Jump to content

Kusilaitukiihdytin


Guest kepajake

Recommended Posts

Posted

Tästä tulee upee & magee & nopee!

 

Just kuolasin kesällä yhtä samalla korilla olevaa jonka jannu kasannut itse joskus 70/80-luvun taitteessa. Very cool!

Guest kepajake
Posted

Tuo Amanten takana oleva olis kyllä paljon mielenkiintoisempi projekti, mutta taitais eukko tykätä siitä vielä vähemmän kuin nykyisestä.

Kumpi noista? :))
Posted

Ainakin pakkelia vaatisi tänäpänä hieman tuota lasikuitukoppaa enempi, jotta kehtaisi näytteille viedä.

Posted

Kehikkoon laittasin putkea lisää, oviin ruksit, samoin seläntaa ja jaloille turvaksi putken etupyörän hyttiin tunkeumaa vastaan.

Guest kepajake
Posted

Kehikkoa täytyy tosiaan tuosta kuvasta hieman täydentää ja chromolyllä sais aika paljon kevyemmän. Ainoa miinus siinä on hinta. Tuo koppa on niin matala, että sinne ei mahdu mikään kisapenkki sisään joten katon poisto on myös suunnitelmissa. Silloin ehkä olisi kuskin ympärille hyvä tehdä myös "funny car" -häkki. Myös maavara olisi juu saatava pienemmäksi ja se ei taida onnistua järkevästi ilman laatikon nostoa. Myös vetarit olisi hyvä vaihtaa 3" lyhyempiin mutta se taas teettää muitakin töitä ja myös lisää rahanmenoa...

Posted

Tärkein lisäputki olisi ns. WRC-tuki eli A-pilarin yläpäästä etupääkaaren alapäähän. Hankaloittaa pirusti autoon kulkemista, mutta paras ratkaisu katon etureunan tukemiseen, tuossakin autossa kun etupääkaari tulee kovin vinoon asentoon.

 

RPB GT on kyllä tyylikäs auto! ;-)

Posted

Myö nostettiin koria takaa varmaan kymmenkunta senttiä, ja tehtiin jakkaralle reilunkokoinen monttu että mahdutiin kunnolla sisään urtsi -$ilver Hawkiin.

Posted

Aihetta visuten. Luoto tekee kaaria. Saumalliset niinku nuo noin 350e hitsattuna, vein keskiviikkona ja hain torstaina samoihin aikoihin. Teki sitä ennen yhden volvon loppuun. Saumattaomat kaaret on +500e ja kaikki kaaret autokohtaisia eli ei tee valmiiksi malleja. Ja on asialliset.

 

sori offtopic

Guest fgronlun
Posted

Täältä myös ääni tuolle lattia madallukselle jotta penkki mahtuu paremmin. Oman bonitoon tein sellasen 3-5cm madalluksen tai syvennyksen joka ei ollu tarpeeksi.. mutta autto huomattavasti istuma asentoon

10cm syvennyksella vois jo saada ihmeitä aikaan..

Posted

Mitenkäs tää ahkio on visioissa tarkoitus kuorruttaa? Joku ultra-levoton flakepinta, keltaiset pleksit etuvalojen syvennysten yli, grantin flake-ratti ja samaan tyyliin verhoillut matalat kuppipenkit vai jotain ihan muuta?

Guest kepajake
Posted
Mitenkäs tää ahkio on visioissa tarkoitus kuorruttaa? Joku ultra-levoton flakepinta, keltaiset pleksit etuvalojen syvennysten yli, grantin flake-ratti ja samaan tyyliin verhoillut matalat kuppipenkit vai jotain ihan muuta?

En oo vielä päättänyt. Halvalla... kaikki irtoavat eurot taidan mieluummin sijoittaa kulkua edistämään.

Guest kepajake
Posted

Tää olikin hyvä tieto. Mulla ei ole ollut hajuakaan mikä tuo kori on. Nyt löytyy netistä paljon paremmin matskua.

Tuohan on RPB GT.
Posted

Joo Bonito - http://www.covin.co.uk/covinforum/viewtopic.php?t=2077 - taisi olla Euran Lasikuidun mallistossa nimeltään 'Ferrari 3' ja siinä on takasivulasi oven takana, RPB:ssä ei ole.

 

Siis Racing Plast i Burträsk - http://en.wikipedia.org/wiki/Racing_Plast_Burtr%C3%A4sk & http://web.me.com/strom.lundqvist/RPB_G ... ommen.html - mulla oli tuollainen matalampi alkuperäisellä ruåtsalaisella korilla varustettu laite kauan sitten '80-luvun lopulla. Missä lienee TTX-196 nykyään, ei ainakaan rekisterissä enää ...

  • 2 weeks later...
Guest kepajake
Posted

Laitoin tänään puukkosahan soimaan ja kopasta tuli avomalli.

Aika linjakas sivuprofiili mielestäni. Nyt mahtuu äijä sisään ja säästyy lexania ja maaliakin.

Noista kattokourun kohoumista en oo ihan varma jättäiskö ne scoopeiksi viemään ilmaa moottorille vai vetäiskö koko perän tasaiseksi.

Perä menee vielä poikki aikalailla tuosta kohtaa mistä nuo kohoumat alkaa. Se tulee muuhun koriin kiinni dzusseilla.

Väliseinät edestä ja takaa sahailin myös pois. Ne korvataan alumiinipelleillä, joihin myös tulee dzus-kiinnitys.

 

009.jpg

 

010.jpg

 

011.jpg

Posted

Tunkeilen, sillä makuasioista on paras vitt... väitellä.

 

Pirun komea kusilaitu. Skuupit toimii, istuu muotoon eri hyvin. Takavalot vaihtaisin vaikka palliksen tummiin tarvikemallisiin.

 

-Hoo

Posted

Sivuprofiili avona hämmästyttävän linjakas. Jotenkin tuli heti vanhat avo-Vetet mieleen. Täältä ääni tasaselle perälle. Noi kattokourujen kohoumat scuuppeina rumia.

Guest kepajake
Posted

Joo, on tuossa aika paljon samaa. Taidan laittaa tasaiseksi, on se paremman näköinen.

Valot on varmaan Datsunista, mallia en tiedä. Kauniit ne ei tosiaan ole.

Jo ennenkuin olin katsonut tuota Vetten perää, niin olin ajatellut vaihtaa ne ehkä pyöreisiin.

 

vette.jpg

Posted
...Jo ennenkuin olin katsonut tuota Vetten perää, niin olin ajatellut vaihtaa ne ehkä pyöreisiin.

 

GT-Opel? Ei huono...

 

IMG-0594-Opel-GT.jpg?v0

Posted
Takavaloista puheen ollen, onkos noi jostain ässädatsunista?

 

Takavalot on varmaan jostain 70-luvun japsi coupesta, Datsuni tai Toyota.

Jos niistä löytyy takaa "teq" logo, niin sitten Toyotasta. Kannattaa kaupata eteenpäin jos ei itse tarvi.

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...