Guest Rampe79 Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Elikkäs oiskos suosituksia/infoo kuinka madaltaa etupäätä?Tarkoitus ois laskee noin 5 senttii.Onko ne esim hot carssilla myytävät 25 euron laskupalat mistään kotoisin ja miten on katsastuksen laita?Paras ois vissiin se säädettävä akselisto mut ei taida rahat riittää vielä!!!!!Sit vielä vinkkejä takapään madallukseen? Quote
Geronimo Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Tossa DOODAH:in ohjeet takapään madallukseen; http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/1.txt Quote
mite^ Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Tossa DOODAH:in ohjeet takapään madallukseen; http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/1.txt Vielä kun sais parit kuvat tuosta boorihommasta ni uskaltais varmaan itekki koittaa. :) Quote
Guest GeneralO Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Itse madalsin etupään sillä tavalla, että rälläkällä leikkasin akseliputkien keskellä olevat murkulat irti (siis ne, jotka pitävät vääntösauvoja paikallaan) ja käänsin niitä 11mm (samaan suuntaan, kun renkaat pyörivät eteenpäin ajettaessa) ja hitsasin kiinni. Keula madaltui noin 5-7cm. Jälkeenpäin ajateltuna olisi kannattanut sijoittaa muutama kymppi noihin hitsattaviin säätöpulikoihin, ne kun ajattelin jokatapauksessa myöhemmin siihen hitsailla kiinni.. Vaikein homma lienee olevan kyseisessä projektissa kiinni jumiutuneet pultit ja mutterit, joiden irrottamisessa menee aikaa ja hermot. Sama homma vääntösauvojen takaisinlaitossa, kai niihinkin on joku helppo keino olemassa mutta itselläni meni aikaa yli pari tuntia että ne olivat putkien sisällä.. Tässä pari huonohkoa vertailukuvaa: Ennen madallusta ja madalluksen jälkeen. Takapäätä on madaltanut joku edellinen omistaja, luultavasti juurikin tuolla boorisysteemillä parin napsun verran. Sekava on selostukseni, mutta parhaani yritin :D muistaakseni tältä foorumilta löysin nuokin ohjeet, eli hakua käyttämällä saattaa löytää lisää tietoa asiasta. Quote
mite^ Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Itse madalsin etupään sillä tavalla, että rälläkällä leikkasin akseliputkien keskellä olevat murkulat irti (siis ne, jotka pitävät vääntösauvoja paikallaan) ja käänsin niitä 11mm (samaan suuntaan, kun renkaat pyörivät eteenpäin ajettaessa) ja hitsasin kiinni. Keula madaltui noin 5-7cm. Jälkeenpäin ajateltuna olisi kannattanut sijoittaa muutama kymppi noihin hitsattaviin säätöpulikoihin, ne kun ajattelin jokatapauksessa myöhemmin siihen hitsailla kiinni.. Vaikein homma lienee olevan kyseisessä projektissa kiinni jumiutuneet pultit ja mutterit, joiden irrottamisessa menee aikaa ja hermot. Sama homma vääntösauvojen takaisinlaitossa, kai niihinkin on joku helppo keino olemassa mutta itselläni meni aikaa yli pari tuntia että ne olivat putkien sisällä.. Tässä pari huonohkoa vertailukuvaa: Ennen madallusta ja madalluksen jälkeen. Takapäätä on madaltanut joku edellinen omistaja, luultavasti juurikin tuolla boorisysteemillä parin napsun verran. Sekava on selostukseni, mutta parhaani yritin :D muistaakseni tältä foorumilta löysin nuokin ohjeet, eli hakua käyttämällä saattaa löytää lisää tietoa asiasta. Jokkis kuplissa tosi usein tehdään samalla tavalla mutta käännetään "väärää" suntaan jolloin keula nousee mistä taasen pieni hyöty lähdössä. Quote
Hebster52 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Yksi chopattu '66 jonka minä ostin pari vuotta sitten niin oli madallettu just noin. Sitten ilmeisesti oli tullu sanomista ja taas nostettu takas. Kun minä sitä sitten ostin ja tutkiskelin madallus mielessä huomasin että putki olikin vaan hitsattu umpeen etupuolelta... Saumat oli vielä auki runkopalkkia vasten... :o Onneks en ehtiny ajaa sillä ennen muokkausta. Heti akseli irti ja keskipalan kääntö, muutos 12cm... Ennen: Jälkeen: Quote
DOODAH Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 hih pikkujuttu, kun lumet lähti sillä aikaa kun madalsit? Quote
