68teevee Posted June 17, 2017 Author Posted June 17, 2017 (edited) Mallailua ,mittailua , hitsaamista...Tuli hommattua palliksen 55-76 moottoriluukun saranat , niitä ei saakaan sovitettua tuohon luukkuun ihan pienellä työllä . Siispä laitetaan sittenkin pianosaranat , toivottavasti tampereen erikoissarana nimisestä firmasta löytyy sopiva malli . Edited June 17, 2017 by 68teevee 2
68teevee Posted June 17, 2017 Author Posted June 17, 2017 (edited) No niin... Eipä laitetakaan pianosaranaa . Tokmannilta löytämäni pihla sarana kiinnitti huomioni kun siinä on irroitettava akseli . Joten "pikku" modifioinnin jälkeen saavat kelvata , kun luukun saa nopeasti pois kuusiokoloo pyöräyttämällä...Siis sitä ajatellen kun oon tien sivussa moottoriremonttia tehden :) .. Edited June 17, 2017 by 68teevee 3
68teevee Posted June 29, 2017 Author Posted June 29, 2017 Jotenkin on vahvistunut ajatus siitä , ettei taakse tulisi ollenkaan takaikkunaa . Täytyis alkaa tutkimaan löytyiskö joku eri hyvä peruutuskamera . Sellainen taustapeilin kokoinen näyttö olis hyvä taustapeilin tilalle , ehkä... 8
Paadre Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Laita tollanen. http://www.ebay.com/itm/4-3-LCD-Car-Rear-View-Mirror-Backup-Monitor-Waterproof-Parking-Reverse-Camera-/182622157915?hash=item2a8520fc5b:g:6SYAAOSwaEhZGmkN
68teevee Posted June 30, 2017 Author Posted June 30, 2017 (edited) No niin... Tuossa eilisestä asti olen uudestaan miettinyt ikkuna asiaa ja suunnitellut/pähkäillyt . Oli pakko photoshopata/piirtää mallit ja kyllä nyt täytyy sanoo että ylempi kuva vei voiton . Päätökseen vaikutti myös kuinka hankala olisi varsinkin nykyliiketeessä ajella , kun perä ja kyljet täysin ummessa . Edited June 30, 2017 by 68teevee 4
MU Posted June 30, 2017 Posted June 30, 2017 Unohda tuollaiset järkiperäiset pähkäilyt, jos umpinainen näyttää paremmalta (minusta näyttää), tee semmoinen :)
Jiibee Posted June 30, 2017 Posted June 30, 2017 ^ Sama. Umpikaappi on aina hieno. Nykyliikenteessäkin ajetaan sellaisilla... Uskoisin että isoista peileistä (ajon ajaksi laitettavista) ja peruutuskamerasta on enemmän apua kuin aanelosen kokoisesta takaikkunasta..?
