Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Guest Skipi_

Recommended Posts

Posted (edited)

Lätkä keulassa on vaihteensiirtäjän tankoa varten. Huhta Ari Neoretro tai Naapurin Heikki varmaan tietäis noista laatikoista.

Edited by Anpu
Guest Bokseri 1500
Posted

Lätkä keulassa on vaihteensiirtäjän tankoa varten. Huhta Ari Neoretro tai Naapurin Heikki varmaan tietäis noista laatikoista.

Tuolla olis stefakin Neoretron kaverilla, mut pitää muutakin tilata samalla, sit mitata toi kytkin. Jarrusylinteriä ja letkuja sun vaikka mitä. Lista on pitkä kuin valtameri. Tulis tavataa kerralla enemmän. Sit soitella pitää kun kerkiin, niin vois vähän tietoo saada lisää asista.

Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Oli siinä pintaa ja miksei niittamin onnistu. Niitataan sitä kaikkee muutakin.

Sit eikö tuo kytkin levy ole ihan normi jos halkasija passaa. Ainut mikä eroo kytkinasetelman pohjan kiinnitys kun kuuskoloilla kiinnitys. Siihen kytkin koppan akselin laippaan.

post-3608-0-37749300-1488828503_thumb.jpg

Edited by Bokseri 1500
Posted

Mitäs mieltä tälläisesta kaasari setistä.

Hiukan epäilen, että jos laittaa tuplakaasarit, niin mitenkähän hyvin tuo alipainetoiminen kytkin toimii tai on toimimatta...?

Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Siellä on oma alipaine säiliö sille. Jos en väärin ole tajunnut systeemi ja jos 1 kulkee sata niin kylillä riittää ykkös vaihde. Eli ei kai sitä keppiä tarvii vispata koko aikaa.Kai säiliössä paine kerta rykäsyyn riittää kun lähtee sit motarille. Sit ei toi voi olla ongelma nykyaikana

Pistää oman alipaine pumpun. Turbiinihan painestuksen ja liikkeelle lähöt hoitaa. Voin toki olla väärässä kun kyse on taas bokserista.

Edited by Bokseri 1500
Guest Bokseri 1500
Posted

Tuplat tai läppä runkot tulee jos ei joku valmis pannu löydy kohtuu rahalla. Sit käykö kuplan vauhtipyörä oliko se 4 pultti / tappi kiinnitys vakio kampiaksellissa niin suoraan niihin kasireikäsiin. Vai onko siellä lisä tappia ja koneistus juttua vauhtipyörään. Tuli mieleen et tavan kampiakseliin vetolevyn sovitus on helppo homma. Ostan tai haen kaverilta kampiakselin ja vien sen vetolevyn kanssa koneistamolle. Sit taas jos ostan pitempi iskusella kampiraudalla olevan valmiin koneen niin homma hivenen vaikeutuu. Toki sama homma jos akseli on irtallaan. Kampiraudat pitempi iskuiset kuitenkin perusakselit ei nyt hirveen kalliita ja luulis katu käytössä toimivan. Yhtä viritetty käytety konettakin tarjottu mut hinta vielä avoin. Sit tänään selvinne se kuplan kohtalo tulisko siitä jäärata jokkis runkosta ja saisko leimalle asti koneen. Siinä kai vakio kone jos oiken ymmärsin mut virittää sen kesällä jokkikseen kun kavereilla kerran osia ja niitä saa halvalla. Eihän näihin muuten tutustu kuin rassaamalla. Kylän jokkis jätkät vielä kysymättä et löytyskö imu sarjoja ja kaasareita. Jokkis koneet lie muuten loppuun ajettu.

Posted

Oli siinä pintaa ja miksei niittamin onnistu. Niitataan sitä kaikkee muutakin.

Sit eikö tuo kytkin levy ole ihan normi jos halkasija passaa. Ainut mikä eroo kytkinasetelman pohjan kiinnitys kun kuuskoloilla kiinnitys. Siihen kytkin koppan akselin laippaan.

Mitä tää kuva esittää?

