Guest Hannuak Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Itsellä harkinnassa tämä:http://www.justkampers.com/shop/t2-bay-window/original-parts/carburetor/weber-single-carb-conversion-kit-j11144.html Quote
JaniM Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Ruisku vaikka yhdellä läpällä? Tulee sitä vääntöä lisää ja tehoakin. Mutta ajettavuus paranee. Imarit helppo tehdä tai ottaa alkuperäiset alkukäyrät. Tarvittaessa toimitan vaikka täysin valmiin setin, minkä saa uuden Weber tuplakaasarisetin hinalla kutakuinkin. Kaiken lisäksi tulee kunnollinen sytkä myöskin. Quote
Guest KariT Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Hannuak: Just samaa kaasaria itsekin meinasin. Kokeiltiin säätää sytkää kaverin stroboskoopilla. Ennakko oli ennen säätämistä 24 asteen kohdalla ja oikea kohta on korjausoppaan mukaan 7,5 astetta. Ei minkäänlaista toivoakaan, että kone kestäisi käynnissä 7,5 asteen kohdalla. Mites tuokin voi olla mahdollista??? Säätö jätettiin 26 asteen kohdalle, koska siinä se parhaiten tuntui toimivan. Quote
Barney Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Hannuak: Just samaa kaasaria itsekin meinasin. Kokeiltiin säätää sytkää kaverin stroboskoopilla. Ennakko oli ennen säätämistä 24 asteen kohdalla ja oikea kohta on korjausoppaan mukaan 7,5 astetta. Ei minkäänlaista toivoakaan, että kone kestäisi käynnissä 7,5 asteen kohdalla. Mites tuokin voi olla mahdollista??? Säätö jätettiin 26 asteen kohdalle, koska siinä se parhaiten tuntui toimivan. Tyhjäkäynnillä 24 astetta? Vai oliko maksimit 24? JOs maksimit niin varmaan "aika tontilla" Quote
-tipi- Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Hihnapyörä saatu asennettua jollain konstilla päin ¤#%&/? Quote
Guest KariT Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Tyhjäkäynnillä 24 astetta. Ensi viikolla vien auton talvisäilytykseen ja alan purkamaan konehuoneesta kaikki pois. Jostain varmasti löytyy ohjeita/vinkkejä koneen irroittamiseen ja purkamiseen? Quote
Guest KariT Posted August 8, 2011 Posted August 8, 2011 Nyt kun tuota konetta aletaan purkamaan ja ihmettelemään, niin pystyykö/kannattaako sinne laittaa tämmönen setti? Onko ylipäätään mahdollista? Pieni lisäys tehoon ei haittaisi mitään. http://hotcars.net/Prod/viewpict.asp?pi ... 519-12.jpg Taidan unohtaa ruisku hommat kokonaan ja hommata sen weberin kitin, mikä tuossa aikaisemmin tuli mainittua... Quote
NO H2O Posted August 8, 2011 Posted August 8, 2011 progressiivinen webru on kuulemma hyvä ja varma valinta... :-) Quote
Guest KariT Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Kone irroitettu ja osittain purettu. Päivällä jatketaan purkamista, niin pitääkö tässä vaiheessa ottain jotain erityistä huomioon (merkitä jotain, ym) vai riittääkö kun, pitää irroitetut osat järjestyksessä? Seuraavaksi puretaan polttoainetankki pois ja katsotaan mitä kaikkea sisältä löytyy. Konehuoneesta kaikki mahdollinen irti ja maalataan runko mustaksi. Tällä hetkellä sieltä löytyy sinistä, keltaista, ym. Näille osille pitää keksiä jotain, ettei niitä tarvitse hopean värisenä takaisin laittaa. Pystyykö näistä irroittamaan/muokkamaan lämpöelementtejä? Turhaan ne siellä roikkuu, kun eivät ole käytössä minun aikana. Uusi ja vanha kytkin paketti :) Ostoslista (tähän mennessä): - Laturinhihna - Tiiviste koneen ympärille - Kaikki pultit/mutterit uusiksi Quote
