Guest Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Ootkos suurentanut starttaus rikastusta cranking pulsea? Auttaa kummasti Pitääpäs tarkistaa. JaniM:lle erityisKiitos arvokkaasta konsultaatiosta!! Quote Link to comment
Tero87 Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Jäi ajot hiukan vähälle kun vaihdelaatikko ei pelannu, muutama sata kilometriä tuli päristeltyä megalla, kone pelaa mutta muutamia parannuksia tarvii tehdä mm. putsarin paikka tarvii vaihtaa. Säädöt hiukan kesken kun viä enemmän bensaa kun kaasarilla. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Kumpi on parempi valinta MS3 V3.0 vai V.3.57 - jälkimmäisessä pinta-asennetut komponentit. Olis myös tarkoitus laittaa 2 x tuollaista hukkakipinä puolaa, kun on tuplatulpat. Quote Link to comment
JaniM Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Laita ohjaimelliset hukkakipinäpuolat, niin ei tartte erillisiä moduuleita tai transistoreja viritellä. http://autotune.fi/tuote/623/sytytyspuo ... ella-4-syl Pintaliitoslevyyn ei sit modeja tehdä helposti, mitä pitää tehdä. Eli noista vaihtoehdoista V3.0 levy. http://autotune.fi/tuote/370/atdriveboa ... jainkortti Tuossa kunnollinen liitin, eikä printteriliitintä, mikä oleellisin asia. Vähemmän johdottamista ja vähemmän irtoreleitä, ovat valmiina. Ei hyppylankaviritelmiä, jumpperit joilla vaihdetaan anturityyppi tai muita ominaisuuksia valitaan. Enemmän plug and play. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Ok, eli tuo ATdriveboard, sytytyksen ja ruiskutuksen ohjainkortti on vastaava kuin MS3 + MS3X laajennuskortti, mutta paremmalla kotelolla, kunnon liittimillä ja sisäisillä releillä. 662€ MS3 prosessorimoduulin kanssa. Ok, pistetään har(n)kintaan. Pystyykö tuohon ATdriveboard sytty+ruiskuboksiin laittaan nämä, jos haluaa ohjata kahta IGN-4 puolaa? http://www.autotune.fi/tuote/44/sytkakivi-bosch-bip373 Quote Link to comment
JaniM Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Pystyy, mutta pidä poksin ulkopuolella ja mahdollisimman lähellä puolia. Kansiin maadoitus, ei mitään muuta samoihin pisteisiin. Pieneen alukoteloon sisälle noi trankut, niin suojassa ja jäähtyy. Epoksilla umpeen, niin pysyvät paikoillaan. Ominaisuudet levyllä samat + nakutuspiiri. Helppo lisätä bluutti ja vaikka 4*egt. Tai sit loggeri missä kiihtyvyysanturi ja pystyy rakentaan sutimisen eston vaikka ;) Pysyy voima tiessä. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Kun nuo puolat eivät ole hukkakipinäpuolia, vaan 4 x erillispuolaa samassa paketissa. Tarvitsenko nokka-akselin asentotunnistimen? http://autotune.fi/data/doc/at/atdriveb ... ivhmdt.jpg Periaatteessa tämä onnistuu poraamalla anturille reikä lohkoon sekä trikkeröinti nokka-akselin rattaaseen, kuten Tomin autossa. Quote Link to comment
JaniM Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Juu tuo yksi tapa. Tai helpoin teurastaa kiinanjakaja. Kanneksi alumiinikiekko ja siihen anturi kiinni. Tuollasia jakajia tehty ja yksi pitäis taas tehdä. Tämä silloin kun mennään sekventiaalisesti eli pyttykohtaisesti. Quote Link to comment
Per Jernström Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Vaikka olisi "puola per pytty" niin voihan sen johdottaa niin, että se toimii kuten hukkakipinä. Siis laukaisee kaksi puolaa samaan aikaan. Toki aina parempi jos on valmiudet sekventiaali moodiin, mutta jos haluaa tehdä askeleen kerralla niin saa myös käyntiin ilman nokan tunnistusta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Mitä muuta mä nyt tarvin? ;) Quote Link to comment