Posted (edited)

Tuplat tai läppä runkot tulee jos ei joku valmis pannu löydy kohtuu rahalla. Sit käykö kuplan vauhtipyörä oliko se 4 pultti / tappi kiinnitys vakio kampiaksellissa niin suoraan niihin kasireikäsiin. Vai onko siellä lisä tappia ja koneistus juttua vauhtipyörään. Tuli mieleen et tavan kampiakseliin vetolevyn sovitus on helppo homma. Ostan tai haen kaverilta kampiakselin ja vien sen vetolevyn kanssa koneistamolle. Sit taas jos ostan pitempi iskusella kampiraudalla olevan valmiin koneen niin homma hivenen vaikeutuu. Toki sama homma jos akseli on irtallaan. Kampiraudat pitempi iskuiset kuitenkin perusakselit ei nyt hirveen kalliita ja luulis katu käytössä toimivan. Yhtä viritetty käytety konettakin tarjottu mut hinta vielä avoin. Sit tänään selvinne se kuplan kohtalo tulisko siitä jäärata jokkis runkosta ja saisko leimalle asti koneen. Siinä kai vakio kone jos oiken ymmärsin mut virittää sen kesällä jokkikseen kun kavereilla kerran osia ja niitä saa halvalla. Eihän näihin muuten tutustu kuin rassaamalla. Kylän jokkis jätkät vielä kysymättä et löytyskö imu sarjoja ja kaasareita. Jokkis koneet lie muuten loppuun ajettu.

Ja sun kysymys oli mikä? Vai onko tää jotain tajunnanvirta kirjottelua?

Edited by JM
Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Mitä tää kuva esittää?

Se kuva esittää mikä tuon olis nimeltää tässä valinta automaatissa, mut manuaali vaihteisessa vois kuvastaa sitä vauhtipyörän pintaa.

Tuo vielä irrotamatta että en itekään tarkemmin tiijä. Sen päälle tulee kytkinlevy ja sit paineasetelma. Muut onkin sit ajankuluksi kirjotettua. Pitääkkö tänne

aina olla kysymys tai vastaus. Tiedä häntä. Joskus vain sormet naputtaa noppeemin kuin mitä 2 solua kerkii siihen reagoida. Mut tämmöistä.

Edited by Bokseri 1500
Posted

Kyllä tämä ketju on nimenomaan ajateltu palvelevan kysymys/vastaus-periaatteella. Ja kysymyslauseen perässä on kysymysmerkki, se myös auttaa saamaan vastauksia. Vähemmän tärkeät jorinat kannattaa kirjoittaa vaikka omaan blogiin tai projektiosioon oman auton ketjuun.

  • Like 2
Posted

Paljonko myöhäis Pallokeulassa on taka-akselilla jousto varaa? Itellä mahtuu pari sormee pohjaanlyönti kumin alle, onko normaalia vai vääntövarret vaihtoon? Mitkä pajat tekee vielä näitten vehkeitten jousitustöitä? Auto Mikkelissä/Pieksämäellä ni kauas ei viittis tuoda.

Posted

Paljonko myöhäis Pallokeulassa on taka-akselilla jousto varaa? Itellä mahtuu pari sormee pohjaanlyönti kumin alle, onko normaalia vai vääntövarret vaihtoon? Mitkä pajat tekee vielä näitten vehkeitten jousitustöitä? Auto Mikkelissä/Pieksämäellä ni kauas ei viittis tuoda.

Saa se väli olla aika pienikin, ei kannata välittää jos perä vaan on sopivalla korkeudella.

Jos perä roikkuu liian alhaalla ja haluat nostaa niin se onnistuu vääntösauvoja kiertämällä, ei tarvitse uusia. Irti ne joutuu kyllä ottamaan.

Posted

keskustelua löytyi tästäkin aiheesta mutta tyhjentävää vastausta ei. Autoni on 4/1967 kupla 1200, takajousilattojen kumit kantikkaat, kumin paikka latassa toiselta puolelta reilu 48mm ja toiselta n. 45mm, tarjolla on vain 48mm kantikkaita kumeja molemminpuolin, käykö nuo paikalleen, puristaako kansi kumin tuohon 45mm puoleen tiukaksi?

