peeki Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 T-1:seen levyt taakse: mikähän mahtaisi olla sopivin jarrusatula, ajatellen että ko projektia lähdetään toteuttamaan valtosen teettämistä palikoista.. Niissähän pitää olla tuo käsijarrusysteemi eli kävisikö vw boran, golfin tms.. Asialinjalla jos pysyttäisiin ja tiedän että bolt-on settejä saa tilaamalla: ovat vain sen verran kalliita ja pitäähän pientä askarteluakin olla... Quote Link to comment
Ketsa Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Haku-toiminnolla löytynee juttuja aiheesta. Vähäisellä rahalla tehdessä ratkaisevinta lienee se mitä ensimmäisenä sattuu vastaan tulemaan... Ainakin Avensiksen ja Saabin satuloista on toimivia rakennelmia syntynyt. Quote Link to comment
JM Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 T-1:seen levyt taakse: mikähän mahtaisi olla sopivin jarrusatula, ajatellen että ko projektia lähdetään toteuttamaan valtosen teettämistä palikoista.. Niissähän pitää olla tuo käsijarrusysteemi eli kävisikö vw boran, golfin tms.. Asialinjalla jos pysyttäisiin ja tiedän että bolt-on settejä saa tilaamalla: ovat vain sen verran kalliita ja pitäähän pientä askarteluakin olla... Uusi sarja maksaa 300 onko se paljon? Opel astran satuloita joku on käyttänyt. Quote Link to comment
peeki Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 200 euroa rupee olemaan maksimi setistä, voi tietysti olla että kun rupee itte rakentelemaan niin tulee kalliimaksi kuin valmis setti, en varmasti olisi ensimmäinen enkä viimeinen jolle näin käy.... Quote Link to comment
JM Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Valtoselta navat a 100. Levyt,adapterit,jarruletkut,vaijerit ja satulat saat siis ilmasiks? Vaikuttavaa! Quote Link to comment
-tipi- Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Kantsiiko pataroida itte? http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=714 Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 saabin satuloita en suosittele, käytin niitä ite muutaman vuoden ja käsijarru on todella ongelmallinen. lähtee meinaan suoraan kohti vetoakselia ja ohitus on ilman välipalikoita lähes mahdotonta. nyt oon muuttamassa systeemiä ja volvon satulat 440/460/480 satulat on muuten lähes samat kuin saabin mutta käsijarruvaijeri lähtee alaviistoon eli menee mukavasti suojaputken alta. -Tuomas- Quote Link to comment
Timppa Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 kolkin navat, mersun 124 takalevyt, passatin (96-mikäköhänoli) satulat joissa käsijarrut samassa, satulakiinnikkeet lattaraudasta väännettynä. avot Quote Link to comment
peeki Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Olen vähän huono tilailemaan ulkomailta (en osaa, tietokoneella suoriudun juuri ja juuri foorumilla ja sähköpostiakin osaan jotenkuten käyttää). Mutta tietysti jos joku kimppatilaus on lähdössä niin voisin harkita Quote Link to comment
JM Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Kun olet tännekin päässyt osaat ihan varmasti tilata ulkomailtakin. Tai soita keiteleen koneeseen siellä on noita hyllyssä suht fiksuun hintaan. Miks ei ac tai ober, niiten hintaa en tosin tiedä. Quote Link to comment
x-pj Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Kun noita USA:n hintoja kuolaa, niin kannattaa muistaa, että niihin tulee rahdit, tullit ja ALV:t päälle. Tuollanen CBP:n sarja tänne tuotuna varmaan 400-500 dollaria. Paruzzilta saa takajarrut n. 500€ sarja ja Oberin pojat hoitaa sen tänne suomeen tuohon samaan hintaa. Keiteleen koneesta kannattaa varmaan kans kysellä. Mutta noita ei tosiaan saa parilla sadalla, joten se itse väkeltäminen voi kuitenkin olla hyvä ajatus. Quote Link to comment
peeki Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Entinen työkaveri tilasi nissaniinsa aika paljon jenkeistä ja japanista mutta ei aina mennyt tullin kautta. Ilmeisesti jos saksasta tai englannista tilaa niin ei mene tullin kautta/tullia maksaa..? Quote Link to comment
JM Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 eu maista ei mene tullia. CB:ltä jos tilaa rahdit on ihan päätömät(Tolle satsille luokkaa 300 usd). Mut jos tuolta olis rahdit kohallaan? Näyttäs suunnilleen samalta. http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm Ei ne verot ole paha vaan se rahti.... Quote Link to comment
