MS940 Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Jatketaan vielä tuosta takapäästä. Mites tuon vakaajan välitangon kanssa, mietin onko siitä alhaalta lähtenyt kumeja tai holkkeja mäelle vai kuuluuko sen olla tuollainen esim. ulosjouston takia? Quote Link to comment
metake Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Tuo ei ole vakaaja vaan lisäjousi, muistaakseni tuossa kuuluu olla muoviholkki tuon varren suojana. 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Wtf sontaa on tässä öljyssä? Kuvattu suppilosta, jossa kangas keräämässä lastut talteen Quote Link to comment
MS940 Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Onko pystäriin enää parempi-kuntoisia alkuperäislokareita jäljellä? Nyt näyttää etupäässä vähän huonolta. Pitsiä on melkein joka reunassa. Alhaalla ja edessä ja takana pahimmat. Sisäreunassa voisi riittää putsaus. Ajovalonkuupassa vielä päälle räkäpaikka. Haluaisin pitää kiinni alkuperäisen hyvästä sopivuudesta, niin tarvike jää ulkopuolelle. Reunaa sommittelin vähän, mutta nuo kaarevat reunukset olisi huomattavasti työläämpiä. Lokareissa tosiaan vain alapuoli kertoo missä mennään. Plussaa tosiaan että melkein 50v olleet lokarin ruuvit aukeaa avaimella. Pari alempaa nutserttiä tuli nahkoineen. Joskus japsimaasturissa ei ollut enää kumpaakaan ensimmäisen 15v jälkeen. Quote Link to comment
jannuz Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Osaisko joku sano tarkan mitan, kuinka paljon juniksen vaihdelaatikon etukannake nostaa laatikkoa nyt esim 70 vuosimallin kuplassa? 5cm tasan? Tuntuu toimituksessa nyt kestävän ja hommat ei etene. Quote Link to comment
Tutkija Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ei se laatikon päätykoppa itsessään nosta yhtään mihinkään,mut vaihteiston siirtovivun paikka on noin 5cm alempana vaihteistoon nähden verrattuna kuplan päätykoppaan. Joka mahdollistaa vaihteiston kiinnityspaikkoja muuttamalla auton puolella nostaa sen 5cm ylemmäksi tarvitsematta tehdä vaihdekepin siirtovivustoa auton puolelle uudestaan. Quote Link to comment
jannuz Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 (edited) Tuota juurikin tarkoitin ja siitä pitäs saada tarkka mitta että onko se juurikin sen 5cm? Edited January 11, 2017 by jannuz Quote Link to comment
Jiibee Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 (edited) Onko pystäriin enää parempi-kuntoisia alkuperäislokareita jäljellä? Haluttuja tuntuvat olevan nykyään. Onneksi uusia alkuperäisiä on vielä saatavana. Mielestäni aika edulliset jos uusien tarvikelokareiden hinta on kotimaassa nykyään 100€:n pinnassa... Edited January 11, 2017 by Jiibee 1 Quote Link to comment
vwagen Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Mulla on ylimääräisenä pari uusia alkuperäisiä etulokasuojia,samaa mallia kuin linkissä,eli-75 ja siitä eteenpäin ,näissä siis ei ole vilkun reikiä ja puskuriraudan aukko on leveämpi kuin vanhemmissa. Quote Link to comment
x-pj Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Osaisko joku sano tarkan mitan, kuinka paljon juniksen vaihdelaatikon etukannake nostaa laatikkoa nyt esim 70 vuosimallin kuplassa? 5cm tasan? Tuntuu toimituksessa nyt kestävän ja hommat ei etene. Tarkkaan en muista minäkään, mutta muistini mukaan on paljon vähemmän kuin 5 cm ehkä puolet siitä. Lähipäivinä en pääse mittaamaan. Vanhasta ketjusta löytyy ainakin kuvia http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5881-onko-kukaan-vaihtanut-ovaliin-70-luvun-laatikkoa/ 1 Quote Link to comment
jannuz Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Vastataas itselle, eli tarkka mitta on 35mm. Taisin myös saada vanhemman bussin, 52 eteenpäin "jääkiekkomailan" kun ei näytä oikeelta? Alempi siis kuplasta ja noissa ei ole muuta eroa kuin tuo kokonaispituus. Quote Link to comment
