Lasse Posted March 30, 2024 Posted March 30, 2024 Juu röhisee jos saan tuon juniorin painostettua hommiin. Siinä olis vähän aluhmiinihitsaushommaa ja johtotehtäviä. Viikolla tuli tavaraa, ihan asiallista settiä. Keruusäiliö ja pumput sekä suuttimet on tulossa ens viikolla. 3 Quote
Lasse Posted April 12, 2024 Posted April 12, 2024 12 hours ago, mikan said: Kiinalaisilla riittää töitä. 🙂 Tai saksalaisilla ja brasseilla 1 Quote
Lasse Posted April 27, 2024 Posted April 27, 2024 Suomalaisella oli töitä. Maxxecu ahdistettiin penkin alle. Tai penkki on ollu Tarasteenjärvellä jo varmaan viis vuotta. 5 Quote
Lasse Posted May 9, 2024 Posted May 9, 2024 Trikkeripyörä on sovitettu hihnapyörän takapuolelle. Pannaanko rympillä ja liimalla vai laitetaanko pultit🤔 Sorvauksesta kiitos Saabveistämölle. Quote
Lasse Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 Se on hänessä. Sitten tarttis ruveta ährään suuttimia noihin paskoihin läppärunkoihin. Viä olis bensalinjat ja johtotehtävät. 2 Quote
Lasse Posted May 19, 2024 Posted May 19, 2024 Tänään ähräsin suuttimet paikoilleen ja lyhyet suuttimet sain ”pienellä” säädöllä sopimaan CB:n putsareiden alle. Putsareiden pohjalevyistä piti kaasareiden suuttimien paikat hitsailla tietenkin umpeen… Onko järkee vai ei…. Vielä kerran pitää noi hökötykset raapia tuolta veks kun bensakiskon päihin pitää hitsata an-liittimet Niin joo sähkösarja on mitattu ja suunniteltu ja toivottavasti siitä viikon sisällä jotakin pulinaa. niin joo 2: pensanpainesäädin pitää tilata. Ja tiivisteitä. Sitten alkais olleen romut tontilla. 1 Quote
Lasse Posted May 20, 2024 Posted May 20, 2024 59 minutes ago, mikan said: Lasse, kesä on lyhyt. 😉 Uusi tulee ens vuonna. Varma tieto. 1 Quote
mikan Posted May 22, 2024 Posted May 22, 2024 On 5/20/2024 at 9:21 AM, Lasse said: Uusi tulee ens vuonna. Varma tieto. Ei välttämättä meille vanhoille. 2 Quote
Lasse Posted May 23, 2024 Posted May 23, 2024 Tänään käytiin pienellä työssäoppijaksolla TTSpeedHQssa. Pienet suunnittelut ja sitten johtosarja-aihion kimppuun. Ens kerralla sukitus ja liittimet. Ja varmaan jotakin muutakin… Väylään tulee tuollainen näyttö niin voi siitä kauhistella korkeata lämpöä ja alhaista painetta Quote
Lasse Posted May 23, 2024 Posted May 23, 2024 On 5/22/2024 at 7:40 AM, mikan said: Ei välttämättä meille vanhoille. Kaikenlaisia huolia ja murheita teillä vanhoilla on 1 Quote
mikan Posted May 29, 2024 Posted May 29, 2024 Siellä poika opettaa isäänsä. Kyllä siitä hyvä tulee! 👍 Quote
Racing Posted March 22 Posted March 22 (edited) On 3/28/2024 at 8:51 PM, Lasse said: Ja pikkusen homma edennyt. Tilauksessa on keruusäliö+pumppu, suuttimet. Ja kasa antureita. Tilasitko suoraan jenkeistä vai onko näille toimittaja EU puolella myös ? The dub shop tuotteet siis. Edited March 22 by Racing Quote
Lasse Posted March 30 Posted March 30 Uusi kesä tulee ja projekti etenee. Etanan vauhtia, mutta kuitenkin… 1 Quote
Lasse Posted April 15 Posted April 15 Pientä valoa tallin perältä havaittavissa. Johtotehtävät on saatu kuntoon. Kunhan tulee sopiva hetki, yritämme käynnistystä. Saas nähdä mitä kaikkea kivaa saa tehdä uusiksi🫣 Quote
-tipi- Posted April 16 Posted April 16 Eikös noita liittoon kuulumattomatkin saane https://osakauppa.com/product/3830/venttiilikopat-alumiini-pultattavat-claudes-buggies-t-12-cb Quote
ovaaliheppu Posted April 16 Posted April 16 Tarkistavatko lie henkkarit, että on vähintään 70-luvulla syntynyt. Ei kaikkea voi millenniaaleille sentään antaa taitamattomiin käsiin Quote
villemil Posted April 16 Posted April 16 1 minute ago, ovaaliheppu said: Tarkistavatko lie henkkarit, että on vähintään 70-luvulla syntynyt. Ei kaikkea voi millenniaaleille sentään antaa taitamattomiin käsiin Noh noh! Eipäs yleistetä! :D 1 Quote