 

Kaikki aiemmat keskustelut olivat kääntyneet tappeluksi siitä laitetaanko rasvaa vai talkkia ja se keskustelu näkyykin sitten olevan mielipiteiden loputon suo joten antaa sen puolen olla rauhassa.

 

Nimim. Tilasinko turhaan??...

Posted (edited)

Niinpä tietysti, nopealla vilkuilulla en löytänyt kantikkaita 44mm kumeja. Entisetkin ovat hankautuneet jo riekaleiksi.

 

Uretaanisia saa mutta en halua niitä narisemaan.

Edited by jarkki86
  • Like 1
Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Sopivasti vaihtuu vuosimalli.

Astinlautoja on neotretrossa kahta eri mallia. Onko toi mun koppa se 71. Liekkö mikä muu ero kuin hinta.

ASTINLAUTA 67-70 OIKEA /VASEN

ASTINLAUTA 71->OIKEA/VASEN. VW MEXICO.

post-3608-0-15992500-1489185385_thumb.jpg

post-3608-0-05407800-1489185456_thumb.jpg

Edited by Bokseri 1500
Posted

Hotcars, tuote 4125-31

No voi helvatan persus...unohtui kokonaan tarkistaa hc:n tarjonta vaikka suurin osa pelleistä on sieltä tilattu. No tilataanpa sieltä sitten sopivat. Kiitokset metakelle!

Posted

Sopivasti vaihtuu vuosimalli.

Astinlautoja on neotretrossa kahta eri mallia. Onko toi mun koppa se 71. Liekkö mikä muu ero kuin hinta.

ASTINLAUTA 67-70 OIKEA /VASEN

ASTINLAUTA 71->OIKEA/VASEN. VW MEXICO.

Jos tilaat vaikkapa www.aircooled.fi stä, niin poistuu tuo vuosimalliongelma. Erot on pääasiassa kumimattoon ja listan kiinnitykseen liittyvää. Ja hinta vastaa sitten laatua sekä sopivuutta.

Guest Bokseri 1500
Posted

Joku sanoi et ero olis vain listassa mut varmaan halvemmatkin hienommat kuin entiset. Niitä ei viitsi laittaa kuin kaatikselle sen verran rujon näköisiä.

Guest Bokseri 1500
Posted

Sit tilaan toisesta kun sillä on mm vaihteestooni stefa. Sit hyviä jarruosia kohtuu hintaa ja muutakin rompetta.

Sieltä on sähköpostii kivasti vastattu ja homma toimii. Sit sun mainitsemasi liike näytti 29 päivää muutamille tavaroille oliko mm virranjakaja järetön malli .. eikun käretönkö se oli...

Posted (edited)

Bussin alennusvaihteet: mitenkäs saan ton kuoren ulommaisen puoliskon irti? Tässäkö kohtaa sitä ulosvetäjää tarvitaan, jotta tuo laakerin keskellä oleva spaceri saadaan edestä pois? Vai ollaanko hakoteillä. Kuoren yläosasta nakuttamalla rakoa tulee muutama milli mutta sitten pysähdytään kuin seinään. Hjälp! (Ja minkä kokoisella ulosvetäjällä pääsen eteenpäin jos sellaseen on nyt tarvetta)

post-3438-0-10324000-1489247406_thumb.jpg

Edited by mllks
Posted

Kait se oikeasti pitäisi ulosvetäjällä ottaa mutta itse löin vaan muutamaan kohtaan kuoren väliin kiiloja ja varovasti kampeamalla auki.

