Jump to content

67 Variant takaisin henkiin


MU

Recommended Posts

Posted

Jonkinlaista edistystä on taas tapahtunut,ainaskii matot on lattialla ja valotkin sain toimimaan.Eihän tossa

enää nii hirveitä ois.Ai nii,tarvishan se joku kiuas niputtaa tonne takaloosteriin.

post-3305-13888362189022_thumb.jpg

post-3305-13888362189496_thumb.jpg

post-3305-13888362189935_thumb.jpg

  • Like 1
Guest MillaI
Posted

Mistä sä matot hankit, ompelitko itse?

Mulla nuo vähän repsottaa, vois vaihtaa ne hienompiin.

 

Sulla ei näy etuosassa jaloissa ilma-aukkoja, poistitko ne, vai eikö tullu mattojen mukana?

 

Hyvin edistyy kaara!

Onnittelut!

Posted

Onnitteluja otetaan vastaan vasta kun kärry kulkee ;) Kiitos kuitenkin!

Matot leikkasin ihan metritavarasta,pitäis vastata Volkkareissa käytettyä mattolaatua.

Kanttinauhat ompelutin verhoojalla.Lämpökanaaleissa ei tosiaan oo aukkoja,eiköhän sitä

lämpimässä Suomen kesässä tareta.

Posted

Hieno auto. Erityisesti väri- ja vannevalinta miellyttää mun silmää.

Posted

Koneen niputuskin on päässyt vauhtiin,tulossa on tätä tuttua peruskauraa:85,5mm,W110,Brosolit,hieman

kevennystä vauhtikseen ja vähän ruttua lisää.Kannet meinaavat tuottaa hieman päänvaivaa kun suomenmaasta

ei tahdo löytyä isoventtiilikansia kyseisellä porauksella.Eihän tämmöinen"pikkulohko"niitä kaipaisi mutta kun kerran

uudet ostaa niin siinähän ne samalla..!Ja tietäähän sen miten tässä jatkossa käy,kun mikään ei riitä!

Puhallinkoppaa tänään vähän työstin että sai letkulähdöt putsarille.Alumiinipellillä ja kemiallisella metallilla reikä umpeen.

post-3305-13888362234718_thumb.jpg

post-3305-13888362234991_thumb.jpg

post-3305-1388836223532_thumb.jpg

Posted

Ei viel,teen koneen valmiiks ja pistän paikoilleen,tipautan vasta sitten auton alas.

  • 1 month later...
Posted

Varianttikin pääsi tallin perukoilta oviaukolle ihmettelemään Suomen suvea mutta ei vielä sen pidemmälle.

Tehtävien töiden lista on vielä niin pitkä että Mikkelin reissu jää suosiolla väliin,ei vanha jaksa enää viettää

öitä tallilla!Renkaita pääsin kokeilemaan alle ja epäilyistäni huolimatta takarenkaatkin mahtui alle,nämähän olivat

6*15 et25 ja 175/65 15.Kulkuasento jäi aavistuksen takakenoksi joten voi olla että otan perää vielä pari senttiä ylös.Moottoritilan kuvaa ihmetteleville kerron että ei,ei ole tulossa turboa ;)

post-3305-13888362399819_thumb.jpg

post-3305-13888362400117_thumb.jpg

post-3305-13888362401949_thumb.jpg

  • Like 2
Posted

Törkeen Hieno "VarreKolkki" Kyllä! Vanteet ja niiden maalaus sopii kuin nenä päähän! Onnittelut projektin edistymisestä, vaikkei Mikkelissä vielä tänä vuonna nähtäisikään.

Posted

Kiitos palautteesta,ei tullut kuvattua tuota pakosarjaa sen irti ollessa mutta tossa on joku kuva lisää.

Kakkossylinterin putki jäi aivan liian lyhyeksi kun meinas käyrät ja tila loppua kesken.Mutta eiköhän ne

kaasut osaa ulos noinkin.

post-3305-13888362406443_thumb.jpg

post-3305-13888362406832_thumb.jpg

Guest anglia67
Posted

No perkules! Tätä projektiahan tuli käytyä katsomassa siitä naapuritontilta.Tajuttoman hieno variant !!

  • 1 month later...
Posted

On the road again,lähes kolmenkymmenen vuoden tauon jälkeen on Variant palannut jälleen elävien kirjoihin.

Eilen suoritettu rekisteröintikatsastus sujui lähes huomautuksitta(vähän vilkkua pimeenä) mutta vasta tänään

sain kilvet Trafin tietokone ongelmien takia.

