Jump to content

Pystylampun hitsausta rakkaudesta lajiin...


Recommended Posts

10 vuotta on muuttanut avojen osien/raatojen hinnoittelua. Näin jälkikäteen voi viisastella, että olisi pitänyt aikoinaan ostaa samasta pihasta toinenkin avon raato osiksi, mutta mistäs sitä tiesi, että satasilla hinnoitellut avot loppuu Suomesta :-) Yllättävän paljon on avon osille kysyntää esim. Ebay.de:ssä, hyvin harvoin onnistuu löytämään mitään oikeasti halvalla. Jenkki ebayssa hinnat alhaisemmat, mutta rahdit vesittää monta löytöä. 

 

Kertokaas mitä tuohon M5 jenkaan tulee, jotta osaan tarvittaessa ottaa sen huomioon koesovituksessa.

 

theX0Xyq0SUhxhqkFuvGcvQWpVH-MLsWSRjLI6D7

Link to comment

Kiitokset Hepsterille ja Åkelle avustavista tiedoista, erityisesti Hepsterille hienosta mittasuhdepiirroksesta, jonka pohjalta pääsen tekemään seuraavaksi aisan päät oikeille mitoille.

 

Tänään oli mahdollisuus pyörähtää pikaisesti pajalla, joten pääsin suorittamaan pikaisen koeasennuksen tähän astiselle aherrukselle. Ensin piti tosin korjata sarana, jonka toisessa osassa oli kiinnileikannut saranatappi ja toisesta osata oli toine korva poikki. Tappi ei suostunut lämmöllä ja lyömisellä irtoamaan, mutta onneksi oli pehmeää materiaalia, joten poraamalla 7mm kevennysreiän lähti lopulta irti. Uudeksi saranatapiksi asensin oven saranatapin, jonka avulla myös kohdistin murtuneen korvakkeen paikoilleen sitä hitsatessa.

 

IMG_2077.JPG

 

IMG_2078.JPG

 

 

Kun sarana oli toiminnassa, ruuvasin väkästämäni aisan paikoilleen ja pienellä säätämisellä se istuikin jopa paremmin kuin osasin odottaa. Jos kaikki menee suunnitellusti, niin lauantaina pääsen tekemään kiinnityksiä tuulilasinkarmin poikkipuuhun.

 

IMG_2080.JPG

 

IMG_2081.JPG

  • Like 1
Link to comment

Tuo kumipalikka nojaa alastaitettuun runkoon ja tuolla klipsillä lukitaan katto ala-asentoon. Ei rämähdä katto kiinni ihan niin helposti kesken paniikkijarrutuksen...

Tarkoituksena on myös lukita katto tiiviisti mahdollisimman liikkumattomaksi paketiksi kun se on ala-asennossa. Ilman tuota katto elää ja liikehtii väistämättä ajon aikana, pikku hiljaa aiheuttaen jälkiä kattoon. Minulta nuo lukitteet uupuvat ja tuloksia voi tulla katsomaan tosta mun pahnasta..

Link to comment

Kiitokset kuplattimelle kattovnkistä ja postauksiin kannustavista sanoista. Erittäin mukava kuulla, että kokonaisen avon omistaja lukee projektikertomusta, detail tiedoille tulee olemaan tarvetta projektin edetessä.

 

Tänään oli pajapäivä ja keli kohdallaan avoauton rakentamiseen. Pöllytti pajan ovelle räpäskää niin paljon, että ei pihalle ikkoista nähnyt :-O

 

Hommat eivät vaan oikein luistaneet suunnitellusti ja ensimmäisen aisan pään tuulilaskinkarmin poikkipuuhun liittämisyrityksen jälkeen joutui muistelemaan mitä ne teletapit aikoinaan sanoikaan, eli "uudestaan"... Vika ei niinkään ollut aisan päässä, vaan tuossa poikkipuun istumisessa tuulilasinkarmin päälle. Tapit tuntuivat pakottavan sen väkisin väärään luonnottomaan kohtaan. En keksinyt muuta kuin rälläköidä tappien kiinnitysraudat poikki ja katsoa mihin ne sojottavat tappien ollessa karmin rei-issä justiinsa kohdallaan. Alla kuva siitä kuinka pahasti pykälsi...