Guest Variant Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 eu maista ei mene tullia. CB:ltä jos tilaa rahdit on ihan päätömät(Tolle satsille luokkaa 300 usd). Mut jos tuolta olis rahdit kohallaan? Näyttäs suunnilleen samalta. http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm Ei ne verot ole paha vaan se rahti.... Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä. Quote Link to comment
peeki Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Ja onhan se kiva puuhastellakin, töissä meillä on aika hyvät työkalut ja koneita joka lähtöön. Tietysti joskus kannattaa ostaa jotain valmiinakin. Quote Link to comment
Timppa Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 eu maista ei mene tullia. CB:ltä jos tilaa rahdit on ihan päätömät(Tolle satsille luokkaa 300 usd). Mut jos tuolta olis rahdit kohallaan? Näyttäs suunnilleen samalta. http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm Ei ne verot ole paha vaan se rahti.... Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä. hitto, mullahan setti empin levyjä, minkälaisessa rasituksessa rupeaa rentoutumaan, jotta osaa varoa:( Quote Link to comment
JM Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Ei kestä rata käyttöä. Napa mutterin pitää olla ehdottoman tiukalla. Kun boorit alkaa kulua se ilmenee outona tärinänä mutkassa joka häviää himpun jarruttamalla, siis hetkeksi ja tilanne pahenee todella nopeasti. Ekat havainnot kabiinissa+kymmenen kierrosta ja välystä sisäboorissa on sentti. Quote Link to comment
Timppa Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Ei kestä rata käyttöä. Napa mutterin pitää olla ehdottoman tiukalla. Kun boorit alkaa kulua se ilmenee outona tärinänä mutkassa joka häviää himpun jarruttamalla, siis hetkeksi ja tilanne pahenee todella nopeasti. Ekat havainnot kabiinissa+kymmenen kierrosta ja välystä sisäboorissa on sentti. siis käytännössä kestää vakiokonetta katukäytössä? ehkä. Quote Link to comment
Racing Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Ei kestä rata käyttöä. Napa mutterin pitää olla ehdottoman tiukalla. Kun boorit alkaa kulua se ilmenee outona tärinänä mutkassa joka häviää himpun jarruttamalla, siis hetkeksi ja tilanne pahenee todella nopeasti. Ekat havainnot kabiinissa+kymmenen kierrosta ja välystä sisäboorissa on sentti. siis käytännössä kestää vakiokonetta katukäytössä? ehkä. Ehkä,vakiokoneella rittää varmasti myös vakiojarrut : ) Jotenkin mennyt luotto ihan täysin tuohon kiina-kuraan,itse henk.kohtaisesti yritän viimeiseen asti välttää kiinanosia,muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta. Ei välttämättä naurata kun joku kiinassa tehty olka-akseli katkee tai napa pamahtaa maantieajossa sen jälkeen voikin miettiä seurauksia. Quote Link to comment
peeki Posted February 16, 2010 Author Share Posted February 16, 2010 Vauhdin hidastamiseen tulee mulla eli käytössä ei tule olemaan vakiokone.. Jossain topicissa näin kuvan etulevyjen porauksesta enkä löydä sitä, laittakaa linkki jos joku muistaa missä siitä oli juttua.. Quote Link to comment
Lasse Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä Älä ny, mulla on neljäs vuosi menossa tolla setillä, joka on aiemmassa historiassaan ollut mm. ratakäytössä. Kaiken saa rikki, mutta kannattaako aina koittaa? Mulla ei muuta kuin positiivisia kokemuksia empin sarjasta, vaikka ensin vähän epäilyttikin. Hintalatu-suhde kohdallaan. Quote Link to comment
JaniM Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Meidänkin remulikilpurissa kestänyt vielä. Vaikka ei meillä tehoja hirveesti olekkaan. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Kiinan terästuotannon suurin ongelma on juurikin laadun "heilahtelu". Se että kerran jos toisenkin on ollut hyvää ei takaa seuraavasta sarjasta mitään. Quote Link to comment
hanski. Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Jossain topicissa näin kuvan etulevyjen porauksesta enkä löydä sitä, laittakaa linkki jos joku muistaa missä siitä oli juttua.. älä poraa! ehkä racemman näköiset, mutta laikat halkeavat helpommin... Quote Link to comment
peeki Posted February 16, 2010 Author Share Posted February 16, 2010 No löytyiskö valmiita levyjä; ehkä jostain toisesta kulkinemerkistä? Persaukisia ja pihejä kun ollaan niin edullisesti tietenkin... Quote Link to comment
