jpg

Investoinu nyt kans tämmöiseen..

2013-03-07134617.jpg

Posted

Kylläpä näyttää hyvälle! On se helppoa kun sen osaa!

Kuumennatko noita peltejä yhtää ennenku naputtelet? Millainen vasara tuossa mukana? Rupeaa meinaan himottamaan kokeilla tehdä muottia näin puuseppänä,toinen juttu on millainen pellistä tulee.. mistä hommasit nuo sonderin ikkunat? Vai ite naputtelit nekin?

Posted

En oo vielä koskenu vasaraan noissa... :) Eikä niitä tarvi kuumentaa. Teen kuten Darth Wader tekis.

"The Force"... ;)

Sivuikkunoiden Popparit tuli Aircooledilta.

Posted
En oo vielä koskenu vasaraan noissa... :) Eikä niitä tarvi kuumentaa. Teen kuten Darth Wader tekis.

"The Force"... ;)

Sivuikkunoiden Popparit tuli Aircooledilta.

tuota,eli?? (ei oo pienitäkään haisuu itel :) )

en meinaan todella asiallista jälkeä.

• 2 weeks later...
Posted

Vihdoin pääsin vähäks aikaa talliin viimeistelemään ekaa peltiä...

Sidepanel1.jpg

Nyt pitäs sitten avata jigi ja kasata toisinpäin että sais vielä muovattua toisen puolen peltiäkin.

Guest Toheltaja
Posted

Hyvältä näyttää! Ihan ku ittelle tekis ;)

Posted

:D

Tässä eka pelti koesoviteltuna paikalleen.

DSC_0035.jpg

Nyt seuraa jigin avaus ja uudelleen kasaus vasemmanpuoleiselle pellille.