 

IMG_2087.JPG

 

 

Aikaa paloi sitten tuohon päkäilyyn ja noiden hitsailuun niin paljon, että en ehtinyt saamaan edes toista aisaa aivan valmiiksi. Alla olevista kuvista selviää mihin vaiheeseen pääsin, eli kolme vahvikepalaa, hitsailuja ja viimmeistely jäi tekemättä. Mutta ehkä seuraavan pajapäivän jälkeen tuo karmi on sillä mallilla, että sen voi irroittaa autosta puhallusta, maalausta ja tiivisteiden asentamista varten.

 

IMG_2093.JPG

 

IMG_2097.JPG

  • Like 1
Link to comment

Tiiviste oli puun ja karmin välissä siinä vaiheessa, kun mittailin työn alla olevan aisan ja oven lasien välistä tiivisteen rakoa. Rätin paksuutta en kyllä tajunnut huomoida, mutta pitääpä sovittaa köyhänmiehen vinyylikin tuonne väliin ennen yhtenäisien saumojen vetämistä puun kiinnikerautoihin.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hyvä tietää kenelle soittaa, jos sormi menee suuhun aikanaan rättiä asennellessa :-)  Muutama aukeama oli tuossa kasarikirjassakin rätin asennuksesta ja herra nimeltä Malcom Beasley on ladannut youtubeen hyvä ohjeet värikuvien kera.

 

Tänään pääsi hetkeksi pajalle, mutta pää oli työviikon jäljiltä niin tyhjä, että ei jaksanut (uskaltanut) jatkaa katon tekemistä. Joten ähisin sitten vain peruspeltihommia hanttarin puoleisen takasisälokarin kimpussa. 

 

IMG_2126.JPG

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei ole pajalle ehtinyt, joten puuhastelut on keskittyneet kotitallissa toissijaisiin juttuihin.

 

Suurin piirtein kohtuu hintaan löytyneessä takapenkin selkänojassa ei ollut minkäänlaista taustapahvia, joten päätin sovitella sedanin takapenkin taustapahvia. Alla kuva, josta selviää aika havainnollistavasti minkä verran kapeampi avon takapenkki on

 

takapenkki1.jpg

 

 

Pienellä ähinällä taustapahvi muuntui ainakin tässä vaiheessa riittävän hyvin asiansa ajavaksi. 

 

takapenkki2.JPG

Link to comment

Tänään pääsi käymään mailla, mutta lumisade leikkasi harrasteajan varsin vähiin, joten ainut aikaansaannos oli takapenkin istuinosan rungon väkästely. Järkihintaista avon istuinosaa kun ei löytynyt, niin suunnitelmana oli tehdä sellainen avon meriheinäosuudesta ja sedanin rungosta.

 

Mittailusession jälkeen päädyin kaventamaan sedanin runkoa 9 cm, ottamaan syvyydestä pois 1 cm alarungosta ja 2,5 cm yläreunasta. Lisäksi piti jousia hiukan papukaijapihdeillä väännellä tuon 2,5 cm kutistuksen jälkeen.

 

takapenkki3.jpg

 

 

Ei hajuakaan onko yhtään sellainen kuin avossa pitäisi olla, mutta nyt ainakin runko täsmää meriheiniin ja sopii autossa paikoilleen... Seuraavaksi pitäisi houkutella rouva tai tytär kaventamaan verhoilu sopivaksi.

 

takapenkki4.jpg

  • Like 3
Link to comment
  • 3 weeks later...

Päivän jälkiviisaus, tämä vaihe olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin... Eli tänään paloin paljon aikaa oven ohjurikumin kolon tekemiseen ja lopputuloskaan ei vastaa alkuperäistä, mutta ajaa asiansa. Tuon päällehän tulee kromattu peltikuori, eli hiukan karu työnjälki jää täysin piiloon.

 

IMG_2322.JPG

 

IMG_2323.JPG

 

Valitettavasti vaan sippasi akku puhelimesta, joten kuvaa kuori paikoillaan ei pystynyt ottamaan ja oven pintapellin sovittelukuvatkin jäivät seuraavaan kuvauskertaan. 

  • Like 2
Link to comment

Talviloma, joten pääsi heti aamusta rentoutumaan...

 

Oven runko oli hiekkapuhallettu monta vuotta sitten ja aika ja erityisesti tinailut olivat aiheuttaneet vahvan pintaruosteen. Pajalle ei ollut tänään pääsyä, joten hiekkapuhaltaminen piti unohtaa ja keskittyä autotallissa ruosteen poistamiseen hiomalla. Jossain vaiheessa hiomakonetta vaihtaessa räpsäisty kuva kertoo mistä oli kyse.

