Jump to content

Emerald kustom


Recommended Posts

Posted (edited)

Mallailua ,mittailua , hitsaamista...Tuli hommattua palliksen 55-76 moottoriluukun saranat  , niitä ei saakaan sovitettua tuohon luukkuun ihan pienellä työllä . Siispä laitetaan sittenkin  pianosaranat , toivottavasti tampereen erikoissarana nimisestä firmasta löytyy sopiva malli . 

post-2953-0-43247200-1497695100_thumb.jpg

post-2953-0-30225600-1497695108_thumb.jpg

post-2953-0-02264800-1497695150_thumb.jpg

post-2953-0-55609700-1497695164_thumb.jpg

post-2953-0-55702300-1497695198_thumb.jpg

post-2953-0-53145100-1497695209_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 2
Posted (edited)

No niin... Eipä laitetakaan pianosaranaa . Tokmannilta löytämäni pihla sarana kiinnitti huomioni kun siinä on irroitettava akseli . Joten "pikku" modifioinnin jälkeen saavat kelvata , kun luukun saa nopeasti pois kuusiokoloo pyöräyttämällä...Siis sitä ajatellen kun oon tien sivussa moottoriremonttia tehden :) ..

post-2953-0-47917500-1497718885_thumb.jpg

post-2953-0-34202400-1497718899_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 3
  • 2 weeks later...
Posted

Jotenkin on vahvistunut ajatus siitä , ettei taakse tulisi ollenkaan takaikkunaa . Täytyis alkaa tutkimaan löytyiskö joku eri hyvä peruutuskamera . Sellainen taustapeilin kokoinen näyttö olis hyvä taustapeilin tilalle , ehkä...

post-2953-0-37864300-1498753893_thumb.jpg

post-2953-0-65687400-1498753910_thumb.jpg

post-2953-0-77911100-1498753921_thumb.jpg

  • Like 8
Posted (edited)

No niin... Tuossa eilisestä asti olen uudestaan miettinyt ikkuna asiaa ja suunnitellut/pähkäillyt  . Oli pakko photoshopata/piirtää mallit ja kyllä nyt täytyy sanoo että ylempi kuva vei voiton . Päätökseen vaikutti myös  kuinka hankala olisi varsinkin nykyliiketeessä ajella , kun perä ja kyljet täysin ummessa . 

post-2953-0-67992700-1498820750_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 4
Posted

Unohda tuollaiset järkiperäiset pähkäilyt, jos umpinainen näyttää paremmalta (minusta näyttää), tee semmoinen :)

Posted

^ Sama. Umpikaappi on aina hieno. Nykyliikenteessäkin ajetaan sellaisilla...

2016-19AUGUST-VW-TRANSPORTER-HIGHLINE5.j

 

 

Uskoisin että isoista peileistä (ajon ajaksi laitettavista) ja peruutuskamerasta on enemmän apua kuin aanelosen kokoisesta takaikkunasta..?

  • 2 weeks later...
Posted

Tänään oli ulkomaalauspäivä , moottoriluukku sai epoksia päällensä . En ollut tyytyväinen aikaisempiin pyöreisiin ilmanotto reikiin ,leikkasin ne pois . Sitten leikkasin kleinbussin kylkilouvereista muutaman ja hitsasin rek kilven taakse , nuo sopii paremmin luukkuun .

post-2953-0-46439700-1500126330_thumb.jpg

  • Like 5
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Sain hommattua pallokeulan kolaroidun takaluukun , mistä sain leikattua ikkunan kehyksen jonka sitten kavensin/lyhensin sopivaksi hdf-levystä tehdyn sabluunan ympärille. Rompe päiviltä löytyi oikean näköinen jarruvalo ,jota täytyy vielä muokata sisäpuolelta. T-kahva löysi paikkansa ja lukkopesän diy vastakappaleen syvennys ja vastakappale myös.