JaniM Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Onpas tutun näköiset imarit:) Ei muuta kuin ohjainta ja pari kynttilänsytyttäjää perään piuhan kera. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Onpas tutun näköiset imarit:) Juu, vissiin pienet piirit täällä... :D Ei muuta kuin ohjainta ja pari kynttilänsytyttäjää perään piuhan kera. Ja selkeesti suomeksi? ;) Quote Link to comment
JaniM Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Hah, ruisku, johtosarjaa ja puola(t) tulppiin kipinää antamaan. Muutama anturi, niin siinähän se alkaa boxeri hyrräämään. Quote Link to comment
make76 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Esim mega tai Autotunen boksi edulliset, kalliit Hestec, Autronic, Tatech.., puola, bensapumppu ruiskukäyttöön, imuilma-anturi, öljynlämpö-anturi ja mielellään laajakaistalambda. Tietty johtosarja. Tuossa paketissa on kaasuläpän asentoanturi ja suuttimet... Make Edit: ja trikkeri ja vr-anturi, tai jakajasta muokattuna... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Ok. :D Semmoista tässä pohdin kans. Miten vaikuttaa se että läppisten halkaisija on toi 36mm mutta imusarjat ovat isommat alkupäässä? Ei ehkä ole katukäyttöiseen moottoriin suurempaa merkitystä? Quote Link to comment
JaniM Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Siis heti läppiksien jälkeen? Quote Link to comment
JaniM Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Mitäs kansiWelhot tietää? Noin päin ei pitäisi hirveesti vaikuttaa. Muistaakseni tuo kone missä noi oli ja Rustossa kans tuollaset imarit, niin aika hyvin toimivat loppujen lopuksi. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Juu. varmastikin toimii ihan tälleen.. Ite vaan mietin omia höperöitä. :) Tässä kumminkin nyt yksinkertainen kuva miltä näyttää kun tänään tutkin tarkemmin osia. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Selkeemmät kuvat jotka ehkä selvittää mun ajatusmaailmaa... :D Tässä osat erillään. Tämmöset muoviset imusarjat ovat orggikset Mopossa. Näkyy noissa kans että ne haaraantuu kahteen imuventtiilikanavaan per sarja. Kysymys onko turhaa hifistelyä mitä minä nyt pähkäilen vai olisko mahdollisesti lisätehoja noilla löydettävissä jos jostain alumiini imusarjoista alkais paikkaamaan ja rakentamaan. Näillä on C-C mitta 75mm joten vissiin huomattavasti lähempänä toisiaan kuin IDF sarjoissa? Quote Link to comment
HSuomi Posted December 4, 2013 Author Share Posted December 4, 2013 Itellä: + Ei nyt ihan huono voi olla kun tehot nousi 12hp kaasareista. Eli en ryhtyisi toimenpiteisiin. Quote Link to comment
x-pj Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Mistä ja minkälaiset suuttimet CB Performancen läppärunkoihin ja kiskoihin? Nettisivuilla sanovat, että on "GM style", mitä lie tarkoittaa. Quote Link to comment
NordBling Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Kuvien perusteella väittäisin että Boschin suuttimet sopii. Quote Link to comment
x-pj Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Kuvien perusteella väittäisin että Boschin suuttimet sopii. Vähän yritin mittailla noita reikiä ja tulin siihen päätelmään että Boschin EV1 vois olla sopivan kokonen. Quote Link to comment
JaniM Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Sinne menee kaikki suuttimet kyllä. Reikä vaan hassusti koneistettu. Quote Link to comment
Guest Fear Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Ainakin omissa pässinsarvissa joissa suuttimien paikat, oli suuttimien reikien koneistusjälki niin karkea/urainen ettei saanut tiiviiksi suuttimen o-renkaalla. Piti pienellä hiomapaperirullalla ja akkukoneella hoonata seinämiä ennenkuin alkoi pitämään... Sellaista laatua niissä... Quote Link to comment
x-pj Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Samaa laatua tuntuu olevan läppärungotkin. Täytyypä tilata suuttimet ja sovitella. Quote Link to comment