 

IMG_2324.JPG

 

 

Ikävemmän vaiheen jälkeen pääsi levittämään epoksia isolla kädellä eikun siis suuttimella kevätauringossa. Ruiskutus oli kerrankin stressivapaata, kun valumista ei ollut haittaa, kunhan maalia vain meni joka koloon. Myös uusi tarvikepintapelti koki varastomaalin vaihtumisen epoksiin. Huomenna sitten pajalle hitsaamaan pintapelti paikoilleen.

 

IMG_2325.JPG

 

IMG_2326.JPG

 

Pitäisiköhän seuraavaksi lähteä kauppaan ostamaan rouvalle uutta pyykinkuivatustelinettä... 

  • Like 3
Link to comment

Kiitokset Jarmolle kannustuksesta.

 

Lomapäivä 2 takana ja sen sain viettää pajalla. Aamusta kaikki näytti vielä helpolta ja uskoin saavani aikaan paljon muutakin kuin oven pellityksen.

 

IMG_2341.JPG

 

IMG_2336.JPG

 

 

Mutta homma oli loppujen lopuksi varsin pirullinen. Päivän jälkiviisautena tosin voin todeta, että osin itse aiheutettua... En raskinnut tuhota hyvää saksalaista pystärin ovea, joten käytin IGP:n -67 -> -76 Fuscaan tarkoittamaa pintapeltiä ja ovenkahvan osuuden otin vm. -98 Mexico kuplan oven raadosta ja kun nuo piti sovittaa Karmanin koripajan ovenrunkoon, jota olin jo korjaillut kohtuu paljon, niin soppahan siitä syntyi...

 

Ensimmäiset ongelmat olivat jo tiedossa aikaisemmasta sovittelusta, eli oven pintapelti oli liian lyhyt ja kaarevuus ei vastannus sivukylkeä. Kaarevuutta korjaillessa manasi työkaluista puuttuvaa kutistinta, olisi taassa kerran haukkunut hankintahintansa. No, rälläkällä viiltoja pellin takareunan kanttin ja sitten varovasti taivuttamalla kaarevuus oikeaksi. Pituus ongelman ratkaisin katkaisemalla pellin etureunastaan ja tekemällä leveän sauman oven runkopellin kohtaan.

 

Päivän uusia ongelmia oli Mexico palan olematon aineenvahvuus. Aiheutti vetelyjä ja tarvetta käyttää liukuvasaraa... Toinen ongelma oli oven takapuolen rako, joka ei ollut tasasuuri. Jouduin melkein koko matkalta katkaisemaan pintapellin takareunastakin rakoa täsmäillessä.

 

Alla kuva etureunan jatkoksesta.

 

IMG_2343.JPG

 

 

Mutta kaiken ähinän jälkeen lopputulos oli ihan kohtuullinen. Oven pintapelti on todella hyvässä jännityksessä, raot kohtuu hyvin kohdallaan ja vallan hirveää viimeistelyn tarvetta ei huomiselle jäänyt ennen pinnan pohjamaalausta.

 

IMG_2345.JPG

  • Like 4
Link to comment

Åke-> Oviaukot on mitoillaan, eli haasteet liittyivät nimenomaan palapelioveen. Ja tietyn pienen vivahteen antaa sedanin takasivukyljen reunassa oleva pyöristys, joka on aavistuksen suurempi kuin avon kylkipalassa on ollut (saa oven ja sivukyljen raon näyttämään suuremmalta alareunasta). Pohjia tehdessä voi sitten tinata pyöristyksen pienemmäksi, jos edelleen ottaa omaan silmään...

 

Edit: Avon ovissa on jokin juttu, mikä ei ole vielä itseään minulle paljastanut ja se oli kummitellut aikaisemmin postaamani kasarikirjan ammattimiehillekkin. Rakensivat kirjassa myös sedan-kabriohybridiovia, mutta hylkäsivät ne maalaamossa suurien pohjatyötarpeiden vuoksi ja ostivat tehdasuudet ovet.

Edited by Ketsa
Link to comment

Lomapäivä no. 3 alkaa olemaan pulkassa...

