Lasse Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 mikähän mulla meni tällä kertaa tuossa koneenrakennuksessa pieleen... öljyt ei nouse yli 60 astetta vaikka kuinka potkii. öljynä on teboilin moniasteet, 26 mm pumppu, vakiojäähdytin ja ryöstölaipalla toinen vakiojäähdytyn vaihdelaatikon vieressä. laipassa pitäisi olla termari, mutta tuntuu että lisäjäähdytin on lämmin tuossa jo 60 asteessa. lämpö mitattu lisäöljypohjasta. no toisaalta virkistävää että kerrankin, kun ei kone käy ylikuumana. vakiokokoinen hihnapyörä. ja varmaan eka kertaa kaikki orkkis jäähypellit kiinni koneessa. Quote
Lasse Posted August 23, 2015 Posted August 23, 2015 vdo näyttää ihan oikein. tarkistettu fluken mittarilla. Quote
DWL_Puavo Posted August 23, 2015 Posted August 23, 2015 Muistelenkohan että ne ryöstölaippa-termarit on aina hieman raollaan että öljyä hissuksiaan kiertäisi koko ajan lisäkennossakin. Olisko joku ilmaus- tai öljyjen notkeana pysymisen homma? Quote
Jarmo Lummi Posted August 28, 2015 Author Posted August 28, 2015 (edited) Käteviä https://www.youtube.com/results?search_query=ravenol+motor%C3%B6l Edited August 28, 2015 by Jarmo Lummi Quote
janskuk Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 (edited) Tilattiin Saksanmaalta kaverin (kielimiehiä) avustuksella tuota Ravenolin RSS Racing 10w-60 öljyä kisakäyttöön. http://www.ravenol-shop.de/ Otettiin 3 x 20L kannua. Hinta ja toim.aika oli jees, posti toi ovelle ja mielestäni on laadukasta öljyä. Mainosrekvisiittaakin oli sullottu reilusti mukaan pakettiin... Ainakin itse voin suositella. Edited August 28, 2015 by janskuk Quote
-Alex- Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 Joo, pitäis ittekin ottaa varmaan ainakin 20 litraa öljyä, öljytilavuus yli 8 litraa. Talven koritöiden sivuprojektina vois ostaa CSP:n kuivasumppuhihnapyörän ja laittaa siihen triggeripyörän ehkä sisäpuolelle kuten Mariollakin , mutta anturi näkyviin. Oikea stefakin löytyi lohkoa varten, niin riittää pieni siivu hihnapyörästä. Quote
multanen Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 Miks tuossa Ravenolin mainospänikässä on tuommonen viskositeetti? (0W-20... itellle tulis mieleen että lähinnä talvikäyttöön sopivaa). Vai mitä ne racing-öljyt tyypillisesti on? Quote
Roope Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 vissiin toi 0-20w on eko autoihin. v8 kiihdytteliät käyttää tosi ohkasia http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=10&pcid=1jotta saadaan kaikki voima ulos. Quote
Jarmo Lummi Posted October 20, 2015 Author Posted October 20, 2015 (edited) Liian pieni sisäkurkkuinen kaasutin saa ylikuumenemista myös aikaan ja laiha seos myös Edited December 23, 2015 by Jarmo Lummi Quote
Jarmo Lummi Posted December 23, 2015 Author Posted December 23, 2015 Laadukas jäähdytyskokonaisuus esim. Porschen flektin ja tai uustuotanto kokonaisuus? Minkäs firman tekeleet on laadukkaita? Quote
Jarmo Lummi Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Paljonko tuossa hyväksi todetussa Gulf öljyssä on zinkkii ku en just saanu selville. RedLine ilmoittaa lukemina ja eräät muut merkit. Quote
