Guest Ranne Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Koneistamo ei osaa myydä mulle oikeita Chevyn kk laakereita kuplaan kun eivät tiedä että mistä Chevystä ne on peräisin. Eli mitä mä kerron niille jotta saan ne laakerit? Quote
mikko k Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 2" kauloilla oli joku Buickin kone ja Roverin 3,5L V8. Quote
Racing Posted November 24, 2016 Posted November 24, 2016 Löytyykö näitä muun merkkisenä kun clevite (mahle) ? Minkähän vuosimallin roverin 8 sopii ? Ja chevyn pikkulohkossakin kuulemma sama koko mutta leveydessäkö eroa ? Quote
x-pj Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Minkähän vuosimallin roverin 8 sopii ? Kaikissa 3.5:ssa on sama alakerta. Quote
Maasturi Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Keiteleen Koneesta osataan myydä - kysy ensi viikon alkupuolella. Quote
P_Valtonen Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Jos noi Roverin lagrut on oikeasti sopivat, niin aika hurja hinta ero yksittäin pakattuun tuotteeseen.... Quote
Racing Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Osaako joku sanoa GLYCO merkkisille laakereille noille varaosanumeron suoraan jotka sopii ? Quote
Timo Mäntyharju Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Roverin laakerit 3,5l/4,2l v8 1970 AEB8089STD Sopii ainakin heittämällä. 1 Quote
Racing Posted December 29, 2016 Posted December 29, 2016 Roverin laakerit 3,5l/4,2l v8 1970 AEB8089STD Sopii ainakin heittämällä. Kiitos Quote
Kujis Posted December 30, 2016 Posted December 30, 2016 (edited) Muuta otsikko :) Edited December 30, 2016 by Kujis Quote
tolvana Posted December 30, 2016 Posted December 30, 2016 Muuta otsikko :)No älä helvetis muuta, saattaa joku muukin osata ostaa pilkkahintaan ebaystä... Quote
P_Valtonen Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 (edited) Kotimaasta korviketta roveriin, kun eBay ei nappaa Testissä ilmeni se mistä isot pojat varoitti. Kynnet ei istu 100℅ oikein. Pykälää n puolen millin verran. Se taas vaikuttaa jo tuo mitään saat päättää itte Edited January 6, 2017 by P_Valtonen Quote
Roope Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Missäs maassa tommoset glycot on tehty, että oliko kuinka laadukkaan oloiset? Kait jossain jokkis koneissa tommonen tukkupakkaus melkein istuvia laakereita on hyvä... ;) Quote
mite^ Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 (edited) Varttimailivehkeisiin iha hyvät, ajetaan nii lyhkäsiä pätkiä ;) Itellä ei oo ainaka ollu glycojen kanssa onkelmia, vesimoottoreissa. edit: Mikä on varaosanumero, en saa kuvasta jokaisesta numerosta 100% selvyyttä. Edited January 6, 2017 by mite^ Quote
P_Valtonen Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Katton Glycojen valmistusmaan huomenna. Testaan samalla noi vielä AC yksittäinpakatuilla Chevun laakereilla & kuittaan niiden istuvuuden. Huomiseen.... Quote
Racing Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Glyco on kyllä laadultaan huipputavaraa mut onko nuo juuri nuo glycot mitä edellä mainittiin? Quote
Racing Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Mutta mitä käytännön haittaa tuosta puolesta millistä voisi olla jos laakerit muuten istuu hyvin ja mitat oikeat? Quote
P_Valtonen Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 (edited) Samaa mieltä laadusta Ja ovat samaa Edited January 6, 2017 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 (edited) Mielenkiintoista, Glycon lootassa löyty vain nettiosote ja tieto että loota printatun Belgiassa. Made-in merkintä uupuu siis.Mutta sitten se tärkeämpi, eli mittatulokset;Yksittäinpakattu Clevete, jota myös Scattina kaupataan, oli Glycon mittatulokset kanssa yhtenevä. Molemmissa sama kynnys.Jos oletus arvo on että osaan käyttää digitönäriä, niin jäljelle jää sitten mallikankien valmistajan mittavirhe kynsien kolojen kohdalla. Nämä mun kiertokankulat oli nyt poikkeuksellisesti "E" merkkiset, kun sain nämä puoli-ilmaseksi. Pitää testata jos/kun tulee sitä parempaa AA laatu luokan 2" kk eteen. Nyt vaan VW kauloilla olevia kotosalla... Edit. Clevete oli made in u.s.a. Edited January 7, 2017 by P_Valtonen Quote
Roope Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Heh laadukasta chineusimi metallia siis kiertokangissa. Yritin kanssa etsiä missä noi vois olla tehdyt niin löysin alihankinta firman norsujen maasta http://www.gbbearings.co.za/index.html Tuolla on muuten aika hyvät kuvat laakerivaurioista ja selitykset mistä saattaisi johtua. Quote