-tipi- Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Kaikki näyttävät opettelevan kantapään kautta ;o) Itsekin köyhänä opiskelijana ähelsi tehdä, jopa noi säätöpalat itse... Johkin aikaan Puuman aksilaa sai n.160€. Eikä sen kanssa tule ongelmaa katsastuksessa, ja korkeus on säädettävissä. Onko tuo liikaa siitä, ettei tarvi tehä hommaa kahdesti? Jouset menee helposti takaisin kun teippaa jouset nippuun, tai niputtaa ne sopivalla o-renkaalla. Quote
Guest jaksu81 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Itse madalsin etupään sillä tavalla, että rälläkällä leikkasin akseliputkien keskellä olevat murkulat irti (siis ne, jotka pitävät vääntösauvoja paikallaan) ja käänsin niitä 11mm (samaan suuntaan, kun renkaat pyörivät eteenpäin ajettaessa) ja hitsasin kiinni. Keula madaltui noin 5-7cm. Jälkeenpäin ajateltuna olisi kannattanut sijoittaa muutama kymppi noihin hitsattaviin säätöpulikoihin, ne kun ajattelin jokatapauksessa myöhemmin siihen hitsailla kiinni.. Vaikein homma lienee olevan kyseisessä projektissa kiinni jumiutuneet pultit ja mutterit, joiden irrottamisessa menee aikaa ja hermot. Sama homma vääntösauvojen takaisinlaitossa, kai niihinkin on joku helppo keino olemassa mutta itselläni meni aikaa yli pari tuntia että ne olivat putkien sisällä.. Tässä pari huonohkoa vertailukuvaa: Ennen madallusta ja madalluksen jälkeen. Takapäätä on madaltanut joku edellinen omistaja, luultavasti juurikin tuolla boorisysteemillä parin napsun verran. Sekava on selostukseni, mutta parhaani yritin :D muistaakseni tältä foorumilta löysin nuokin ohjeet, eli hakua käyttämällä saattaa löytää lisää tietoa asiasta. Itselläkin on nuo hot carsilta tilatut madalluspalat. Pitääkö siis akseleita vielä kääntää jonnekkin päin katkaisun jälkeen ennen kuin säätöpalat hitasataan paikalleen vai laitetaanko ne suoraan vaan paikalleen? Quote
Hebster52 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Merkkaa putkeen missä kohtaa alkuperäinen lukituspultti on ollu. Sitten asennat noi säätöpalat joko silleen että kun säätöpalat ovat korkeimmillaan tuo pultti osuu orggis kohtaan tai sitten ihan maun mukaan miten vaan. :) Jos asennat noi niin että ovat korkeimmillaan vakio korkeudella niin matalimmillaan laskee n. 10 cm +-1cm riippuen akselista. Quote
Guest jaksu81 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Merkkaa putkeen missä kohtaa alkuperäinen lukituspultti on ollu. Sitten asennat noi säätöpalat joko silleen että kun säätöpalat ovat korkeimmillaan tuo pultti osuu orggis kohtaan tai sitten ihan maun mukaan miten vaan. :) Jos asennat noi niin että ovat korkeimmillaan vakio korkeudella niin matalimmillaan laskee n. 10 cm +-1cm riippuen akselista. Onkos kellään nakata kuvaa kyseisten palojen asennuksesta? Elikkäs kuvat madalluspaloista löytyy http://www.hotcars.net/pdf/alusta.pdf sivu 110 vasen alalaita. (Hitsattavat pudotuspalat) Quote
Guest jaksu81 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Guukkeli auttaa. Tässä lienee oikein jos aikoo madaltaa? Quote
Hebster52 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Huom että pallonivel keulalla ja sidepultti keulalla on toi pultin paikka putkessa eri kohdassa. Quote
seppo mäntykivi Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Niin, ja mie oon kääntänyt tuota madallusjuttua enempi eteenpäin kun vakiossa on. Quote
Guest jaksu81 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Kiitoksia ja kumarruksia :) Näyttäs tuossakin olevan suunnilleen samassa kulmassa nuo palat kuin tuossa mun lähettämässä kuvassa. Paljonko seppo muuten madaltaa? Quote
Guest jaksu81 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Huom että pallonivel keulalla ja sidepultti keulalla on toi pultin paikka putkessa eri kohdassa. Kumpis se nyt onkaan vm.71? Quote
seppo mäntykivi Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Paljonko seppo muuten madaltaa? Tipi mittautti himoksella viime kesänä muistaakseni -3cm, ja tarkoitus on sen alle päästä? Quote
Guest jaksu81 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Paljonko seppo muuten madaltaa? Tipi mittautti himoksella viime kesänä muistaakseni -3cm, ja tarkoitus on sen alle päästä? Onks sulla pallonivelellä eikös noilla paloilla saa lähemmäs 10cm tiputettua? Quote
Fileas Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 http://dwl.fi/tipi/muut/oval54/54/ Karsee raktori :) Quote