68teevee Posted July 15, 2017 Author Posted July 15, 2017 Tänään oli ulkomaalauspäivä , moottoriluukku sai epoksia päällensä . En ollut tyytyväinen aikaisempiin pyöreisiin ilmanotto reikiin ,leikkasin ne pois . Sitten leikkasin kleinbussin kylkilouvereista muutaman ja hitsasin rek kilven taakse , nuo sopii paremmin luukkuun . 5
68teevee Posted July 17, 2017 Author Posted July 17, 2017 Sainpas/löytyipäs ,tuli tarpeeseen . Nos barndoor takavalolasit. :) 2
68teevee Posted July 27, 2017 Author Posted July 27, 2017 (edited) Sain hommattua pallokeulan kolaroidun takaluukun , mistä sain leikattua ikkunan kehyksen jonka sitten kavensin/lyhensin sopivaksi hdf-levystä tehdyn sabluunan ympärille. Rompe päiviltä löytyi oikean näköinen jarruvalo ,jota täytyy vielä muokata sisäpuolelta. T-kahva löysi paikkansa ja lukkopesän diy vastakappaleen syvennys ja vastakappale myös. Edited July 28, 2017 by 68teevee 7
68teevee Posted August 4, 2017 Author Posted August 4, 2017 Takaheijastimien sovitusta upotuksiin , onneks sain ne tehtyä pöydällä irtopalasiin . Ei tarvinnut kontata .. 1
68teevee Posted August 24, 2017 Author Posted August 24, 2017 (edited) Repsikan puolen takakulman sain hitsattua . Kohdistin kulman hieman sisään ja eteenpäin alhaalta katsottuna , näin tuli parempi muoto perään (mittasuhteet ovat tietysti pienemmät kuin oikeassa) verrattuna siihen että olisin hitsannut samaan linjaan kuin kleinbus kulmat jotka tuovat alakulmia ulospäin enemmän. Takakylkiin pitäis laittaa vielä kavennetut kleinbus louversit , että sais riittävästi ilmaa. Veden poisto täytyy tehdä esteetön/ kunnon suojaus takapuolelle , kun varmaan vettä lentää sinnekin louvereista. Edited August 24, 2017 by 68teevee 15
Guest PKW Posted August 24, 2017 Posted August 24, 2017 Hienoa duunia ja hyvää jälkeä!On tuollaisessa kyllä aivan valtavasti töitä tehty. Arvostan.
68teevee Posted August 25, 2017 Author Posted August 25, 2017 (edited) Miksi T-kahva eikä kirkonavainta? Vielä mietin että kumpi tulee.. Saakos jostain sellasta helaa missä on se "luukku"? Ja löytyikin jo kun osasi etsiä oikeasta paikasta... Edited August 25, 2017 by 68teevee
68teevee Posted August 25, 2017 Author Posted August 25, 2017 (edited) Laskin näiden ja moottoriluukun louvereiden pinta-alan, niin olis yhteensä 310 neliösenttiä jäähdytysilmareiät. Tuohon lasketaan vielä lisäksi moottoriluukun välys (ei tule tiivistettä) niin se on 100+ neliösenttiä lisäksi . Tuulettimen reikä on 165 neliösenttiä ,jos nyt tällain sitä järkeilee , niin pitäis reikien/jäähdytysilman riittää. Edited August 25, 2017 by 68teevee 6
68teevee Posted October 19, 2017 Author Posted October 19, 2017 Kerran vuodessa täytyy työntää projekti pihalle , tänään oli sen homman vuoro . Vuoro oli jälleen siivota tallia , lattian esi"imurointi" hoitui taas ensiksi isolla magneetilla :) . Sen verran paljon oli taas metallin putua lattialla . Vähän olen pohjiakin kerennyt aloittaan , tarkoitus olisi ruiskia epoksia kylkiin ja peräosaan . 13
Guest Mika Posted October 19, 2017 Posted October 19, 2017 Näyttää helkutin hyvältä! Miten tuo takaosan Leveys? On leveämpi kuin kupla, tuleeko ovet pieneen v-muotoon? Taakse tulee ilmeisesti kapeat lokarit?
68teevee Posted October 19, 2017 Author Posted October 19, 2017 Näyttää helkutin hyvältä! Miten tuo takaosan Leveys? On leveämpi kuin kupla, tuleeko ovet pieneen v-muotoon? Taakse tulee ilmeisesti kapeat lokarit? Leveys ja pituus ei muutu kuplaan verrattuna. Takaloksut on halkaistu ja ovet on vakiot .
