MU Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Jonkinlaista edistystä on taas tapahtunut,ainaskii matot on lattialla ja valotkin sain toimimaan.Eihän tossa enää nii hirveitä ois.Ai nii,tarvishan se joku kiuas niputtaa tonne takaloosteriin. 1 Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Mistä sä matot hankit, ompelitko itse? Mulla nuo vähän repsottaa, vois vaihtaa ne hienompiin. Sulla ei näy etuosassa jaloissa ilma-aukkoja, poistitko ne, vai eikö tullu mattojen mukana? Hyvin edistyy kaara! Onnittelut! Quote Link to comment
MU Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 Onnitteluja otetaan vastaan vasta kun kärry kulkee ;) Kiitos kuitenkin! Matot leikkasin ihan metritavarasta,pitäis vastata Volkkareissa käytettyä mattolaatua. Kanttinauhat ompelutin verhoojalla.Lämpökanaaleissa ei tosiaan oo aukkoja,eiköhän sitä lämpimässä Suomen kesässä tareta. Quote Link to comment
Guest Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Hieno auto. Erityisesti väri- ja vannevalinta miellyttää mun silmää. Quote Link to comment
MU Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Koneen niputuskin on päässyt vauhtiin,tulossa on tätä tuttua peruskauraa:85,5mm,W110,Brosolit,hieman kevennystä vauhtikseen ja vähän ruttua lisää.Kannet meinaavat tuottaa hieman päänvaivaa kun suomenmaasta ei tahdo löytyä isoventtiilikansia kyseisellä porauksella.Eihän tämmöinen"pikkulohko"niitä kaipaisi mutta kun kerran uudet ostaa niin siinähän ne samalla..!Ja tietäähän sen miten tässä jatkossa käy,kun mikään ei riitä! Puhallinkoppaa tänään vähän työstin että sai letkulähdöt putsarille.Alumiinipellillä ja kemiallisella metallilla reikä umpeen. Quote Link to comment
Jallu Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 joko vanteet ruuvattu alle ? kuvia ? Quote Link to comment
MU Posted May 30, 2010 Author Share Posted May 30, 2010 Ei viel,teen koneen valmiiks ja pistän paikoilleen,tipautan vasta sitten auton alas. Quote Link to comment
MU Posted July 16, 2010 Author Share Posted July 16, 2010 Varianttikin pääsi tallin perukoilta oviaukolle ihmettelemään Suomen suvea mutta ei vielä sen pidemmälle. Tehtävien töiden lista on vielä niin pitkä että Mikkelin reissu jää suosiolla väliin,ei vanha jaksa enää viettää öitä tallilla!Renkaita pääsin kokeilemaan alle ja epäilyistäni huolimatta takarenkaatkin mahtui alle,nämähän olivat 6*15 et25 ja 175/65 15.Kulkuasento jäi aavistuksen takakenoksi joten voi olla että otan perää vielä pari senttiä ylös.Moottoritilan kuvaa ihmetteleville kerron että ei,ei ole tulossa turboa ;) 2 Quote Link to comment
Jani Jokela Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Törkeen Hieno "VarreKolkki" Kyllä! Vanteet ja niiden maalaus sopii kuin nenä päähän! Onnittelut projektin edistymisestä, vaikkei Mikkelissä vielä tänä vuonna nähtäisikään. Quote Link to comment
mite^ Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Melko aistikas peli. Pari kuvaa lisää pakosarjasta? :) Quote Link to comment
MU Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 Kiitos palautteesta,ei tullut kuvattua tuota pakosarjaa sen irti ollessa mutta tossa on joku kuva lisää. Kakkossylinterin putki jäi aivan liian lyhyeksi kun meinas käyrät ja tila loppua kesken.Mutta eiköhän ne kaasut osaa ulos noinkin. Quote Link to comment
Guest anglia67 Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 No perkules! Tätä projektiahan tuli käytyä katsomassa siitä naapuritontilta.Tajuttoman hieno variant !! Quote Link to comment
MU Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 On the road again,lähes kolmenkymmenen vuoden tauon jälkeen on Variant palannut jälleen elävien kirjoihin. Eilen suoritettu rekisteröintikatsastus sujui lähes huomautuksitta(vähän vilkkua pimeenä) mutta vasta tänään sain kilvet Trafin tietokone ongelmien takia. Kyllähän siinä vielä kaikenlaista hieromista ja säätämistä riittää.Ja kaiken huipuksi on moottori kasattava talven aikana uuteen lohkoon kun ilmeni että siinä on hius halkeama nelossylinterin oikean puoleisesta yläpinnapultista kohti öp anturia,ja tietysti halkeama ulottuu öljykanavaan... Mutta kaikesta huolimatta on ihan hyvä fiilis kun auto on nyt rekisteröitynä tossa kotipihalla. Tässä vaiheessa on syytä lausua parit kiitokset,ensinnäkin serkulleni Jannelle ISO KIITOS kun tarjosi loistavat rakentelutilat käyttööni.Ilman tätä mahdollisuutta ei tämä projekti olisi edes käynnistynyt. Kiitokset myös Janille ja Terolle monenmoisesta avusta! T:Mikko Quote Link to comment
Jallu Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 aika yllättävää että konttorilla koneet jumissa,,, Siisti peli !!! Quote Link to comment
