aki Posted April 29, 2012 Posted April 29, 2012 Jos boori on sama kuin kuplan, niin siihen menee menee myös vanhemman juniksen rumpu - joku parempimuistinen kertonee vuosiluvun mutta kapealuukkuinen lienee hyvä arvaus. Samoilla ehdoilla toimii kolkin rojut tai vaikka 356:n kikkareet. Jälkivalmisteena saa 70-lukuisen kuplan rumpua jossa on iso jako. Kaikissa noissa olisi vähän enemmän voimaa kuin 60-lukuisen kuplan osissa. Sun perusongelma taitaa olla osittain ne palliksen tukivarret, jigi tekoon ja niitä kapeammaksi? Aki Quote
PZQ Posted April 29, 2012 Posted April 29, 2012 55-63 Juniksen boori sama kun kuplan, thingin, etc pikkuboorillisen. Jos vaihdat ulomman vetarin nivelen niin sitten voit käyttää pallis etc isompi boorisen rumpua / levyä. Itse vetoakselin boori kaikissa sama, eli voit kikkailla ulommalla nivelellä kuinka haluat. Esim. Tölkin/porken nivel käy palliksen/kuplan vetariin. Quote
jonih Posted April 29, 2012 Author Posted April 29, 2012 55-63 Juniksen boori sama kun kuplan, thingin, etc pikkuboorillisen.Jos vaihdat ulomman vetarin nivelen niin sitten voit käyttää pallis etc isompi boorisen rumpua / levyä. Itse vetoakselin boori kaikissa sama, eli voit kikkailla ulommalla nivelellä kuinka haluat. Esim. Tölkin/porken nivel käy palliksen/kuplan vetariin. Aamen! Kiitos tämä tieto helpottaa paljon. Quote
jonih Posted April 29, 2012 Author Posted April 29, 2012 Jos boori on sama kuin kuplan, niin siihen menee menee myös vanhemman juniksen rumpu - joku parempimuistinen kertonee vuosiluvun mutta kapealuukkuinen lienee hyvä arvaus. Samoilla ehdoilla toimii kolkin rojut tai vaikka 356:n kikkareet. Jälkivalmisteena saa 70-lukuisen kuplan rumpua jossa on iso jako. Kaikissa noissa olisi vähän enemmän voimaa kuin 60-lukuisen kuplan osissa. Sun perusongelma taitaa olla osittain ne palliksen tukivarret, jigi tekoon ja niitä kapeammaksi? tAki Tukivarret oli kuplan ja mittailujen mukaan noilla kuplan/varhaisen juniksen rummuilla (tai muilla vastaavilla) päästään haluttuun tulokseen, joten sopivaa komboa pitäs nyt lähtee metsästään. Jos jollain moisia ylimääräsenä pölyttymässä, ni nyt pääsisi helposti eroon niistä :D Tarpeen siis kilvet, sylinterit, hihnat ja rummut... ainakin 60-luvun kuplan kamat kaiketi kävisi tähän suunnintelmaan... Thingin kamatkin vois lähtee vaihdossa... Quote
jonih Posted May 24, 2012 Author Posted May 24, 2012 Mjaaaah... No tuota sellasta vaan että: aikani kuluksi puhdistelin vähän lisää osasia: kuvei Ameriikan sedältä tuli uudet lyhdyt eteen (kiitos sponsorille :D): kuvei Ajan hammas oli purrut myös verhoiluun ja sisustaan muutenkin, joten sitäkin puolta vähän uusittu. Eli ovipaffia, panelia ja jakkaraa koristeltu kuvei Hanu: kuvei Moottoripellit puunattu ja ite kattila laitettu paloiksi ja nyt koneistajan hoivissa... kuvei Ja reikäjuusto lähti myös värjättäväksi taannoin eikä ole sittemmin näkynyt... pitäsköhän aloittaa uus projekti? kuvei ... ei mulla muuta. Quote
-tipi- Posted May 25, 2012 Posted May 25, 2012 Ei voi kuin ihailla ja ihmetellä toisten rakenteluintoa ja taitoja. Eiks tuu hieman hassu valokuvio, jos umpio on noin päin? Quote
jonih Posted May 25, 2012 Author Posted May 25, 2012 Ei voi kuin ihailla ja ihmetellä toisten rakenteluintoa ja taitoja. Eiks tuu hieman hassu valokuvio, jos umpio on noin päin? Heh, juu tulee varmaan, mutta ei tässä kaikki muutenkaan ole niin justiinsa :D Quote
