-tipi- Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 (edited) Timmy! on erityinen. Timmy! on äkkipikainen. Timmy! on kolee. Timmy! on äree. Edited November 26, 2019 by -tipi- Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Oot roikkunut liikaa Yksivaihteessa kun projektilangan aloitus on näin kryptinen. Siellä ne on tällaisia. Kieltämättä herättää mielenkiinnon, ei sen puoleen :-) 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 (edited) Elikä asiaan. Ei ole ollut tapana antaa autoille nimiä, lähinnä niitä on kutsuttu värien tai mallinimen mukaan. Timmy!ssä on kuitenkin jotenkin niin paljon historiaa ja karaktääriä, että tuosta kilvestä ei voi muuta vääntää. Timmy!hän on alan veteraani jo 15 vuoden takaa. Ja hän on nauttinut elämästä täysillä virantoimituksessa ollessaan: Viimeiset viisi vuotta Timmy! vietti kuitenkin hiljaiseloa eläkkeellä maaseudun idyllin keskellä, mitä nyt puliukot sun muut hulikaanit silloin tällöin häiritsivät hänen rauhaansa. Edited yesterday at 01:37 PM by -tipi- 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 (edited) Tänä kesänä sitten Timmy! siirtyi maalta kaupunkiin DWL:n Espoon agentin hoteisiin, käväisi Bug Run Classic tapahtumassa Ruotsissa ja tuli DWL:n Typ3 jaoksen sisäisellä vaihdolla Joensuuhun. Johan tuohon TL:n oli vuodessa keritty koneremppa tekemään, ruosteet paikkailtua, kesä ajettua ja todettua ettei rottalook ole minun juttuni. Tosi viksua harrastamista siis, sama kävi 912:n kanssa, lootaremppa, koneremppa, jarruremppa ja kun kaikki toimii, alkoi suorasta pellistä hitsattupohja jurppiimaan, että eikun vain auto kiertoon 8/ Kanssa harrastajat kiittää. Ajelin siis viime sunnuntaina Lappeenrantaan DWL:n Typ3 miittiin. Koto matkan Timmy! kulki yskien. Tyhjän se kuitenkin kävi OK, ja kierroksiakin otti ettei viitsinyt alkaa tien päällä sepittää. Jos leviää, tehään koneremppa- ajattelin. No ajelin suoraan pojan sählyturnausta katselemaan ja sieltä palattaessa bensa loppui keskellä Joen kaupunkia. Nelisen kymmentä litraa siis per 250km. Arvelin jonkun pytyn olevan pimeänä, ehkä moskaa suuttimissa, olihan seisonta-aika ollut melkoisen pitkä. Aholan kanssa sunnuntai iltana siiten aloitettiin suuttimien tsekkauksella jotka olivat putipuhtaat. Säädettiin sytkää ja koeajolle, nykii edelleen. Päätettin kokeilla vaikuttaako sytkäpiuhan irrotus tyhjäkäyntiin, alotettin ykköspytystä, koska strobon signaali oli ollut perin katkonainen (olisihan se pitänyt tajuta jo siitä että), ykkönen oli pimeänä. Sytkäpiuha vaihtoon ja kone futaa kivasti! Tosin öljyvuodot on sitä luokka että ajokauden jälkeen on tiedossa koneen virkistys uusin tiivistein. Edited September 3, 2014 by -tipi- 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 Nuorna miehenä TImmy!llä oli erityinen suhde Paraislaiseen rouvaan Sylvia Karlstedtiin. Alkuperäisen vihkomuotoisen rekisterioteen mukaan suhde sai alkunsa katsastuksesta 30.5.1964, ja rekisteröitiin niinkin pian kuin 31.7. Suhde jatkui ainakin vuoteen 1987, johon saakka alkuperäisestä otteesta löytyy leimoja. Tämän jälkeenkin Timmy! lienee ollut ajossa, koska kuitti uudesta akusta löytyy vuodelta 1991, ilmoitus seisonta-ajasta 01.11.93-1.8.94 ja Katsastuksen tarkastuskortti 24.1.95. Nämä viimeisimmät merkinnät tosin jo oletetusti Sylvian perillisten nimistä. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 Tuhottomasti ei Timmy!llä liene rällätty, koska käyttöohjekirjan ensimmäiseltä aukeamalta löytyy tankkausmerkintöjä vuonna '81 on mittarissa ollut 80-82tkm. Ja 100tkm on pyörähtänyt mittariin kesällä '86. '94 Katsastuksessa merkattu mittarinlukema on 9000km. