Jump to content

Normi latolöytö!


Recommended Posts

Normi lato eteläsuomessa, häh...

 

 

 

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8697_n.jpg

 

Kauhee homma mittarilukeman perusteella? Tää on seissy käytännössä 20-V tallissa mutta veikkaan että tulevaisuudessa voi olla että mittarilukema muuttu.

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5056_n.jpg

 

Mikäs se siellä majailee. Pienen neuvottelun ja tunnin jumpan jälkeen koko löytö saatu kärrylle.

 

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7326_n.jpg

 

Njoo, onhan näissä latolöydöissä aina ne tekemisen paikat :)

 

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4530_n.jpg

 

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9461_n.jpg

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2909_n.jpg.

 

Nyt nukkumaan jos pystyn. Lisää tarinaa kun ehdin tätä kaaosta tutkia lisää :)

 

-Jocke-

Link to comment
Guest samperi

National treasure on Nicolas Cagen tähdittämä seikkailuelokuva. Siinä on jänniä juttuja, hurjia tilanteita ja vissiin joku nainenkin. ...Tämä on mun mielestä paljon jännempää! Onnea löydöstä! Etsitkö systemaattisesti pitkään, vai löytyikö tsägällä?

Link to comment
Guest Jussinbussi

Onnea löydöstä. Onko auto alkuperäinen vai jo joskus läpikäyty. Joka tapauksessa hieno on.

Tuleehan tähänkin sitten 6mm maavara ja korotetut etupyöräkotelot?

Link to comment
Jos tosta jonkinlaisen harrasteauton haluaa, kannattaa laittaa vielä kymmeneksi vuodeksi nurmikolle kypsymään.

 

Joo tuollahan voi ajella heti, se mitään harrastamista oo! =)

 

Onnee löydöstä!

 

-Puide-

Link to comment

juu, eli mulla tämä auto on ollut tiedossa noin 5 vuotta ja myyjää kiusattu tasaisin väliajoin. Totta tässä hommassa on että auto viimeksi ollut liikenteesä 1996 ja seissyt sen jälkeen parissa eri varastointipaikassa joista viimeiset n. 10 v. em. ladossa.

 

Auto on joskus aikoinaan ehkä 70-80 luvulla saanut tällin keulaan ja sitten parsittu harrastajan toimesta taas autoksi. Edellisellä omistajalla laitos oli kerennyt olemaan vuodesta -93 mutta vain 3-vuotta ajossa jonka jälkeen varastoitu tulevia koitoksia varten.

 

Jotain huonoakin. Kärry on maalattu joskus 80-90 luvun taitteessa ja pinta ei ihan viimesen päälle ole läheltä tarkasteltuna. Ruostetta ei oo missään jotain ihan pieniä hankautumisen jälkeen tullutta pintaruostetta lukuunottamatta jossain ovien tiiviste kohdissa lukuun ottamatta.

 

Verhoilu on joskus teetetty uusiksi kaikkea muuta kuin alkuperäistä vastaavaksi penkkien ja ovi/sivupaneleiden osalta eli niitä metsästämään.

 

Katsastusmies hylkäsi tänään kun oik. etujarru ja oik. käsijarru ei ollu ihan messissä, oikeesti näin vähän viime vuosina ajettu eikä ees leimaa saanu ..ttu jeesus mitä toimintaa :).

 

Edellinen VW ajelu itsellä ollu tolla sini-valkosella Irssitetyllä Sonderilla jossa levyt joka nurkassa ja vähän vääntöä koneessa niin kyllähän tää meno aika villiltä tuntu :) heh.

 

Saa nähä, peli tonttiin ja rookeri konttin vai mitä tässä keksitään. Toi projekti Sontsa voi kyllä olla nyt vähän vielä hitaammalla jos enään mahdollista ja Safarit ja Bergin keppi taitaa siirtyä tähän uuteen löytöön:) Katotaan mitä sille projektille sit keksitään.

 

Muita kivoja ylläreitä: kello joka toimii, särkemätön kojetaulu ym.

Link to comment

Pieniä mietteitä.

 

Mites toi 1303S irssi loota? Eikö se istunu jotenkin tohon juniksen U-kehdon päälle laikkaamatta? Jääkö kone samalle korkeudelle jos tunkkaan sinne T1 koneen niin lämpöpellit ym sopis konehuoneeseen?

