Jump to content

Kaasuttimien korvaaminen ruiskulla.


Recommended Posts

Posted
Ootkos suurentanut starttaus rikastusta cranking pulsea? Auttaa kummasti

Pitääpäs tarkistaa. JaniM:lle erityisKiitos arvokkaasta konsultaatiosta!!

Posted

Jäi ajot hiukan vähälle kun vaihdelaatikko ei pelannu, muutama sata kilometriä tuli päristeltyä megalla, kone pelaa mutta muutamia parannuksia tarvii tehdä mm. putsarin paikka tarvii vaihtaa. Säädöt hiukan kesken kun viä enemmän bensaa kun kaasarilla.

  • 10 months later...
Posted

Laita ohjaimelliset hukkakipinäpuolat, niin ei tartte erillisiä moduuleita tai transistoreja viritellä.

http://autotune.fi/tuote/623/sytytyspuo ... ella-4-syl

 

Pintaliitoslevyyn ei sit modeja tehdä helposti, mitä pitää tehdä. Eli noista vaihtoehdoista V3.0 levy.

 

http://autotune.fi/tuote/370/atdriveboa ... jainkortti

Tuossa kunnollinen liitin, eikä printteriliitintä, mikä oleellisin asia.

Vähemmän johdottamista ja vähemmän irtoreleitä, ovat valmiina.

Ei hyppylankaviritelmiä, jumpperit joilla vaihdetaan anturityyppi tai muita ominaisuuksia valitaan.

Enemmän plug and play.

Posted

Ok, eli tuo ATdriveboard, sytytyksen ja ruiskutuksen ohjainkortti on vastaava kuin MS3 + MS3X laajennuskortti, mutta paremmalla kotelolla, kunnon liittimillä ja sisäisillä releillä.

 

662€ MS3 prosessorimoduulin kanssa. Ok, pistetään har(n)kintaan.

 

 

Pystyykö tuohon ATdriveboard sytty+ruiskuboksiin laittaan nämä, jos haluaa ohjata kahta IGN-4 puolaa?

 

http://www.autotune.fi/tuote/44/sytkakivi-bosch-bip373

Posted

Pystyy, mutta pidä poksin ulkopuolella ja mahdollisimman lähellä puolia.

Kansiin maadoitus, ei mitään muuta samoihin pisteisiin. Pieneen alukoteloon sisälle noi trankut, niin suojassa ja jäähtyy.

Epoksilla umpeen, niin pysyvät paikoillaan.

 

Ominaisuudet levyllä samat + nakutuspiiri. Helppo lisätä bluutti ja vaikka 4*egt. Tai sit loggeri missä kiihtyvyysanturi ja pystyy rakentaan sutimisen eston vaikka ;) Pysyy voima tiessä.

  • 1 month later...
Posted

Juu tuo yksi tapa. Tai helpoin teurastaa kiinanjakaja. Kanneksi alumiinikiekko ja siihen anturi kiinni. Tuollasia jakajia tehty ja yksi pitäis taas tehdä.

Tämä silloin kun mennään sekventiaalisesti eli pyttykohtaisesti.

Posted

Vaikka olisi "puola per pytty" niin voihan sen johdottaa niin, että se toimii kuten hukkakipinä. Siis laukaisee kaksi puolaa samaan aikaan. Toki aina parempi jos on valmiudet sekventiaali moodiin, mutta jos haluaa tehdä askeleen kerralla niin saa myös käyntiin ilman nokan tunnistusta.

Posted

Onpas tutun näköiset imarit:) Ei muuta kuin ohjainta ja pari kynttilänsytyttäjää perään piuhan kera.

Posted
Onpas tutun näköiset imarit:)

 

Juu, vissiin pienet piirit täällä... :D

 

Ei muuta kuin ohjainta ja pari kynttilänsytyttäjää perään piuhan kera.

 

Ja selkeesti suomeksi? ;)

Posted

Hah, ruisku, johtosarjaa ja puola(t) tulppiin kipinää antamaan. Muutama anturi, niin siinähän se alkaa boxeri hyrräämään.

Posted

Esim mega tai Autotunen boksi edulliset, kalliit Hestec, Autronic, Tatech.., puola, bensapumppu ruiskukäyttöön, imuilma-anturi, öljynlämpö-anturi ja mielellään laajakaistalambda. Tietty johtosarja. Tuossa paketissa on kaasuläpän asentoanturi ja suuttimet...

 

Make

 

Edit: ja trikkeri ja vr-anturi, tai jakajasta muokattuna...

Posted

Ok. :D

 

Semmoista tässä pohdin kans. Miten vaikuttaa se että läppisten halkaisija on toi 36mm mutta imusarjat ovat isommat alkupäässä? Ei ehkä ole katukäyttöiseen moottoriin suurempaa merkitystä?

Posted

Mitäs kansiWelhot tietää? Noin päin ei pitäisi hirveesti vaikuttaa. Muistaakseni tuo kone missä noi oli ja Rustossa kans tuollaset imarit, niin aika hyvin toimivat loppujen lopuksi.

Posted

Juu. varmastikin toimii ihan tälleen.. Ite vaan mietin omia höperöitä. :)

 

Tässä kumminkin nyt yksinkertainen kuva miltä näyttää kun tänään tutkin tarkemmin osia.

 

Kawalaumlppissarja.jpg

Posted

Selkeemmät kuvat jotka ehkä selvittää mun ajatusmaailmaa... :D

Tässä osat erillään.

