Guest Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 onko kuplan takajarrurumpujen se kiinnitysmutteri samanmoisella oikeakätisellä kierteellä? siis molemmilla puolilla. nimimerkki se ei prkl aukea millään. grr. Quote Link to comment
Virtanen Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Oikeakätinen on, sokka pois, käsijarru (tai toinen polkee jarrua) ja 1-vaihde päälle, pyörä maassa. Tarpeeksi jatkovartta 36 mm hylsyyn, niin pitäis lähteä. Quote Link to comment
NO H2O Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Tjep... Noin aukeaa... Itse käytin metsälöydön mutterin avaamiseen kattotikkaita jotka olivat noin 4-5 metriä pitkät... :-) Mutterin voi muuten vaikka halkaista jos tuntuu ettei mikään konsti auta... Quote Link to comment
mite^ Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 mitäs lämpö tekee vetarille jos vetää pillillä lämpimäksi? Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Tjep... Noin aukeaa... Itse käytin metsälöydön mutterin avaamiseen kattotikkaita jotka olivat noin 4-5 metriä pitkät... :-) Mutterin voi muuten vaikka halkaista jos tuntuu ettei mikään konsti auta... Jep,mitä pitempi jatkovarsi sen parempi. Olen vaan miettiny mistä noita muttereita saa uusia kun niitä joskus on tullu halkastua. Tähän mennessä on sattunu löytyä omasta takaa käytettyjä... Quote Link to comment
Guest Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Uusia muttereita saa ostaa ihan varaosaliikkeistä. KK:sta olen omani hommannut. On molempia mallejakin. Quote Link to comment
jori Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Ite sain SnapOnin hylsy "vääntimen" murtumaan kun käänsin entisestä kuplasta kruunu muttereita auki:) Suunta oli aivan oikea, ja vääntimellä en tarkoita räikkää, vaan sen ihan kiinteen hylsy avaimen, ei tuu virallinen nimi mieleen...onneksi elinikäinen takuu niissä kun ei edes oma ollu... Quote Link to comment
tono Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Ja jos pito loppuu niin sitten voi renkaan korvata jykevällä latta- tai L-mallisella raudalla johon poraa kahden kiinnityspultin reiät. Tosin joutuu tekemään loven siihen rautaan että saa vastakkaisille puolille pultteihin kiinni. Tällä menetelmällä ja tarpeeks pitkällä raihalla irtos ku laatikko oli moottoreineen irti rungosta meneillään olevan kunnostuksen aikana. Tähän suuntaan siis: Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Tai sitten tämmöistä työkalua apuna käyttäen. Kuva lainattu HC:ltä Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Tuo Mesikämmenen laittama työkalu on muuten oikeasti aivan huippu. Monta kertaa oli ennen ähertämistä, mutta tuolla pääsee niin hyvin lyömään että ihan simpsalapimpsa ja irti on. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Juniksen alennusvaihteista tuli lämmön ja metrisen jatkovarrenkansa kierteet mukana. Et voi ne joskus olla oikeesti piukassa. Näin jälkikäteen ajateltuna olis pitäny varmaan öljytä vielä lämmittämisen yhteydessä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Tuota kutsutaan lyöntiavaimeksi. Niitä saa työkalukaupoista. Tosin maksaavat perkeleet. Quote Link to comment
Guest Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Tommosen voi ostaa varaosaliikkeestä alta 8 euron. Quote Link to comment
Guest Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 lyontiavain jattaa sitten laakerikehaan kuulien kuvat :) Niin ainakin jokku varottelee. En menis lyomaan. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Joo, varaosaliikkeestä tai mistä vaan tuo lyöntiavain. Omani tuli joskus yhdessä vw-osatilauksessa, tais olla himpun alle 5 taalaa. Voi tietenkin olla mahdollista että jättää jäljen laakerikehään jos turhan kovaa paukuttelee. Ja voi olla että 5 metrin vääntö varsi osuu lamppuun ja tippuu päähän. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Joo kyl se laakeri on selvä jos sitä lyö. Mut täähän ei pitäs olla uutta tietoa? Quote Link to comment
ajomies Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Oikeakätinen on, sokka pois, käsijarru (tai toinen polkee jarrua) ja 1-vaihde päälle, pyörä maassa. Tarpeeksi jatkovartta 36 mm hylsyyn, niin pitäis lähteä. Ihan vaan täsmennyksenä,jarrun painaminen auttaa enemmän kun kytkee 4-vaihteen päälle vetoakselin mutteria avattaessa! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Kerroppa meille miks just nelonen? Vai laittaskohan sitä mieluummin ykkösen tupaan. Quote Link to comment
ajomies Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Asiaa kun vähän pähkäilin,niin se taitaa olla että vetoakseli mutteria väännettäessä 1-vaihde antaa isomman hyödyn kun moottorin puristukset vastustaa,mutta siivapyörän pulttia kiristettäessä 4-vaihteella auto pysyy helpommin paikallaan! Quote Link to comment
Guest Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 kiitos kaikille vinkeistä... -timppa- Quote Link to comment
Guest Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 alkaa vaantako vaihteistoa vastaan niita muttereita, laittakaa pitka lattaraudan patka kiinni rumpuun pyoranpulteilla. Siten kaikki vaantovoima kohdistuu vain rumpuun ja akselin ulkopaahan, eika tartte mitaan muita kikkoja akselin paikallaan pitamiseksi. Sit vaan iso 1" karalla oleva 36mm hylsy ja vaantovarsi, seka jatkovartta niin paljon kuin huvittaa. Ei taa ole niin vaikeata hei! Tyokalut saa halvalla biltemasta ja ovat kestaneet tuossa kaytossa hyvin, jopa yli 2m jatkovarrella ja aija seisomassa paalla. Lahtee tiukemmatkin mutskut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.