Jump to content

BOXER SPEEDDAY 27.8.2011 ALASTARO


BRC

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waasalaisten tiedustelu osasto on jo ilmeisesti laskeutunut Alastatoroon ja Loput lähtee ennen kukonlaulua huomenna kohti pelipaikkoja...

 

Jea! Ei muuta kun, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

 

-Puide-

 

Jep, jos tulee jotain onnistumisia , niin ne on aina positiivisia ylläreitä :)

Link to comment

Tulipa käytyä pokserivauhtipäivillä. Öljyä oli radalla ainaki enempi ku jokkiskisoissa. ;) Nopeita ja kiiltäviä sekä myös pari patinoitunutta kuplaa pisteli menemään kohtalaisella sykkeellä.

 

Lähin itte joskus 17 aikoihin ja jono oli sika pitkä viivalle. Mahtoko kaikki päästä ajamaan?

Link to comment

Vakiohko kolkki ei kestänyt alastarolle asti kun aamulla 20 km ajon jälkeen homma pysähtyi päräykseen.

 

Eilinen testi ilta antoi kyllä odottaa hyviä tuloksia kun gps maukaan +140 sai vauhtia 400metriin mutta tulokseksi tuli "Hyvää tavaraa mutta ei tahdo paketissa pysysä"

 

Kaikki ei tainnut päästä ajamaan kun jonossa näkyi uusia autoja kun roskikset kannettiin portille.

Link to comment

Jep, valitettavasti olin yksi rasvaajista. Kerta se on näköjään ensimmäinenkin.

Tönäri vääntyi ja avasi suojaputken irti kannesta, kun venttilikoneisto sekosi

ylikierrosten takia. Vaikka pidosta varoitettiin, oli liukkaus kuitenkin yllätys.

Hyttiin tuli kuminsavua, kun sliksit olivat hinkanneet hieman lokasuojiin, joten

fiksusti rullasin koko baanan läpi, kun en ajatellut asiaa loppuun. Tyhmä moka.

 

Toivottavasti en pilannut kenenkään päivää yhtä pahasti, tai pahemmin, kuin omaani.

 

Kiitos Jussille ja anteeksi.

 

"porttikielto?"

Link to comment

Oli joo vasemmanpuoleinen rata hyvin öljytty jo alkuvaiheessa. Huvitti kun kuuluttaja ilmoitti että pyörät ja hyväkulkuiset autot ajavat oikeata rataa. Näytti silti olevan pitovaikeuksia ilmajäähyilläkin voidellulla puolella. Hienosti kulkevia volkkareita oli todella paljon ja peukut kaikille, jotka ulkoiluttivat ilmajäähyjänsä vartilla.

 

Kyllä taas korva lepäsi, kun hyvin kiertäviä boxer-koneita oli runsaasti!

Link to comment
Guest kepajake

Rata oli jo aloitettaessa jostain syystä pirun liukas. Epäonnisten öljyämisten jälkeenkin porukka sai kuitenkin oikealle radalle aikaiseksi ihan kohtuullisen pidon. Hieno suoritus. Aikataulu tietysti meni ihan persiilleen mutta sellaista sattuu isommissakin kilpailuissa. Sää oli mitä parhain ja näki paljon tuttuja, joten päivästä jäi kuitenkin hyvä maku, vaikka ennätykset jäikin ajamatta.

Link to comment

Kiitoksia kaikille tapahtuman järjestäjille, mukana olleille, Volkkari yhdistykselle, Korrekille ja säänhaltijalle!

 

Urhoissa Puhallintehdas osoittautui tarkistuslaskennan jälkeen ahkerimmaksi radankiertäjäksi kierroksen erolla KLR:ään.

 

post-102-13888363676622_thumb.jpg

 

post-1-1388835764002_thumb.jpg

post-102-13888363677247_thumb.jpg

post-102-13888363677518_thumb.jpg

Link to comment

Itse asiassa kierrosdatan tarkistuksessa Urhonajojen tulos vaihtui kärjen osalta.

 

1. Puhallintehtaan pojat 172 kierrosta

2. KLR 171

3. Luftdudes 155

4. KG-Racing 142

5. Ja-La 141

6. Retro Racing 135

7. Kumion Dynamo 118

8. Moose 2 105

9. Lightspeed 70

 

Kiitokset kaikille osallistujille, kivaa oli.

Link to comment

http://volkswanker.blogspot.com

 

TUOLLA MUUTAMA RÄPSY, videota tulossa, alkuvaiheen testilähdöistä, ja jopa jussin lowlight kiihytyksestä.

mutta ne menee/löytynee siten youtubeeen. kohtapuoliin jos yhteydet sallii ladata.

hienoo oli. upee sää...