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 (edited) Toki varhaiseläke on jättänyt jälkensä Timmy!:n, mutta ensin kuitenkin oli kiva pulttailla kiinni nurkkiin kertyneitä Typ3 lisukkeita. Kuten NOS-roinistani ehkä kummallisin, Typ3 taustapeilin häikäisysuoja. Varaosiahan kannattaa olla, kun ei ikinä tiedä millon niitä tarvitsee, eikö niin kanssahamsterit? NOS Yokon peruutusvalot saavat vielä odottaa asentamista. Mutta toisen takavalon pohjan vaihdoin tiivisteineen, koska alkuperäiseen pohjaan oli alempi linssin kiinnitysruuvi katkennut sisään. Ja pohjan kiinnitysruuvit oli vaihtuneet jossain vaiheessa puuruuveihin! Pitihän ne vaihtaa OEMi tavaraan! Samalla valitsin takavalon linsseiksi matalat oranssein vilkuin, toki nämä olivat jo mukana noutoreissulla, kun kiinni olleet kokopunaiset jäivät vaihtoautoon. Ja omani säästän Variantiin. Samalla vaihtui myös rikkonainen sisävalo NOS gäigäleeseen. Edited January 14, 2015 by -tipi- 1 Quote Link to comment
Heebah Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Toki varhaiseläke on jättänyt jälkensä Timmy!:n, mutta ensin kuitenkin oli kiva pulttailla kiinni nurkkiin kertyneitä Typ3 lisukkeita. Kuten NOS roinistani ehkä kummallisin, Typ3 taustapeilin häikäisysuoja. Varaosiahan kannattaa olla, kun ei ikinä tiedä millon niitä tarvitsee, eikö niin kanssa hamsterit? NOS Yokon peruutusvalot saavat vielä odottaa asentamista. Mutta toisen takavalon pohjan vaihdoin tiivisteineen, koska alkuperäiseen pohjaan oli alempi linssin kiinnitysruuvi katkennut sisään. Ja pohjan kiinnitysruuvit oli vaihtuneet jossain vaiheessa puuruuveihin! Pitihän ne vaihtaa OEMi tavaraan! Samalla valitsin takavalon linsseiksi matalat oranssein vilkuin, toki nämä olivat jo mukana noutoreissulla, kun kiinni olleet kokopunaiset jäivät vaihtoautoon. Ja omani säästän Variantiin. Samalla vaihtui myös rikkonainen sisävalo NOS gäigäleeseen. Peltiruuvin selitys oli korkanneet kierteet... Soli mun käyttis sillon, ni hifistellä ei ehtiny:-) Enää en ehkä lähtis tälle ladulle. Sä oot muuten käsittääkseni viides omistaja - rouvan poika myi sen jussinkautta mulle, mä Jarille ja Jari sulle. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted October 25, 2014 Author Share Posted October 25, 2014 (edited) Kyllähän sitä eläkeläisellä alkaa olla jos jonkinlaista nivelrikkoa ja lonkkavikaa. Porschen kepistä huolimatta varsin epätarkka vaihteensiirto kärsi oireista, jotka olivat lääkärille tuttuja jo edellisestä Notsista. Ei siis auttanut kuin nostaa potilas leikkuupöydälle. Eikä ihme jos väljyyttä löytyy, jos lonkkanivelen puolikas on valahtanut nilkkaan. Tuo peltihän on Kolkin vaihteensiirtotangon takanivelen suojapelti, joka Kolkissa on auton alla, toisin kuin kuplan takapenkin alla oleva luukku. Apuun lonkkaleikkaukseen kutsuttiin edesmenneiden herrojen Berg ja Hursti henget, ja tallin hyllystä löytynyt uusi etupusla. Leikkaus sujui hyvin ilman komplikaatioita ja nyt vaihteensiirto on Lockerilla aavistuksen turhankin jämy. Toista leikkausta vaati murtuma vilkunviiksessä. Tämä leikkaus osoittautuikin lonkkaleikkausta vaativammaksi, sillä auton mukana seurannut ehompi viiksi osoittautui Kuplan osaksi, joten veriryhmä ei täsmännyt potilaan kanssa. Jäsenenluovuttajaksi joutui siis Variant projektini. Leikkauksen jälkeiset komplikaatiot olivat yllättäviä, viiksen vaihdon