mikan Posted April 17 Posted April 17 17 hours ago, -tipi- said: Eikös noita liittoon kuulumattomatkin saane https://osakauppa.com/product/3830/venttiilikopat-alumiini-pultattavat-claudes-buggies-t-12-cb Oh-hoh, aika moista! Epäilen Lassen kuplan koppien olevan kuitenkin ysäriä. 😆 Quote
Lasse Posted April 18 Posted April 18 Joo nää on ajalta ennen ajanlaskua. Niin kuin koko kone poislukien nää pensajutut Quote
Lasse Posted June 2 Posted June 2 Noniin. Kaikenlaisten työ- ja vapaa-ajan kiireiden ohessa saatiin ns. Tietäjä paikalle ja pari iltaa siinä ihmeteltiin kaikenlaista. Vanha luottostartti on laiskistunut eikä enää pyörittänyt öljynvatkainta niin että atk olisi saanut signaalia kampiakselilta. Mutta käyntiin tämä saatiin. Penkkiin pitää vielä saada säädettäväksi. TTSpeedillä on Ylöjärvellä dyno eli sinne jossakin vaiheessa matka vie. Tuo kones on joskus tullut penkitettyä webereillä että ihan mielenkiintoista nähdä mitä eroa koneeseen tuollaisella ruiskulla saa. Vai saako mitään? Quote
JaniM Posted Saturday at 09:29 AM Posted Saturday at 09:29 AM Vähän nelkun koneeseen osuvat sähköiset läppärungot nurkkiin protot nyprätty. Quote
ovaaliheppu Posted Saturday at 11:10 AM Posted Saturday at 11:10 AM Katselet miten moottorin liikkuvat osat leviävät halliin kierrosten kiekahtaessa 9 tonnin huitteille? Quote
IsoT Posted Saturday at 04:34 PM Posted Saturday at 04:34 PM Ilmeisesti oli ollut lähes täydellinen reissu, mitä kuulin somen kautta. Laittaa miettimään että pitäisikö ryhtyä samaan operaatioon? Rupeaa nuo kaasarit nyppimään kun saa joka päivä juosta kaasupolkimen ja säätöruuvien väliä meisseli kädessä. Tänään käy hienosti, huomenna ei ollenkaan ja ylihuomenna on tyhjäkäynti 3k rpm ja siihen kaikki muut nykimiset päälle. Ruiskulla saattaisi päästä monesta vaivasta eroon kertalaakista. Quote
Racing Posted Saturday at 05:02 PM Posted Saturday at 05:02 PM 24 minutes ago, IsoT said: Ilmeisesti oli ollut lähes täydellinen reissu, mitä kuulin somen kautta. Laittaa miettimään että pitäisikö ryhtyä samaan operaatioon? Rupeaa nuo kaasarit nyppimään kun saa joka päivä juosta kaasupolkimen ja säätöruuvien väliä meisseli kädessä. Tänään käy hienosti, huomenna ei ollenkaan ja ylihuomenna on tyhjäkäynti 3k rpm ja siihen kaikki muut nykimiset päälle. Ruiskulla saattaisi päästä monesta vaivasta eroon kertalaakista. Kuulostaa enemmänkin paskoista vivustoilta ja huonoilta säädöiltä. Kyllä dellut tai webrut hyvin pelaa eikä tartte ruuvailla kun ne kerran kunnolla laittaa,mutta onhan tuollainen ruiskusysteemi parempi ja nykyaikaa säädettävyys helpompaa ja pääsee jakajasta eroon,lisäksi muita etuja. Quote
IsoT Posted Saturday at 05:56 PM Posted Saturday at 05:56 PM 49 minutes ago, Racing said: Kuulostaa enemmänkin paskoista vivustoilta ja huonoilta säädöiltä. Kyllä dellut tai webrut hyvin pelaa eikä tartte ruuvailla kun ne kerran kunnolla laittaa,mutta onhan tuollainen ruiskusysteemi parempi ja nykyaikaa säädettävyys helpompaa ja pääsee jakajasta eroon,lisäksi muita etuja. Olet oikeassa kaikissa väitteissä. Mutta eniten kyllä harmittaa se, että tänään kone pelaa kuin unelma mutta huomisesta ei tiedä mitään. Mutta olen toki aika nirso käytöksen suhteen ja vertaan liikaa nykyautoihin, mitä ei saisi tehdä näiden vehkeiden kanssa. Ruisku toisi helpotusta elämään ja mahdollistaisi kaikkea muuta kivaa. En sitten tiedä miksi tuo ei halua pysyä säädöissä. Mutta hurja parannus tuli viime kesään kun yritin ajaa keskikaasarilla ja kylmällä imusarjalla. Sillä kombolla ei päässyt koko kesänä sen vertaa mitä nyt on yksittäinen pisin lenkki. Quote
Lasse Posted yesterday at 07:59 AM Posted yesterday at 07:59 AM 20 hours ago, ovaaliheppu said: Katselet miten moottorin liikkuvat osat leviävät halliin kierrosten kiekahtaessa 9 tonnin huitteille? Kyl vedot lopetettiin 6500 kohdalla kun käyrät käänty alaspäin. Pikkuventtiilikannet. Quote