Geronimo Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Tossa DOODAH:in ohjeet takapään madallukseen; http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/1.txt Vielä kun sais parit kuvat tuosta boorihommasta ni uskaltais varmaan itekki koittaa. :) Jep, matallusta pitäs ruveta kokeileen kesemmällä., kuvat tosiaan rokkais. Etuakseli ois hakua vailla mut toi takapää saattaa tuottaa ensmadaltajalle ehkä enemmän kirosanoja. Quote
-tipi- Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 mite^ said: Vielä kun sais parit kuvat tuosta boorihommasta ni uskaltais varmaan itekki koittaa. :) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2329-projekti-54-vw-1200/ Quote
Guest T-Bag Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Täysin ensikertalaiselle takapään madalluksessa meni toisella puolella puoli tuntia ja toisella puolella vartti. Ei mikään Teksasintemppu. Tosin hommaa helpotti huomattavasti se, että kaikki mutterit aukes ilman kohtuutonta voimankäyttöä, qmottamista yms sekä latat lähti sulavasti irti vääntösauvoista pelkkää kumivasaraa apuna käyttäen. Quote
Guest Rampe79 Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Näyttäs olevan käytös noi säätö mulikat muillakin mut miten sen katsastuksen laita on? Quote
Sakke Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 Näyttäs olevan käytös noi säätö mulikat muillakin mut miten sen katsastuksen laita on? Periaatteessa laiton keksintö.Vaakaputkia kun ei saisi hitsata/katkaista. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 Avis-tyyliset palat puolestaan saa asentaa laillisesti. Quote
ilmari Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 Avis-tyyliset palat puolestaan saa asentaa laillisesti. ...mutta nekin pitää asentaa ilman että akselia katkaisee, eikö? Itte hitsailin pystypaloja, ku pitäs leima saada ja siinä ohessa purkasin akselin. En kyllä keksiny äkkiä että miten sinne putken keskelle vaihtaa sen avis-keskiön. Alkuperäset ku oli aika pirun tiukkaan siellä kiinni ja akseli niiden kohalta klommolla. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 Aivan, ei saa katkaista. Tätä on jonkin kerran puitu tälläkin palstalla ja eri topiikeista saa varmasti vinkkejä. Käytännössä helpottaa jos tietää minkä levyinen se keskipalikka on. Ja se alkuperäinen palikka jääkin akselin sisään. Quote
Guest Rampe79 Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Onks joku koittanu katsastaa noilla paloilla ja jos on niin mikä oli tulos?Tutkiiko ne kuinka tarkkaan jos kaikki muu on kunnos ja asiallisesti tehty ettei oo räpelletty? Quote
Guest 1200-73 Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Mie ajattelin kokeilla noilla säätöpaloilla katsastaa. Tänään pitäs hitsata paikalleen palat. Mut sitä vanhaa keskipalikkaa ei kyllä miunkaan mielikuvituksella saa irti ku katkasemalla ku on sen verta isoilla lommoilla kiinnitetty. Quote
Kemin Karavaanari Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 Saako keulasta jouston puolesta ajettavan (joustavan) droppiolilla ja säätöakselilla ? Mulla pelkkä säätöakseli alimmillaan (ja pallonivelet linkussa). Jousto tietenkin kohtuu huono :) Pähkäilin, että jos droppiolat pudottais 6 senttiä ja akselilla pudottais pari senttiä niin eikös nivelet olis vielä inhimillisessä kulmassa ? Luonnollisesti nivelet on jo pitemmällä liikeradalla olevat, madallettuun keulaan tarkoitetut.. ja iskarit mallia lyhyet. Haave ois saada tonttiin, mutta joustoakin sais olla. Ilmapussit ilmeisesti ratkaisis tuonkin ongelman.. Quote
Pepe Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 Saako keulasta jouston puolesta ajettavan (joustavan) droppiolilla ja säätöakselilla ? Saa. Pähkäilin, että jos droppiolat pudottais 6 senttiä ja akselilla pudottais pari senttiä niin eikös nivelet olis vielä inhimillisessä kulmassa ? Kyllä. Reilu tontitus (esim 5cm maavara) pelkillä paloilla on ihan pelleilyä. Olkatappisessa on tuolloin vielä jouston rippeet jäljellä mutta pallonivelinen on jo aivan kaamea kivireki. Quote
Guest Raggare Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 eiks toi oo vähän oxymoron et tontissa ja joustoo :-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.