Santeri Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Onko autoni muuttunut säilytyksen aikana? Onko siitä tullut ähtäri? Ennen: Pesun jälkeen: Vieläkö tuollaisella kehtaa ajella? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Vanteet nykytrendien mukaisiksi vähän matalammaksi ja iso pannu kontiinn niin eiköhän sillä kehtaisi. Quote Link to comment
Santeri Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Millaisia vanteita suosittelisitte? Olisi tuollaiset 15" vanteet kotona, voisivat sopiakin? Quote Link to comment
Ketsa Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 8 puolanen vanne sopii hienosti auton rakentelytyylin henkeen ja aikaikkunaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Sanotaan nyt näin että tee sellainen joka miellyttää omaa silmää. Oma suositus olisi tälläinen http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=9724&group=6&subgroup=---- Ja mustan osan maalaisin auton väriin niin pysyisi aikakauden mukainen luukki kunnossa.Tai sitten täysin kromiset. Ja sen verran madaltaisi keulaa että lokarin kaaren ja renkaan välistä väli pois takapää sille korkeudelle että on sopiva etukeno. Koneeseen kaikki mahdolliset kromipalikat kiinni tai vaihtoehtoisesti kaikki osat maalattuina pastellivärillä. Tässä toinen vannevaihtoehto. http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... group=---- Quote Link to comment
HSuomi Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Upeaa! Älä missään tapauksessa vaihda noita vanteita pois. Jos jotain on pakko tehdä ni madalla vähän. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Upeaa! Älä missään tapauksessa vaihda noita vanteita pois. Jos jotain on pakko tehdä ni madalla vähän. Kuvista nähden on ruosteessa (tai onko vaan likaset) eli maalaukseen menisi muutenkin mut kait ne pöläreilläkin menisi. Quote Link to comment
Santeri Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Alla olevat ovat sekä likaiset että vähän ruosteessa. Vaihtoehto on tietysti uusi maalaus ja pillerikapselit. Vielä kuvaa sisältä: Quote Link to comment
-tipi- Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Ähtäripä hyvinkin! Lajinsa tyylipuhdas edustaja. Älä muuta mitään. Ja nuo 8-puolaset (onko KN Minatorit?) sopii tyyliin loistavasti! Quote Link to comment
Santeri Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Eikö kunnon ähtärissä ole saabin penkit? Omassa kun ei ole vielä mitään saabin osia niin ajattelin et jos sitten edes noi 900 saabin vanteet? Vanteet siis ovat peräisin 900 saabista, taitavat olla jopa alkuperäisasennuksena olleet. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Ae ae on kyllä komia ja just aikakautensa näköinen! Ei tuota pidä mennä paljoa sorkkimaan - nuo esitellyt tykkivanteet sopis kyllä hienosti kunhan ei laita liian muhkeita tai liian littania nakkeja. 185/65 R15 lie hyvä eteen taakse. Pitäsköhän nuo vanteet vielä värikoodata? Takakonttiin 88mm-slipareilla oleva kones johon keskelle 2-kurkkuinen dello tai weeberi, perus-kärmeenpesä ja perään joko single-glasspäck -vaimennin tai sit krominen jetpipe! Konehuoneeseen toki kromatut tuli- ja sivupellit, ja puhallinpellit joko kromina tai värikoodattuna! Kromatut hihnapyörät, läpinäkyvä virranjakajan kansi, kromikuoret virranjakajalle ja laturille... Tässä on tosi monta aikakautensa just oikeita juttuja kuten: - väri - moldatut lokarit ja astinlaudat (värikoodatut, toki) - pitkä etupelti - etupellin kahva poistettu - listat poistettu ja reiät tukittu, puolikuiden muovit ja kromit poistettu - vilkut siirretty - kojetaulu siloitettu - grantin ratti - kickpanelit (kajarit) - 1-osaiset ovilasit - mustat listattomat tiivisteet ikkunoissa Varmasti muutakin aikakautensa detaljointia löytyy! Punasta plyyshiä napitettuna puuttuu toki paljon mutta se nyt ei osaa hirveästi harmittaa. Puavo Quote Link to comment
Santeri Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Itseasiassa kuvan mukainen putkisto on vielä 90-luvulta tallessa. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Lokasuojat taikinoitu koriin kiinni *reps* Täähän on justiinsa eikä melkein kuin se tekniikan maailman kupla.. :D Quote Link to comment
Santeri Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Kukaan ei ole huomannut että takalokasuojat on levitetyt. Vain maltilliset 25mm. Auto on tosiaan ollut tallissa viimeiset 18v. Vain kuskin etujarru oli jumissa. Konetta/kone aihiota saa tarjota. Quote Link to comment
Ketsa Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Noi penkin raidat tuntuu tutuilta... Onko tämä vehje Marttilassa? Quote Link to comment
