Jump to content

18 v. sitten talliin CalLooker, ähtärinäkö ulos?


Recommended Posts

Sanotaan nyt näin että tee sellainen joka miellyttää omaa silmää. Oma suositus olisi tälläinen http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=9724&group=6&subgroup=---- Ja mustan osan maalaisin auton väriin niin pysyisi aikakauden mukainen luukki kunnossa.Tai sitten täysin kromiset.

 

Ja sen verran madaltaisi keulaa että lokarin kaaren ja renkaan välistä väli pois takapää sille korkeudelle että on sopiva etukeno. Koneeseen kaikki mahdolliset kromipalikat kiinni tai vaihtoehtoisesti kaikki osat maalattuina pastellivärillä.

 

Tässä toinen vannevaihtoehto.

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... group=----

Link to comment
Upeaa! Älä missään tapauksessa vaihda noita vanteita pois.

 

Jos jotain on pakko tehdä ni madalla vähän.

 

Kuvista nähden on ruosteessa (tai onko vaan likaset) eli maalaukseen menisi muutenkin mut kait ne pöläreilläkin menisi.

Link to comment

Ae ae on kyllä komia ja just aikakautensa näköinen! Ei tuota pidä mennä paljoa sorkkimaan - nuo esitellyt tykkivanteet sopis kyllä hienosti kunhan ei laita liian muhkeita tai liian littania nakkeja. 185/65 R15 lie hyvä eteen taakse. Pitäsköhän nuo vanteet vielä värikoodata?

 

Takakonttiin 88mm-slipareilla oleva kones johon keskelle 2-kurkkuinen dello tai weeberi, perus-kärmeenpesä ja perään joko single-glasspäck -vaimennin tai sit krominen jetpipe! Konehuoneeseen toki kromatut tuli- ja sivupellit, ja puhallinpellit joko kromina tai värikoodattuna! Kromatut hihnapyörät, läpinäkyvä virranjakajan kansi, kromikuoret virranjakajalle ja laturille...

 

Tässä on tosi monta aikakautensa just oikeita juttuja kuten:

 

- väri

- moldatut lokarit ja astinlaudat (värikoodatut, toki)

- pitkä etupelti

- etupellin kahva poistettu

- listat poistettu ja reiät tukittu, puolikuiden muovit ja kromit poistettu

- vilkut siirretty

- kojetaulu siloitettu

- grantin ratti

- kickpanelit (kajarit)

- 1-osaiset ovilasit

- mustat listattomat tiivisteet ikkunoissa

 

Varmasti muutakin aikakautensa detaljointia löytyy! Punasta plyyshiä napitettuna puuttuu toki paljon mutta se nyt ei osaa hirveästi harmittaa.

 

Puavo

Link to comment

Mullois ehjät mutta varastopaskaset saapin kippaavat penkit vaaleenvihreellä plyysillä ja lämmityksellä jouten. Ja Weber IDF44 kaasari 30 kurkuilla, 135/f11/200 tikut ja vaikka 60 tyhjäkäynnit.

 

Sanotaanko että 80e penkkiparista ja 200e kaasarista. Ostaosta.

Link to comment
Mullois ehjät mutta varastopaskaset saapin kippaavat penkit vaaleenvihreellä plyysillä ja lämmityksellä jouten. Ja Weber IDF44 kaasari 30 kurkuilla, 135/f11/200 tikut ja vaikka 60 tyhjäkäynnit.

 

Sanotaanko että 80e penkkiparista ja 200e kaasarista. Ostaosta.

 

Siis toi sisutakin näyttää ehdottomasti joskus mietityltä ja ei sitä todellakaan kannata lähteä muuttamaan.

Link to comment

Ja ehdottomasti nuo ilmanotto puolikuut ovat edistykseemmät muutokset tuohon aikaan. Ei ollut jokaisessa ähtärissä ja mielestäni siisti toteutus, kuten penkit. Penkin raudat nyt ei iske, mutta kuuluu ehdottomasti tuon värikoodaukseen.

Hyvä tulee pienellä fiilailulla ja viimeistelyllä.

Link to comment

Itseasiassa eihän nykyaikainen "rakentelu"tyyli edes ole rakentelua tähän verrattuna.

Olen kateellinen niille jotka ovat olleet autoikäisiä siihen aikaan kun näitä oli paljon. Nykyään näkee vain kuvissa ja unissa. :)

Link to comment
Ja ehdottomasti nuo ilmanotto puolikuut ovat edistykseemmät muutokset tuohon aikaan. Ei ollut jokaisessa ähtärissä ja mielestäni siisti toteutus, kuten penkit. Penkin raudat nyt ei iske, mutta kuuluu ehdottomasti tuon värikoodaukseen.

Hyvä tulee pienellä fiilailulla ja viimeistelyllä.

 

Penkit on muuten peräisin Datsun 100A:sta. Eivät vaan mahtuneet paikalleen joten piti ottaa rälläkälle keskeltä penkkiä 7 cm siivu pois. Verhoilut tehtiin itse. Siksi ne rungot tuli maalattua samalla sävyllä.

Link to comment
  • 2 years later...

Koneen mukana tuli scatin c65 nokka. Mahtaako olla liian ärjy 94X69 sylintereille?

 

Aika ärjy nokka vakioiskuiselle 1,9L koneelle.

 

Toki jos kaverina vähintään 9,x puristukset ja virtauksiltaan myös huomattavasti vakioita ärjymmät kannet ja pisteenä Iin päälle kivat tupladellortot tai vastaavat ja kunnon pakosarja, kirmaa tuon nokan kanssa kyllä kivasti ja korkealle, alle 3000r/min suorastaan laiska ja laimea tai jopa ilkeä.

Edited by ARTO
Link to comment

Eräs Pälkäneen suunnalla vaikuttava kuplasta jotain tietävä harrastaja ajeli tuollaisella nokalla 2 litraisella koneella useamman kesän aina kampiakselin katkeamiseen saakka. Sivusta seuraten en huomannut mitään ongelmia tyhjäkäynnissä tai alaväännön puuttumisessa, ja kehui ko. harrastaja kyseistä konetta erittäin miellyttäväksi koneeksi katuajossa.

Link to comment

Lohko ja kannet koneistajalla. Projektin vauhti alkaa huimaamaan verrattuna edelliseen 18 vuoteen. Auton väri on isuzun värikartasta, joku peach.

Samalla värillä on vedetty meikeläisen "possu" kupla n.18v sitten.
Link to comment
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...