x-pj Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Kun tuli noita CB:n läppiksiä moitittua, niin täytyy tasapuolisuuden vuoksi myös kehua. Aika helpolla saa webrut noilla korvattua. Nostaa vaan paikalleen. Oivalliset tälläiselle porapeukalolle. Kuvassa vasemmalla vielä idf paikallaan. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Oon samaa mieltä, ihan ok läppärungot. Tietty suuttimien reijät vois olla paremmin mitoissaan jo valmiina. Mutta kumitiivistetyt kuulalaakerit löytyy, muuten laatu ok. Tietty jos oikein hifistelisi, voisi suuttimet ehkä olla hivenen jyrkemmässä kulmassa että konehuoneessa olisi enemmän tilaa. Quote Link to comment
HSuomi Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 Köyhillä ei oo varaa ostaa kerralla valmiita. Jos tekisin nyt ni ostaisin valmiit tai olisin ostamatta mitään. Toki ihan mukavaa pulailua noitten prätkän läppien kanssa. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Tai sitten säästää... Quote Link to comment
JaniM Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Oon samaa mieltä, ihan ok läppärungot. Tietty suuttimien reijät vois olla paremmin mitoissaan jo valmiina. Mutta kumitiivistetyt kuulalaakerit löytyy, muuten laatu ok. Tietty jos oikein hifistelisi, voisi suuttimet ehkä olla hivenen jyrkemmässä kulmassa että konehuoneessa olisi enemmän tilaa. Siis oliko noissa kuulalaakerit oikein CB:n rungoissa? Muistin ettei olisi. Jenskoissa taasen on. Puolet kevyemmät, o-rengas tiivistys laipassa. Sopii paikoilleen. Lisänä synkkaruuvit tyhjäkäyntiin. Hintaa ei älyttömästi enempää uusissa. Mutta perusläpät ja kannattaa jos käytettynä saa halvalla ja ovat olleet vähässä käytössä. Prätkien läppikset T-I immeisille ehdottomasti. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Massaahan näissä on enemmän kuin jenveyn läpissä. O-rengas ura on kyllä kätevä. Quote Link to comment
mikan Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Omaan ajattelin CB:n imusarjoja, joissa suuttimen paikat ja niiden perään drla-pariskunta, joissa kurkkujen tilalla suorat putket. t. Mika Quote Link to comment
-Alex- Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Nykyisissä CE/ DRLA imusarjoissa on suuttimen paikat sisäpuolella, helpottaa vähän asennusta. Pitänee keksiä jokin hyvä tapa tulpata läppärunkojen suutinreiät. Quote Link to comment
x-pj Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Omaan ajattelin CB:n imusarjoja, joissa suuttimen paikat ja niiden perään drla-pariskunta, joissa kurkkujen tilalla suorat putket. t. Mika Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä. Quote Link to comment
mikan Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä. Voisihan tuotakin miettiä. En nyt heti muista kuinka paljon painekoteloiden yläpuolella on tilaa. t. Mika Quote Link to comment
VW-63 Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä. Voihan sen noinkin tehdä, mutta suuttimien ohjaus täytyy silloin olla sekventiaalinen, eli jokainen suutin avautuu vasta sitten kun imuventtiilikin. Tuollaisesta ratkaisusta on hyötyä ainakin silloin, kuin käytetään isoja suuttimia. Pisarakoon kasvaessa tasalaatuisen seoksen muodostumiselle jää enemmän aikaa, kun sillä on pidempi matka kuljettavanaan ilman seassa ennen sylinteriä. Saattaahan tuo rakennelma olla myös osa kaksisuutinjärjestelmäistä ruiskutustakin, jossa imusarjoissa on lisäksi omat suuttimet pienempiä kierrosnopeuksia varten. Quote Link to comment
JaniM Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä. Voisihan tuotakin miettiä. En nyt heti muista kuinka paljon painekoteloiden yläpuolella on tilaa. t. Mika Pistä pico suuttimet. 34mm korkeat :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.