Jump to content

Ilmajäähdytteinen VW moottori


Recommended Posts

mikähän mulla meni tällä kertaa tuossa koneenrakennuksessa pieleen... öljyt ei nouse yli 60 astetta vaikka kuinka potkii. öljynä on teboilin moniasteet, 26 mm pumppu, vakiojäähdytin ja ryöstölaipalla toinen vakiojäähdytyn vaihdelaatikon vieressä. laipassa pitäisi olla termari, mutta tuntuu että lisäjäähdytin on lämmin tuossa jo 60 asteessa. lämpö mitattu lisäöljypohjasta. no toisaalta virkistävää että kerrankin, kun ei kone käy ylikuumana. vakiokokoinen hihnapyörä. ja varmaan eka kertaa kaikki orkkis jäähypellit kiinni koneessa.

Link to comment

Joo, pitäis ittekin ottaa varmaan ainakin 20 litraa öljyä, öljytilavuus yli 8 litraa.   Talven koritöiden sivuprojektina vois ostaa CSP:n kuivasumppuhihnapyörän ja laittaa siihen triggeripyörän ehkä sisäpuolelle kuten Mariollakin , mutta anturi näkyviin. Oikea stefakin löytyi lohkoa varten, niin riittää pieni siivu hihnapyörästä.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Bensiinin jäähdytys ennen kaasuttimelle ja ruiskusuuttimille menoa, kiihykisamiehet tätä harrastaneet vaan voishan sen katupelissäkin suorittaa vaikka ajoviimalla jäähyttäen? Imusarjojen, kanisen, kaasuttimien / läppärunkojen välille rättipakeliittiset ja tai muusta eristävästä materiaalista lämmöneristelaipat? Kansien ja pakosarjan väliin kuparitiivisteet jolloin kansista johtuisi enemmän lämpöä pakosarjaan kautta pois? Kaikemmoista firitelmää nähnyt ja siitäpä oivalluksia tuliki mieleen.

Link to comment

Bakeliitit kaasarien ja imarien välissä auttoivat miulla ihan radikaalisti lämpimän koneen käynnistymisongelmiin, tai oikeastaan käynnissä pysymisongelmiin ennenkuin sai taas viileää bensaa. Muistan vastikään lukeneeni myös jostain pumppu-setupista missä sähköt päällä bensa kierti jatkuvasti samaan sorttiin kun ruiskussa, mutta kävi myös kaasarikoneisiin. En kyllä keksi miten se voisi auttaa jos kohokammiot on jo täynnä kuumaa bensaa kun milläs se niitä kierrättää. Ehkä se auttaa vaan siinä että letkuissa oleva bensa vaihtuu viileään nopeammin. Joku ohje oli myös päällystää konehuoneessa olevat bensaletkut foliolla kun säteilylämmöllä ne varmaan lämpiävät, mutta en menisi vannomaan tätä mitenkään kovin hyväksi keinoksi kun miettii nykyisten bensaletkujen laatua...

Link to comment
  • 1 month later...

Muistan vastikään lukeneeni myös jostain pumppu-setupista missä sähköt päällä bensa kierti jatkuvasti samaan sorttiin kun ruiskussa, mutta kävi myös kaasarikoneisiin. En kyllä keksi miten se voisi auttaa jos kohokammiot on jo täynnä kuumaa bensaa kun milläs se niitä kierrättää. Ehkä se auttaa vaan siinä että letkuissa oleva bensa vaihtuu viileään nopeammin.

Voisko näin yksinkertainen zydeemi toimia: Laitetaan uimurikammion pohjatulppaan letku ja valutetaan bensaa sitä kautta pienestä reiästä takaisin tankkiin (tai toiselle "scavenger"-pumpulle).

Periaatteessahan uimuriventtiili pitäisi vieläkin bensanpinnan vakiona jos vaan bensapumpussa riittää tuotto.

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest py_ry

kampikammion puoliskoissa eri numerosarja. Tunnus B0343437

 

32 VW 000.101.101 D ja toinen VW 000.101.102 B mitäköhän noissa on eroja vai onko mitään?

 

Noista puoliskoista täytyisi alkaa rakentaan moottori kuplaan.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jos laittais vaikka noin

arctic-silver-kaefer-1303-s-im-finnische

 

 

 

23234.jpg

Ompas nätti Kupla toi hopee kerralla hienon värinen... :D .......niin tuosta lisäilmasta konehuoneeseen olen miettinyt että poistas ne ruostuttavat "ureetaanit" noista C-pilareista ja jostakin tuolta nurkilta tois ilmaa konehuoneeseen  ne aukothan olis konehuoneesssa kivasti ilmanputsareiden lähelläkin...

Link to comment

Itse olen suunnitellut pursottavani uretaanit uudestaan paikalleen, tulee koneen (remmiahtimen suhinat) mukavasti kabiinin puolelle ilman niitä. Tällä tietysti merkitystä vain katuautossa, mutta ei kai se käytettävyyttä haittaa kilpurissakaan. T: Vastamelukuulokkeet päässä maantienopeuksissa

  • Like 1
Link to comment
  • 3 months later...

On valmiina ja break innillä terästetty lisää, Redlinen sivuilla sekotussuhteet vs sinkkimäärän lisäys

 

-Pete-

Muistatko paljon lisäsit Gulf 20W-50 täyteen täyttömäärään ? en ymmärrä miten noi redlinen sivujen ohjeita luetaan? Ja oliko kellään tietoa kuinka tarkkaan se määrä tarvii olla että siitä on hyötyä, ja missä vaiheessa sitä lisäainetta on niin paljon liikaa että siitä on haittaa?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...