Hermanni Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Mullois ehjät mutta varastopaskaset saapin kippaavat penkit vaaleenvihreellä plyysillä ja lämmityksellä jouten. Ja Weber IDF44 kaasari 30 kurkuilla, 135/f11/200 tikut ja vaikka 60 tyhjäkäynnit. Sanotaanko että 80e penkkiparista ja 200e kaasarista. Ostaosta. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Laita ihmeessä lisää kuvia esille. Tästä ei paljo kupla enää parane. Quote Link to comment
JiiAa Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Todella komea! Tähän sopisi mielestäni leveät Slot-vanteet aika makeasti. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Mullois ehjät mutta varastopaskaset saapin kippaavat penkit vaaleenvihreellä plyysillä ja lämmityksellä jouten. Ja Weber IDF44 kaasari 30 kurkuilla, 135/f11/200 tikut ja vaikka 60 tyhjäkäynnit. Sanotaanko että 80e penkkiparista ja 200e kaasarista. Ostaosta. Siis toi sisutakin näyttää ehdottomasti joskus mietityltä ja ei sitä todellakaan kannata lähteä muuttamaan. Quote Link to comment
JaniM Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Ja ehdottomasti nuo ilmanotto puolikuut ovat edistykseemmät muutokset tuohon aikaan. Ei ollut jokaisessa ähtärissä ja mielestäni siisti toteutus, kuten penkit. Penkin raudat nyt ei iske, mutta kuuluu ehdottomasti tuon värikoodaukseen. Hyvä tulee pienellä fiilailulla ja viimeistelyllä. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Itseasiassa eihän nykyaikainen "rakentelu"tyyli edes ole rakentelua tähän verrattuna. Olen kateellinen niille jotka ovat olleet autoikäisiä siihen aikaan kun näitä oli paljon. Nykyään näkee vain kuvissa ja unissa. :) Quote Link to comment
Santeri Posted May 21, 2012 Author Share Posted May 21, 2012 Ja ehdottomasti nuo ilmanotto puolikuut ovat edistykseemmät muutokset tuohon aikaan. Ei ollut jokaisessa ähtärissä ja mielestäni siisti toteutus, kuten penkit. Penkin raudat nyt ei iske, mutta kuuluu ehdottomasti tuon värikoodaukseen.Hyvä tulee pienellä fiilailulla ja viimeistelyllä. Penkit on muuten peräisin Datsun 100A:sta. Eivät vaan mahtuneet paikalleen joten piti ottaa rälläkälle keskeltä penkkiä 7 cm siivu pois. Verhoilut tehtiin itse. Siksi ne rungot tuli maalattua samalla sävyllä. Quote Link to comment
Santeri Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 Eihän tässä mennyt kuin pari vuotta. Mutta nyt on kone hommattuna. 2 Quote Link to comment
Santeri Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 Koneen mukana tuli scatin c65 nokka. Mahtaako olla liian ärjy 94X69 sylintereille? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Iha ok http://www.aircooled.fi/tuote/250/nokkaakseli-t1-c65-scat Quote Link to comment
ARTO Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 (edited) Koneen mukana tuli scatin c65 nokka. Mahtaako olla liian ärjy 94X69 sylintereille? Aika ärjy nokka vakioiskuiselle 1,9L koneelle. Toki jos kaverina vähintään 9,x puristukset ja virtauksiltaan myös huomattavasti vakioita ärjymmät kannet ja pisteenä Iin päälle kivat tupladellortot tai vastaavat ja kunnon pakosarja, kirmaa tuon nokan kanssa kyllä kivasti ja korkealle, alle 3000r/min suorastaan laiska ja laimea tai jopa ilkeä. Edited March 15, 2015 by ARTO Quote Link to comment
Santeri Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 Minäkin luulen että pitää hommata uusi nokka, ei ole mikään cruisailu auto tolla nokalla. Quote Link to comment
metake Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Eräs Pälkäneen suunnalla vaikuttava kuplasta jotain tietävä harrastaja ajeli tuollaisella nokalla 2 litraisella koneella useamman kesän aina kampiakselin katkeamiseen saakka. Sivusta seuraten en huomannut mitään ongelmia tyhjäkäynnissä tai alaväännön puuttumisessa, ja kehui ko. harrastaja kyseistä konetta erittäin miellyttäväksi koneeksi katuajossa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Toi on kyllä hieno auto. Kaverilla oli lukiossa saman värinen. Taisi olla TM jutun mukainen Jordanin hammasharjasta otettu sävy :) Kaverilla oli full-moonit omassa autossaan. Quote Link to comment
Santeri Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 (edited) Lohko ja kannet koneistajalla. Projektin vauhti alkaa huimaamaan verrattuna edelliseen 18 vuoteen. Auton väri on isuzun värikartasta, joku peach. Edited March 17, 2015 by Santeri 1 Quote Link to comment
AVe Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Lohko ja kannet koneistajalla. Projektin vauhti alkaa huimaamaan verrattuna edelliseen 18 vuoteen. Auton väri on isuzun värikartasta, joku peach.Samalla värillä on vedetty meikeläisen "possu" kupla n.18v sitten. Quote Link to comment
Santeri Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Vähän piti tytön kanssa fiilistellä. 1 Quote Link to comment
nalleolut Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 jos päädyt toisiin vanteisiin ni täältä löytyy hyvä koti saab vanteille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.