jonih Posted June 5, 2012 Author Posted June 5, 2012 Ja vanteita vähän hiplattu, jotta saadaan nekin maalarille: kliketi Myös puskurit tulivat värjäyksestä: Vielä on siis kaiketi toivoa, että autostakin kuuluu joku kaunis päivä jotain... Quote
jonih Posted June 10, 2012 Author Posted June 10, 2012 Nyt tuli ylitsepääsemätön ongelma vastaan proggiksessa. Millä auton ympäri kiertävien kylkilistojen keskelle tuleva kuminauha saadaan paikalleen? puskurilistojen kumit menee kyllä paikalleen, mutta millä noiden kylkilistojen nauhat sujautetaan paikalleen? Onko ne tarkoitus liu'uttaa päästä paikalleen vai mikä on hyväksi todettu tekniikka? Taitetaanko kylkilistojen päätypalikat vielä lopuksi kuminauhan päälle vai jätetäänkö ne pystyyn törröttämään? Quote
Guest Jussinbussi Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Ei mene päästä pujottamalla. Sun täytyy painaa sitä nauhaa kasaan ja pikkuhiljaa painaa sitä sinne uran pohjalle. Sitten vielä joku hyvä muovinen tai vastaava pieni lasta jolla voi painaa. Helvetin vaikee selittää, ei ole paha homma. Quote
rockford Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Nyt tuli ylitsepääsemätön ongelma vastaan proggiksessa.Millä auton ympäri kiertävien kylkilistojen keskelle tuleva kuminauha saadaan paikalleen? puskurilistojen kumit menee kyllä paikalleen, mutta millä noiden kylkilistojen nauhat sujautetaan paikalleen? Onko ne tarkoitus liu'uttaa päästä paikalleen vai mikä on hyväksi todettu tekniikka? Taitetaanko kylkilistojen päätypalikat vielä lopuksi kuminauhan päälle vai jätetäänkö ne pystyyn törröttämään? Lämmitä sitä nauhaa vähän tai mee sonderin kans ottaan aurinkoo pihalle Quote
jonih Posted June 10, 2012 Author Posted June 10, 2012 Jeps, jonkinlainen tekniikka löytyi nauhojen asentamiselle aikaa vievää puuhaa tuntuu olevan. ... tai mee sonderin kans ottaan aurinkoo pihalleTätä ei uskalla kokeilla, menee kuitenkin pelkäksi kaljan juonniksi. Mutta juu haettiin auto perjantaina pois maalarilta: klik klak Ja kasailua aloiteltu myös: niks naks ja vielä noista kylkilistoista: Tuossa näkyviä listan päätypaloja tarkoitin, kuuluuko nuo siis naputella sen kumisen koristenauhan päälle vai jättää tolleen pystyyn? Ei kenelläkään ois junakeulan käsijarrukahvan sisään tulevia osia, sellaiset näyttäisi puuttuvan, ja olisivat kovasti tarpeen. Eli kaiketi lähinnä, "käyttötanko", jousi ja se alapään "hammashässäkkä" Quote
Dennis Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Ei voi kun ihailla muitten aikaansaamista, hienoa työtä :-) Quote
Guest Jussinbussi Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Kyllä ne päät käännetään nauhan päälle. Quote
type1 Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Se on sitten ens viikonloppuna Hovimäessä näytillä :) Ei mitään kiirettä ja eix Kaitsu luvannut lähteä kuskiksi? Voit sitten nukkua tullessa kun teet yöt hommia Samban kimpussa............. .............Ai niin ja hyvältä näyttää, peukku tällä projektille. Quote
Kemin Karavaanari Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Siistiä jälkeä! Taisit tahallaan maalauttaa yläosan mustaksi että saa helteet ajella popoutit levällään ja rätti auki :) Quote