vwagen Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Lämmönvaihtimien sisällä kulkevvien pakoputkien päälle on valettu paksu alumiinirivasto jota ei ole helppo poistaa,eikä muutenkaan ole järkevää tuhota noin hyväkuntoisia lämmönvaihtimia,jos et itse käytä niin myy pois ja osta tilalle valmis pakoputkisto. Pultit ja mutterit kannattaa uusia vain tarpeen mukaan alkuperäisten lujuusluokka huomioiden,alkuperäiset ovat laatutavaraa ja osa on erikoispultteja juuri tiettyyn käyttökohteeseen. Quote
Marko Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Voihan se puhallinkotelo näyttää myös tältä: http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuva ... CF0811.JPG Quote
mikko k Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Jotenkin tuo uusi kytkinpaketti ei oikein natsaa mun silmään... Paitsi ellet ole vaihtamassa koneeseen laippakampea... Quote
Guest KariT Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Puhallinkotelo on tarkoitus kiilloittaa ja se kuvassa oleva kytkinpaketti oli kaverin Porsaasta, eikä ole tulossa mun autoon :) Kone purettu muuten, mutta ei saatu lohkoa auki. Kaikki pultit avattiin, mitä löydettiin ja en kehdannut kovin väkivaltaisesti yrittää. Pitää tutkia aamulla, että varmasti on kaikki otettu irti... Aamulla menee kaikki koneen ympärillä olevat pellit pesuun ja siitä tarvittaessa puhallukseen. Sitten musta väri pintaan. Tankki otettiin irti ja sisältä näyttää tältä: Mitä tuolle pystyy tekemään? Saako puhdistettua vai löytyykö uusia tilalle? Muutava kuva osista: Kannet lähti tänään työstettäväksi ja vauhtipyörä menee kevennykseen. Minkähän verran sitä voi/kannattaa keventää? Quote
Guest KariT Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Kaikenlaiset neuvot/vinkit, ym on tervetulleita vaikka priva -viestinä, koskien tuota koneen piristys yritystä. En kehtaa vinkeistä palkkioita luvata, kun edellinenkin "palkkio" odottaa tuossa vieressä postitusta :) Quote
metake Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 vauhtipyörä menee kevennykseen. Minkähän verran sitä voi/kannattaa keventää? Ei yhtään kun on lähes vakiokone painavassa bussissa, liikkeelle lähdöt muuttuu vaan hankalammiksi mutta hyöty on 0. Quote
mikko k Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Katso tuolta neljäs kuva ylhäältä. Nelkun lohkossa on yksi pultti keskellä lohkoa, nostajien välissä. Sitä ei yleensä öljyn ja kuran seasta huomata. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8639-alumiinihitsausta/ Quote
Guest KariT Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Kansien työstäjältä tuli soitto ja venttiiliohjaimet kuluneet imu puolelta. Perjantaina selviää, mitä työ + osat täälläpäin maksaa. Muilla kokemuksia kyseisestä hommasta, hintaa, ym? Quote
JaniM Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Elektrolyysillä tankki puhtaaksi. Ruokasoodaa ja vettä tankkiin. Laturilla virtaa rosteripalan kautta. Kato netistä oikea kytkentä. Quote
mikko k Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Tuolla joitain koneistushintoja: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1890-moottorikoneistushintoja/ Quote
mikko k Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Kaikenlaiset neuvot/vinkit, ym on tervetulleita vaikka priva -viestinä, koskien tuota koneen piristys yritystä. En kehtaa vinkeistä palkkioita luvata, kun edellinenkin "palkkio" odottaa tuossa vieressä postitusta :) Raskaaseen bussiin tekisin sen verran ison koneen kuin budjetti antaa myöden. Kone lienee 1,7L? Jos siihen laittaa 100mm mukit, niin koneesta tulee 2073cc (isku66mm). Jos löydät 2L:sen kammen ja veivit siihen kaveriksi, niin koneesta tulis 2230cc (isku 71mm). Kampiakseleita toki löytyy pitemmilläkin iskuilla, mutta noita on vakiona. Mieto nokka-akseli, kansien parannus ja isommat venat tekis terää. Ja sit vaikka ruisku ruokkimaan. Quote
