Jump to content

levyt taakse?


peeki

Recommended Posts

Posted

T-1:seen levyt taakse: mikähän mahtaisi olla sopivin jarrusatula, ajatellen että ko projektia lähdetään toteuttamaan valtosen teettämistä palikoista..

 

Niissähän pitää olla tuo käsijarrusysteemi eli kävisikö vw boran, golfin tms..

 

Asialinjalla jos pysyttäisiin ja tiedän että bolt-on settejä saa tilaamalla: ovat vain sen verran kalliita ja pitäähän pientä askarteluakin olla...

Posted

Haku-toiminnolla löytynee juttuja aiheesta. Vähäisellä rahalla tehdessä ratkaisevinta lienee se mitä ensimmäisenä sattuu vastaan tulemaan... Ainakin Avensiksen ja Saabin satuloista on toimivia rakennelmia syntynyt.

Posted
T-1:seen levyt taakse: mikähän mahtaisi olla sopivin jarrusatula, ajatellen että ko projektia lähdetään toteuttamaan valtosen teettämistä palikoista..

 

Niissähän pitää olla tuo käsijarrusysteemi eli kävisikö vw boran, golfin tms..

 

Asialinjalla jos pysyttäisiin ja tiedän että bolt-on settejä saa tilaamalla: ovat vain sen verran kalliita ja pitäähän pientä askarteluakin olla...

 

Uusi sarja maksaa 300 onko se paljon?

 

Opel astran satuloita joku on käyttänyt.

Posted

200 euroa rupee olemaan maksimi setistä, voi tietysti olla että kun rupee itte rakentelemaan niin tulee kalliimaksi kuin valmis setti, en varmasti olisi ensimmäinen enkä viimeinen jolle näin käy....

Posted

Valtoselta navat a 100. Levyt,adapterit,jarruletkut,vaijerit ja satulat saat siis ilmasiks? Vaikuttavaa!

Posted

saabin satuloita en suosittele, käytin niitä ite muutaman vuoden ja käsijarru on todella ongelmallinen. lähtee meinaan suoraan kohti vetoakselia ja ohitus on ilman välipalikoita lähes mahdotonta. nyt oon muuttamassa systeemiä ja volvon satulat 440/460/480 satulat on muuten lähes samat kuin saabin mutta käsijarruvaijeri lähtee alaviistoon eli menee mukavasti suojaputken alta.

 

-Tuomas-

Posted

kolkin navat, mersun 124 takalevyt, passatin (96-mikäköhänoli) satulat joissa käsijarrut samassa, satulakiinnikkeet lattaraudasta väännettynä. avot

Posted

Olen vähän huono tilailemaan ulkomailta (en osaa, tietokoneella suoriudun juuri ja juuri foorumilla ja sähköpostiakin osaan jotenkuten käyttää). Mutta tietysti jos joku kimppatilaus on lähdössä niin voisin harkita

Posted

Kun olet tännekin päässyt osaat ihan varmasti tilata ulkomailtakin. Tai soita keiteleen koneeseen siellä on noita hyllyssä suht fiksuun hintaan. Miks ei ac tai ober, niiten hintaa en tosin tiedä.

Posted

Kun noita USA:n hintoja kuolaa, niin kannattaa muistaa, että niihin tulee rahdit, tullit ja ALV:t päälle. Tuollanen CBP:n sarja tänne tuotuna varmaan 400-500 dollaria. Paruzzilta saa takajarrut n. 500€ sarja ja Oberin pojat hoitaa sen tänne suomeen tuohon samaan hintaa. Keiteleen koneesta kannattaa varmaan kans kysellä. Mutta noita ei tosiaan saa parilla sadalla, joten se itse väkeltäminen voi kuitenkin olla hyvä ajatus.

Posted

Entinen työkaveri tilasi nissaniinsa aika paljon jenkeistä ja japanista mutta ei aina mennyt tullin kautta. Ilmeisesti jos saksasta tai englannista tilaa niin ei mene tullin kautta/tullia maksaa..?

Posted

Ja onhan se kiva puuhastellakin, töissä meillä on aika hyvät työkalut ja koneita joka lähtöön. Tietysti joskus kannattaa ostaa jotain valmiinakin.