 

2013-12-03124600.jpg

 

Tämmöset muoviset imusarjat ovat orggikset Mopossa. Näkyy noissa kans että ne haaraantuu kahteen imuventtiilikanavaan per sarja.

 

Kawaintake2.jpg

 

Kawaintake.jpg

 

Kysymys onko turhaa hifistelyä mitä minä nyt pähkäilen vai olisko mahdollisesti lisätehoja noilla löydettävissä jos jostain alumiini imusarjoista alkais paikkaamaan ja rakentamaan.

 

Näillä on C-C mitta 75mm joten vissiin huomattavasti lähempänä toisiaan kuin IDF sarjoissa?

  • 3 weeks later...
Posted

Mistä ja minkälaiset suuttimet CB Performancen läppärunkoihin ja kiskoihin? Nettisivuilla sanovat, että on "GM style", mitä lie tarkoittaa.

post-3647-13888370202892_thumb.jpg

Posted
Kuvien perusteella väittäisin että Boschin suuttimet sopii.

Vähän yritin mittailla noita reikiä ja tulin siihen päätelmään että Boschin EV1 vois olla sopivan kokonen.

Posted

Ainakin omissa pässinsarvissa joissa suuttimien paikat, oli suuttimien reikien koneistusjälki niin karkea/urainen ettei saanut tiiviiksi suuttimen o-renkaalla. Piti pienellä hiomapaperirullalla ja akkukoneella hoonata seinämiä ennenkuin alkoi pitämään... Sellaista laatua niissä...

Posted

Kun tuli noita CB:n läppiksiä moitittua, niin täytyy tasapuolisuuden vuoksi myös kehua. Aika helpolla saa webrut noilla korvattua. Nostaa vaan paikalleen. Oivalliset tälläiselle porapeukalolle. Kuvassa vasemmalla vielä idf paikallaan.

post-3647-13888370232064_thumb.png

Posted

Oon samaa mieltä, ihan ok läppärungot. Tietty suuttimien reijät vois olla paremmin mitoissaan jo valmiina. Mutta kumitiivistetyt kuulalaakerit löytyy, muuten laatu ok.

 

Tietty jos oikein hifistelisi, voisi suuttimet ehkä olla hivenen jyrkemmässä kulmassa että konehuoneessa olisi enemmän tilaa.

Posted

Köyhillä ei oo varaa ostaa kerralla valmiita. Jos tekisin nyt ni ostaisin valmiit tai olisin ostamatta mitään.

Toki ihan mukavaa pulailua noitten prätkän läppien kanssa.

Posted
Oon samaa mieltä, ihan ok läppärungot. Tietty suuttimien reijät vois olla paremmin mitoissaan jo valmiina. Mutta kumitiivistetyt kuulalaakerit löytyy, muuten laatu ok.

 

Tietty jos oikein hifistelisi, voisi suuttimet ehkä olla hivenen jyrkemmässä kulmassa että konehuoneessa olisi enemmän tilaa.

 

Siis oliko noissa kuulalaakerit oikein CB:n rungoissa? Muistin ettei olisi.

Jenskoissa taasen on. Puolet kevyemmät, o-rengas tiivistys laipassa. Sopii paikoilleen. Lisänä synkkaruuvit tyhjäkäyntiin. Hintaa ei älyttömästi enempää uusissa. Mutta perusläpät ja kannattaa jos käytettynä saa halvalla ja ovat olleet vähässä käytössä.

Prätkien läppikset T-I immeisille ehdottomasti.

Posted

Omaan ajattelin CB:n imusarjoja, joissa suuttimen paikat ja niiden perään drla-pariskunta, joissa kurkkujen tilalla suorat putket.

 

t. Mika

Posted

Nykyisissä CE/ DRLA imusarjoissa on suuttimen paikat sisäpuolella, helpottaa vähän asennusta. Pitänee keksiä jokin hyvä tapa tulpata läppärunkojen suutinreiät.

Posted
Omaan ajattelin CB:n imusarjoja, joissa suuttimen paikat ja niiden perään drla-pariskunta, joissa kurkkujen tilalla suorat putket.

 

t. Mika

Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

post-3647-13888370241652_thumb.png

Posted
Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

 

Voisihan tuotakin miettiä. En nyt heti muista kuinka paljon painekoteloiden yläpuolella on tilaa.

 

t. Mika

Posted
Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

 

Voihan sen noinkin tehdä, mutta suuttimien ohjaus täytyy silloin olla sekventiaalinen, eli jokainen suutin avautuu vasta sitten kun imuventtiilikin.

 

Tuollaisesta ratkaisusta on hyötyä ainakin silloin, kuin käytetään isoja suuttimia. Pisarakoon kasvaessa tasalaatuisen seoksen muodostumiselle jää enemmän aikaa, kun sillä on pidempi matka kuljettavanaan ilman seassa ennen sylinteriä.

Saattaahan tuo rakennelma olla myös osa kaksisuutinjärjestelmäistä ruiskutustakin, jossa imusarjoissa on lisäksi omat suuttimet pienempiä kierrosnopeuksia varten.

Posted
Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

 

Voisihan tuotakin miettiä. En nyt heti muista kuinka paljon painekoteloiden yläpuolella on tilaa.

 

t. Mika

Pistä pico suuttimet. 34mm korkeat :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...