 

ja nyt niille kaikille jotka vannovat "ens vuoden" imiin, niin sanottakoon että jos kerran ens vuosi on se maailman lopun vuosi, niin eiköhän sitten kaikki paukut kannata suunnata vuoden 2012 kevät kesä kiihyttelyyn koska "mehumayoijen" 20.12.2012 jälkeen mukaan ei paljoo tarvii äkkilähtöjä enään suunitella ensvuodelle (2013). :-)

 

tämä siis lähinnä slugi-brotherhoodille tiedoksi. ;-) ens vuosi on SE slugami vuosi. eikö...

 

...jahas, jos sitten otas aamulääkkeet... :-)

Link to comment

Puhallintehtan Pojat kiittää ja kumartaa kaikkia mukana olleita!

ja syvempään kiitetään järjestäjiä.

Urtsista sen verran,että tehdyt pikku muutokset auton alustaan ja kuskien tasaisuus olivat tämän kesän parasta antia. Kaikki kuskit tiimissä ajaa tasaisesti hyviä kierrosaikoja,auto toimii hyvin. Tiimien taso erot ovat tasoittuneet ja kuskit ovat oppinnet rata-ajosta ja autoistaan paljon.Kynnys lähteä ajamaan Urtsia ei ole kovin korkea ja muilta tiimeiltä ja sääntöasioista vastaavilta saa varmasti tietoa ja neuvoja.Nytkin aika moni tuli kyselemään että miten pääsee ajamaan,se selviää Urhonajajien sivuita,mutta NYT ON AIKA alkaa tekemään autoja ensi kesäksi. Se tässä urtsissa on todella hyvää verrattuna muihin autourheilu muotoihin että tässä saa ajaa todella paljon.

Ensivuonna lisää autoja nauttimaan rataajosta.

 

T.PETE.

Link to comment
Guest Krister

Oli hienoa ajella 250km suuntansa Alastaroon että pääsi ajamaan kerran varttimailia öljytyllä radalla ja maksaa siitä 35 euroa.

 

Kiitoksia järjestäjille, hienosti hoidettu.

Link to comment
Guest nikkis
Oli hienoa ajella 250km suuntansa Alastaroon että pääsi ajamaan kerran varttimailia öljytyllä radalla ja maksaa siitä 35 euroa.

 

Kiitoksia järjestäjille, hienosti hoidettu.

 

 

Täälä sama homma. Toki vetojen määrä pyöreä 0 mutta pääsin sentäs burnis monttuun asti :)

 

Ainut mikä oikeesti kyrpii on se että sisäänpääsymaksu oli mielivaltaista. Toisilta otti 10€ naama ja toisilta 5€ riippumatta oliko jäsen vai ei. Itse maksoin 10€ ja kaveri varttia ennen 5€ todella asiallista.

 

Mitäkö sai kolmellakymmenelläviidellä eurolla... Harjata rataa 2h(missä oli kaikki volokkarimiehet?? kahvilla tietty)

 

Tony

Link to comment
Guest heikki_vag

Ens vuonna pidetäänkin sellanen boxer speed day ettei siellä aja volkkarit ollenkaan :D Yhdistyksen "pojat" voi istua katsomossa, seistä makkarajonossa tai olla ihan vaan himassa niin ei tartte kitistä kuin pikku-tytöt.

Link to comment

Öljynkeruualtaita ruvetaan vaatimaan vasta johonkin 11s värkkeihin mutta mun mielestä sais olla heikomminkin kulkevissa ja kaikissa Urtsipeleissäkin. Ja oltiinko osattu odottaa tuollaista määrää osallistujia kiihdytykseen?

Urtsi onnistui onneksi hyvin vaikka kalustoa ei taaskaan paikalla ollut ruuhkaksi radalla.

Link to comment

Kotiin on päästy ja kamat roudattu takas talliin.

 

Mitä nyt tuleen näihin radan öljyämis juttuihin niin noitahan nyt sattuu ihan joka kerta jollain tasolla. Tällä kertaa vain rata öljyyntyi pahasti. Se että radan putsaus vei melkein kolmas osan ajo ajasta harmittaa tietenkin, koska ajoaika muutenkin tuntui lyhyeltä kun ottaa BSD:n suosion jo menneilta vuosilta. Näistähän varamasti jokainen oppii tulevaisuutta varten.

 

Radan putsaajille iso kiitos hyvästä työstä!

