Guest umppari Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Vanhasta hakevarastosta putkahti päivänvaloon tämmönen Krankenwagen: Vm - 57, yksi omistaja, ajettu 41000 km, ajokuntoinen bensapumpun takaiskujen herkistelyn jälkeen. Pellit päällisin puolin taysin ehjät, alusta paksun massan peitossa. ( Ensi vaikutelma) Quote
Guest umppari Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Purettu ja kääntötelineessä kiinni. Massan alta löytyi kaikki juniksen normaalit ruosteet. Ne oli tosin "asianmukaisesti" peitetty useammalla peltikerroksella, kiinnikkeinä käytetty kaikkea mahdollista pop-niiteistä lasikuitupakkeliin. Osa oli jopa hitsattu. Quote
Guest umppari Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Parhaimillaan neljä paikkaa päällekkäin, hyvin pidetty ?? Auto on ollut suuren metsäkonsernin omistama, eli korjaukaet on tehty mitä ilmeisimmin merkkiliikkeessä. Ja arvo säilyy..... Quote
Guest umppari Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Cip1 osat paikalleen. Meni tuo hitsaus aika lähelle valmistusnumeroa. Kyselin ennen työn aloittamista kuinka tulee menetellä kun tuunataan noin lähellä valmistusnumeroa. Vastauksena oli että no hätä,...tuon ikäisessä ei tarvi olla stanssattua valmistusnumeroa kunhan löytyy kilpi jossa se on. Tässä tapauksessa myös alkupeäinen satanssaus säiltyi. Quote
Tanhis Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Heräsi ihan mielenkiinto että minkä metsakonsernin. Varsinkin kun omakin on kemin veitsiluodon tehtailta kotoisin. Eli onko krankeneita ollut enemmänkin mettätehtaiden käytössä. Quote
mikan Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 41000 kilometrin aikanakin ehtii ruostepiru iskeä kyntensä peltiin. Mutta ihan hyvä lähtökohta tuo on kun vertaa millaisia yleensä ovat. Onko täysi ampparivarustus? t. Mika Quote
mikko k Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 "Parhaimillaan neljä paikkaa päällekkäin, hyvin pidetty ??" Ja sitten 41tkm... Pikemminkin +100/200/300tkm... Quote
Guest umppari Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Hallan Sahan ambulanssi Kotkasta. Auton mukana tuli ajopäiväkirja jossa on listattu sairaankuljetukset ml. potilaiden nimet, päivät, kuskit, kim-lukemat jne. Poistettu liikenteestä -74 palveltuaan 17 vuotta. Alkuperäinen ( =ainoa) rekisterikirja on tallessa.Kilsat 41000 pitää paikkansa, mutta auto on saanut muuten siipeensä ajan saatossa. Quote
SePi Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Täytyy kunnioittaa teitä klaimpparin rakentajat! Itse kauhistelen muutamaa pelikortin kokoista pintaruostetta splittini pohjapelleissä... Hallan sahasta tuli mieleen, että ei O. Karkiainen (ehkä Onni?)olis ollu koskaan krankkenin kuski missään vaiheessa 50-lukua. Tämän niminen mies on ollu kuplani ensimmäinen omistaja ja muutamat jäljet johtais Kotkalaisen sahan autokuskiin. Voin tosin olla hakoteilläkin :-/ Olisko autokuskilla ollu varaa uuteen kuplaan vuonna -52? Quote
ARTO Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Hallan Sahan ambulanssi Kotkasta. Auton mukana tuli ajopäiväkirja jossa on listattu sairaankuljetukset ml. potilaiden nimet, päivät, kuskit, kim-lukemat jne. Poistettu liikenteestä -74 palveltuaan 17 vuotta. Alkuperäinen ( =ainoa) rekisterikirja on tallessa.Kilsat 41000 pitää paikkansa, mutta auto on saanut muuten siipeensä. Appiukko muisteli auton nähtyään, että se olisi ollut kolarisa sahan järjestelyveturin kanssa, se selittäisi suuren määrän peltiosien vaihtoa. Varustuksesta suurimpina puutuu paarit, lääkärin tuoli ja sinivilkku. Spottivalopeili, puhaltimet sumerit ym krääsä on onneksi tallessa. Miten hoidettu ekojen 17 vuoden aikana ajojen välissä tekee peltien kuntoon enemmän mitä mittarissa lukee + miten säilötty vuoden -74 jälkeen. Hyvin hoidettu/puunattu ´61 umppari 410000km ajettuna voi voittaa peltien kunnossa huonosti/tietämättömästi hoidetun 41000km ajetun. Omat Duracelit ei riittäis valtaviin ruostehommiin, joten kumarran ja nostan vw-lippistä pellin vääntäjille/hitsaajile:) Quote
