Jump to content

Volkkareiden suositut tyylisuunnat meillä ja maailmalla


Recommended Posts

Ähtärin luonteeseen kuuluu myös koriin hitsatut, halkeilevalla pakkelilla saumatut lokarit. Ehkä myös jopa astinlaudat. Ennen kaikkea siis huonosti rakenneltu. Mauttomuudesta ei oikeen pysty sanomaan, kun makuja on niin monenlaisia. Aurinkolippa, jonkun uudemman auton peilit, traktorin takavalot ja neliskanttiset lisävalot luovat myös ähtäritunnelmaa.

 

Edit: on kyllä tyylipuhdas tuo linkin auto, nyt vasta katsoin :-D

Edited by NordBling
Link to comment

Siirretty myös etusivulle; yksi look tosiaan muistui mieleen, drag race kilpa-autoa muistuttava katuauto, eli prostreet.

 

Tyypillinen jenkkilook, 99% on usa-autoja näistä, mitä korkeempi tötterö tulee tulee konepellistä usa-autossa läpi niin sitä machompi.

 

Mutta volkkareitakin on prostreet tyylisiä tehty, maukkaita ja ei maukkaita...

 

8124830_1351765273118.jpg

used-1970-volkswagen-bug-prostreet-10403

 

4932325.jpg

Link to comment
Guest -sippo-

Ähtärin luonteeseen kuuluu myös koriin hitsatut, halkeilevalla pakkelilla saumatut lokarit. Ehkä myös jopa astinlaudat. Ennen kaikkea siis huonosti rakenneltu. Mauttomuudesta ei oikeen pysty sanomaan, kun makuja on niin monenlaisia. Aurinkolippa, jonkun uudemman auton peilit, traktorin takavalot ja neliskanttiset lisävalot luovat myös ähtäritunnelmaa.

 

Edit: on kyllä tyylipuhdas tuo linkin auto, nyt vasta katsoin :-D

 

Mielestäni Ähtärin tyylipuhtaisiin ominaisuuksiin, edellä esiteltyjen lisäksi, kuuluu myös ohuttolppaseen koppaan hitsuuteltu splittin tai ovaalin takaikkunapala :)

Link to comment

 

Mielestäni Ähtärin tyylipuhtaisiin ominaisuuksiin, edellä esiteltyjen lisäksi, kuuluu myös ohuttolppaseen koppaan hitsuuteltu splittin tai ovaalin takaikkunapala :)

 

Eikös niitä splittipaloja saanut lasikuidustakin? Liimalla kiinni. Hitsaaminen oli jo pro-meininkiä.

Link to comment

Jo kymmenen vuotta sitten pohdittu ähtärin olemusta ja pari vuotta myöhemmin palattiin asiaan.

 

Tuo punainen kaunotar on todella hyvin tehty, mutta onko tää nyt sitä uutta ja aikoinaan ennustettua ähtärin paluuta. Osoittais muuten kovahermoisuutta ja runsaan itseironian hallintaa rakentaa näinä aikoina vastaava peli. Joudun olemaan luuseri ja rakentelen alkuperäisen oloisia kuplia koska ne näyttävät vielä 20 vuoden jälkeenkin ihan tuoreilta tai sosiaalisessa mediassa hyväksyttäviltä

Link to comment

Toi Akun edellisellä sivulla linkittämä ähtäri on vielä pelastettavissa, siinähän

ei ole leivottu lokareita koriin kiinni. Noi lokasuojat ei nyt  vaan millään istu omaan silmään,

takavaloista puhumattakaan. Verhoilun kanssa vielä pärjäisi, ainakin pimeässä.

Link to comment

Ähtäreissä on samalla tavalla kilpa-autojen perimää kuin Germanlookereissa... 80-luvun krossivolsuista lokarit, pienemmät leveämmät renkaat, ralliratti, huono maalipinta ja takasiipi. Moottori on vain sitten budjettisyistä tullut sen ajan roskapöntöistä :-)

Link to comment

Eli Suomituotanto Ähtäri, kuten yllä mainittu tässä tulee aika pitkälti kaikki. 90 luvun alkupuolella rakennettu? Levitetty, lokarit hitsattu kii, kittiä sentti saumas, sisusta vähän sinnepäin, 69 kajarit, aluvanteet. Ja tulevan moottorin tekee jokkismies ei jokkisguru. Spoilerin mulle saa myydä edukkaasti? ;)

 

7DYHu.jpg

 

7DYMJ.jpg

 

7DYTB.jpg

Link to comment

Kenenkään tyylitajua väheksymättä, tuossa kanttilamppuisessa keltaisessa kuplassa on kyllä hienosti osattu tehdä persoonallinen etupuskuri, joka näyttää vanhan kallistuksenvakaajan ja kuivaustelineen risteytykseltä:) Kenties uniikki kappale!

Edited by VW-63
  • Like 3
Link to comment

Cal-look piireissä tosi iso juttu, muissa vw piireissä kenties pienempi juttu :) Miten mahtaa olla käynyt auton muille osille sitten?  Ihmiset on tavallaan typeriä kun ei säästä jotain historiallisesti arvokasta autoa, tosin vaikea tietää etukäteen että tuleeko siitä historiallisesti arvokas, tai sitten ei ole vain perehtynyt historiaan :D    Ostipa automaalarikin 15v sitten volvon ensimmäisen 240 a-ryhmäläisen auton runkonumerolla 001 projektivaiheisena, mm. ex-omistaja ei tiennyt auton historiasta:D

Link to comment

Aika hieno löytö !

BTW. 1966 olivat penkittäneet ko-auton remmiahdetusta / metanol1600cc moottorista 220bhp.. Best ET 12.7@106mph

 

-Pete-

14583_10202575428039657_1306328814_n.jpg

Ei kovin kauas pääsetty tuota silmistä edes yön ajaksi. =) Mutta totta PZQ turiset. Tuossa autossa tuli testattua niin paljon sellaista uutta tekniikkaa mihin volkkareiden "virittäminen" osaksi perustuu. Ja kyllähän musta tämä volkkarinkoneen virittäminen on jo itsessään yks tyylisuuntaus, ei niinkään cal look/germanlook-juttuja. Toi Inch Pincher kaupattiin joskus vuonna nakki&kilpi Meksikoon minne se sitten katosikin kuin pieru saharaan. Schley-veljesten museoon on käsittääkseni matkalla tuo ovi.

Link to comment

Jos taas otetaan ulkonäkö ja riitutaan kromit pois + vetästään lähinna hiomapaperia muistuttava pinta, niin wtf tää sitte on?

 

Sorry, vesivesa esimerkkinä:

 

 

 

Kaukaa ruiskittu kiveniskumassaa ruostekasan päälle? 

Link to comment
  • 1 month later...

Vähän samaa näköä kuin fuchseilla olevassa germanlookkerissa:

 

21356.jpg

 

Minusta tämäkin on oma - ja varsinkin mua kiinnostava rakentelutyyli. Ei välttämättä veekasia takapenkin taakse, mutta jotain huomattavan räväkkää vakiokuoriin

 

607085.jpg

 

607087.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...