Racing Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Clevite taitaa olla nykyisin mahlen omistuksessa ja mahlen laakerien käyttö kuten myös KS loppui omalta osaltani siinä vaiheessa kun ne firmat yhtyi ja laakerien materiaali muuttui "alumiinilaakereiksi" eikä siitä sen enempää mielipidejuttuja :) Glyco on ainakin ollut tunnettu merkki ja vesikoneissa oem laatua. Quote
Maasturi Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Mahlen kiertokangen laakerit ovat edelleenkin teräsrunkoisia. Eihän noilla vauriokuvastoilla ja selostuksilla tee yhtään mitään kun aina on kuulemma vika vain ja ainoastaan laakereissa, varsinkin Mahlessa. 1 Quote
PZQ Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Clevite taitaa olla nykyisin mahlen omistuksessa ja mahlen laakerien käyttö kuten myös KS loppui omalta osaltani siinä vaiheessa kun ne firmat yhtyi ja laakerien materiaali muuttui "alumiinilaakereiksi" eikä siitä sen enempää mielipidejuttuja :) Glyco on ainakin ollut tunnettu merkki ja vesikoneissa oem laatua. Eikös kaikissa runko ja veivilaakereissa ole teräsrunko ja alumiinia yhtenä ainesosana ? Quote
Racing Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Eikös kaikissa runko ja veivilaakereissa ole teräsrunko ja alumiinia yhtenä ainesosana ? Paino laakereissa keveni siinä vaiheessa kun materiaali muuttui joskus n.10vuotta sitten. Runkolaakereista taitaa silverline ja clygo olla enää teräsvahvistetulla keskilaakerilla. Quote
Racing Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Kuvassa 2 VW Kk laakeria KS Valmistaja. Oikea saksalainen vanhaa varastoa ja vasen KS Brasilia uutta seosta jota ns."alumiinilaakeriksi" kutsutaan. Itse suosin tuota vanhempaa mallia. Quote
Racing Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Mielenkiintoista, Glycon lootassa löyty vain nettiosote ja tieto että loota printatun Belgiassa. Made-in merkintä uupuu siis. Mutta sitten se tärkeämpi, eli mittatulokset; Yksittäinpakattu Clevete, jota myös Scattina kaupataan, oli Glycon mittatulokset kanssa yhtenevä. Molemmissa sama kynnys. Jos oletus arvo on että osaan käyttää digitönäriä, niin jäljelle jää sitten mallikankien valmistajan mittavirhe kynsien kolojen kohdalla. Nämä mun kiertokankulat oli nyt poikkeuksellisesti "E" merkkiset, kun sain nämä puoli-ilmaseksi. Pitää testata jos/kun tulee sitä parempaa AA laatu luokan 2" kk eteen. Nyt vaan VW kauloilla olevia kotosalla... Edit. Clevete oli made in u.s.a. Onkos tullut mahista testata vielä glycoja toisiin chevykaulaisiin veiveihin? Quote
P_Valtonen Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 (edited) Ei oo. Kaikki projektit enempi/vähempi vaiheessa. Haluanko sie testata näitä? Ota bif mukaan kiertokankesi ja ihmetellään notskilla sopivuuksia :) Edited July 12, 2017 by P_Valtonen Quote
Racing Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Cb veivit olis kotona ja akseli,mut biffiin en varmaan ehdi. Quote
P_Valtonen Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 (edited) Cb kangilla kymppi Max pykälää. Onko se sitten ok vain ei, kukin saa päättää itse Edited July 28, 2017 by P_Valtonen Quote
Racing Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 Cb kangilla kymppi Max pykälää. Onko se sitten ok vain ei, kukin saa päättää itse Mutta näinhän ne menee sitten muillakin laakereilla,kun mitat samat. 0.1mm ei kyllä taatusti haittaa mitään tuossa kohtaa. Quote
Kassu oulusta Posted January 11, 2018 Posted January 11, 2018 Jep tuli tämän topicin innoittamana tilattua laakerit ebaystä noin 25€ / 8 kaulaan rahteineen......tuli nopeasti UK sta bulkki paketissa ja laakerin valmistaja näköjään on KING Bearing (Löyty valmistaja logon guuglettamisella) metalli runko eli magneetti tarttuu...muuta en osaa sanoo kuin hammastaa laakerien lukot pikkusen ihan kuin aiemmin Valtonen mainitsit nyt kankina AA I profiilit. Quote
P_Valtonen Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Moro Ouluun. Mittaas piruuttas paljonko on kynnen molemmin puolin laakerin kauloilla leveyttä. Mä lisään tähän Glycojen vastaavan arvon, ku pääsen sunnuntaina tallilta ne mittaa. Saatas joku selvyys mistä tuo kynnys johtuu... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.