jonih Posted June 11, 2012 Author Posted June 11, 2012 Tuu hakee huomenna...Jeps! Ei voi kun ihailla muitten aikaansaamista, hienoa työtä :-)Juu kaikki kunnia maalarille, hyvin on saanut piilotettua meikäläisen rävellykset! Kyllä ne päät käännetään nauhan päälle.ok, tak! Se on sitten ens viikonloppuna Hovimäessä näytillä :)Ei mitään kiirettä ja eix Kaitsu luvannut lähteä kuskiksi? Voit sitten nukkua tullessa kun teet yöt hommia Samban kimpussa............. .............Ai niin ja hyvältä näyttää, peukku tällä projektille. Voipi olla, että viikonlopuksi ei ehdi :D Ehtiihän sitä talvella nukkua sitte! Taisit tahallaan maalauttaa yläosan mustaksi että saa helteet ajella popoutit levällään ja rätti auki :)Heh juu :P Tosin väri ei ole musta vaan tummanruskea, mutta näyttää noissa tallinvaloissa/kuvissa mustalta... väreistä muutenkaan ei kuvissa saa mitään käsitystä. Quote
Kemin Karavaanari Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Taisit tahallaan maalauttaa yläosan mustaksi että saa helteet ajella popoutit levällään ja rätti auki :)Heh juu :P Tosin väri ei ole musta vaan tummanruskea, mutta näyttää noissa tallinvaloissa/kuvissa mustalta... väreistä muutenkaan ei kuvissa saa mitään käsitystä. Ja kun vanha värisokea kattelee kuvia niin kaikki näyttää mustalta tai valkoselta.. Onhan se ruskea ku tarkemmin katsoo. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted June 12, 2012 Posted June 12, 2012 Pitäisikö värin mätsätä originaalin chestnut brown / sealing wax red kanssa? Hieno väritys junikseen. Quote
jonih Posted June 12, 2012 Author Posted June 12, 2012 Pitäisikö värin mätsätä originaalin chestnut brown / sealing wax red kanssa? Hieno väritys junikseen.Ei ole originaali värikään, sävyjä on vähän korjattu. Quote
jonih Posted June 21, 2012 Author Posted June 21, 2012 Eihän tää "ihan" valmis vielä ole, mutta ajolupa hankittu. Hyvää juhannusta! Quote
Tanhis Posted June 21, 2012 Posted June 21, 2012 Ai ai... kelpais mullekkin. Btw oletko tierppiin lähdössä. Ja liikkuvaa projektia on aina kivempi roplata. Mutta sitten kun se on katsastettu niin jää helposti hommia tekemättä kun se kerran liikkuu. Mutta sun vauhdilla eiköhän ne loputkin osat löydä nopeesti paikalleen. Quote
Guest bananza Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Jos pörräät vielä Turun seudulla ja haluut "kunnon" fotoja autosta niin tulen mielelläni ottamaan. Videoklipin tekokin onnistuu ja tällaiset kuvauskohteet ovat kuitenkin aika harvassa. Tuolta alla olevasta linkistä löytyy muutamat autoaiheiset fotot. http://www.flickr.com/photos/gleasygraphy/ Quote
jonih Posted October 15, 2012 Author Posted October 15, 2012 bananza said: Jos pörräät vielä Turun seudulla ja haluut "kunnon" fotoja autosta niin tulen mielelläni ottamaan. Videoklipin tekokin onnistuu ja tällaiset kuvauskohteet ovat kuitenkin aika harvassa. Tuolta alla olevasta linkistä löytyy muutamat autoaiheiset fotot. http://www.flickr.com/photos/gleasygraphy/ Kiitosta vaan tarjouksesta, mutta en ole nyt ollut Turun seudulla, joten kuvaukset taitaa jaada talta eraa... Aparaattiin olisi uusi pannu hakusessa ja tuohon aihioksi kaavailtu ilmatolkin 1600cc (CT/CZ) lohko. Jos jemmailet tallaista tallissasi tai tiedat paikan, josta moinen saattaisi loytya, niin... Quote
