Jump to content

Samba


jonih

Recommended Posts

Jos boori on sama kuin kuplan, niin siihen menee menee myös vanhemman juniksen rumpu - joku parempimuistinen kertonee vuosiluvun mutta kapealuukkuinen lienee hyvä arvaus. Samoilla ehdoilla toimii kolkin rojut tai vaikka 356:n kikkareet. Jälkivalmisteena saa 70-lukuisen kuplan rumpua jossa on iso jako. Kaikissa noissa olisi vähän enemmän voimaa kuin 60-lukuisen kuplan osissa. Sun perusongelma taitaa olla osittain ne palliksen tukivarret, jigi tekoon ja niitä kapeammaksi?

 

Aki

Link to comment
  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

55-63 Juniksen boori sama kun kuplan, thingin, etc pikkuboorillisen.

Jos vaihdat ulomman vetarin nivelen niin sitten voit käyttää pallis etc isompi boorisen rumpua / levyä.

Itse vetoakselin boori kaikissa sama, eli voit kikkailla ulommalla nivelellä kuinka haluat.

Esim. Tölkin/porken nivel käy palliksen/kuplan vetariin.

Link to comment
55-63 Juniksen boori sama kun kuplan, thingin, etc pikkuboorillisen.

Jos vaihdat ulomman vetarin nivelen niin sitten voit käyttää pallis etc isompi boorisen rumpua / levyä.

Itse vetoakselin boori kaikissa sama, eli voit kikkailla ulommalla nivelellä kuinka haluat.

Esim. Tölkin/porken nivel käy palliksen/kuplan vetariin.

Aamen! Kiitos tämä tieto helpottaa paljon.
Link to comment
Jos boori on sama kuin kuplan, niin siihen menee menee myös vanhemman juniksen rumpu - joku parempimuistinen kertonee vuosiluvun mutta kapealuukkuinen lienee hyvä arvaus. Samoilla ehdoilla toimii kolkin rojut tai vaikka 356:n kikkareet. Jälkivalmisteena saa 70-lukuisen kuplan rumpua jossa on iso jako. Kaikissa noissa olisi vähän enemmän voimaa kuin 60-lukuisen kuplan osissa. Sun perusongelma taitaa olla osittain ne palliksen tukivarret, jigi tekoon ja niitä kapeammaksi?

 

tAki

Tukivarret oli kuplan ja mittailujen mukaan noilla kuplan/varhaisen juniksen rummuilla (tai muilla vastaavilla) päästään haluttuun tulokseen, joten sopivaa komboa pitäs nyt lähtee metsästään.

 

Jos jollain moisia ylimääräsenä pölyttymässä, ni nyt pääsisi helposti eroon niistä :D

Tarpeen siis kilvet, sylinterit, hihnat ja rummut... ainakin 60-luvun kuplan kamat kaiketi kävisi tähän suunnintelmaan...

Thingin kamatkin vois lähtee vaihdossa...

Link to comment
  • 4 weeks later...

Mjaaaah...

 

No tuota sellasta vaan että:

 

aikani kuluksi puhdistelin vähän lisää osasia:

IMAG1530(2).jpgIMAG1535(2).jpgIMAG1587.jpgIMAG1588(2).jpgIMAG1599.jpgIMAG1594.jpg

kuvei

 

Ameriikan sedältä tuli uudet lyhdyt eteen (kiitos sponsorille :D):

IMAG1258.jpgIMAG1280.jpgIMAG1285.jpg

kuvei

 

Ajan hammas oli purrut myös verhoiluun ja sisustaan muutenkin, joten sitäkin puolta vähän uusittu.

Eli ovipaffia, panelia ja jakkaraa koristeltu

P1080730.jpgIMAG1378.jpgP1090019.jpgIMAG1629.jpg

kuvei

 

Hanu:

P1080746.jpgP1080750.jpgP1080783.jpgIMAG1428.jpgIMAG1707.jpg

kuvei

 

Moottoripellit puunattu ja ite kattila laitettu paloiksi ja nyt koneistajan hoivissa...

P1080873.jpgP1080940.jpgP1080898.jpgP1080707.jpg

kuvei

 

Ja reikäjuusto lähti myös värjättäväksi taannoin eikä ole sittemmin näkynyt...

pitäsköhän aloittaa uus projekti?

IMAG1192.jpgP1080558.jpgP1080715.jpgIMAG1586(2).jpgIMAG1637.jpgIMG_1175.jpgIMG_1180.jpgIMG_1151.jpg

kuvei

 

... ei mulla muuta.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nyt tuli ylitsepääsemätön ongelma vastaan proggiksessa.

Millä auton ympäri kiertävien kylkilistojen keskelle tuleva kuminauha saadaan paikalleen?

 

puskurilistojen kumit menee kyllä paikalleen, mutta millä noiden kylkilistojen nauhat sujautetaan paikalleen?

Onko ne tarkoitus liu'uttaa päästä paikalleen vai mikä on hyväksi todettu tekniikka?

 

Taitetaanko kylkilistojen päätypalikat vielä lopuksi kuminauhan päälle vai jätetäänkö ne pystyyn törröttämään?