Posted
eu maista ei mene tullia. CB:ltä jos tilaa rahdit on ihan päätömät(Tolle satsille luokkaa 300 usd).

Mut jos tuolta olis rahdit kohallaan? Näyttäs suunnilleen samalta.

http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm

Ei ne verot ole paha vaan se rahti....

 

Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä.

 

hitto, mullahan setti empin levyjä, minkälaisessa rasituksessa rupeaa rentoutumaan, jotta osaa varoa:(

Posted

Ei kestä rata käyttöä. Napa mutterin pitää olla ehdottoman tiukalla. Kun boorit alkaa kulua se ilmenee outona tärinänä mutkassa joka häviää himpun jarruttamalla, siis hetkeksi ja tilanne pahenee todella nopeasti. Ekat havainnot kabiinissa+kymmenen kierrosta ja välystä sisäboorissa on sentti.

Posted
Ei kestä rata käyttöä. Napa mutterin pitää olla ehdottoman tiukalla. Kun boorit alkaa kulua se ilmenee outona tärinänä mutkassa joka häviää himpun jarruttamalla, siis hetkeksi ja tilanne pahenee todella nopeasti. Ekat havainnot kabiinissa+kymmenen kierrosta ja välystä sisäboorissa on sentti.

 

siis käytännössä kestää vakiokonetta katukäytössä? ehkä.

Posted
Ei kestä rata käyttöä. Napa mutterin pitää olla ehdottoman tiukalla. Kun boorit alkaa kulua se ilmenee outona tärinänä mutkassa joka häviää himpun jarruttamalla, siis hetkeksi ja tilanne pahenee todella nopeasti. Ekat havainnot kabiinissa+kymmenen kierrosta ja välystä sisäboorissa on sentti.

 

siis käytännössä kestää vakiokonetta katukäytössä? ehkä.

 

Ehkä,vakiokoneella rittää varmasti myös vakiojarrut : ) Jotenkin mennyt luotto ihan täysin tuohon kiina-kuraan,itse henk.kohtaisesti yritän viimeiseen asti välttää kiinanosia,muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta. Ei välttämättä naurata kun joku kiinassa tehty olka-akseli katkee tai napa pamahtaa maantieajossa sen jälkeen voikin miettiä seurauksia.

Posted

Vauhdin hidastamiseen tulee mulla eli käytössä ei tule olemaan vakiokone..

 

Jossain topicissa näin kuvan etulevyjen porauksesta enkä löydä sitä, laittakaa linkki jos joku muistaa missä siitä oli juttua..

Posted

Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä

 

Älä ny, mulla on neljäs vuosi menossa tolla setillä, joka on aiemmassa historiassaan ollut mm. ratakäytössä. Kaiken saa rikki, mutta kannattaako aina koittaa?

 

Mulla ei muuta kuin positiivisia kokemuksia empin sarjasta, vaikka ensin vähän epäilyttikin. Hintalatu-suhde kohdallaan.

Posted

Kiinan terästuotannon suurin ongelma on juurikin laadun "heilahtelu". Se että kerran jos toisenkin on ollut hyvää ei takaa seuraavasta sarjasta mitään.

Posted

Jossain topicissa näin kuvan etulevyjen porauksesta enkä löydä sitä, laittakaa linkki jos joku muistaa missä siitä oli juttua..

älä poraa! ehkä racemman näköiset, mutta laikat halkeavat helpommin...

Posted

No löytyiskö valmiita levyjä; ehkä jostain toisesta kulkinemerkistä? Persaukisia ja pihejä kun ollaan niin edullisesti tietenkin...

Posted

No saako niitä ilmaiseksi muistakaan merkeistä?

 

Mutta valinnanvaraa pitäisi olla kun eikös joka autossa tätä nykyä ala olla levyt joka nurkassa?

Guest Toheltaja
Posted

multa saa ilmaiseksi uusia 900 saabin etulevyjä jos tarvetta, ne kun laittaa taakse niin ei ainakaan tule lämpöongelmia...

Posted
multa saa ilmaiseksi uusia 900 saabin etulevyjä jos tarvetta, ne kun laittaa taakse niin ei ainakaan tule lämpöongelmia...

 

Mikä pulttijako?