jonih Posted March 17, 2013 Author Posted March 17, 2013 ... ja löytyhän se CT sitten, kun kevätaurinko alkoi lämmittää kinoksia sen verran, että näitä alkoi putkahdella esiin: kuvei Tankin vaihdon yhteydessä lisäsin samalla vähän äänieristystä: Tämä homma on vielä vähän vaiheessa, mutta valmistunee ennen kesää. aiheesta muutama surkea foto Ja sitten sisustahommia - tein hanun taakse kattoon pienen hyllyn tavaran kuljetusta varten: Ja melkeen siinä ohella värkkäilty pöytä aihiota: kuvei Ohjauksen tarkkuudessa oli myöskin vähän sanomista, joten viimetalvena ostamani simpukoiden välinen tanko meni vaihtoon. Selvisi, että näissä 50-lukulaisissa on erilainen tuo tanko ja siitä johtuen välys ei ainakaan vähentynyt. Sen enempää en aiheen kanssa jaksanut taistella, joten vaihdoin tuoreemman bussin välitangon tuonne. Lisäksi simpukka revitty riekaleiksi: kuvei Ja jottei ensikesän saksan tourneella tarviisi kuskata omia polttopuita mukana ja etupuskurin maali pysyisi puskurissa kadun sijaan: Onko joku muuten kääntänyt tuon apusimpukan ylösalaisin ylempään akseliputkeen, jottei se olisi auton alin kohta? Vinkkejä aiheesta otetaan vastaan... kuvei Vanteitaki soviteltu alle vähän: klik klik Tästä jatketaan taas, kun aurinko on vähän pehmentänyt päätä lisää... Quote
PZQ Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Uudemman mallin apusimpukassa, taitaa mulkero jäädä ylemmäksi? -Pete- Quote
jori Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Tai sitte teet tän modauksen: http://www.steeringboxscrapers.net/foru ... =10&t=2375 Asiallisen näköiset nuo ilmaiskareiden alakiinnitykset! Auto muutenkin perfekto:D Quote
jonih Posted March 17, 2013 Author Posted March 17, 2013 No näistä nyt tulee mitä sattuu, kun ite tekee... Ajatusta tuosta lyhentämisestä olen juu pyöritellyt mutta näköjään sen on jo joku toteuttanutkin. Lähinnä tuossa askarrutti, että pitääkö tapin pusliakin lyhentää. Muttakun ei muista miten pitkät ne puslat mahtoi olla ja paljonko on tilaa puslien välissä, niin täytynee avata paketti ja katsoa. Tuo uudemman akselin tappi näyttää näin kuvien perusteella aikalailla olevan saman pituinen kuin vanhemmassakin. Quote
jonih Posted March 21, 2013 Author Posted March 21, 2013 Häkkyrä taas pyörillään: http://youtu.be/ZJiVpKde0As Ala asento on sama, kuin millä viimekesä rullattiin eikä sihen ole muutosta tulossakaan. Nyt päästään ehkä hidastetöyssyistä yli :) Kling & Klong:lta tuli hanun liukuvat osat, niin pääsee sitä parantelemaan seuraavaksi, jotta vesi pysyisi pääasiassa ulkopuolella. Tätyyy sanoa, että eipä ole niin ripeää ja toimivaa palvelua vielä tullut vastaan. Tavarat kotiovella 2pv tilauksen jälkeen eikä mitään ylimääräistä sähläystä. Lisäksi mukavana yllätyksenä kaikki hilut ovat wolfsburg westin tavaraa. Quote
Kemin Karavaanari Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Hyvältähän tuo näyttää. Asiallinen akseli. Kai sulla on jo tämmönen tekeillä :) Quote
jonih Posted March 28, 2013 Author Posted March 28, 2013 Hyvältähän tuo näyttää. Asiallinen akseli. Kai sulla on jo tämmönen tekeillä :) Jahans, seuraava rojekti! Ilmapusseja näky olevan vielä tallin nurkassa, enää puuttuu fillari :D Hanua ehjäilin, kun oli saanut vähän siipeensä vuosien varrella jostain syystä. Eli kaikki liukuvat osat meni uusiksi. Nyt sain lisäksi sisäverhoilukankaan paikalleen, jonka jätin viime keväänä tarkoituksella laittamatta, kun tämä operaatio oli tiedossa. Lisäksi päälikangas meni kiinni mekanismiin. lisää kuvei Nailon liu'ut liukuu aikapaljon köykäsemmin, kuin orkkis puiset kalikat. Rätti liukuu nyt melkeen puhalluksen voimalla :P Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.