Link to comment
Guest Jussinbussi

Ei mene päästä pujottamalla. Sun täytyy painaa sitä nauhaa kasaan ja pikkuhiljaa painaa sitä sinne uran pohjalle. Sitten vielä joku hyvä muovinen tai vastaava pieni lasta jolla voi painaa. Helvetin vaikee selittää, ei ole paha homma.

Link to comment
Nyt tuli ylitsepääsemätön ongelma vastaan proggiksessa.

Millä auton ympäri kiertävien kylkilistojen keskelle tuleva kuminauha saadaan paikalleen?

 

puskurilistojen kumit menee kyllä paikalleen, mutta millä noiden kylkilistojen nauhat sujautetaan paikalleen?

Onko ne tarkoitus liu'uttaa päästä paikalleen vai mikä on hyväksi todettu tekniikka?

 

Taitetaanko kylkilistojen päätypalikat vielä lopuksi kuminauhan päälle vai jätetäänkö ne pystyyn törröttämään?

 

 

Lämmitä sitä nauhaa vähän tai mee sonderin kans ottaan aurinkoo pihalle

Link to comment

Jeps, jonkinlainen tekniikka löytyi nauhojen asentamiselle aikaa vievää puuhaa tuntuu olevan.

 

... tai mee sonderin kans ottaan aurinkoo pihalle
Tätä ei uskalla kokeilla, menee kuitenkin pelkäksi kaljan juonniksi.

 

 

Mutta juu haettiin auto perjantaina pois maalarilta:

IMG_1313.jpgIMG_1317.jpg

klik klak

 

Ja kasailua aloiteltu myös:

P1090173.jpgP1090176.jpgP1090157.jpgP1090187.jpg

niks naks

 

ja vielä noista kylkilistoista:

Tuossa näkyviä listan päätypaloja tarkoitin, kuuluuko nuo siis naputella sen kumisen koristenauhan päälle vai jättää tolleen pystyyn?

 

 

Ei kenelläkään ois junakeulan käsijarrukahvan sisään tulevia osia, sellaiset näyttäisi puuttuvan, ja olisivat kovasti tarpeen.

Eli kaiketi lähinnä, "käyttötanko", jousi ja se alapään "hammashässäkkä"

Link to comment

Se on sitten ens viikonloppuna Hovimäessä näytillä :)

Ei mitään kiirettä ja eix Kaitsu luvannut lähteä kuskiksi? Voit sitten nukkua tullessa kun teet yöt hommia Samban kimpussa.............

.............Ai niin ja hyvältä näyttää, peukku tällä projektille.

Link to comment
Tuu hakee huomenna...
Jeps!

 

Ei voi kun ihailla muitten aikaansaamista, hienoa työtä :-)
Juu kaikki kunnia maalarille, hyvin on saanut piilotettua meikäläisen rävellykset!

 

Kyllä ne päät käännetään nauhan päälle.
ok, tak!

 

Se on sitten ens viikonloppuna Hovimäessä näytillä :)

Ei mitään kiirettä ja eix Kaitsu luvannut lähteä kuskiksi? Voit sitten nukkua tullessa kun teet yöt hommia Samban kimpussa.............

.............Ai niin ja hyvältä näyttää, peukku tällä projektille.

Voipi olla, että viikonlopuksi ei ehdi :D Ehtiihän sitä talvella nukkua sitte!

 

Taisit tahallaan maalauttaa yläosan mustaksi että saa helteet ajella popoutit levällään ja rätti auki :)
Heh juu :P

Tosin väri ei ole musta vaan tummanruskea, mutta näyttää noissa tallinvaloissa/kuvissa mustalta... väreistä muutenkaan ei kuvissa saa mitään käsitystä.

Link to comment
Taisit tahallaan maalauttaa yläosan mustaksi että saa helteet ajella popoutit levällään ja rätti auki :)
Heh juu :P

Tosin väri ei ole musta vaan tummanruskea, mutta näyttää noissa tallinvaloissa/kuvissa mustalta... väreistä muutenkaan ei kuvissa saa mitään käsitystä.

 

Ja kun vanha värisokea kattelee kuvia niin kaikki näyttää mustalta tai valkoselta..

Onhan se ruskea ku tarkemmin katsoo.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ai ai... kelpais mullekkin. Btw oletko tierppiin lähdössä.

 

Ja liikkuvaa projektia on aina kivempi roplata. Mutta sitten kun se on katsastettu niin jää helposti hommia tekemättä kun se kerran liikkuu. Mutta sun vauhdilla eiköhän ne loputkin osat löydä nopeesti paikalleen.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 month later...
bananza said:
Jos pörräät vielä Turun seudulla ja haluut "kunnon" fotoja autosta niin tulen mielelläni ottamaan. Videoklipin tekokin onnistuu ja tällaiset kuvauskohteet ovat kuitenkin aika harvassa. Tuolta alla olevasta linkistä löytyy muutamat autoaiheiset fotot.

 

http://www.flickr.com/photos/gleasygraphy/

Kiitosta vaan tarjouksesta, mutta en ole nyt ollut Turun seudulla, joten kuvaukset taitaa jaada talta eraa...