 

Omalta osaltani kiitos järjestäjille toivottavasti into ei laannu vaikka varmasti negatiivista palautettakin tulee!

 

Rapsaa ja videoo vaasalaisten (ja muidenkin) ajoista tärähtää blogiin tänään tai huomenna!

 

-Puide-

Link to comment
Öljynkeruualtaita ruvetaan vaatimaan vasta johonkin 11s värkkeihin mutta mun mielestä sais olla heikomminkin kulkevissa ja kaikissa Urtsipeleissäkin. Ja oltiinko osattu odottaa tuollaista määrää osallistujia kiihdytykseen?

 

Kotten tiesi vastauksen tuohon öljynkeruualtaan pakollisuuteen, mutta en vaan sitä enää muista! :(

 

Kiihdytyspuolella olin todella yllättynyt suosiosta! Suunnilleen klo 17-17.30 aikoihin kävelin jonon line upiin läpi ja laskin 60 autoa! (Volsuja ehkä 5 yhteensä). Porissa cupissa viikkoa aiemmin oli vain murto-osa autoja...

 

Hieno päivä, aurinkoa ja lämmintä. Rasvaamisille harvoin kukaan voi mitään, jos tekninen vika iskee. Harmillista toki kaikille osapuolille.

Link to comment

Drag Racing on parasta paikan päällä ;)

 

Kiihdytysten aikatauluissa ihmetytti aiemmin ilmoitettu 14.30-20.00 sekä yhdistyksen, että palstan puolella. Ajot loppuivat kuitenkin 18.00.

 

(nimimerkillä. 1kpl 300metrin sladia, sitten oli nostettava. toista lähtöä en kerenny ajamaan)

Link to comment

Ja eikös nyt ois hyvä pistää vaatimukseksi vaipat autoille... Ei varmaankaan ihan kauheeta, toteuttaa saatikka asentaa, ja sama juttu jenkki-euro ja muillekkin, ja siinäpä oiva business idea, joku voisi noita vaikka prässäyttää tms valmistuttaa, ...sen lisäksi Muutama (1-2) palkattu heppu valvomaan lähtöpaikalle ettei autoista valu nesteitä lähtöviivalla... Jos valuu niin peli poikki. Halvemmaks se tulee pidemmän päälle, mutta tuo vaippajuttu nyt ainakin ois toteuskelponen. Sen verran iso vaippa että riittää

Link to comment

Juu kyllähän se vaippa olis aika hyvä olla kaikilla kun se kumminkin suurimmat öljyt keräisi pois kun räsähtää.

 

Ja järjestäjä olisi voinut etukäteen kysellä vapaa ehtoisia siivous talkoisiin kun nyt oli pientä hämmästelyä ekan rasvauksen aikana kun mikistä huudeltiin että kaikki harjaamaan mutta ei ollut kuin yksi harja. Lopultahan joku niitä löysi lisää jostain.

 

Mutta onneksi en itse edes päässyt rasvaamaan rataa kun jousilautasesta meni venttiililukot läpi siirtymä ajossa...

post-1533-13888363679004_thumb.jpg

Link to comment

Päivystävä palomies vahti burnout-paikalla, ettei siitä päässyt radalle vuotavalla autolla. Mobiilibyno olisi paras. Sen kautta vasta radalle. Ensin täydet kierrokset ja sitten täysi teho päälle, vika tulisi ulos ennen radalle pääsyä.

Link to comment

Ikävää ja aika odottamatontahan tuollainen radan öljyäminen on, ei voi muuta sanoakuin että se on motorsporttia se. Hauskinta oli huomata että kun lähdettiin pois ja ajettiin radanvierestä portille päin niin radalla kulki harjauskone...? Tapahtuma oli hyvä ja varmasti paikkansa ansainnut vw-motorsporttia harrastavien ja sitä seuraavien joukossa.

Link to comment

Lisäaikaa 18-20 kuulemma anottiin, mutta tieto siitä, että sitä ei saada, tuli vasta tapahtumapäivänä.

Tämä harmitti eritoten allekirjoittajaa. Pääsin ajamaan yhden vedon... Mutta pääasia, että ei satanut.

 

Radan öljyämiset oli harmittavia, mutta niille ei voi mitään.

Harjoja ja harjaajia otetaan ensi kerralla enemmän mukaan.

 

Ajajien määrä yllätti vapaaehtoiset järjestäjät pahemman kerran, mutta toivottavasti kaikki pääsivät ajamaan edes kerran.

Näitä tapahtumia ei ole Suomessa liikaa.

 

-tOmi-

 

PS tuloksia tulee ensi viikolla.