post-2953-0-14313500-1501135947_thumb.jpg

post-2953-0-51341100-1501135958_thumb.jpg

post-2953-0-08479100-1501135998_thumb.jpg

post-2953-0-40069600-1501136012_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 7
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Repsikan puolen  takakulman  sain hitsattua . Kohdistin kulman hieman sisään  ja eteenpäin alhaalta katsottuna , näin tuli parempi muoto perään  (mittasuhteet ovat tietysti pienemmät kuin oikeassa) verrattuna siihen että olisin hitsannut samaan linjaan kuin kleinbus kulmat jotka tuovat alakulmia ulospäin enemmän.  Takakylkiin pitäis laittaa vielä kavennetut kleinbus louversit , että sais riittävästi ilmaa. Veden poisto täytyy tehdä esteetön/ kunnon suojaus  takapuolelle , kun varmaan vettä lentää sinnekin louvereista.

post-2953-0-00474900-1503563786_thumb.jpg

post-2953-0-39611200-1503563796_thumb.jpg

post-2953-0-08194600-1503563810_thumb.jpg

post-2953-0-61960900-1503563857_thumb.jpg

post-2953-0-52106500-1503564874_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 15
Posted

Hienoa duunia ja hyvää jälkeä!

On tuollaisessa kyllä aivan valtavasti töitä tehty. Arvostan.

Posted (edited)

Miksi T-kahva eikä kirkonavainta?

Vielä mietin että kumpi tulee..  Saakos jostain sellasta helaa missä on se "luukku"? Ja löytyikin jo kun osasi etsiä oikeasta paikasta...

Edited by 68teevee
Posted (edited)

Laskin  näiden ja moottoriluukun louvereiden pinta-alan, niin olis yhteensä 310 neliösenttiä  jäähdytysilmareiät. Tuohon lasketaan vielä lisäksi moottoriluukun välys (ei tule tiivistettä) niin se on 100+ neliösenttiä lisäksi  . Tuulettimen reikä on 165 neliösenttiä ,jos nyt tällain sitä järkeilee , niin pitäis reikien/jäähdytysilman  riittää. 

post-2953-0-45374600-1503650893_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 6
  • 1 month later...
Posted

Kerran vuodessa täytyy työntää projekti pihalle , tänään oli sen homman vuoro . Vuoro oli jälleen siivota tallia , lattian esi"imurointi" hoitui taas ensiksi isolla magneetilla :) . Sen verran paljon oli taas metallin putua lattialla . Vähän olen pohjiakin kerennyt aloittaan , tarkoitus olisi ruiskia epoksia kylkiin ja peräosaan . 

post-2953-0-43637800-1508424448_thumb.jpg

post-2953-0-32056100-1508424460_thumb.jpg

post-2953-0-74838600-1508424499_thumb.jpg

  • Like 13
Posted

Näyttää helkutin hyvältä!

Miten tuo takaosan Leveys?

On leveämpi kuin kupla, tuleeko ovet pieneen v-muotoon?

Taakse tulee ilmeisesti kapeat lokarit?

Posted

Näyttää helkutin hyvältä!

Miten tuo takaosan Leveys?

On leveämpi kuin kupla, tuleeko ovet pieneen v-muotoon?

Taakse tulee ilmeisesti kapeat lokarit?

Leveys ja pituus ei muutu kuplaan verrattuna. Takaloksut on halkaistu ja ovet on vakiot .

Posted

Nyt livenä nähneenä pitää todeta että mieletön työmaa, hienoa työtä ja siksikin niin hieno! Iso peukku ja virtaa kintaisiin.

Kadehdin näitä kavereita joiden käsissä pelti tottelee näin hienosti!