Guest KariT Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Kone on 1.7 litranen. Ruiskua en ajatellut laittaa vaan weberin keskikaasarin. Jos tuohon koneeseen hommaa 100mm mukit (esim. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=07 ) niin vaatiiko se koneen "muokkaamista" muiltakin osilta? Kannattaako noita koneen osia ostaa uutena vai käytettynä???? Quote
mikko k Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Kone on 1.7 litranen. Ruiskua en ajatellut laittaa vaan weberin keskikaasarin. Jos tuohon koneeseen hommaa 100mm mukit (esim. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=07 ) niin vaatiiko se koneen "muokkaamista" muiltakin osilta? Kannattaako noita koneen osia ostaa uutena vai käytettynä???? Nuo syltyt/männät on 96mm ja niillä sun koneesta tulee 1910cc, koska isku on 66mm. 2 litraisesta tulis 2055cc (isku 71mm). Jos nuo 96 syltyt tai vaikka mainitut 100 milliset haluaa koneeseen, niin sekä lohkon että kansien reiät tarvii suurentaa. Tuo mainittu keskikaasarisysteemi on mulle vieras. Sen säädettävyys ja toimivuus = ?? Yksi kaasari keskellä ei ole kovin taloudellinen ratkaisu, ainakaan kulutuksen suhteen. Pitkissä imusarjoissa bensa pisaroituu ja siksi sitä pitää syöttää tarpeettomasti enemmän verrattuna nurkkakaasareihin tai ruiskuihin. Mä olisin JaniM:n ruiskuratkaisun kannalla, eli: ***************** Ruisku vaikka yhdellä läpällä? Tulee sitä vääntöä lisää ja tehoakin. Mutta ajettavuus paranee. Imarit helppo tehdä tai ottaa alkuperäiset alkukäyrät. Tarvittaessa toimitan vaikka täysin valmiin setin, minkä saa uuden Weber tuplakaasarisetin hinalla kutakuinkin. Kaiken lisäksi tulee kunnollinen sytkä myöskin. ****************** Mitä tulee käytettyihin osiin, niin miks ei niitä vois käyttää, jos ovat asianmukaisessa kunnossa. Quote
Guest Aircooled.fi Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Aircooled.fi on AA Performancen virallinen maahantuoja. Kauttamme saa kaikki AA:n valmistamat T-4 moottorin osat, eli kampurat, kanget, pyttysarjat yms. ja lähes poikkeuksetta halvemmalla kuin muualta. Esim: Kampurat = 71-86mm isku Kanget = H-profiilit ja I-profiilit Pyttysarjat = 90,5 - 104mm Lisäilemme niitä sivuillemme hiljakseen, mutta voit jo nyt tilata sähköpostitse mitä tahansa AA:n osia. - Tomppa Quote
jrasi Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Eikös tuon iskunpituuden 5mm eron saanut tehtyä 1.7:n kampeenkin, kun hioo laakerikaulat 5mm offsettiin ja käyttää 2.0:n laakereita? Quote
mikko k Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Eikös tuon iskunpituuden 5mm eron saanut tehtyä 1.7:n kampeenkin, kun hioo laakerikaulat 5mm offsettiin ja käyttää 2.0:n laakereita? Onnistuu hiominen juu kyllä ja voi käyttää 2 litraisen laakereita. Kunhan vaan sitte löytää ne 2 litraisen kanget. Niissä kun on 5mm pienempi alasilmä... Quote
Guest KariT Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 Jaahas, tällä hetkellä kaikki moottorin osat on pesussa ja tarkistettavana. Sitten katsotaan, mitä osia joutuu vaihtamaan ja sen perusteella hommataan uutta (parempaa) osaa tilalle. Konehuone on maalattu mustaksi. Sieltä löytyi sinistä, punaista, keltaista, ym. On se vähän siistimpi uudella värillä. Mistä kannattaa uusia (parempia) osia koneeseen alkaa etsimään? Onko valmistajalla väliä? Quote