Jarmo Lummi Posted April 15, 2016 Author Posted April 15, 2016 Bensiinin jäähdytys ennen kaasuttimelle ja ruiskusuuttimille menoa, kiihykisamiehet tätä harrastaneet vaan voishan sen katupelissäkin suorittaa vaikka ajoviimalla jäähyttäen? Imusarjojen, kanisen, kaasuttimien / läppärunkojen välille rättipakeliittiset ja tai muusta eristävästä materiaalista lämmöneristelaipat? Kansien ja pakosarjan väliin kuparitiivisteet jolloin kansista johtuisi enemmän lämpöä pakosarjaan kautta pois? Kaikemmoista firitelmää nähnyt ja siitäpä oivalluksia tuliki mieleen. Quote
DWL_Puavo Posted April 15, 2016 Posted April 15, 2016 Bakeliitit kaasarien ja imarien välissä auttoivat miulla ihan radikaalisti lämpimän koneen käynnistymisongelmiin, tai oikeastaan käynnissä pysymisongelmiin ennenkuin sai taas viileää bensaa. Muistan vastikään lukeneeni myös jostain pumppu-setupista missä sähköt päällä bensa kierti jatkuvasti samaan sorttiin kun ruiskussa, mutta kävi myös kaasarikoneisiin. En kyllä keksi miten se voisi auttaa jos kohokammiot on jo täynnä kuumaa bensaa kun milläs se niitä kierrättää. Ehkä se auttaa vaan siinä että letkuissa oleva bensa vaihtuu viileään nopeammin. Joku ohje oli myös päällystää konehuoneessa olevat bensaletkut foliolla kun säteilylämmöllä ne varmaan lämpiävät, mutta en menisi vannomaan tätä mitenkään kovin hyväksi keinoksi kun miettii nykyisten bensaletkujen laatua... Quote
Jarmo Lummi Posted May 16, 2016 Author Posted May 16, 2016 Deuzin puhaltimia on myös sovellettu VW jäähdytykseen Quote
multanen Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 Muistan vastikään lukeneeni myös jostain pumppu-setupista missä sähköt päällä bensa kierti jatkuvasti samaan sorttiin kun ruiskussa, mutta kävi myös kaasarikoneisiin. En kyllä keksi miten se voisi auttaa jos kohokammiot on jo täynnä kuumaa bensaa kun milläs se niitä kierrättää. Ehkä se auttaa vaan siinä että letkuissa oleva bensa vaihtuu viileään nopeammin. Voisko näin yksinkertainen zydeemi toimia: Laitetaan uimurikammion pohjatulppaan letku ja valutetaan bensaa sitä kautta pienestä reiästä takaisin tankkiin (tai toiselle "scavenger"-pumpulle). Periaatteessahan uimuriventtiili pitäisi vieläkin bensanpinnan vakiona jos vaan bensapumpussa riittää tuotto. 2 Quote
Soukka Posted May 25, 2016 Posted May 25, 2016 http://www.roadmachine.fi/redline/Breakin.html 1 Quote
Guest py_ry Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 kampikammion puoliskoissa eri numerosarja. Tunnus B0343437 32 VW 000.101.101 D ja toinen VW 000.101.102 B mitäköhän noissa on eroja vai onko mitään? Noista puoliskoista täytyisi alkaa rakentaan moottori kuplaan. Quote
metake Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 32 VW 000.101.101 D ja toinen VW 000.101.102 B mitäköhän noissa on eroja vai onko mitään?. Toinen on vasen puolikas ja toinen oikea, siksi niissä on eri (varaosa)numerot. Quote
Jarmo Lummi Posted July 15, 2016 Author Posted July 15, 2016 Moottoreiden lisäilmanohjaimet, lisäilmakanavat takaluukuissa. Kuitumuotteja? Quote
Jarmo Lummi Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 ei siis löydy sellaisten vanhantyylin gassereiden luukuista ilmanohjaimineen ilma aukkoineen muotteja ta valmiita luukkuja? pitkää taka ja etuluukkua Quote
Jarmo Lummi Posted October 5, 2016 Author Posted October 5, 2016 Kevlariki on kevyttä ja Titaania käyttävät paljon rallimaailmassa sekä purjeveneissä Quote