jälkeen hävisi ajovalot. Johdotusten vetämiseksi olin joutunut irrottamaan ohjauspylvään, jonka vuoksi pylvään maaliitin oli niitissään pyörähtänyt aiheuttaen oikosulun, josta seurasi kitkerä sähkönhaju ja ajovaloreleen uusiminen, organdonori esiteltiinkin jo. Pienempää operaatiota vaati toimimaton nopeuden ja matkan mittaus. Mutta siinäkin oli yllättävän paljon haastetta, sillä kirurgi ei saanut kättään mahtumaan nopeusmittarin taakse. Tämä tarkoitti että nopeusmittari piti irrottaa, mutta eipä yltänyt nopeusmittarin vasempaan kiinnikeklipsuunkaan, joka vaati bensamittarin irroittamisen. No muuten operaatio oli "streitfoovaad" ja nopeusnäyttö saatiin pelaamaan. Myös kello vaihdettiin sykemittariin ja ratiksi aitoa ameriikan punapuuta. Edited January 14, 2015 by -tipi- 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted November 2, 2015 Author Share Posted November 2, 2015 (edited) Timmylle alettu tehdä pienoista plastiikkakirurgiaa, pohjaan piti tehdä yksi nikotiinipurukumiaskin kokoinen metallinsiirtoleikkaus. Kuten myös etuloksun takayläkulmaan, joka hieman epäonnistui (veteli). Massat tuli raavittua pois ja Würthin ruosteenesto sudittua alapintaan. Mutta sitten löysin mökiltä paremman etuloksun, joten tein kokonaisen elinsiirron. Suunnitelmissa täksi talveksi myös sydänleikkaus (kone&laatikko) sekä rauhoittava lääkitys (wide5 etulevyjarrut). Edited November 2, 2015 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted January 4, 2016 Author Share Posted January 4, 2016 (edited) Edellä mainitun rauhoittavan lääkityksen resepti apteekista noudettuna ja etukautta nautittuna. Edit 5.4.2016 tässä jarrupäivityksessähän kävi kuin paikallisella humppaorkesterilla, kun ulkomaan elävät tekee heidän biiseistään cover versioita, jopa vuosikymmeniä ennen eläkeläisiä. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=225527&postdays=0&postorder=asc&start=0 Edited April 5, 2016 by -tipi- 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 4, 2016 Author Share Posted January 4, 2016 (edited) Onko muuten muut asennellu näitä AC industriesin jarruja, miten noi palojen klipsut pitäs laittaa? Niin ja onkohan nuo satulat ja palat jostain yleisestä automerkistä, jos tulee tarvetta uusia? Edited January 4, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 DWL KVG salapoliisi Oldis selvitteli interwebsin syövereistä jarrujen mahdolliseksi lähtökohdaksi Golf/Jetta II/III, esim. Golf 1.4 92-95. Pitääkin kaydä varaosatiskillä vertailemassa, ja jos hyvin käy, tilata EBC:n palat tillalle ja nakata nuo GunBaoZiken-palat lepikkoon. 1 Quote Link to comment
Jiibee Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Juu. Samoja paloja ja satuloita löytyy Golf / Jetta / Vento aikaväliltä 84-96 joissa etulevyt 239 milliset. Palojen malli ja satulan "kita" pysyy samana, kitkapinnan paksuus vaihtelee riippuen siitä onko levyt 10, 12 vai 20 mm paksut. Golffin satula: Tuossa näkyy kuinka ne klipsut tulisi asentaa. Edited January 5, 2016 by Jiibee 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 20, 2016 Author Share Posted January 20, 2016 (edited) Typ3 ylemmän pallonivelen suojakumiksi käy Motonetin hyllystä suurin koko. Mutta mistä alempaan niveleen, joka on vielä pykälää isompi? Biliksessä ei taida olla laisinkaan näitä suojakumeja. Varaosamaailman tiskillä en oo vielä käyny, mutta oletan ettei Broman Groupin sisällä suuria eroja ole. Lienenkö pahasti väärässä? Ei viitsisi ottaa´omassa hyllyssä olevasta uudesta nivelestä, ja koska paikallaan olevilla nivelilläkin on vielä elinikää jäljellä, ei tohtisi niveliä kokonaan vaihtaakaan. Edited January 20, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