 

Tänään ei ehtinyt pajalle, koska aamupäivästä sai juhlia tyttären 11 v synttäreitä. Koska tämä rojekti on aikoinaan ostettu tyttären ensiautoksi (ei ollut sillä hetkellä rouvan myöntämien romukiintiöiden puitteissa mahiksia ostaa ittelle), niin nopealla laskutuoimituksella selviää, että rojekti pitäisi saada valmiiksi alle seitsemässä vuodessa :-)

 

Jo edesmennyt nuoruusvuosieni työkaverini totesi minulle aikoinaan, että "kitti kaiken kaunistaa, sanoi entinen automaalari", kun tarkasteli hänen autoonsa vaihtamiani takakaaria. Tuota viisautta muistellen kömmin iltapäivästä autotalliin touhuamaan alla kuvassa näkyvien viihdykkeiden kannsa.

 

IMG_2350.JPG

 

 

Hioin pintapellin puhtaaksi ja puunasin hitsaussaumat rälläkän teräsharjalla erityisen huolella, koska uskomusteni vastaisesti päätin vetää ensimmäisen kittikerroksen suoraan pellille. Näin sillä, että uskon sisäpuolen tiiviin epoksin pitävän takakautta tunkevan kosteuden poissa saumasta ja toisaalta tällä autolla tuskin tullaan paljoa huonoilla keleillä ajelemaan.

Saumojen peittämiseen valitsin tuon kitin sillä, että siitä on todella hyviä kokemuksia Urvelostamme. Sitä kun muurattiin aikoinaan runsaasti tuolla ja huolimatta varsin rajusta käytöstä, on kitin kiinnipysyvyys on varsin kiitettävää. Alla ensimmäisessä kuvassa ensimmäinen kerros kittiä levitettynä saumoihin ja sinne missä kädellä tuntui olevan tarvetta täyttää. Seuraavassa kuvassa sitten viimeisen kerran hiottuna ennen maalausta.

 

IMG_2349%2B%281%29.JPG

 

IMG_2352.JPG

 

 

 

Sen verran aikaa meni, että maalausolosuhteet menivät jo varsin haastaviksi... Kun toisessa kädessä on maaliruisku ja toisessa työvalo, niin millä pirulla estää ilmaletkua laappimasta maalattavaa kohdetta... :-)

 

IMG_2353.JPG

 

 

No, pariin kohtaan jäi vähän kuivaa ruiskutusjälkeä, mutta minkäs sille maalari voi, jos valonnäyttäjä ei osaa hommaansa. Ja eihän sitä yleensä valonnäyttäjäksi paras mies valikoidukkaan...

 

Mutta täytyy rehellisesti sanoa, että olen varsin happy lopputulokseen, paras kuplan oven pintapeltiremonttini ikinä :-)

 

IMG_2357.JPG

Edited by Ketsa
  • Like 8
Link to comment

Kiitoksia jälleen kannustuksesta.

 

Lomapäivä no. 4 pulkassa. Nyt alkoi konttorirotan paikat jo kolottamaan liiasta lomailusta ja sen seurauksena aamupäivä meni niska- ja hartiakipujen vuoksi menetettyjä yöunia sohvalla takaisin ottaessa... Lomalla tuntuu Rennie vaihtuvan Buranaan ja särkygeeliin :-/

 

Iltapäivästä kömmin sitten autotalliin, vesihion epoksin, rälläköin parista pisteestä saumaa alaspäin ja viimeistelin hiukan pintaa pintapakkelilla. Sen jälkeen hiomaväri niskaan ja sen hiominen hiomatyynyn kanssa vielä hiukan hiukan pahinta peläten. Mutta ei löytynyt vieläkään helevetin perkeleitä, ainoastaan yhdestä kohtaa oven alareunasti tuli tyynyllä hioessa hiukan harmaata esiin.

 

IMG_2358.JPG

 

 

Loppu talliaika menikin sitten pintapellin hitsisaumojen taustoja putsaillessa ja niihin pensselillä epoksia maalaillessa. Seuraavaksi ovelle pitää tehdä jossain vaiheessa viimeinen sovitus ja varmistaa vielä kerran istuvuus sivukyljen kanssa. Maalausta ja viimeisiä hiontoja varten on ajatuksissa tehdä sellainen teline, johon oven voisi pultata saranoista kiinni. Samassa telineessä voisi sitten tehdä oven kokoonpanon pelkäämättä ulkopintojen kolhiintumista.

 

IMG_2361.JPG

 

 

Huomenna alkaa iltapäivästä puolentoista päivän loppukiri pajalla jonkin muun korjattavan paikan kimpussa. Ovesta tuli jo yliannostus tälle viikolle :-)

  • Like 1
Link to comment

Lomapäivä no. 5 taputeltu.