 

 

 

Drag Racing on parasta paikan päällä ;)

 

Kiihdytysten aikatauluissa ihmetytti aiemmin ilmoitettu 14.30-20.00 sekä yhdistyksen, että palstan puolella. Ajot loppuivat kuitenkin 18.00.

 

(nimimerkillä. 1kpl 300metrin sladia, sitten oli nostettava. toista lähtöä en kerenny ajamaan)

Link to comment
Oli hienoa ajella 250km suuntansa Alastaroon että pääsi ajamaan kerran varttimailia öljytyllä radalla ja maksaa siitä 35 euroa.

 

Kiitoksia järjestäjille, hienosti hoidettu.

 

 

Täälä sama homma. Toki vetojen määrä pyöreä 0 mutta pääsin sentäs burnis monttuun asti :)

 

Ainut mikä oikeesti kyrpii on se että sisäänpääsymaksu oli mielivaltaista. Toisilta otti 10€ naama ja toisilta 5€ riippumatta oliko jäsen vai ei. Itse maksoin 10€ ja kaveri varttia ennen 5€ todella asiallista.

 

Mitäkö sai kolmellakymmenelläviidellä eurolla... Harjata rataa 2h(missä oli kaikki volokkarimiehet?? kahvilla tietty)

 

Tony

 

No hö mä en saanu harjata kun 15min! Ja vielä punasella harjalla vaikka mä halusin sinisen:)

Muuten oli kiva reissu thanks!

 

-Pete-

Link to comment
Oli hienoa ajella 250km suuntansa Alastaroon että pääsi ajamaan kerran varttimailia öljytyllä radalla ja maksaa siitä 35 euroa.

 

Kiitoksia järjestäjille, hienosti hoidettu.

 

 

Täälä sama homma. Toki vetojen määrä pyöreä 0 mutta pääsin sentäs burnis monttuun asti :)

 

Ainut mikä oikeesti kyrpii on se että sisäänpääsymaksu oli mielivaltaista. Toisilta otti 10€ naama ja toisilta 5€ riippumatta oliko jäsen vai ei. Itse maksoin 10€ ja kaveri varttia ennen 5€ todella asiallista.

 

Mitäkö sai kolmellakymmenelläviidellä eurolla... Harjata rataa 2h(missä oli kaikki volokkarimiehet?? kahvilla tietty)

 

Tony

 

 

Yhy yhy... Missä lie harjannut kun rata puhdistui alle tunnissa? =P

 

Mä kerkesin sladitella 2 kertaa. Ekan kerran radan siivouksen jälkeen. Ei sitä tietty kerkee ajaan jos istuu katsomossa, tai saapuu paikalle 17:00... Olisin ehtinyt ajamaan ainakin 4 kertaa mutta huomasin,että huohotus tsysteemi oli pettänyt ja auto tiputti sen vuoksi öljyä.

 

Volkkari ukkelit olis varmasti ehtinyt ajamaan useammin jos olisi ollut asialla! Hieman toivomisen varaa jätti kyllä tämä volkkarienn / mopojen / jenkkien ohjaus burnis paikalle.

 

Ajoajan loppuminen klo 18:00 oli aika iso yllätys kyllä, varsinkin pitkän matkan kulkijoille.

 

Täytyy kuitenkin toivoa että tapahtumaa jaksetaa edelleen järjestää!

 

-Puide-

Link to comment

Jep, öljynkeräysastian / -vaipan suunnittelu on jo aloitettu ja keväällä

sellainen on kiinni autossa. Niitä näkyi muillakin, kuin Kottenilla ja varmasti

on paikallaan tässä lajissa.

 

Kaikki jotka olivat jälkiä vapaehtoisesti siivoamassa, voivat Vaasan ohi ajaessaan

poiketa Blower Hillille kahville ja pullalle. Oluttakin löytyy kaapista.

 

Vielä kerran kiitos myös järjestäjille. SCC-tyylinen vain Volkkareille tarkoitettu tapahtuma

olisi varmasti hieno juttu, mutta nykyisillä kuskimäärillä, ei sellaisen järjestäminen taida olla

mielekästä, eikä ainakaan taloudellisesti mahdollista. Nopea auto on aina nopea auto - oli se

sitten VW, Jenkki, Euro tai Nippon.

Link to comment

Järjestäjille suur kiitos, järjestelyissä parantamisen varaa jäi seuraavaan tapahtumaan ja sehän kehittää tulevia tapahtumia aina vain paremmiksi.