Kyllähän siinä vielä kaikenlaista hieromista ja säätämistä riittää.Ja kaiken huipuksi on moottori kasattava

talven aikana uuteen lohkoon kun ilmeni että siinä on hius halkeama nelossylinterin oikean puoleisesta

yläpinnapultista kohti öp anturia,ja tietysti halkeama ulottuu öljykanavaan...

Mutta kaikesta huolimatta on ihan hyvä fiilis kun auto on nyt rekisteröitynä tossa kotipihalla.

Tässä vaiheessa on syytä lausua parit kiitokset,ensinnäkin serkulleni Jannelle ISO KIITOS kun tarjosi loistavat

rakentelutilat käyttööni.Ilman tätä mahdollisuutta ei tämä projekti olisi edes käynnistynyt.

Kiitokset myös Janille ja Terolle monenmoisesta avusta!

 

T:Mikko

post-3305-13888362586167_thumb.jpg

post-3305-13888362586535_thumb.jpg

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Onneksi on vielä metri lunta maassa eikä ajokeleistä tietoakaan,on nuo talven ajaksi suunnitellut

hommat meinaan pahasti kesken.Moottori alkaa valmistumaan kyllä pikku hiljaa uuden lohkon ympärille

(vanha oli halki).Ei löytynyt "hyllystä" enää kolkin lohkoja joten piti teetättää kuplan lohkoon paikka öljyn täyttöputkea varten, muutenhan tuo menee heittämällä kun mulla ei ole sitä alapuolista takatukea.Tönärit pitäis vielä mitoittaa kun vaihdan alumiiniset teräksisten tilalle jos vaikka sais pahimmat rallatukset hiljenemään.

Sit pitäis vielä takajousitusta vähän säätää ja bensatankkia paikata ja....

post-3305-13888363084417_thumb.jpg

post-3305-13888363084679_thumb.jpg

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Guest Harri126
Posted
Sivuvilkut tuli pakollisiksi joskus 80-luvulla.

Jep, -85, sitä ennen käyttöönotetuissa autoissa ei sivuvilkkuja vaadita.

  • 3 months later...
Posted

Pientä vanneswappia ennen talvilevolle ryhtymistä.

No joo, ehkä jatketaan vanhoilla. Jos ei sit löydä talvella jotain kivaa...

 

Peltivalssit nastoilla:

post-3305-13888363938321_thumb.jpg

post-3305-13888363938487_thumb.jpg

post-3305-13888363938772_thumb.jpg

Posted

Todella hienoa työtä. Jälleen yksi klassikko takaisin liikenteeseen.

Voi,miksi minä koskaan hävitinkään oman fastbackini...

  • 2 months later...
Posted

Viimenään on kotiutunut uuden koneen osia sen verran että pääsee aloittamaan kasaus hommat.

Suurimman vaivan aiheutti lohkon ja kansien koneistustyöt joita piti teettää neljällä! eri koneistajalla.

Kun yksi pystyi tekemään yhden homman ja toinen toisen ja kaiken lisäksi aikataulut venyivät niin alkoi välillä

olemaan huumori hukassa.

Olisikin hienoa jos ystäväpiiriin kuuluisi kaveri jolla olisi tietotaito VW:n koneista ja työstökoneet käytössä niin

helpottuisi moni asia.

No valitus sikseen, tänään sain alakerran momenttiin ja sehän on jo puoli voittoa. Pääsee aina pieni helpoituksen

huokaus kun huomaa koneen pyörivän herkästi vielä momenttiin vedon jälkeenkin :)

 

Kone lyhyesti:

78/94

FK44/Pauter 1.4

CB:n miniwedge 42/37

Tupla Lorttot

123 sytkä

post-3305-1388836409767_thumb.jpg

post-3305-13888364097837_thumb.jpg

post-3305-13888364098025_thumb.jpg

Posted

Vähän myöhästä tässä vaiheessa mutta tarkistitko että ottaako nokan rattan pultit öljypumppuun kiinni.

  • 1 month later...
Posted

Näinhän tässä taas kävi, kohta on jo juhannus ja romut on yhä levällään. Millonkohan sitä oppis..

Tänään on hierottu venttiilikoneiston geometriaa kohilleen, 2mm tönäreistä pois ja vähän rotia pukin alle

niin avot.

Vielä kun löytäis Kouvolan kulmilta alumiinihitsarin joka pistäis vähän täytettä imusarjoihin niin

alkais näyttää paremmalta.

Ja vastaus tipin 2kk sitten esittämään kysymykseen: Hoover modit nou, full flow jes !

Tältä näyttivät CB:n miniwedget:

post-3305-13888364317811_thumb.jpg

post-3305-13888364318067_thumb.jpg

post-3305-13888364318343_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...