 

Toi Alexin teettämän T1 uniball takatukivarsien laisen viritelmän ku tekis T2 versiona niin ei tarttis laikkaa näyttää ni vois tulla pussihousujen kanssa vaikka Kremikseen ilman että hirttää ku orkkis palikat vois varastoida naftaliiniin.

 

Jyri heitti heti että kolmiotukivarsilla oleva etuakseli ois rock. Anyone? Jos vaikka Wide-Five levyillä niin vielä enemmän kiinnostaa.

 

Toi toinen Sontsa on laikattu koko konehuoneen oslata ihan out ja loota roikkuu yläkannakkeella ilman koko U-kehtoa samalla tyylillä kun pallokeulassakin. Huoltoystävällisyys oli 100% muttä tänään ei vielä raaskis tota uutta laikata ihan niin.

Link to comment
Pieniä mietteitä.

 

Mites toi 1303S irssi loota? Eikö se istunu jotenkin tohon juniksen U-kehdon päälle laikkaamatta? Jääkö kone samalle korkeudelle jos tunkkaan sinne T1 koneen niin lämpöpellit ym sopis konehuoneeseen?

 

Vaihdat nokkakappaleen juniksesta siihen lootaan niin pitäisi sopia. Vähän voi akseleiden ulostulojen kohdalta joutua muotoilemaan mutta muuten taitaa olla bolt on hommia. Tietty irs korvakkeet sinne täytyy arkarrella.

 

Ja mitä kuplan koneeseen tulee niin etupysty pelti on erilainen taka pelti taisi sopia suoraan ja sivut sopii suoraan. Niin ja tietty kuplan ilmanputsari ei toimi juniksessa.

Link to comment
Pieniä mietteitä.

 

Mites toi 1303S irssi loota? Eikö se istunu jotenkin tohon juniksen U-kehdon päälle laikkaamatta? Jääkö kone samalle korkeudelle jos tunkkaan sinne T1 koneen niin lämpöpellit ym sopis konehuoneeseen?

 

Vaihdat nokkakappaleen juniksesta siihen lootaan niin pitäisi sopia. Vähän voi akseleiden ulostulojen kohdalta joutua muotoilemaan mutta muuten taitaa olla bolt on hommia. Tietty irs korvakkeet sinne täytyy arkarrella.

 

Ja mitä kuplan koneeseen tulee niin etupysty pelti on erilainen taka pelti taisi sopia suoraan ja sivut sopii suoraan. Niin ja tietty kuplan ilmanputsari ei toimi juniksessa.

 

No perkele niin mä muistelin. 1303 loota hakuun jollain kivalla välityksellä, niin saadaan peli tonttiin ja ajettavan tuntuseksi. Noi alennusvaihteet kuuluu Lantikoihin ja Unimogeihin. Huomenna tallille rookerin osia putsaamann:)

 

Kuis noi sisäpanelit ja penkinverhoilut Wolfsburg vai joku muu fiksumpi? näytti panelisarja olevan joku vajaa 1000€ luokkaa ja siihen penkkien verhoilut jotain vielä lisää. Onko mitään parempia ideoita kenelläkään?

Link to comment

Kuis noi sisäpanelit ja penkinverhoilut Wolfsburg vai joku muu fiksumpi? näytti panelisarja olevan joku vajaa 1000€ luokkaa ja siihen penkkien verhoilut jotain vielä lisää. Onko mitään parempia ideoita kenelläkään?

 

Itellä on noi ww:n penkinverhoilut etupenkissä ja on kyllä hyvät, ei eroa orkkis-verhoiluihin. Maksaahan toi koko kasa mut varmaan saa vastinetta rahalle.

 

Ja ainakin 1300 kuplan laatikko, juniksen etupala, palliksen muut irs-kamat yhdistelmällä kone ei noissut.

Link to comment

Tänään kilvet kiinni ja ei kun radalle. Sain oikeen jotku viimesenpäälle EU-kilvet, täytyy tilata orkkis mustat.

 

Fiilis aika kohallaan kun konttorilta läks ja ekaa kertaa ajeli oikeen laillisesti liikenteen seassa.

 

Seuraavaksi safaria kiinni ja pölyä silmin :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...