Lasse Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Kun katsoo mikä oli lähtötilanne, niin ison urakan olet tehnyt, mutta lopussa kiitos seisoo. Upea peli. Quote Link to comment
MU Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Lasitaidetta: Quote Link to comment
JaniM Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Ollut kana kynittävänä :) Quote Link to comment
variant69 Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 mites noi sivuvilkut onko pakollisia? eiks loksun etukulmas oleva vilkku riitä? Quote Link to comment
Lasse Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Sivuvilkut tuli pakollisiksi joskus 80-luvulla. Quote Link to comment
Jorrma Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Jättäsin sivuvilkut laittamatta, on noita ajossa ilman niitä. Quote Link to comment
MU Posted March 7, 2011 Author Share Posted March 7, 2011 Onneksi on vielä metri lunta maassa eikä ajokeleistä tietoakaan,on nuo talven ajaksi suunnitellut hommat meinaan pahasti kesken.Moottori alkaa valmistumaan kyllä pikku hiljaa uuden lohkon ympärille (vanha oli halki).Ei löytynyt "hyllystä" enää kolkin lohkoja joten piti teetättää kuplan lohkoon paikka öljyn täyttöputkea varten, muutenhan tuo menee heittämällä kun mulla ei ole sitä alapuolista takatukea.Tönärit pitäis vielä mitoittaa kun vaihdan alumiiniset teräksisten tilalle jos vaikka sais pahimmat rallatukset hiljenemään. Sit pitäis vielä takajousitusta vähän säätää ja bensatankkia paikata ja.... Quote Link to comment
MU Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Ei pelkkiä ilmavehkeitä :) Quote Link to comment
MU Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Juuh, kävi vanha piäneks. Quote Link to comment
Guest Harri126 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Sivuvilkut tuli pakollisiksi joskus 80-luvulla. Jep, -85, sitä ennen käyttöönotetuissa autoissa ei sivuvilkkuja vaadita. Quote Link to comment
MU Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Pientä vanneswappia ennen talvilevolle ryhtymistä. No joo, ehkä jatketaan vanhoilla. Jos ei sit löydä talvella jotain kivaa... Peltivalssit nastoilla: Quote Link to comment
MU Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Ja 6,5/15 alut: Quote Link to comment
jrasi Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Ei noita viimeisiä teinintuninkeja ainakaan, hyi, yök, en syö. Quote Link to comment
Guest Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Todella hienoa työtä. Jälleen yksi klassikko takaisin liikenteeseen. Voi,miksi minä koskaan hävitinkään oman fastbackini... Quote Link to comment
MU Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Viimenään on kotiutunut uuden koneen osia sen verran että pääsee aloittamaan kasaus hommat. Suurimman vaivan aiheutti lohkon ja kansien koneistustyöt joita piti teettää neljällä! eri koneistajalla. Kun yksi pystyi tekemään yhden homman ja toinen toisen ja kaiken lisäksi aikataulut venyivät niin alkoi välillä olemaan huumori hukassa. Olisikin hienoa jos ystäväpiiriin kuuluisi kaveri jolla olisi tietotaito VW:n koneista ja työstökoneet käytössä niin helpottuisi moni asia. No valitus sikseen, tänään sain alakerran momenttiin ja sehän on jo puoli voittoa. Pääsee aina pieni helpoituksen huokaus kun huomaa koneen pyörivän herkästi vielä momenttiin vedon jälkeenkin :) Kone lyhyesti: 78/94 FK44/Pauter 1.4 CB:n miniwedge 42/37 Tupla Lorttot 123 sytkä Quote Link to comment
Tanhis Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Vähän myöhästä tässä vaiheessa mutta tarkistitko että ottaako nokan rattan pultit öljypumppuun kiinni. Quote Link to comment
MU Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Jep, öljypumpusta otettu siivu pois. Quote Link to comment
Marko Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Yleensä riittää kun sipasee tosta pultin kannasta sen ulokkeen pois. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Et tainnut HVX modia tehdä? Tuleeks full flow? http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10130-mitä-kampikammiolle-tehdään-ennen-kasausta/ Quote Link to comment
MU Posted January 23, 2012 Author Share Posted January 23, 2012 Nopeammin on hiottu yksi kohta pumpusta kuin 3 pultin kantaa ;) Quote Link to comment
MU Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Näinhän tässä taas kävi, kohta on jo juhannus ja romut on yhä levällään. Millonkohan sitä oppis.. Tänään on hierottu venttiilikoneiston geometriaa kohilleen, 2mm tönäreistä pois ja vähän rotia pukin alle niin avot. Vielä kun löytäis Kouvolan kulmilta alumiinihitsarin joka pistäis vähän täytettä imusarjoihin niin alkais näyttää paremmalta. Ja vastaus tipin 2kk sitten esittämään kysymykseen: Hoover modit nou, full flow jes ! Tältä näyttivät CB:n miniwedget: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.