Jarmo Lummi Posted October 23, 2016 Author Posted October 23, 2016 (edited) Pyörivät massat keventäen käy moottorikin viileempänä vai miten se oli? Keventää muutenvan http://www.staffs-vw.co.uk/air-cooled-other/473-mexxspeed-karmann-dragster.html Edited October 23, 2016 by Jarmo Lummi Quote
Jarmo Lummi Posted December 4, 2016 Author Posted December 4, 2016 Ilmascoopit, putkitukset ohjaamaan ilmaa moottoritilaan Quote
Kassu oulusta Posted December 6, 2016 Posted December 6, 2016 Jos laittais vaikka noin Ompas nätti Kupla toi hopee kerralla hienon värinen... :D .......niin tuosta lisäilmasta konehuoneeseen olen miettinyt että poistas ne ruostuttavat "ureetaanit" noista C-pilareista ja jostakin tuolta nurkilta tois ilmaa konehuoneeseen ne aukothan olis konehuoneesssa kivasti ilmanputsareiden lähelläkin... Quote
peruskallio Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 Itse olen suunnitellut pursottavani uretaanit uudestaan paikalleen, tulee koneen (remmiahtimen suhinat) mukavasti kabiinin puolelle ilman niitä. Tällä tietysti merkitystä vain katuautossa, mutta ei kai se käytettävyyttä haittaa kilpurissakaan. T: Vastamelukuulokkeet päässä maantienopeuksissa 1 Quote
Jarmo Lummi Posted December 9, 2016 Author Posted December 9, 2016 (edited) Tuollaisia ilmanottoja yxreikänen ja kax reikänen per takasivulasi niin rupee sitä ilmaa saamaan konetila ja todetusti toimii. Hieno hopee ja onhan se varmasti nopee ku on hopee Edited December 9, 2016 by Jarmo Lummi Quote
Kahviäijä Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 On valmiina ja break innillä terästetty lisää, Redlinen sivuilla sekotussuhteet vs sinkkimäärän lisäys -Pete- Muistatko paljon lisäsit Gulf 20W-50 täyteen täyttömäärään ? en ymmärrä miten noi redlinen sivujen ohjeita luetaan? Ja oliko kellään tietoa kuinka tarkkaan se määrä tarvii olla että siitä on hyötyä, ja missä vaiheessa sitä lisäainetta on niin paljon liikaa että siitä on haittaa? Quote
DWL_Puavo Posted March 11, 2017 Posted March 11, 2017 Jos on tästä Redlinen tuotteesta kyse: http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000111/Red-line-sisaanajo-lisaaine niin tuolla lukis että purkillinen = vajaa puol litraa sopisi 12 litralle öljyä. Eli 4 cl / litra, kuplan vakiotilavuuteen siis just desilitra. Quote
Kahviäijä Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Kiitos tästä, just meinasin laittaa yksityisviesti tuolle PZQ:lle Quote
Jarmo Lummi Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Tuollaistakin http://www.teboil.fi/yhtio/ajankohtaista/kuuma-uutuus-klassikoille--teboil-silver-classic-gt-s-20w-50/ Quote
Jarmo Lummi Posted June 4, 2017 Author Posted June 4, 2017 http://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm Uusissa aihioissa paljon jäähypintaa Quote
Jarmo Lummi Posted July 13, 2017 Author Posted July 13, 2017 Lisäilmaa ohjaten konehuoneeseen tai öljynjäähdyttimiin jne.... monissa kaupoissa myydään monenlaisia joten tuossa vain jotain otoksia https://www.autoracing.fi/motorsport/jaahdytys/ilmanohjaimet https://www.google.fi/search?q=ilmanohjaimet&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjRgL2piIfVAhUMApoKHSVgCH4QsAQIKQ&biw=1920&bih=971#imgrc=_ Quote
Jarmo Lummi Posted August 6, 2017 Author Posted August 6, 2017 Hyvin jäähtyvät uudet http://www.cbperformance.com/category-s/387.htm Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.