Tutkija Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Menisin etsimään kumia lähimmästä kuorma-auton varaosia myyvästä liikkeestä. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 (edited) Maalia hieman suhnuteltu keulan osiin. Lyhemmän raidetangon päineen laitoin kokonaan uuden, kun sattui typ3 osalaatikosta kaikki tykötarpeet löytymään. Edited January 25, 2016 by -tipi- 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Mistähän uusi äänieriste takakontin pohjalle? Tuulensuojalevystäkö leikkaisi? Moottoriluukun päällistä en taida vaihtaa, saahan sen vaikka maalattua jos siistiä haluaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 (edited) Onhan tässä touhuttu paljon muutakin. Pohjaan vedin sinkkimaalin päälle Bilteman 2K uretaanin. Etulevyt on viimeistelty. Torstaina pudotettiin talkoilla tekniikka. Edited February 15, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Poloissakin samalta aikakaudelta ku yllä mainituissa kolopalloissa löytyy samat satulat/jarrupalat. :) Quote Link to comment
-tipi- Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 (edited) Tänään sitten entrasin takajarruja, starttia ja takakonttia. Edited February 15, 2016 by -tipi- 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Takakonttia työstetty. 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Konehuoneessa ahkeroitu myöskin. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Moottoriluukun alapinnalta heivasin oemi lasivilla-alumiinifolion veks ja laitoin STPtä ja 10mm solumuovin foliolla tilalle. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Vedä vielä tuon solumuovin saumat alumiiniteipillä niin ei rupea niin helposti repsottamaan. Ja uskallan sanoa variant kokemuksella että tuon luukun vaimentaminen vaikuttaa yllättävän paljon kokonaisäänimaailmaan. 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 25, 2016 Author Share Posted February 25, 2016 Notsissa vaikutus lienee aavistuksen pienempi, kuin mitä variantissa, jossa tuo luukku on ainoana eristeenä matkustamon ja moottorin välissä. Edelliseen notsiin taisin laittaa 20mm solumuovin, niin siinä alkoi jo eriste ponnistaa moottorituen kohdalta luukkua ylöspäin. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 Äänieristyksen parantelua jatkettu STP:n bitumilla sekä ruiskuttamalla konehuoneeseen ja etusisäloksuihin kaks litraa harmaata Tectyl 190 kiveniskusuojaa, jonka päälle on tarkoitus vetää alkuperäinen Safari Beige L563 maali. Pohjalevyun meni kaksi litraa samaa tavaraa mustana. Takasisäloksuihin vedin tuoreen Motox alustamassan. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 Aluskalsaripyykille jouduin. Moottoriluukun puute, tiepöly ja vuotava pakari saa loosterin aika sottaiseksi, mut nyt kelpaa laittaa mamman Vuittonit ja MikaelKorsselsonit takakonttiin. Puhdistuivat ihmeen hyvin pelkällä CIF Kylpyhuonella ja sit otin viel ihmesienellä, joita tilasin joskus 100kpl eBaystä 6€:lla toimituskuluineen. Tämä siksi että vaimo oli käyttänyt jauhemaisen konetiskiaineen, jonka ostin vuosi sitten Minin sisustan putsaukseen, astioiden pesuun! Mitä kerettiläisyyttä! 