  • Like 1
Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Miltä tämä kytkin näyttää manuaali kytkimeen verratuna. Oliko 180 mm levyn mitta ja koko asetelma 200 mm.
Tämä nyt oli oli sen valinta automaatin systeemissä. Sit joku aina sanonut että kun tätä virittää niin ei vaihtaisi tai painaisi
alipaineella sitä kytkintä. Jos nuin kävis eikös sitä sähköservo joku löytäs mikä nopeesti voimalla käyttää kytkintä.
Tuli vaan mieleen. Sit alipainetta se ei tarvii toimiakseen kun siihen kytkimen polkasu liikkeeseen mikä manuaalisti hoitus
vasemmalla jalalla. Turbiini tässä se liikuttava tekijä kuitenkin ja määrää sen liikkeelle lähdön missä kohtaa stall speed ottaa kiinni.
Mut tiijä näistä boksereista. Mut ohessa pari kuvaa. Jännä tää palvelu, ei anna linuksilla tähän heitellä suoraan kuvia firefoksilla

niin piti kännykästä nakata suoraan. Pitäs kokeilla toista selainta tämän volkkaripalstan kanssa.

post-3608-0-58482500-1489341383_thumb.jpg

post-3608-0-97028400-1489341454_thumb.jpg

post-3608-0-17320800-1489341482_thumb.jpg

Edited by Bokseri 1500
Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Mistä kuplaan kohtuu hintaa kuivasumppu voitelu ? Jotain pumppuja oli kaupan, mut onko ihan valmiita settejäkin.

 

Ongelmia aiheuttaa se valinta automaatinpumppu, mut se nyt ongelmista

on pienin. Sit moni sanonut alipaineet katoo ja vaihteisto ei pelaa. Sehän ei nykyään ongelma kun täräyttää kunnon sähkösolenoidin

niin lämäsee kytkin käpälän kyllä pohjaan. Kannattaako noita omia repaleisia letkuja korjata ja paine säiliöö kun tekniikkakin on keksitty.

No muutaman satasen vois toi ottaa, mut tietäs että kytkin käpälä liikahtaa kun keppiä vetäsee. Paineventtiili tai mikä toi tuntuisi

kyllä ehjältä. Sitä sähkösolenoidiin en ole kerennyt testata mikä laskee sen painesailiössä olevan paineen kytkimelle päin sille kalvopumpulle.

Ei tuttavani uskonut että vielä turbiini on vaihteistossa, kysy että et oo tosissa. Sanoin kyllä oon ja tuu kattoon niin näet..

 

Mut öljynkierto pitää muuttaa ja mistä repii voiman turbiinin öljy pumpulle että se pitää vielä miettiä. Turbiinin sisältöön en hirveesti ole tutustunut

mut pitää kysyä sellaiselta kaverilta joka tietää. Sehän todennäköisesti on vain kierrätystä varten tässä automaatissa eli purkaa sitä lämpöä pois.

Laatikossa sama öljy ei tässä kai pahemmin kierrä ! Perä öljyt tiputtettu ja ei taida enää öljy tilaa olla automaattiöljylle, laittaa normi

sähköbensa pumpun tai vastaavan öljyn siirtoon ja laiduttajan väliin. ( Pähkäilyä ) Tässä järjestelmässä on kierto vain sen säiliön kautta ja paluu turbiinille suoraan.

Luulen en tiedä että pumppu on sen tähden, kun automaattiöljyn säiliö on ylhäällä takalokarissa ja siksi pumppu lisätty ja varmistettu kierto.

Pitää kokeilla kun koneen saa käymään niin luulen ettt turbiini räkii öljyä ilman pumppuakin, keskipako voimalla. Mut kaikkee pitää suunnitella ja miettiä.

Pitää ottaa osa mukaan ja pähkäillä

sen kuplan virittäjän kanssa ja kysyä senkin mielipidettä perjantaina. Silloin olis koneen hakua kaavailtu.

 

Jollain oli suomenkieliset ohjeet tästä laatikosta, niin maksan korvauksen kun ne mulle toimittaa..Kirjaston kirjasta ei ollut apua.

 

Kytkintä vielä huutaa ja asetelmaa, mut en ole kerinnyt pahemmin etsiä. Nytkin lähettävä päiväksi kuopioon...

Edited by Bokseri 1500
Posted

Pitää nyt kyllä sanoa että vaikka tämä tekstillinen puoli ja kysymysten kysyminen täällä foorumilla ei välttämättä ole sinun vahvuuksiasi niin alkaa kuullostamaan mielenkiintoiselta ja mahdollisesti jopa toimivalta tämä sinun virittely ja ei ainakaan tunnu jäävän pitkäksi aikaa talliin makaamaan tämä projekti.

