Jump to content

Mitä muutoksia autonne kokevat talvella?


Guest immi

Recommended Posts

Kuplan korin Hitsaamista,hitsaamista ja hitsaamista, ja helvetin hidasta hommaa!,hiomista ja parin kuukauden sisällä Stroukkeri kasaan ja toivottavasti heinäkussa sais leimaan ja sit vähän ajoa ja taas ens talvena paloiksi ja maalarille...vähän verkkaisesti edistynyt viime aikoina kun väsyttää niin perkeleesti töiden jälkeen rakentaa tallis enää mitään,mielummin lukee vaikka tätä palstaa. ;)

Link to comment

Vm.-70 ässä kupla on myyty ja tilalle synnytetään oikeata vm.-52 kuplaa :-)

 

Urhoon väkästetään epätoivoista geenimanipulaatiota kahdesta viime kerralla vähiten kierroksia kiertäneestä menopelistä x-/

 

Golffin raatoonkin hukkuu kallista vapaa-aikaa :-(

 

Erimerkkisen endurance-saloon auton konekin on vielä monen metrin matkalla tallissa $-[

 

Rakentelumotivaatio hyvä, koska jatkuvat vastoinkäymiset eivät tällä ikää enää tunnu missään ;-)

Link to comment

Aika paljon tapahtuu. Toistaiseksi tehty:

- pohjaa hitsattu

- vanteet hiekkapuhallettu + maalattu

- pyyhkijät rempattu

- tankkiin harrastettu liekkimaalausta

- etuvilkut ja -lokarit muutettu

- etuluukkuun tehty reiät listalle

- lokarit, luukut, ovet maalattu

- uudet ovipahvit leikattu levystä

- kromiosia puunattu

 

Vielä tulossa:

- maalaus ulkoa ja sisältä

- kahvat ja takaluukku vaihtuu

- etuakseli vaihtuu

- ovipahvien ja sisustan verhoilu

- poppivermeet

- hattuhylly

- pikku koristelua...

 

Kupla -64.

 

Olipa hyvä että tuli puheeksi. Ihan piti alkaa miettimään että mitä on tehnyt ja mitä pitää tehdä. Varmasti unohtui jotain oleellista. Kiirehän tässä tulee...

 

Sitten on lisäksi se Urtsipeli.

Link to comment

Mun kuplalle jo tapahtunutta: väri vaihtui, ruostevauriot korjautui, osat kiinnittyi koriin/runkoon, räbän reikä umpeutui, ikkunat suureni, vuosimalli nuoreni 8 vuotta.

 

Seuraavat muutokset vaatiikin jo enemmän hommia: säätöakseli, Sprintit alle, 12V konversio, 1600cc mylly, Simpat, berggi, Autometer, VDO, Camber compensator...

post-70-13888357810163_thumb.jpg

Link to comment

kenties vihdoinkin laikka-avon rätti paikoilleen keväällä. Kauhee homma.

 

Ja rookeri konttiin. Ja sisusta uusiks. Ja ja ja...

 

Muut onkin jo myyty poies.

Tosin niihin tässä töitä tehdään.. muiden autojen ohella.

 

jan

Link to comment

Mitä pitäskö tän talven suunnitellmat olla jo tiedossa? =D

 

Storkee lisää, eipä paljon muuta.

Laikka-avo paloiksi... siis atomeiksi laikalla...=D siitähän nimikin...

Juniksen raijjaus talliin, laikan ruhon tilalle, metrin lumikinoksesta olis kans aiheena, eli jumppaa tiedossa. (Siis ei Vaasas oo metriä lunta mutta juniksen eteen on joku aurannu kinoksen... =D)

Link to comment

Kaverin kanssa ollaan koko alkutalvi rakennettu seitenvitosta kuplaa! Laitettu mm:

 

-Rossivalot (toki!)

-Takasiipi

-plyyssisisusta

-kunnon popit!

-momon ratti

-Runkotunneliin ledivalot

 

Tulossa:

- Hydraulisesti ohjattu vaihteisto (jos lainataan auto kavereille ni eivät säre lootaa/konetta)

 

Aateltiin maalauttaa mummun punaseks! Se on siinä!

Link to comment

Syksyllä vähän kasaan menneen (T)UHO-1:n tilalle tuli -62 paksutolppa, johon vaihtuu:

 

- pata 74mm -> 82mm ja vähän muutakin

- jarrut 5-pulttivakio -> 5x130 etulaikat ja T3 takarummut

- vakioloota -> detaloijtu 4.125

- peltivanteet -> detaljoidut fuchsit

- turvavyöt -> Crow harnessit

- madallettu keula -> pari senttii vielä pois

- lyhet vetarit -> pitkät vetarit (kompensoi fuchsien offsettiä)

 

Puavo@uho.fi

Link to comment

3-piste Y-vyöt rulaa - varsinkin kun esim. Crow tais jättää niiden tuotannon sikseen - ei ainakaan löytyny enää kataloogeista netistä ?!

 

Noissa Crow:n Y-vöissä on kyllä se huono puoli että niissä on olkahihnat ommeltu lantiovöihin, joten niitä ei voi käyttää ollenkaan 2-pistevöinä kuten vastaavia Simpsoneita.

 

Puavo@uho.fi

Link to comment

Uusi moottori entisen 1600:sen tilalle. Uuden koko 1835cc, ei mikään rookeri mutta eroa vanhaan kun yöllä ja päivällä. Koneen myötä menee

uusiksi ainakin takarenkaat mallia isommat ja perää ylemmäksi, jotta

suuremman öljypohjan ja tien pintaan jäisi vähän rakoa.

 

Muita pienempiä muutoksia, Rossi-ajovalojen tilalle makaava malliset, Scatin vaihdehämmennin, kiekka ja öljynlämpö mittarit, turvavöiden asennus jne.

 

Listaa voisi jatkaa loputtomiin mikäli lompakossa olisi muutakin kun

nöyhtää, kuten levyt eteen yms.

Link to comment
3-piste Y-vyöt rulaa - varsinkin kun esim. Crow tais jättää niiden tuotannon sikseen - ei ainakaan löytyny enää kataloogeista netistä ?!

 

Noissa Crow:n Y-vöissä on kyllä se huono puoli että niissä on olkahihnat ommeltu lantiovöihin, joten niitä ei voi käyttää ollenkaan 2-pistevöinä kuten vastaavia Simpsoneita.

 

Puavo ne sun vyöt on 3"x3" sand car tyyppiset joita kyllä saa edelleen. Y-olkavyöt joissa olkavyöt irrallaan olleet saatavilla vuodenvaihteeseen saakka.

Link to comment

mun dösään on nyt jo kotva puuhattu palloniveliä eteen ja levyjarrut ympäriinsä. :) Niin ja öljyä vuotanut jäähdytin on vaihdettu uuteen, ehjään. Siis teknistä fiksausta ja kehitystä... Kiitos veljet - tiette kyl ite ketkä ja saatte esittäytyä ize jos haluatte.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...