 

Meni sen verran pitkälle iltapäivään pajalle pääsy, että päätin valita iltapuhteeksi helpon hitsauskohteen. Ja pystärin perinteiset takasisäkulmien korjauksethan ovat sellaisia. Mikä parasta, työn jälki jää äänieristeen, verhoilun ja takapenkin alle, joten saumaa vetäessä voi vaikka kaivella samalla nenää :-)

 

Lähtökohta näytti tältä:

 

2015-02-27.jpg

 

 

Neljä palasta ehdin tekemään ennen kuin oli aika kömpiä saunan lämpöön. Viimeistely ja viimeinen pala tähän nurkkaan jäi huomiselle. Hiukan jo taas ennakkoon harmittaa se puuttuva kutistin... Olisi aika paljon helpompaa saada oikea kaarevuus viimeiseen palaan reunakantin tekemisen jälkeen :-/

 

2015-02-27.jpg

  • Like 2
Link to comment

Alkaa vahvistua ymmärrys, kun näitä Karmannin koritehtaan tuotteita eri mallisina ja merkkisinä projekteina on tullut katseltua, että ne pitää arkaluonteisen ja lyhythermoisen kiertää heti ja kaukaa. Rakenteet suorastaan odottavat mahdollisuutta ruostua tai olla hankalia korjattavia jonkun pienenkin mällin jälkeen. Respektiä täältä Lempäälään!

  • Like 1
Link to comment

Lomapäivä 6 paketissa, eli loma lusittu...

 

Kerkko -> Ajamaan pääseminen ei ole motivaationlähde (ainakaan vielä), joten ei ole olemassa aikataulua ajoon saamiselle. Jos rakennelma alkaa ahistamaan, niin saattaa päätyä jälleen parin vuoden jäähylle... 2016 ajossa edellyttäisi korin maalaamista tulevana kesänä ja se saattaa olla liian paljon vaadittu (käytössä olevat harrastetilat kun eivät mahdollista korin maalausta kuin kesäaikaan).

 

Viimeisen lomapäivän aamu lähti matkaan sisälokarin kimpussa hokattuani, että väärän vuosimallin tarvikepellistä raksittu kiinnityskorvakko ja sen vahvikepelti odottaa edelleen pajan pöydällä. Tämän perushomman jälkeen päätin lähteä morjestamaan nuoruuden kaveriani, jonka isältä ostin ensimmäisen kuplani & sain perusopit kuplan koneen kasaamisesta. Ja volkkarin rompetta kyseiseltä tontilta löytyy edelleen, mistä todisteena alla oleva kuva päivän saaliistani. Stanu runkolinja ja pikaisella tarkastelulla ei edes tarvetta aarporaukselle :-)

 

2015-02-28.jpg

 

 

 

Reissun jälkeen kävin sitten eilen puuttumaan jääneen pellinpalan kimppuun ja oikeassa olin, kutistajalle olisi ollut käyttöä. En saanut kaarevuutta kohdalleen kuin muutaman rälläkkäviillon avulla. No, ei nuo minnekkään näy, mutta...

 

2015-02-28.jpg

 

 

Loman viimeisenä rupeamana pääsin tekemään eniten vihaamaani harrastetyötä, eli omien jälkien korjaulua... Tammelan torilla kuulin tarinaa runsaasti kitatusta avosta, jonka katon vaihdossa oli ollut ongelmia takavaijerikourun ahtauden vuoksi. Vaikka juttun todenperästä ei ole sen suurempaa tietoa, päätin pelata varmanpäälle ja tilasin korjauspalan tuohon vaijerikouruun yhden isomman osapaketin mukana, jotta pätkistä tehty kouru ei pääse aiheuttamaan epämukavaa ylläriä maalauksen jälkeen. Orkkis pätkät kourua oli kohtuu helppoja irroittaa, mutta omavalmisteiset korjauspätkät olivatkin sitten lujassa... Vaijerikourun irroittamisen jälkeen homma näytti tältä:

 

2015-02-28.jpg

 

 

Ja uusi kouru asennettuna tältä:

 

2015-02-28.jpg

 

 

Onko kenelläkää teoria- tai kokemustietoa siitä kuinka leveä tuon uran tulisi olla?

  • Like 1
Link to comment

Hetkeksi pääsi tänään pajalle puuhastelemaan. Pikku hiljaa alkaa oikean kyljen hommat olemaan valmiita ja pääsee kääntämään auton pajassa toisin päin, mutta ei ihan vielä...