 

 

Voisit perustaa tuonne projektit osioon ihan oman topicin mihin saisit kaikki nämä ympäri foorumia levittämäsi mielenkiintoisetkin kysymykset yhden topicin alle.

Guest Bokseri 1500
Posted (edited)

Ei jää tämä talliin makaamaan ja toki voisin oman osion jonnekin tehdäkin mut tuskin sitä kukaan lukis. Mönkijä sivuja pyörittelen ja omaa face kanavaa mut huvikseni vähän kuplastakin paskaa jauhan. Sit tarkoitus vähän kokeilla pari juttua kun kyselen kaveri piiristä et olisko muut asentajat samaa mieltä.En ymmärrä vieläkään miksi kuplan ostin...mut liekkö lääkitys jäänyt sinä aamuna ottamatta. Hällä väliä bileet jatkuu tänään. Ostin sytkän säätölampun,hioma tahnaa ja riimutaljan jne. Sit parit kuva teoriat..

post-3608-0-58557400-1489591085_thumb.jpg

post-3608-0-49311700-1489591109_thumb.jpg

post-3608-0-76404400-1489591127_thumb.jpg

post-3608-0-61385500-1489591617_thumb.png

post-3608-0-01368300-1489591641_thumb.png

Edited by Bokseri 1500
Posted

Minä myös kauniisti ehdottelisin sitä omaa projektiketjua. Kun tämä "hölmöt" kysymykset -osio on vähän tavallaan varattu niille kysymyksille. Saa sitten muutkin puuhastelijat palstatilaa, ja niihin on sitten kysymyksen aiheesta tietäjien helppo vastailla. Itse ainakin tykkään sen vähän tiedon jakaa mitä itselläni on.

 

Ja tuossa edellä oli kyselyä valinta-tomaatin kytkimestä. Se on omansa, asetelma eri kuin manuaalissa, myös levy. Eli metsästämään tuon tomaattilaatikon tuotteita, tai käyttää esim olemassa olevaa asetelmaa, joka kuvissa näkyy.

Posted

Voisko ylläpito siirtää noi Boxerin pölinät projektiosiolle? Tai kokonaan pois?

No ei nyt kokonaan pois ainakaan. Mutta parempihan se olisi kaikille jos ne olisivat omassa ketjussaan.

  • Like 1
Guest Bokseri 1500
Posted

Pois joutaa mun höpinät.Pitäne kirjotella muualla palstalle. Facen puolelle..

Guest Toheltaja
Posted (edited)

Laita höpinöiden poistopyyntö suoraan ylläpidolle jos ne haluat pois ☺

Edited by Toheltaja
Posted (edited)

Mielestäni keskustelu "omalla äänellä" pitäis sallia ja olla ihan normaalia keskustelua, kun ei mennä mauttomuuden ja asittomuuden puolelle...tietysti jos linja on se että tutut kaverit jutustelee keskenään..niin silloin..

Edited by Matti-Pekka
  • Like 1
Posted

Kyllä Bokseri 1500 höpinät menee täällä ihan siinä missä muutkin, mutta Boxerille vinkkinä että kun tekstiä ja kysymyksiä tulee paljon ja ne kaikki liittyvät tähän samaan projektiin, ja kun projekti vielä alkaa kuulostaa mielenkiintoiselta, niin kannattaa tuonne projektiosioon tehdä tästä oma topicci jolloin pysyy ko. projektin keskustelut yhdessä paikassa ja seuraaminen helpottuu.

 

Eli jos perustat tuonne projektipuolelle aiheesta ketjun, niin voin siirtää sitä koskevat postaukset tästä ketjusta sinne.

 

Lähetetty minun London laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Guest Toheltaja
Posted (edited)

Tää olis paras ratkaisu (mun mielestä) tuntuu että minkä vaan topikin avaa, saa lukea samat ääneen ajattelut joka rimpsusta useasti. Yhdessä topikissa pysyy ajatusvirta paremmin hanskassa itse kullakin.

Edited by Toheltaja

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...