Jump to content

67 Variant takaisin henkiin


MU

Recommended Posts

Nyt on venttiilit koneessa säädetty ja muutenkin ollaan siinä jamassa että poistun

viikoksi napapiirin pohjoispuolelle nollaamaan tilannetta. Jos ei muuten onnistu niin eiköhän

Tunturihotellin tiskiltä löydy siihenkin lääkettä...

post-3305-1388836436192_thumb.jpg

post-3305-13888364362217_thumb.jpg

post-3305-13888364362553_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Nyt pitäisi puhallinpyörän pysyä nipussa vähän korkeammillakin jengoilla. Seuraavaksi paketti tasapainoitukseen.

Ja jos joku Gulf Zink Plussan käyttäjä on tuskaillut niitä litran purkkeja niin nyt löytyy myös 5 litran pönikkä, ja komea onkin!

US Partsilla (maahantuoja) maksaa kuulemma yli 70€ mutta ainakin Kouvolassa (Myllykosken Osaset) myy hintaan 49e!

post-720-0-93477100-1391694151_thumb.jpg

post-720-0-15742500-1391694171_thumb.jpg

post-720-0-37320200-1391694192_thumb.jpg

Link to comment

Ja jos joku Gulf Zink Plussan käyttäjä on tuskaillut niitä litran purkkeja niin nyt löytyy myös 5 litran pönikkä, ja komea onkin!

US Partsilla (maahantuoja) maksaa kuulemma yli 70€ mutta ainakin Kouvolassa (Myllykosken Osaset) myy hintaan 49e!

Aika hapokasta. South West Trade myy litran pulloissa 9 eur / litra, tosin siinä ei tule noin komeaa pönikkää mukana. Onko tuo Gulf Classic siis sama öljy kuin se Zinc Plus?
Link to comment

Juu, tämä olikin mielessä kun pääsi kerran pultti vähän löystymään niin hakkas jo tappia väljäksi.

En siis taida olla yksin saman ongelman kanssa. Itse kiristelin muutamaan otteeseen tierpin matkalla ja nyt pitäisi irroittaa kone kokonaan kun ei ole mitään hajua missäpäin ykk on kun hihnapyörä heittää sen 10astetta riippuen siittä mihin sen kiristää. BTW onko kaikissa kolkeissa samankokoinen hihnapyörä?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tuli tuossa putsailtua ja puhalleltua noita Pauterin keinuja kun huomasin että yhdessä keinussa ei ilma

kulje säätöruuvin kautta keinun sisäpinnalle. Syy tähän selvisi kun käänsi säätöruuvin auki, tähän keinuun oli

eksynyt ruuvi jossa ei ole ollenkaan öljyreikää tuossa kierreosuudessa. 

Pari kesää näillä olen nyt ajanut mutta onneksi ei ollut suurempaa kulumaa aiheuttanut.

Ja nämähän olen uutena ostanut eli tehtaan jäljiltä ovat.

Ajattelin samalla ajaa keinuhin tuon öljyuran kulkemaan ympäri keinun, nythän se puuttuu tuolta alapinnasta jossa

on kumminkin suurempi paine. Vai onko siitä kumminkaan mitään hyötyä sillä eihän sinne mitään kummoista

öljynpainetta pääse syntymään kun keinussa on päällä reiät öljyuran kohdalla?

 

post-720-0-79682400-1392646243_thumb.jpg

post-720-0-98960800-1392646251_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Tuo yllä oleva videohan oli viime kesältä, eli ei ole vehkeet nipussa (taaskaan) vaikka ajokausi painaa päälle. Runkokone (oisko tää EVO2) alkaa olemaan kasassa mutta kaikkea pientä puuhastelua riittää. Kolkin moottoriluukun allahan ei tunnetusti ole korkeus suunnassa liikaa tilaa josta johtuen tuplakaasareiden imusarjojen muodot ei ole sieltä virtaavimmasta päästä. Sain hitsautettua sarjoihin hieman lisää materiaalia (Kiitos Tolvana, ei männy puhki!) ja yritin saada vähän jouhevampaa kanavaa aikaiseksi. Toivottavasti ei aiheuttanut kovin suurta tehohävikkiä!

 

post-720-0-43208900-1399385595_thumb.jpg

post-720-0-70893200-1399385602_thumb.jpg

post-720-0-85587400-1399385610_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Pari kesää kurvailtu ilman suurempia murheita ja nyt kun onnistuin saamaan Variantille lämpöisen säilytyspaikan niin ehkä on paikallaan tsekata tekniikkaa hieman tarkemmin. Kivasti toimiva paketti tuo on ollut joten ei kai sille osaa ihmeempiä tehdä. Tai voishan sitä toista nokkaa ajatella....

post-720-0-71734500-1450188436_thumb.jpg

post-720-0-90242600-1450188467_thumb.jpg

post-720-0-82861500-1450188520_thumb.jpg

post-720-0-43352200-1450188545_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Itse olen ollut aina peltivanteiden ystävä, sopivalla värikombolla toimii monessa autossa. Ja ei ole minkäänlaista tarvetta nykyaikaistaa ulkonäköä. No makuja on monia, hyvä niin.

  • Like 6
Link to comment
  • 1 year later...
  • 5 months later...

Tänään mailin veto Lappeenrannan kentällä mutta ei ollut kulkua ei. Viime vuonna samalla paketilla 184 ja nyt yli kymppi vähemmän. Jotenkin on herkkyys ylhäällä pois, tuntuu kuin ei saisi ainetta tarpeeksi. Ja kaiken lisäksi taisin nostaa vähän liian aikaisin. Selityksiä, selityksiä...

https://www.youtube.com/watch?v=Oi-Hpdr-HIw

Edited by MU
Link to comment
1 hour ago, Paadre said:

Jos niiden nuolien kohdalla piti vasta nostaa ni kyllä sä vähän ennakoit, ainakin mun mielestä. 

 

Ei ollut ihan varmuutta mittauspisteestä niin nostin ennen nuolia olleen lippumiehen jälkeen.

Link to comment
  • 1 year later...
3 hours ago, hpa said:

Onko diagnoosia?Kakkosen kiertokangen laakeri leikannut kiinni vai pultti katkennut?Itse palasin vakiomoottorin käyttäjäksi vastaavan vaurion jälkeen.

Pultti poikki, tähän johtopäätökseen tultiin. Ei minkäänlaista merkkiä kiinnileikkaantumisesta. Jos järjellä ajattelisi niin vakioonhan sitä pitäsi siirtyä mutta... Kokeillaan seuraavaa ARP.n pulttien kanssa 😀

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...