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted (edited)

Hieman eteenpäin rojektin kanssa , kuskinpuolen taka-alakulman sain valmiiksi . Kyljen hitsausta/naputtelua ja tinausta.  Sisäpuolisten hitsaus saumojen pohjamaalausta epoksilla 4x pitkävartisella patterisiveltimellä hieroen joka sopukkaan (sinne mihin ruisku ei yllä...). Jotenkin nyt tuntuu hiukan helpommalta kun on isotöiset/vaikeet paikat tehty  :) . Vielä on katon etureunassa/auton sisäpuolella peltitöitä jäljellä , mutta 0liskohan nyt 95% hitsitöistä tehty korin osalta. 

post-2953-0-66582800-1512066838_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 12
Posted (edited)

Sittikselle taas iso kiitos kun teki ruosteenpoisto työn puolestani , vaikka vähän harjalla avitinkin..

post-2953-0-40096900-1512741532_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 3
Posted (edited)

Juu , kyllä tossakin alareuna täytyy vaihtaa :). Jossain vaiheessa säilytetty maata vasten kun on sen verran ruostunut ettei kittiä päälle kehtaa levittää :). Ainakin hyvät saranat on kun ei oo klappia :).

Edited by 68teevee
Posted

Alkuperäinen maali lähtee omituisen hyvin joistain osista sittiskylvyssä. Olisikohan tehtaalla ruiskittu keinohartsi pintaan kevyesti ilman pohjamaaleja. Lähtis varmaan pelkällä vesiliotuksellakin ..

post-2953-0-44217100-1512986185_thumb.jpeg

Posted

Sittikselle taas iso kiitos kun teki ruosteenpoisto työn puolestani , vaikka vähän harjalla avitinkin..

näyttää sairaan tutulle ovelle!!

Posted

näyttää sairaan tutulle ovelle!!

Nyt on vähän eri värinen :) . Pitkän matkan tuokin nos ovi kai kulkenut 50 luvulta tänne ja nyt ilmeisesti pääsee jopa autoon kiinni :) .
  • Like 1
  • 5 months later...
Posted
On 12.6.2018 at 12:22 PM, Lasse said:

Isäntä valahtanu virtuaaliharrastuksiin....

Ei nyt kai sentään😂 Ollut niin paljon muuta ohjelmaa että jäänyt projekti pahasti jäähylle. Asiaan tulee muutos lähiaikoina, ja hitsi työt saatetaan loppuun.😁

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

No nyt lähti taas pitkään tekemättä jäänyt projekti eteneen, ensimmäisenä uuden koripukin valmistus. Kori nostetaan taas pois alustalta ja alusta pääsee ulkovajaan säilöön niin saan lisää tilaa talliin ja saan tehtyä loput hitsihommat / maalaustyöt loppuun.Ajatuksena oli tehdä teline , minkä ”alle” voi siirtää pyörillään olevan alustan kun pukit ovat paikallaan. 

Edited by 68teevee
  • Like 1
Posted

Pari päivää tiivistä työskentelyä , ja sain koripukit valmiiksi. Sen jälkeen tein myös taakse puskurinrautoihin kiinnitettävän telineen, nyt koria helppo työnnellä kuin kottikärryjä etuhelmasta työntäen. Alusta matkalla ulkovajaan suojaan. 

A1E0E2FA-8986-43D8-89E0-CE4831F9EDC2.jpeg

445140C1-4580-4271-9210-97F496CE17E4.jpeg

2AD0886F-E87E-4266-913B-FD11DEF1CF6C.jpeg

  • Like 3
  • 1 month later...
Posted (edited)

Hiukan nytkähti eteenpäin , sain toisenpuolen sisäpuolisia peltejä tehtyä ja hitsasin paikalleen.Tein turvavyön yläkiinnityspisteeseen syvennyksen niin että mahtuu siinä sitten heilua.Vaihdoin miggiin täyden  5kg lankakelan, olen jo laskuissa mennyt sekasin että kuinka mones kela on tähän projektiin hitsattu 😂😅. 

76341A05-4DB2-48B4-8EA5-61D8CFEC58B8.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 4
Posted

Ja toinenkin puoli valmis, kevyt harso epoksia tuli ruikittua pintaan heti kunnon putsauksen  jälkeen ettei  tinauksen reunamat taas vedä pintaruosteeseen melki heti.Hitsihommat vähenee jeee...😀

9E05F13A-4791-45BA-BFC2-A23C40A9FBA9.jpeg

21976537-E941-4777-A5E6-7BC43357F39F.jpeg

562ACD88-D537-48DD-A93D-F080ECF0B79A.jpeg

  • Like 5
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...