Jump to content

Chevy laakerit.


Guest Ranne

Recommended Posts

Posted

Koneistamo ei osaa myydä mulle oikeita Chevyn kk laakereita kuplaan kun eivät tiedä että mistä Chevystä ne on peräisin.

 

Eli mitä mä kerron niille jotta saan ne laakerit?

  • 11 years later...
Posted

Löytyykö näitä muun merkkisenä kun clevite (mahle) ?  Minkähän vuosimallin roverin 8 sopii ? Ja chevyn pikkulohkossakin kuulemma sama koko mutta leveydessäkö eroa ?

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Kotimaasta korviketta roveriin, kun eBay ei nappaa

 

Testissä ilmeni se mistä isot pojat varoitti. Kynnet ei istu 100℅ oikein. Pykälää n puolen millin verran. Se taas vaikuttaa jo tuo mitään saat päättää itte

post-37-0-93776100-1483719148_thumb.jpg

post-37-0-04029500-1483719511_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Posted

Missäs maassa tommoset glycot on tehty, että oliko kuinka laadukkaan oloiset? Kait jossain jokkis koneissa tommonen tukkupakkaus melkein istuvia laakereita on hyvä... ;)

Posted (edited)

Varttimailivehkeisiin iha hyvät, ajetaan nii lyhkäsiä pätkiä ;)

 

Itellä ei oo ainaka ollu glycojen kanssa onkelmia, vesimoottoreissa.

 

edit: Mikä on varaosanumero, en saa kuvasta jokaisesta numerosta 100% selvyyttä.

Edited by mite^
Posted

Katton Glycojen valmistusmaan huomenna. Testaan samalla noi vielä AC yksittäinpakatuilla Chevun laakereilla & kuittaan niiden istuvuuden.

 

Huomiseen....

Posted (edited)

Mielenkiintoista, Glycon lootassa löyty vain nettiosote ja tieto että loota printatun Belgiassa. Made-in merkintä uupuu siis.

Mutta sitten se tärkeämpi, eli mittatulokset;
Yksittäinpakattu Clevete, jota myös Scattina kaupataan, oli Glycon mittatulokset kanssa yhtenevä. Molemmissa sama kynnys.

Jos oletus arvo on että osaan käyttää digitönäriä, niin jäljelle jää sitten mallikankien valmistajan mittavirhe kynsien kolojen kohdalla. Nämä mun kiertokankulat oli nyt poikkeuksellisesti "E" merkkiset, kun sain nämä puoli-ilmaseksi. Pitää testata jos/kun tulee sitä parempaa AA laatu luokan 2" kk eteen. Nyt vaan VW kauloilla olevia kotosalla...

 

Edit.

Clevete oli made in u.s.a.

Edited by P_Valtonen
Posted

Clevite taitaa olla nykyisin mahlen omistuksessa ja mahlen laakerien käyttö kuten myös KS loppui omalta osaltani siinä vaiheessa kun ne firmat yhtyi ja laakerien materiaali muuttui "alumiinilaakereiksi" eikä siitä sen enempää mielipidejuttuja :)

 

Glyco on ainakin ollut tunnettu merkki ja vesikoneissa oem laatua.

Posted

Mahlen kiertokangen laakerit ovat edelleenkin teräsrunkoisia. Eihän noilla vauriokuvastoilla ja selostuksilla tee yhtään mitään kun aina on kuulemma vika vain ja ainoastaan laakereissa, varsinkin Mahlessa.

  • Like 1
Posted

Clevite taitaa olla nykyisin mahlen omistuksessa ja mahlen laakerien käyttö kuten myös KS loppui omalta osaltani siinä vaiheessa kun ne firmat yhtyi ja laakerien materiaali muuttui "alumiinilaakereiksi" eikä siitä sen enempää mielipidejuttuja :)

 

Glyco on ainakin ollut tunnettu merkki ja vesikoneissa oem laatua.

 

Eikös kaikissa runko ja veivilaakereissa ole teräsrunko ja alumiinia yhtenä ainesosana ?

Posted

Eikös kaikissa runko ja veivilaakereissa ole teräsrunko ja alumiinia yhtenä ainesosana ?

 

 

Paino laakereissa keveni siinä vaiheessa kun materiaali muuttui joskus n.10vuotta sitten. Runkolaakereista taitaa silverline ja clygo olla enää teräsvahvistetulla keskilaakerilla.

Posted

Kuvassa 2 VW Kk laakeria KS Valmistaja. Oikea saksalainen vanhaa varastoa ja vasen KS Brasilia uutta seosta jota ns."alumiinilaakeriksi" kutsutaan. Itse suosin tuota vanhempaa mallia.

post-122-0-33463400-1483883656_thumb.jpg

  • 6 months later...
Posted

Mielenkiintoista, Glycon lootassa löyty vain nettiosote ja tieto että loota printatun Belgiassa. Made-in merkintä uupuu siis.

Mutta sitten se tärkeämpi, eli mittatulokset;

Yksittäinpakattu Clevete, jota myös Scattina kaupataan, oli Glycon mittatulokset kanssa yhtenevä. Molemmissa sama kynnys.

Jos oletus arvo on että osaan käyttää digitönäriä, niin jäljelle jää sitten mallikankien valmistajan mittavirhe kynsien kolojen kohdalla. Nämä mun kiertokankulat oli nyt poikkeuksellisesti "E" merkkiset, kun sain nämä puoli-ilmaseksi. Pitää testata jos/kun tulee sitä parempaa AA laatu luokan 2" kk eteen. Nyt vaan VW kauloilla olevia kotosalla...

 

Edit.

Clevete oli made in u.s.a.

Onkos tullut mahista testata vielä glycoja toisiin chevykaulaisiin veiveihin?

Posted (edited)

Ei oo. Kaikki projektit enempi/vähempi vaiheessa.

Haluanko sie testata näitä? Ota bif mukaan kiertokankesi ja ihmetellään notskilla sopivuuksia :)

post-37-0-66896500-1499888964_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Cb kangilla kymppi Max pykälää.

Onko se sitten ok vain ei, kukin saa päättää itse

Edited by P_Valtonen
Posted

Cb kangilla kymppi Max pykälää.

Onko se sitten ok vain ei, kukin saa päättää itse

Mutta näinhän ne menee sitten muillakin laakereilla,kun mitat samat. 0.1mm ei kyllä taatusti haittaa mitään tuossa kohtaa.

  • 5 months later...
Posted

Jep tuli tämän topicin innoittamana tilattua laakerit ebaystä noin 25€ / 8 kaulaan rahteineen......tuli nopeasti UK sta bulkki paketissa ja laakerin valmistaja näköjään on KING Bearing (Löyty valmistaja logon guuglettamisella) metalli runko eli magneetti tarttuu...muuta en osaa sanoo kuin hammastaa laakerien lukot pikkusen ihan kuin aiemmin Valtonen mainitsit nyt kankina AA I profiilit.

Posted

Moro Ouluun.

Mittaas piruuttas paljonko on kynnen molemmin puolin laakerin kauloilla leveyttä.

Mä lisään tähän Glycojen vastaavan arvon, ku pääsen sunnuntaina tallilta ne mittaa.

Saatas joku selvyys mistä tuo kynnys johtuu...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...