 

 

Aparaattiin olisi uusi pannu hakusessa ja tuohon aihioksi kaavailtu ilmatolkin 1600cc (CT/CZ) lohko.

Jos jemmailet tallaista tallissasi tai tiedat paikan, josta moinen saattaisi loytya, niin...

Link to comment
  • 5 months later...

... ja löytyhän se CT sitten, kun kevätaurinko alkoi lämmittää kinoksia sen verran, että näitä alkoi putkahdella esiin:

IMAG3520.jpgIMAG3529.jpgIMAG3535.jpgkaasarit.jpgP1130651.jpgP1130670.jpg

kuvei

 

Tankin vaihdon yhteydessä lisäsin samalla vähän äänieristystä:

Tämä homma on vielä vähän vaiheessa, mutta valmistunee ennen kesää.

IMAG3603.jpgIMAG3613.jpg

aiheesta muutama surkea foto

 

Ja sitten sisustahommia - tein hanun taakse kattoon pienen hyllyn tavaran kuljetusta varten:

IMAG3610.jpgP1130615.jpgP1130613.jpg

Ja melkeen siinä ohella värkkäilty pöytä aihiota:

IMAG3618.jpgIMAG3621.jpgIMAG3623.jpgIMAG3790.jpg

kuvei

 

Ohjauksen tarkkuudessa oli myöskin vähän sanomista, joten viimetalvena ostamani simpukoiden välinen tanko meni vaihtoon.

Selvisi, että näissä 50-lukulaisissa on erilainen tuo tanko ja siitä johtuen välys ei ainakaan vähentynyt.

Sen enempää en aiheen kanssa jaksanut taistella, joten vaihdoin tuoreemman bussin välitangon tuonne.

Lisäksi simpukka revitty riekaleiksi:

IMAG3669.jpgIMAG3686.jpgIMAG3693.jpgIMAG3709.jpg

kuvei

 

Ja jottei ensikesän saksan tourneella tarviisi kuskata omia polttopuita mukana ja etupuskurin maali pysyisi puskurissa kadun sijaan:

Onko joku muuten kääntänyt tuon apusimpukan ylösalaisin ylempään akseliputkeen, jottei se olisi auton alin kohta?

Vinkkejä aiheesta otetaan vastaan...

IMAG3710.jpgP1130692.jpgP1130809.jpgP1130886.jpg

kuvei

 

Vanteitaki soviteltu alle vähän:

P1130494.jpgP1130498.jpgP1130500.jpgP1130492.jpg

klik klik

 

Tästä jatketaan taas, kun aurinko on vähän pehmentänyt päätä lisää...

Link to comment

No näistä nyt tulee mitä sattuu, kun ite tekee...

 

Ajatusta tuosta lyhentämisestä olen juu pyöritellyt mutta näköjään sen on jo joku toteuttanutkin.

Lähinnä tuossa askarrutti, että pitääkö tapin pusliakin lyhentää.

Muttakun ei muista miten pitkät ne puslat mahtoi olla ja paljonko on tilaa puslien välissä, niin täytynee avata paketti ja katsoa.

 

Tuo uudemman akselin tappi näyttää näin kuvien perusteella aikalailla olevan saman pituinen kuin vanhemmassakin.

Link to comment

Häkkyrä taas pyörillään:

http://youtu.be/ZJiVpKde0As

Ala asento on sama, kuin millä viimekesä rullattiin eikä sihen ole muutosta tulossakaan.

Nyt päästään ehkä hidastetöyssyistä yli :)

 

Kling & Klong:lta tuli hanun liukuvat osat, niin pääsee sitä parantelemaan seuraavaksi, jotta vesi pysyisi pääasiassa ulkopuolella.

Tätyyy sanoa, että eipä ole niin ripeää ja toimivaa palvelua vielä tullut vastaan.

Tavarat kotiovella 2pv tilauksen jälkeen eikä mitään ylimääräistä sähläystä.

Lisäksi mukavana yllätyksenä kaikki hilut ovat wolfsburg westin tavaraa.

Link to comment
Hyvältähän tuo näyttää. Asiallinen akseli.

 

Kai sulla on jo tämmönen tekeillä :)

Jahans, seuraava rojekti!

Ilmapusseja näky olevan vielä tallin nurkassa, enää puuttuu fillari :D

 

Hanua ehjäilin, kun oli saanut vähän siipeensä vuosien varrella jostain syystä.

Eli kaikki liukuvat osat meni uusiksi.

Nyt sain lisäksi sisäverhoilukankaan paikalleen, jonka jätin viime keväänä tarkoituksella laittamatta, kun tämä operaatio oli tiedossa.

Lisäksi päälikangas meni kiinni mekanismiin.

P1140028.jpgP1140034.jpgP1140054_1.jpgP1140081.jpgP1140088.jpgP1140109.jpg

lisää kuvei

 

Nailon liu'ut liukuu aikapaljon köykäsemmin, kuin orkkis puiset kalikat. Rätti liukuu nyt melkeen puhalluksen voimalla :P

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...