Guest umppari Posted January 2, 2009 Posted January 2, 2009 Ei ollut Onnin nimeä ajopäiväkirjassa. Quote
Guest umppari Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 Pienen ( 1,5 vuoden) motivaatiokatkoksen jälkeen lanssi on nyt hitsattu peltivalmiiksi. Samoin alusta on hiekkapuhallettu ja maalattu pariin kertaan. Eli kurjin vaihe on tehty, ei ihan heti uskoisi samaksi autoksi kuin mistä nuo ylemmät kuvat on otettu. Mikä on mahtanut olla -57 auton alkuperäinen pohjan väri ? Quote
Virtanen Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 Hyvä! Motivaatiota nuo usein tarvitsevatkin ja paljon... Pohjassa lienee se VW:n "pohjaväri" eli vaalean siniharmaa. Koppa on aluksi vedetty sillä läpikotaisin, ja lopuksi pintaväri. Pintamaalia on sitten sumuttunut osittain myös alustaan mm. pyöränaukkojen kohdilla. Quote
non-hippy Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 Tuollaista pohjaa kanssa koukkineena oli väri (mistä sitä löytyi)sellainen tummahkon punainen, melkein viininpunainen "pohjaväri". ei matta vaan vähintään puolikiiltävä. Sitä oli siis tuossa aaltopeltipohjassa, palkeissa ja lämpökanavissa eristerättien alla. Pyöräkotelot oli jo lähes kokonaan pintavärillä. "Moottoriaisat",vaihdelaatikon alta koukkaava palkki ja vääntösauvaputki jopa kohtuu paksussa pintamaalissa. Alustan pintavärit kuitenkin siihen tyyliin miten notkea selkä tehtaan maalarilla on ollut... Quote
Guest umppari Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Nyt oli maalarilla notkea selkä..., vai olisiko kori ollut sittenkin kiinni kääntötelineessä. Quote
Timo Varis Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Hyvää yritetään,priimaa pukkaa.Hienoa työtä jatka samaan malliin ja laita keskusteluun kuvia ,tarinoita lisää. Quote
Guest umppari Posted November 29, 2010 Posted November 29, 2010 Että kun ei jaksa. Meni myyntiin, mutta ei alle torihintojen. Quote
MU Posted November 29, 2010 Posted November 29, 2010 Häh!,mitäs sä Arto meinaat,tossahan ois ollu jo kaikki paskimmat hommat takana päin. No taishan sulle noita juniksia vielä jäädä. -Mikko- Quote
Guest umppari Posted November 29, 2010 Posted November 29, 2010 Joo S&M hommat on tehty. VW autoja on 5 kpl tallissa, joten ei tässä olla ihan viimeistä myymässä.... Mutta jos joku tuon ostaa ja laittaa kasaan, niin parempi se kuin vuositolkulla mun tallissa odottamassa osien häviämistä. Quote
Guest umppari Posted December 14, 2010 Posted December 14, 2010 Minun osaltani tämä rakentelu pättyi tähän. Aikaansaannoksia eri autoilla: Bug in Finn 2003 Paras T2, Old Timer Run 2006 paras VW, VW kesäpäivät 2006 paras rakennettu, Oittaa VW Fun in Finn 2006 väen valinta, Old Timer Run 2004 paras Euro, Cars Top 10 joukossa 2 kertaa Kouvola Swap Meet, Tykkimäki Drift erikospalkinto ja jotain muuta vähemmän huomioitua. Käsien läpi mennyt pitkälti toistakymmentä VW T2/T1 autoa ja muutama kupla. VW harrastus ei lopu, mutta nysvääminen saa jäädä. Sivariautona turbo+kompura DSG VW. T. Umppari Quote
Guest umppari Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Onnea ja menestystä Kranken VW:n uudelle omistajalle. Quote
Guest umppari Posted October 11, 2011 Posted October 11, 2011 No niin, nyt se on sitten taas liikenteessä alkuperäisillä kilvillä. RR-3??. Quote
vilkku Posted October 11, 2011 Posted October 11, 2011 No niin, nyt se on sitten taas liikenteessä alkuperäisillä kilvillä. RR-3??. Minnekkäspäin Suomea auto päätyi? Pari kuvaa nykytasosta olisi kiva nähdä, ei näitä paljon luonnossa näe =) Quote
Guest umppari Posted October 12, 2011 Posted October 12, 2011 Helsinkiin. Kiilsi kuin vauvan peppu kun viimeeksi sen näin. Vähintään uudenveroinen auto. Quote
Guest vilho Posted October 12, 2011 Posted October 12, 2011 Ettei Espooseen? Onkin pitänyt kysellä täällä eräästä havainnosta. Quote
Guest umppari Posted October 12, 2011 Posted October 12, 2011 Tallipaikka oli ainakin Hesassa...omistaja voi olla Espoosta Quote
vilkku Posted October 12, 2011 Posted October 12, 2011 Yes, ton mä hitsasin..... Oij... Olispa silloin ollu rahaa =) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.