 

Kilpurissa käytössä alumiinista 1-1,5mm pokattu 2 osainen allas koko moottorin alla 1 osa jossa noin 3-5cm korkeet laidat, altaaan pohjalla imeytysmatto kiinnitettynä ja vaihdettavissa. Toinen osa keräilyaltaasta on osittain vaihteiston alla. Ei ole ollut mahdoton toteuttaa ja hyväksi jo todettu. Ohjeita, sääntöjä ja kuviakin löytynee useita kuinka voi tuollaisen toteuttaa.

 

Säännöissä Norjassa scc kisaileville pakollinen allas nopeamiissa luokissa mutta pitäishän se olla kaikissa radalle menevissä- Vähentäis siivousta mutta ei se kokonaisuudessa sitä lopeta.

 

Konerikoista, vaihteistorikoista ja öljyvuodoista kärsineille VW boxereiden omistajille tsemppiä jotta valmistakaa hurjia uusia ja nopeita kisakireitä laitteita sekä viimeistelkää moottoreiden, vaihteistojen alle altaat. Kankaisia öljyn ja nesteiden pitäviä saa myös hommattua alan vauhtikaupoista ainaki jenkkilästä.

 

Woima puhukoon mutta älkää unohtako turvallisuutta ja turvavarustelua.

 

Kuusamo-Vaasa-Alastaro-Vaasa-Kuusamo

Link to comment
Oli hienoa ajella 250km suuntansa Alastaroon että pääsi ajamaan kerran varttimailia öljytyllä radalla ja maksaa siitä 35 euroa.

 

Kiitoksia järjestäjille, hienosti hoidettu.

 

 

Kiitokset palautteestasi.

 

Taas todettu että jäsenyys kannattaa aina (25€ oli katsastuksesta perittävä maksu joka otetaan aina järjesti kuka tahansa ,viimeksi kun testasin alastarossa maksu oli 70€ ja pääsin yhden vedon.

 

Mikälli moottoriurheilussa laskee pettymyksiä niin kannattaa vaihtaa harrastusta.

 

En ymmärrä miten tuo matka vaikuttaa tapahtumaan,lähde aikaisemmin tai muuta lähemmäksi.

Link to comment

Kiitoksia tapahtuman järjestäjille, erittäin hieno henki tapahtumassa. Kalusto oli nopeaa ja näyttävää.

 

Itse valutin jäähdytysvettä sinne oikealle radalle, nyt sen tietää millainen vitutus siitä itselle tulee kun kun valitettavasti onnistuu pilaamaan myös muiden päivän. joten kivittäkää vaikka ensikerran kun kohdataan :)

Link to comment
Guest nikkis
Oli hienoa ajella 250km suuntansa Alastaroon että pääsi ajamaan kerran varttimailia öljytyllä radalla ja maksaa siitä 35 euroa.

 

Kiitoksia järjestäjille, hienosti hoidettu.

 

 

Täälä sama homma. Toki vetojen määrä pyöreä 0 mutta pääsin sentäs burnis monttuun asti :)

 

Ainut mikä oikeesti kyrpii on se että sisäänpääsymaksu oli mielivaltaista. Toisilta otti 10€ naama ja toisilta 5€ riippumatta oliko jäsen vai ei. Itse maksoin 10€ ja kaveri varttia ennen 5€ todella asiallista.

 

Mitäkö sai kolmellakymmenelläviidellä eurolla... Harjata rataa 2h(missä oli kaikki volokkarimiehet?? kahvilla tietty)

 

Tony

 

 

Yhy yhy... Missä lie harjannut kun rata puhdistui alle tunnissa? =P

 

Mä kerkesin sladitella 2 kertaa. Ekan kerran radan siivouksen jälkeen. Ei sitä tietty kerkee ajaan jos istuu katsomossa, tai saapuu paikalle 17:00... Olisin ehtinyt ajamaan ainakin 4 kertaa mutta huomasin,että huohotus tsysteemi oli pettänyt ja auto tiputti sen vuoksi öljyä.

 

-Puide-

 

Uskoisin että postauksesi oli minulle osin tarkoitettu.

Saavuin paikalle jo 13:15 enkä käynyt kertaakaan katsomossa :) Ajatuksena ajaa muutama veto mopolla.

No harjauksia suoritettiin jo ennen klo:1700 jolloin saavuit paikalle öljyä tihkuvalla autolla(rasvariksi)

 

Sitten asiaan. Itseäni ei kyrsi se, että en päässyt ajamaan vaan se kun homma portilla hakusessa

 

Rasvauksia sattuu vaikka sielä ajaisi volkkarisaab, eurojapani tai jenkki. Näille asioille ei aina voi mitään.

 

Tony

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...