 

Päivän eka homma oli tarviketakaloksun sovittaminen paikoilleen. Olin oikeastaan positiivisesti yllättynyt loksun istuvuudesta. Vaati ainostaan yhden lisäreiän, leikkausreunojen siistimisen ja pienen viillon ja hitsauksen taka-alareunaan kiinityspinnassa oleen kuprun poistamiseksi. Eteen onkin sitten hyvät purkuautosta otettu loksupari, jotta ei umpioiden korkeudet yllätä :-) Mutta takaloksu kyllä osui niin hyvin, että ei kannata hitsata ja paklata edes kohtuukuntoisista, vaan säästää lokarin korjaamisen insipiraatio johonkin arvokkaampaan loksuun (yksi PV vulva odottaa varastossa etulkarien hitsaajaa)...

 

IMG_2393.JPG

 

 

 

Ja sitten ilouutinen kaikille, jotka ovat pelänneet hitsausten valmistumista tämän pystärin osalta :-)

 

Nimittäin hitsausten tarve ei rajoitu vain peruspystärin hitsauksiin ja karmannin erikoisuuksien hitsauksiin. Lisäksi tulevat omasta päästä syntyvät hitsailut... Eli tarve tehdä omasta mielestä parempi, kuin mitä auto on alunperin ollut. Ja tässä tapauksessa se tarkoittaa turvallisuutta ja korin jäykkyyttä.

 

Pari ideaa on kypsynyt jo tekemisen aseteelle, oviaukkojen jäykistäminen ja poikittaisvahvikepalkin kiinnitys runkotunneliin. Hatussa on vielä pari kolme vahvistusta hautumassa ja myös nätti turvakaari olisi halujen listalla, mutta se tuntuu olevan kovin vaikeasti toteutettavissa siten, että auto säilyy nelipaikkaisena.

 

Oviaukon vahvistus syntyy parista laserleikkeestä kynnystä korottamalla. Alla olevassa kuvassa sisemmän pellin asennus vaiheessa.

 

IMG_2399.JPG

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Viime viikonlopulta muutama kuvatus oviaukon vahvistamisesta. Alla olevassa kuvassa ulompikin poskilevy paikoillaan (ulottuu oven saranoiden kiinnityspaikan vahvikkeesta takapoikkipalkkiin).  Lyhyillä latanpätkillä ei ole vaikutusta lujuuteen, mutta niiden avulla sai levyt tasaetäisyydelle toisistaan :-)

 

IMG_2416.JPG

 

 

 

Lankakoneesta loppui sitten kaasu kesken kaiken, joten muutaman pisteen joutui hitsaamaan tigillä ja muutama jäi hitsaamatta, mutta osat asettuivat jo paikoilleen.

 

IMG_2419.JPG

 

 

 

Vielä yksi kuva, josta saa hyvin mittasuhteita siitä kuinka suuri merkitys lisävahvikkeella vääntöjäykkyyteen. Kiertojäykkyyttä pitäisi jotenkin vielä parantaa, mutta varsinaista kuningasideaa ei ole asiasta vielä syntynyt. Rintapellistä tosin saisi helposti pellitettyä kotelorakenteen ja takaosassa takapenkin selkänojan taakse voisi rakentaa jäykkärin, ehkä jopa jonkinlaisen "väliseinän".

 

IMG_2417.JPG

 

 

Aikainen kevät laittaa nyt tämän projektin hetkeksi jäähylle muutaman kiireellisemmän jutun alta, mutta toivottavasti ehtii ennen talvea hitsaamaan ja pohjamaalaamaan kopan valmiiksi.

Edited by Ketsa
  • Like 1
Link to comment

Kyllä tästäkin tulee auto vielä.. :) Käsistään kätevä työkaveri (Turpaani) mietti kopan vahvistuksia, mutta mm. cabriolet tyyppiset vahvistukset vois olla sopivat, ihan kokeilun vuoksi vaikka vain. Tosin turvakehikko tai edes puolikaaret ajaa saman asian paremmin.

 

Eikös tämä ollut alkujaan sininen vai mitenkä? :)

Edited by -Alex-
Link to comment

Juu, sininen oli ja saman sinisen saa aikanaan pintaansa.

 

Kaarilla saa jäykkyyttä, mutta niiden kanssa tulee heti vastaan vanha sanonta "ruma on luja, mutta ei sen noin luja tarttis olla...". Jonkinlainen Boxsterin tyylinen kaari olisi halujen listalla, mutta on vaikea toteuttaa siten, että auto jää nelipaikkaiseksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...