Guest tomppalaine Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Aloittelija täällä kyselee, mitkäköhän kesärenkaat vuoden -64 kuplaan menee alle? Olen yrittänyt etsiä netistä tuloksetta. Quote Link to comment
vwagen Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Kai sinne alle menee mitkä vaan,mutta oikea rengaskoko on 5,60-15 ristikudosrenkaana tai lähinnä vastaava vyörengas 155-15,myös helpommin saatava 165-15 käy. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Vastataas itselle, eli tarkka mitta on 35mm. Taisin myös saada vanhemman bussin, 52 eteenpäin "jääkiekkomailan" kun ei näytä oikeelta? Alempi siis kuplasta ja noissa ei ole muuta eroa kuin tuo kokonaispituus. En osaa oikein muuten ottaa kantaa kuin että osanumero 113-... viittaa kuplaan(Type1). Juniksen osanumero on yleensä 211-... (Type 2) Joskus muistaakseni vertailin kuplan ja ´62 juniksen lätkämailaa ja minusta ne näytti hyvin samalta. Tosin juniksen nokkakappale oli sellainen että siinä ei ollut tuota stefaa nokkakappaleen etuosassa. Quote Link to comment
pepix Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Mun kuplalle ostin tämmöset ristikudosrenkaat: http://www.oldtimerreifen24.de/DIVERSE/5-60-15-78P-TL-Camac-BC110-4PR.html Hyvältä näyttävät ja Nordkappiin asti veivät viime vuonna! Quote Link to comment
jarkki86 Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Itselläni on kuplassa 165r15 renkaat ja ne ainakin näyttävät sopivammilta kuin nuo 155r15, 155 jää hieman liian pienen näköiseksi, varsinkin edessä. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 (edited) Löyty kuplan moottorin jälkituotanto-osaa jossa on erikoinen valmistajan logo. Tässä on ensin kaksi pisaraa sisäkkäin ja niiden alla 4 kolmiota rinnakkain. Kolmioiden kärjet osoittaa ylöspäin. Ja niiden korkeus on n kolmasosa pisaroiden korkeuksista Kellään hajua kuka on valmistaja / kenen tuotemerkistä kyse? Edit kuva lisätty Edited January 20, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
MS940 Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Saako noita toisesta päästä kaarevia moottorin alapuolisia peltejä irti, niin että kone on paikoillaan? 2 yläpuolista ruuvia/puoli on kysymyksen alla. Kantana tuntui olevan pelkkä ura. Aihetta sivuten lämmönvaihtimesta koriin menevä letku ei kiristy kunnolla. Klemmari ei jaksa painaa..jotain (teräs)pakokaasuletkua. Onkohan välissä käytetty jotain tiivisteholkkia? Quote Link to comment
vwagen Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Peltien irrotus,teoriossa kyllä,köytännössä usein ei,ruuvit on yleensä niin ruosteessa ettei niitä irrotetusta moottoristakaan saa ruuvarilla irti. Lämmitysletkujen päihin kuuluu kumiholkit. Quote Link to comment
metake Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Lämmönvaihtimista koriin pitäisi olla muoviset siihen väliin tarkoitetut putket. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Lämmönvaihtimista koriin pitäisi olla muoviset siihen väliin tarkoitetut putket. Paitsi kolkeissa. Quote Link to comment
Tutkija Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Ja vanhemmissa kuplissa alunperin myös metalliset putket lämmönvaihtimien ja korin välillä. Quote Link to comment
vwagen Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Niinkuin myös uudemmissa,välillä oli niitä muovisia. Quote Link to comment