Lasse Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 No saako niitä ilmaiseksi muistakaan merkeistä? Mutta valinnanvaraa pitäisi olla kun eikös joka autossa tätä nykyä ala olla levyt joka nurkassa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 multa saa ilmaiseksi uusia 900 saabin etulevyjä jos tarvetta, ne kun laittaa taakse niin ei ainakaan tule lämpöongelmia... Quote Link to comment
mikan Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 multa saa ilmaiseksi uusia 900 saabin etulevyjä jos tarvetta, ne kun laittaa taakse niin ei ainakaan tule lämpöongelmia... Mikä pulttijako? t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 4x108 (jos samoja mitä mulle tuli joskus), varo Jani joukkoomme on sulattautunut saapisti joka haistaa rahan sinun volkkariharrastajaan kohdistuvassa hyväntekeväisyydessä... Quote Link to comment
Guest Variant Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 eu maista ei mene tullia. CB:ltä jos tilaa rahdit on ihan päätömät(Tolle satsille luokkaa 300 usd). Mut jos tuolta olis rahdit kohallaan? Näyttäs suunnilleen samalta. http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm Ei ne verot ole paha vaan se rahti.... Älkää ostako. Ovat hienot, mutta spoorit ei kestä. hitto, mullahan setti empin levyjä, minkälaisessa rasituksessa rupeaa rentoutumaan, jotta osaa varoa:( Urtsi ja Särkelän raivo silotti spoorit. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 4x108 (jos samoja mitä mulle tuli joskus), varo Jani joukkoomme on sulattautunut saapisti joka haistaa rahan sinun volkkariharrastajaan kohdistuvassa hyväntekeväisyydessä... samojahan ne. Niitä on vielä "vaivaksi" asti. Ja saa saapistikin ilmasiks noita jos tarttee, sen verran käy helläsydämistä sääliksi ruotsalaisiin kohdistuva rakkaus :D Quote Link to comment
mikan Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 4x108 (jos samoja mitä mulle tuli joskus), varo Jani joukkoomme on sulattautunut saapisti joka haistaa rahan sinun volkkariharrastajaan kohdistuvassa hyväntekeväisyydessä... Itseasiassa Datsunisti. :-) Joo, mutta jako ei sitten passaa, kun pitäis olla se vanhempi 900:n jako eli 4x114,3. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 paa ultimate-epäkeskoiset pultit... Quote Link to comment
Lasse Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Mutta kannattakoo tollasta jakoa miettiä, jos saa ILMAISEKSI? Quote Link to comment
peeki Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Miten nuo etujarrut; levyt on jo edessä mutta löytyykö jäähd. laikkaa siihen? Kuinka jarrusatulat, pitää varmaan modata/vaihtaa? Quote Link to comment
Ketsa Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 samojahan ne. Niitä on vielä "vaivaksi" asti. Ja saa saapistikin ilmasiks noita jos tarttee, sen verran käy helläsydämistä sääliksi ruotsalaisiin kohdistuva rakkaus :D Mulle jäi aikoinaan noita nurkkiin yksi pari ja ne sattui jäämään tallissa sellaiseen kohtaan mistä tuli vettä katosta lävitse. Kauan piti levyjen ruostua, ennen kuin tutun saapistin kanssa päästiin hinnasta yhteisymmärrykseen :-) Quote Link to comment
Airaksa Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Mitäs tänä päivänä maksaa tehdas levyjarrusarja taakse suomessa?Onko kukaan ostanut viime aikoina?Pistää jo miettimään moista vaihtoehtoa kun rummuista lähtien pitäis kaikki vaihtaa.Tai jos joku on ulkomailta tilaamassa niin voisin heittäytyä kimppaan kun kulut selvillä.Ja 4-pulttinen jako. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 "Tehdassarja" 4-pulttiseen maksaa huhtikuun loppuun saakka 399 euroa. (norm. 449 e) Sisältää: - Levyt - Satulat - Satuloiden adapterit - Jarruputket - Käsijarruvaijerit - Taka-akselin tiivistesarjat Toimitusaika 1-2 viikkoa, joten ei tarvitse odotella kauden alkuun! Quote Link to comment
Guest OberSchlachter Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 OberSchlachterilta nyt kevään kunniaksi: 4-pulttiset levyt taakse käsijarrulla 429€/sarja - Disc brake kit rear (4 lug) 2nd qlty T1 8/72» (IRS) - Disc brake kit rear (4 lug) 2nd qlty T1 »8/72 ( IRS) - Disc brake kit rear (4 x 130 mm) 2nd qlty T1 8/57» (swing) 5-pulttiset levyt taakse käsijarrulla 479€/sarja Disc brake kit rear (5 x 205 mm) T1 8/57» (swing) Disc brake kit rear (5 x 205 mm) T1 »8/72 (IRS) Disc brake kit rear (5 x 205 mm) T1 8/72» (IRS) Toimitusaika 1-2 viikkoa, eipä mene kesä piloille osia odotellessa... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Keiteleen Kone ??? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.