bill Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 uusia NOS osia löytyy,kampura 66(150.-),mäntä-sylinteri sarjat 93mm(200.-)ym. Quote
Guest KariT Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Kannet haettu tänään koneistajalta. Huomenna pitää viedä seuraavaan paikkaan venttiiliohjureiden vaihtoon. Pitää aamulla ottaa kuvat kansista. Quote
Guest KariT Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Kannet koneistettu ja ohjurit vaihdettu. Seuraavaksi etsitään koneelle kasaajaa. Itseltä se ei taida onnistua. Mitähän kaikkea tarvitsee / kannattaa uusia, kun konetta alkaa kasaamaan? Quote
Guest KariT Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Mitäs kaikkea nyt kannattaa uusia, kun konetta aletaan alkuvuodesta kasaamaan? - Tiivistesarja 59,00€ - Runkolaakerit 119,00€ - Kiertokangenlaakerit 32,00€ - Männänrenkaat 29,00€ Vinkit ja neuvot on tervetulleita! Quote
Guest KariT Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Nyt on koneeseen tilattu kaikki laakarit, tiivisteet ja öljypumppu oberilta. Kunhan koneen kasauksen saa etenemään, täytyy tilata vielä: - 123 virranjakaja - Weber keskikaasarikitti Vanteet vaihdetaan jos sattuu sopivat tulemaan vastaan, tosin moottori täytyy saada täysin ajokuntoiseksi ja paikoilleen ennen sitä... Quote
Perttipee Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Millaiset vanteet hakusalla? Enempi klassiseen olschool vai uudempaa kuin nyt? Quote
vwagen Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Osalistassa en huomannut uusia venttiileitä,imut voi kyllä hioakin jos ovat vielä mitoissaan mutta paot vaihdettava uusiin. Quote
Guest KariT Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Millaiset vanteet hakusalla? Enempi klassiseen olschool vai uudempaa kuin nyt? Oldschool tyyppisiä oon katsellu. Nykyisistä vanteista piti jättää keskikupit pois, kun eivät mahtuneet paikalleen. Jos on vanteita tiedossa, niin voi ehdottaa vapaasti. Kannet ja venttiilit on kunnossa. Quote
ARTO Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Kannet ja venttiilit on kunnossa. Vähän kuin autojobbari sanois ostajalle oman kommenttinsa myynnissä olevasta autosta... EDIT, laitetan lisäys kun kuitenkin puolet lukijoista käsittää väärin eli mitä toi kunnossa oleva tarkoittaa... uudet osat laitettu, vanhat näytti ( yleensä 40-vuotiaassa osassa arvotaan kunto kun sitä ei oikeasti tiedä milloin poksahtaa, varsinkin pakovenan kodalla ) hyviltä vai jotain muuta. Tää on projektikertomus ja lukijat janoaa infoa:) Quote
Guest KariT Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Kannet ja venttiilit on käynyt paikallisella Tammer Dieselillä ja kansien "muokkaaja" sanoi osien olevan ok kunnossa. Kansiin vaihdettiin uudet venttiilienohjurit samalla. Quote
Perttipee Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 sori, unohdin ottaa niitä kuvia, kun niin täpinöissään puntaaroin tölkin tekniikkaa siellä tallilla...yritän muistaa kun käyn... Quote
Guest KariT Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Eilen tuli laakerit, öljypumppu, ym osat koneeseen. Jos tänä viikonloppuna sais koneen kasausta eteenpäin... Kiitokset Oberin poppoolle! Quote
Guest KariT Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Kaasarit tarkistettu. Automaattiryypyt poistettu käytöstä, puuttuva säätöruuvi ja joku jousi lisätty. Akselit on väljät, mutta kaasarien pitäisi olla toimivat. Eli, en ala tilaamaan uusia kaasareita, vanhat saa kelvata. Pitää hommata vielä 123 virranjakaja, sitten olisi kaikki osat koneeseen hankittu... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.