MS940 Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Ei nyt satu olemaan iteltä kuvaa, josta näkyisi. Putket näyttää tuolta. Päällä tuommoinen suojamuovi ja koriin päin vastaava punainen jousto-osa samanlaisilla klemmareilla mitä vetoakselien suojakumeissa.. Kuvassa näkyvä osa hävinnyt. Ehkä kannattaa vaihtaa muoviputkimallisiin. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Tuon keinonahkapäällysteisen lämpöputken lempinimi on "norsunkärsä" ja sen kärsä -osan voi vaihtaa ky***äksi ja edelleen monet tunnistavat mistä on kyse :) Hassua sinänsä että norsu-aiheisia sanoja oli Petterin listassa vai norsunjalka (72 -> iso takavalo) ja norsunkorva (vinkkareiden tilalle tuleva vilkku), no olishan tuonne varmasti muitakin sanoja päivitettävissä: http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/9.xls Otin tuon sanaston nyt muuten muutenkin talteen kun tuo osoite ei taatusti ole mikään stabiilein mahdollinen kun se siirtyi Nebulan riesaksi meidän firmalta jo kuutisen vuotta sitten... Oliskohan tälle keskustelufoorumille joku sanakirja-moduuli joka ilmoittaisi sanaselitykset eri avainsanoille? Ne ruuvit olisi ehkä alhaaltapäin avattavissa jos niihin hitsaisi alhaaltapäin eka mutterin että saa sen avulla narautettua ne liikkeelle. Takaisinlaittaminen voi sitten olla vähintään yhtä iso mysteeri. Ennemmin tiputtaa koko koneen kun se ei oo lopulta varmaan paljoa isompi revohka. 1 Quote Link to comment
MS940 Posted January 21, 2017 Share Posted January 21, 2017 Tuon keinonahkapäällysteisen lämpöputken lempinimi on "norsunkärsä" ja sen kärsä -osan voi vaihtaa ky***äksi ja edelleen monet tunnistavat mistä on kyse :) Hassua sinänsä että norsu-aiheisia sanoja oli Petterin listassa vai norsunjalka (72 -> iso takavalo) ja norsunkorva (vinkkareiden tilalle tuleva vilkku), no olishan tuonne varmasti muitakin sanoja päivitettävissä: http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/9.xls Otin tuon sanaston nyt muuten muutenkin talteen kun tuo osoite ei taatusti ole mikään stabiilein mahdollinen kun se siirtyi Nebulan riesaksi meidän firmalta jo kuutisen vuotta sitten... Oliskohan tälle keskustelufoorumille joku sanakirja-moduuli joka ilmoittaisi sanaselitykset eri avainsanoille? Ne ruuvit olisi ehkä alhaaltapäin avattavissa jos niihin hitsaisi alhaaltapäin eka mutterin että saa sen avulla narautettua ne liikkeelle. Takaisinlaittaminen voi sitten olla vähintään yhtä iso mysteeri. Ennemmin tiputtaa koko koneen kun se ei oo lopulta varmaan paljoa isompi revohka. Juu eipä nuo pikkupellit ole suurimmalla prioriteetillä. Ajattelin vaan että nuo kaikki miinus ison kotelon pellit olisi voinut laittaa väriin samalla kertaa. Kai ne takaisin saisi putsattuihin kierteisiin vaikka kuusiokantaruuvilla. Onhan tässä ihan oikeitakin töitä kuten varapyöräkotelon rälläköinti ja uusien peltien sovitus. Paksuus ok 2-3 pellin ansiosta mutta silti se sai lähteä koko pohja. Ketuttaa rälläköidä tervettä peltiä ihan vain siksi että se on väärällä tavalla paikattu, vieläpä aika näkymättömässä kohteessa. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Mistä ostaa kuplaan koneen osia, mäntä ja pytty sarjoja ja kansia jne. Kaikkee kivaa pitäs ostaa ja lisäksi sisustaan myös tavaraa. aircooleri ja neonretro on tiedossa. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Koneessa ilmeisesti numero H 0999972 en nyt saa tähän tätä kuvaa, mitenkä sen sais liitettyä omalta pc:ltä. Liitenä kokeilin niin ei anna valita et mistä kansiosta voisi kuvan liittää. Mut onko 1500 cc ja vuosimalli mikä ? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 (edited) Koneessa ilmeisesti numero H 0999972 en nyt saa tähän tätä kuvaa, mitenkä sen sais liitettyä omalta pc:ltä. Liitenä kokeilin niin ei anna valita et mistä kansiosta voisi kuvan liittää. Mut onko 1500 cc ja vuosimalli mikä ? Ilmeisesti kone olisi 5/1967 http://www.Hotcars.net http://www.paruzzi.fi Edited February 24, 2017 by Tanhis Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Ilmeisesti kone olisi 5/1967 http://www.Hotcars.net http://www.paruzzi.fi Mistä tuon koneen tiedot näit heitä linkkiä mullekin ja onko se minkäkokoinen ? Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 (edited) Moottorissa numero H 0999972http://www.type2.com/library/identifi/boxeng2.htmHO 32 Kw 44 Hp 1493 cc 1 08/'66>07/'68 HO 32 Kw 44 Hp 1493 cc 2 08/'65>07/'68 http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php 1968 Jan 1 118 431 604 D0 297 009 F1 296 299 H0 915 222 H5 173 898 E0 014 312 L0 020 201 Jan 118 520 744 D0 311 816 F1 324 457 H0 929 474 Feb 5 115 534 260 H5 207 950 Feb 118 613 634 D0 324 080 F1 350 552 H0 945 250 Mar 118 706 923 D0 338 050 F1 380 777 H0 960 838 Apr 118 799 672 D0 351 590 F1 403 545 H0 975 666 May 118 895 641 D0 363 851 F1 428 149 H0 989 799 Jun 118 1 003 667 D0 376 439 F1 450 816 H1 002 363 July 118 1 016 098 D0 382 979 F1 462 598 H1 006 351 H5 414 585 E0 017 056 L0 021 115 Aug 1 119 000 001 D0 382 980 F1 462 599 H1 003 256 E0 017 05 Edited February 24, 2017 by Bokseri 1500 Quote Link to comment
metake Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Koneessa ilmeisesti numero H 0999972 Kesäkuu -68 Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Kesäkuu -68 Samaa mieltä touko-kesäkuu ja 68. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Joo katoin vuoden väärin. Tuota samban taulukkoa itsekkin katsoin ja mite se nyt menee onko tuo kuukauden kohdalla oleva kuun eka tai viimeinen kone. Quote Link to comment
metake Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 mite se nyt menee onko tuo kuukauden kohdalla oleva kuun eka tai viimeinen kone. "Each chassis number is the last vehicle produced in that month." 1 Quote Link to comment
jarkki86 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Kuinka hyvin muilla on istunut tarviketakahelma -67 päättyen paikalleen. Tuo mikä itselleni tuli ei istunut kuskinpuolella sinnepäinkään. Kanttaukset n.1-1,5cm pielessä ja tiivisteura ylhäältä, eli se terävä kärki on liian pyöreä, prässätty ruttuun yms. Arvelin vain että tilaanko uuden ja saan samanlaisen vai onko tämä vain "yksittäistapaus" Pienet muokkailut ymmärrän mutta en viitsisi teurastaa tuota alkuperäistä -67 lukkopeltiä tämän hyväksi koska noita kuusseiskan oikeita lukkopeltejä ei ole saatavana. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Miten noita astinlautoja saako uutena ja mitä maksaa ? Tuli mukana useita mut taitavat olla valmista kamaa. Quote Link to comment
Jorrma Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Miten noita astinlautoja saako uutena ja mitä maksaa ? Tuli mukana useita mut taitavat olla valmista kamaa. Tota noin, vaikka täältä saa tiedon kaikkeen niin eikö sun nyt kannattais noita tavarantoimittajien sivuja selailla? Niistä selviäis että kaikkea suurinpiirtein vanhoihin Volkkareihin saa. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Tota noin, vaikka täältä saa tiedon kaikkeen niin eikö sun nyt kannattais noita tavarantoimittajien sivuja selailla? Niistä selviäis että kaikkea suurinpiirtein vanhoihin Volkkareihin saa. Juu todellakin ekaksi kyselit facebookissa samat asiat moneen kertaan ja nyt täällä. Suosittelisin tilaamaan paruzzin luettelon niin pääsisit aika hyvin kärrylle mitä saa ostettua jos ei netin selaaminen ole mielekästä. Netistä aircooledin sivut ovat selkeimmät mistä saa hyvän kuvan mitä kaikkea on saatavilla. Ja tosiaan nyt puhutaan autosta minkä uskoisin että about kaikkea saa reprona. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.