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 (edited) Takaluukun pohjalle liimasin Mätänetin äänieristehuopaa ja tein kovalevystä päällisen. Edited March 24, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 Ja kuten edellisestä postauksesta on nähtävissä maalailin hieman. Kävi ilmi ettei olis kannattanu ite räpeltää, kun ei osaa. Konehuone ja etupyöräkotelot oli päällemaalattavan kiveniskumassan peitossa,. mutta tuo lokari on kuin kuun pinta. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 (edited) Väkästelin reikäsahalla myös uudet takaloksujen jousireikien peitelevyt. Päällipelti on 2mm, johon on pätkät M6-kierretankoa hitsattu keskelle. Taustakiinnike on 1mm peltiä. 1½h työllä säästin 32€ + postarit, kannattiko. Ainakin toimitus oli nopeampi ;) Edited March 24, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 (edited) Sitten pääsinkin kasaamaan keulaa. Vanhuus ei tule yksin, kuten sanonta kuuluu. Näkökin saattaa heiketä ja ilmetä tarve kaksiteholaseille. Timmy!n onneksi olen säästellyt SEV Marchal Amplilux umpioita hyllyssä vuosikausia. Toki tämän nähtyäni, mietin pitäiskö nostaa takaisin hyllyyn. Mutta ajellaan nyt kuitenkin "puolivaloilla". Vilkunlasit vaihdoin kirkkaisiin Italian malleihin, mutta oranssein polttimoin. Edited March 24, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
Tanhis Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Ja kuten edellisestä postauksesta on nähtävissä maalailin hieman. Kävi ilmi ettei olis kannattanu ite räpeltää, kun ei osaa. Konehuone ja etupyöräkotelot oli päällemaalattavan kiveniskumassan peitossa,. mutta tuo lokari on kuin kuun pinta. Jos vedit tarpeeksi kerroksia niin tuon pystyy vielä tekemään siistiksi. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Näin. Oikeella ennen. Vasemmalla jälkeen. :) 1 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Opettele vaan Tipi tuo appelsiinin kiillotus niin voit sit silotella miun ens kesän maalaukset :) Hebsterin kuva on kyllä rohkaiseva mutta samalla sortilla myös vähän masentava koska ei mahtanut tuo lokasuoja ihan pelkällä epäkeskolla kiilluttua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 (edited) Ei ihan.... Maalaa vaan riittävästi niin vetää sileeks Microstar P1500:lla, sit Abralon 2000:lla ja sit Abralon 3000:lla jonka jälkeen sit kiillotusta Polarshine 10:llä… ;) Jos jättää Abralon 2000 pinta niin tulee hieno samettinen puolihimmeä pinta… ;) Edited March 24, 2016 by Hebster52 Quote Link to comment
-tipi- Posted March 29, 2016 Author Share Posted March 29, 2016 Tuli eilen kasattua Timmy!ä varten Bug In Finnissä 2014 aloitettu laatikkoprojekti. Prässäsin myös vetarit palasiksi yksiosaisia vetarinkumeja varten. On ne jo maalattukin, kuvat vain jäi ottamatta. Saakohan mistä kustannustehokkaasti vetareiden fulcrum plateja? Briteissä varsin hinnakkaita, ameriikassa n.$25-50/pari. Entä vetarin suojakumin klemarit, noissa yksiosasissa ei tullut mukana. Isolla nipparilla vai Motonetistä universaali klemmari? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Luin jostain että noi yksiosaiset kumit saisi venytettyä toisesta päästäkin paikalleen ilman päätyjen irti prässäystä. Quote Link to comment
metake Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Juuri venytin kuplaan yksiosaiset kumit lootan päästä. Rullasin ensin kumin kolminkerroin ja kahdella rengasraudalla meni yllättävänkin helposti. Quote Link to comment
x-pj Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Rullasin ensin kumin kolminkerroin ... Minä olen kääntänyt kumin nurinpäin ja sitten toisella puolella takaisin oikeinpäin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.