Guest Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Millasia settejä ootte laittanut kiinni? Mulla ei ole tällä hetkellä mitään ja ainakin suodatin olis kiva laittaa kii. Kuvia jos saisi niin olis bueno. (esim miten/mihin asennettu) ------------------------- Anteeksi että kyselen tyhmiä koko ajan, mutta n00b on n00b. Quote
-Alex- Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Aikaisemmin ollut tarvikeliikkeestä ostettava iso transportterin suodatin suodatinjalassa kiinni, nyt olis hyllyssä odottamassa CSP:n CNC koneistettu alumiinikuorinen pestävä suodatin. Quote
mikan Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Samaa suodatinta olen käyttänyt kuin Lasse. Istuu markkinoilla yleisesti tarjolla olevien full-flow-settien suodatinjalkaan. On hieman isompi kuin HP1, mutta edullisempi. t. Mika Quote
Lasse Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Mulla on ollu vasemmalla puolella takapuskurin kannakkeessa kiinni. Varmaa idea pois konehuoneesta ja pakoputken läheltä vois toimia? Quote
Guest pep Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 mihis toi suodatinjalka asennetaan? Suodatinjalkojahan on kahta eri mallia... eli toinen tulee ns. kiinni öljypumpun viereen poikittain (ei fullflow) ja toinen esim. lokasuojan sisälle (fullflow)... tämä vaatii erikseen lohkon työstämistä että saa fullflow letkun kiinni oikeaan paikkaa, eli lähtee pumpun päältä ja palaa lohkoon. Quote
Guest Aircooled.fi Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 "Ei Full-flow" suodatinjalkapumppu: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1568 Laippa Full-flow ratkaisulle: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1330 Hyllyssä tietenkin, molemmat. Quote
-Alex- Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Onkos toi suodatinjalkapumppu minkä firman tekele? Tietääkseni ainakin sitten kolmea erilaista on markkinoilla: CB: Bugpack: Epämääräisiä tarinoita olen kuullut että mexico/brasilia kuplissa olisi tuollaisella pumpulla järjestetty suodatus, tai sitten öljynjäähdyttimen jalassa olisi ollut kiinteä suodatinjalka. Quote
Guest pep Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 "Ei Full-flow" suodatinjalkapumppu:Laippa Full-flow ratkaisulle: Hyllyssä tietenkin, molemmat. Vain öljypumpun kannen kuva puuttuu FF:ssä ;) Quote
Racing Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Onkos toi suodatinjalkapumppu minkä firman tekele? Tietääkseni ainakin sitten kolmea erilaista on markkinoilla: CB: Bugpack: Epämääräisiä tarinoita olen kuullut että mexico/brasilia kuplissa olisi tuollaisella pumpulla järjestetty suodatus, tai sitten öljynjäähdyttimen jalassa olisi ollut kiinteä suodatinjalka. Tämä CB:n Maxi 2 pumppu on schadekin tekemä ja ainut vastaantullut suodatinpumppu jossa myös kierto ja suodatus toimii ja kanavat järkevän kokoiset. Muutamassa eri merkkisessä öljy kyllä menee suodattimeeen mutta ei pääse pois ja toimintaperiaate on väärin tehty. Maxi 2 pumpussa on kanava josta öljy menee suodattimeeen ja lisäksi pumpun runko-osassa on kanava paluukanavan kohdalla suodatinjalassa josta öljy menee takaisin lohkoon ja tämä kanava on erikseen tiivistetty paperitiivisteellä. ( Ja tähän ei sovi tavallinen VW öljypumpun kannen tiiviste,vaan pitää olla omansa). Lisäksi ratas on akseliin liitetty kiilaliitoksella = varma. Näissä muissa malleissa on kannessa vain kaksi reikää vierekkäin + paluukanava pumpun rungossa sillä seuraksella että öljyä menee suodatin täyteen,sen jälkeen kierto kiertää likaista öljyä pumpun sisällä helpointa reittiä suoraan paluukanavaan suodattamattomana. Kanavat pitää olla erikseen tivistetty pumpun kannen ja pumpun välillä,muuten hommassa ei ole mitään järkeä. Öljynsuodattimeksi sopii Golfin esim kakkoskopan 1.6 bensakoneen öljynsuodatin. Quote
ARTO Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 90-luvun mexicobeetleissä tosiaan suodatinpumppu, kärettömät sytkät, ruiskut, katalysaattorit, kuten myös hydrauliset venttiilinostimet eli yksityiskohdiltaan aivan toista kuin 70-lunun saksalaiset moottorit. On myös muitakin kuin maxi kakkosia joissa suodattimelta palaa öljy pumpun omaan kanavaan ja siitä suoraan lohkoon ilman yhteyttä ratastilaan. Quote
Racing Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 On myös muitakin kuin maxi kakkosia joissa suodattimelta palaa öljy pumpun omaan kanavaan ja siitä suoraan lohkoon ilman yhteyttä ratastilaan. Taitaa näissä kaikissa kuitenkin olla sama schadek pumpun valmistajana. On tullut itselelkin vastaan useita samannäköisiä joissa ei vaan cb:n logoa. Pumppuosa schadek. Quote
Guest Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 sattusko kellään olemaan kuvia omista suodatinjärjestelmistä? Quote
DOODAH Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 "Ei Full-flow" suodatinjalkapumppu:Laippa Full-flow ratkaisulle: Hyllyssä tietenkin, molemmat. Vain öljypumpun kannen kuva puuttuu FF:ssä ;) ..jaa eikö pumppu, sen tulppa, nipat jalkaan/ff kanteen/lohkoon, filsu ja letkut puutu myös? Quote
Fileas Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 sattusko kellään olemaan kuvia omista suodatinjärjestelmistä? ei nyt omasta, mutta 70 luvulta tuo -> http://www2.cal-look.com/nostalgia/iguana1.html Quote
Hebster52 Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Tämmönen sarja tuli mulle postissa tällä viikolla. Quote
P_Valtonen Posted June 5, 2020 Posted June 5, 2020 Aihetta sivuten, pikku fram. Ja mahtuu pakosarja jos toinenkin tuohon viereen.. Quote
NO H2O Posted January 28, 2021 Posted January 28, 2021 Btw... Mikäs tarvikepuodista näppärästi saatavilla oleva filtteri sitä sopii tuohon FF-suodatinjalkaan? 2 korinen bensa Golffi? tms. Quote
Jooo Posted January 28, 2021 Posted January 28, 2021 4 hours ago, NO H2O said: Btw... Mikäs tarvikepuodista näppärästi saatavilla oleva filtteri sitä sopii tuohon FF-suodatinjalkaan? 2 korinen bensa Golffi? tms. Joo, tais olla kakkis golffi kun viimeksi motonetista hain... 1 Quote
MU Posted January 28, 2021 Posted January 28, 2021 Ja diesel tölkki jos haluaa mahd. ison suodattimen. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.