 

t. Mika

Posted

4x108 (jos samoja mitä mulle tuli joskus), varo Jani joukkoomme on sulattautunut saapisti joka haistaa rahan sinun volkkariharrastajaan kohdistuvassa hyväntekeväisyydessä...

Guest Variant
Posted
eu maista ei mene tullia. CB:ltä jos tilaa rahdit on ihan päätömät(Tolle satsille luokkaa 300 usd).

Mut jos tuolta olis rahdit kohallaan? Näyttäs suunnilleen samalta.

http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm

Ei ne verot ole paha vaan se rahti....

 

Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä.

 

hitto, mullahan setti empin levyjä, minkälaisessa rasituksessa rupeaa rentoutumaan, jotta osaa varoa:(

 

Urtsi ja Särkelän raivo silotti spoorit.

Guest Toheltaja
Posted
4x108 (jos samoja mitä mulle tuli joskus), varo Jani joukkoomme on sulattautunut saapisti joka haistaa rahan sinun volkkariharrastajaan kohdistuvassa hyväntekeväisyydessä...

 

samojahan ne. Niitä on vielä "vaivaksi" asti. Ja saa saapistikin ilmasiks noita jos tarttee, sen verran käy helläsydämistä sääliksi ruotsalaisiin kohdistuva rakkaus :D

Posted
4x108 (jos samoja mitä mulle tuli joskus), varo Jani joukkoomme on sulattautunut saapisti joka haistaa rahan sinun volkkariharrastajaan kohdistuvassa hyväntekeväisyydessä...

 

Itseasiassa Datsunisti. :-)

Joo, mutta jako ei sitten passaa, kun pitäis olla se vanhempi 900:n jako eli 4x114,3.

 

t. Mika

Posted

Miten nuo etujarrut; levyt on jo edessä mutta löytyykö jäähd. laikkaa siihen? Kuinka jarrusatulat, pitää varmaan modata/vaihtaa?

Posted
samojahan ne. Niitä on vielä "vaivaksi" asti. Ja saa saapistikin ilmasiks noita jos tarttee, sen verran käy helläsydämistä sääliksi ruotsalaisiin kohdistuva rakkaus :D

 

Mulle jäi aikoinaan noita nurkkiin yksi pari ja ne sattui jäämään tallissa sellaiseen kohtaan mistä tuli vettä katosta lävitse. Kauan piti levyjen ruostua, ennen kuin tutun saapistin kanssa päästiin hinnasta yhteisymmärrykseen :-)

  • 2 weeks later...
Posted

Mitäs tänä päivänä maksaa tehdas levyjarrusarja taakse suomessa?Onko kukaan ostanut viime aikoina?Pistää jo miettimään moista vaihtoehtoa kun rummuista lähtien pitäis kaikki vaihtaa.Tai jos joku on ulkomailta tilaamassa niin voisin heittäytyä kimppaan kun kulut selvillä.Ja 4-pulttinen jako.

Guest Aircooled.fi
Posted

"Tehdassarja" 4-pulttiseen maksaa huhtikuun loppuun saakka 399 euroa. (norm. 449 e)

 

Sisältää:

 

- Levyt

- Satulat

- Satuloiden adapterit

- Jarruputket

- Käsijarruvaijerit

- Taka-akselin tiivistesarjat

 

Toimitusaika 1-2 viikkoa, joten ei tarvitse odotella kauden alkuun!

Guest OberSchlachter
Posted

OberSchlachterilta nyt kevään kunniaksi:

 

4-pulttiset levyt taakse käsijarrulla 429€/sarja

- Disc brake kit rear (4 lug) 2nd qlty T1 8/72» (IRS)

- Disc brake kit rear (4 lug) 2nd qlty T1 »8/72 ( IRS)

- Disc brake kit rear (4 x 130 mm) 2nd qlty T1 8/57» (swing)

 

5-pulttiset levyt taakse käsijarrulla 479€/sarja

Disc brake kit rear (5 x 205 mm) T1 8/57» (swing)

Disc brake kit rear (5 x 205 mm) T1 »8/72 (IRS)

Disc brake kit rear (5 x 205 mm) T1 8/72» (IRS)

 

 

Toimitusaika 1-2 viikkoa, eipä mene kesä piloille osia odotellessa...

 

paruzzi-tilaus.jpg

 

mega1278.jpg

mega3278.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...