Lasse Posted yesterday at 08:03 AM Posted yesterday at 08:03 AM 15 hours ago, IsoT said: Ilmeisesti oli ollut lähes täydellinen reissu, mitä kuulin somen kautta. Laittaa miettimään että pitäisikö ryhtyä samaan operaatioon? Rupeaa nuo kaasarit nyppimään kun saa joka päivä juosta kaasupolkimen ja säätöruuvien väliä meisseli kädessä. Tänään käy hienosti, huomenna ei ollenkaan ja ylihuomenna on tyhjäkäynti 3k rpm ja siihen kaikki muut nykimiset päälle. Ruiskulla saattaisi päästä monesta vaivasta eroon kertalaakista. No sanotaanko nyt hyvin lyhyen kokemuksen pohjalta niin että jos sulla on kaasarit säädöissään ja olet niihin kovin tyytyväinen, ei tällainen projekti ole vaivan arvoinen. Mutta jos haluat toimivan koneen huonosti säädettyjen kaasarien tilalle niin toimisin heti. Jos taas mietit koneen tekoa ja ei ole vielä bensapuolta hommattuna niin ruiskut on ainoa järkevä ratkaisu. 2 Quote
IsoT Posted yesterday at 08:44 AM Posted yesterday at 08:44 AM 38 minutes ago, Lasse said: No sanotaanko nyt hyvin lyhyen kokemuksen pohjalta niin että jos sulla on kaasarit säädöissään ja olet niihin kovin tyytyväinen, ei tällainen projekti ole vaivan arvoinen. Mutta jos haluat toimivan koneen huonosti säädettyjen kaasarien tilalle niin toimisin heti. Jos taas mietit koneen tekoa ja ei ole vielä bensapuolta hommattuna niin ruiskut on ainoa järkevä ratkaisu. En ole aivan täysin tyytyväinen kaasareiden toimintaan ja kun kaveripiiriin kuuluu keltaisia silmälaseja käyttävä herrasmies niin ruiskuhan on väkisin listalla. Ja tulevaisuudessa haaveena on lohkon halkaisu ylipaineen voimin niin eikai tässä ole vaihtoehtoja. Quote
mikko k Posted yesterday at 09:51 AM Posted yesterday at 09:51 AM 1 hour ago, IsoT said: En ole aivan täysin tyytyväinen kaasareiden toimintaan ja kun kaveripiiriin kuuluu keltaisia silmälaseja käyttävä herrasmies niin ruiskuhan on väkisin listalla. Ja tulevaisuudessa haaveena on lohkon halkaisu ylipaineen voimin niin eikai tässä ole vaihtoehtoja. Eipä ole oikein muita fiksuja vaihtoehtoja. Quote
Racing Posted yesterday at 02:38 PM Posted yesterday at 02:38 PM Mikä oli Lasse kokemus noista ”paskoista” läppärungoista nyt kun kone saatu toimimaan ,löytyikö moitittavaa ? Quote
Lasse Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago On 6/8/2025 at 5:38 PM, Racing said: Mikä oli Lasse kokemus noista ”paskoista” läppärungoista nyt kun kone saatu toimimaan ,löytyikö moitittavaa ? No joo, tää nyt oli tällainen ”halvalla ei voi saada hyvää” -juttu. Yleensä kun täällä julkistaa jotakin hankintoja niin ”tietäjien” joukko tulee kertomaan että paskaa ostit ja sieltä ja tuolta olisi saanu parempaa tavaraa ja vielä puoleen hintaan. Mutta… vivustot vaati aikalailla pähkimistä että miten sai toimiin Logmecin kiekon kanssa. Ongelmahan koskee vain niitä joilla ei ole kykyä hankkia sähkövehkeitä läppiä läpsyttelemään. Bensakiskoja joutui kans värkkäämään, johtui lyhyistä tai muuten vaan vääränlaisista suuttimista. Tämäkin oli tehtävissä ihan perustyökaluilla. Muuten aika näyttää kuinka noi toimii. Tällä kokemuksella ihan hintansa väärteiltä vaikuttaa. Enemmällä rahalla olisi varmaan saanut parempaa. No tuskin tolla pahnalla nyt maailman ympäri ajetaan että eiköhän nuo sen kestä mitä tarviikin? Tässä oli kuitenkin koko ajan ikäänkuin tarkoitus saada tämä ruiskuhomma maaliin ilman ihan tolkutonta ostokrapulaa. Kuitenkin lienee viisasta että en ala kovin tarkkaan laskemaan mitä meni… tai ainakaan ei kannata kotona asiaa ottaa puheeksi. 2 Quote
Racing Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Kyl se varmaa tuplakaasarien tilalle laitettuna 2-3000 vähintään maksaa maxxeculla mitä laskeskelin olettaen että on imusarjat ja pystyy tehdä itte mahdollisimman paljon ja tietty millä purkilla jne vaikuttaa hintaan paljon. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.