Zamppa Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Nyt livenä nähneenä pitää todeta että mieletön työmaa, hienoa työtä ja siksikin niin hieno! Iso peukku ja virtaa kintaisiin. Kadehdin näitä kavereita joiden käsissä pelti tottelee näin hienosti! 1
68teevee Posted November 30, 2017 Author Posted November 30, 2017 (edited) Hieman eteenpäin rojektin kanssa , kuskinpuolen taka-alakulman sain valmiiksi . Kyljen hitsausta/naputtelua ja tinausta. Sisäpuolisten hitsaus saumojen pohjamaalausta epoksilla 4x pitkävartisella patterisiveltimellä hieroen joka sopukkaan (sinne mihin ruisku ei yllä...). Jotenkin nyt tuntuu hiukan helpommalta kun on isotöiset/vaikeet paikat tehty :) . Vielä on katon etureunassa/auton sisäpuolella peltitöitä jäljellä , mutta 0liskohan nyt 95% hitsitöistä tehty korin osalta. Edited November 30, 2017 by 68teevee 12
68teevee Posted December 7, 2017 Author Posted December 7, 2017 (edited) Sittikselle taas iso kiitos kun teki ruosteenpoisto työn puolestani , vaikka vähän harjalla avitinkin.. Edited December 8, 2017 by 68teevee 3
sleepercooler Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Toi ovi on melkein Euroopan paras,tollasta ei ole kellään muulla harrastajalla,yhtä hyvä kuntoista 1
68teevee Posted December 8, 2017 Author Posted December 8, 2017 (edited) Juu , kyllä tossakin alareuna täytyy vaihtaa :). Jossain vaiheessa säilytetty maata vasten kun on sen verran ruostunut ettei kittiä päälle kehtaa levittää :). Ainakin hyvät saranat on kun ei oo klappia :). Edited December 8, 2017 by 68teevee
68teevee Posted December 11, 2017 Author Posted December 11, 2017 Alkuperäinen maali lähtee omituisen hyvin joistain osista sittiskylvyssä. Olisikohan tehtaalla ruiskittu keinohartsi pintaan kevyesti ilman pohjamaaleja. Lähtis varmaan pelkällä vesiliotuksellakin ..
jaraku Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Sittikselle taas iso kiitos kun teki ruosteenpoisto työn puolestani , vaikka vähän harjalla avitinkin.. näyttää sairaan tutulle ovelle!!
68teevee Posted December 19, 2017 Author Posted December 19, 2017 näyttää sairaan tutulle ovelle!! Nyt on vähän eri värinen :) . Pitkän matkan tuokin nos ovi kai kulkenut 50 luvulta tänne ja nyt ilmeisesti pääsee jopa autoon kiinni :) . 1
68teevee Posted June 20, 2018 Author Posted June 20, 2018 On 12.6.2018 at 12:22 PM, Lasse said: Isäntä valahtanu virtuaaliharrastuksiin.... Ei nyt kai sentään😂 Ollut niin paljon muuta ohjelmaa että jäänyt projekti pahasti jäähylle. Asiaan tulee muutos lähiaikoina, ja hitsi työt saatetaan loppuun.😁 1
68teevee Posted July 8, 2018 Author Posted July 8, 2018 (edited) No nyt lähti taas pitkään tekemättä jäänyt projekti eteneen, ensimmäisenä uuden koripukin valmistus. Kori nostetaan taas pois alustalta ja alusta pääsee ulkovajaan säilöön niin saan lisää tilaa talliin ja saan tehtyä loput hitsihommat / maalaustyöt loppuun.Ajatuksena oli tehdä teline , minkä ”alle” voi siirtää pyörillään olevan alustan kun pukit ovat paikallaan. Edited July 8, 2018 by 68teevee 1
Guest titanmax Posted July 8, 2018 Posted July 8, 2018 do you know this project? https://www.youtube.com/watch?v=laNaorD_WTI
Kemin Karavaanari Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 19 hours ago, titanmax said: do you know this project? https://www.youtube.com/watch?v=laNaorD_WTI Ei yhtään hullumman näköinen peli, tietysti pitäis olla pilattu mataloittamalla mutta maistuis kyllä noinkin!
68teevee Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Pari päivää tiivistä työskentelyä , ja sain koripukit valmiiksi. Sen jälkeen tein myös taakse puskurinrautoihin kiinnitettävän telineen, nyt koria helppo työnnellä kuin kottikärryjä etuhelmasta työntäen. Alusta matkalla ulkovajaan suojaan. 3
68teevee Posted August 13, 2018 Author Posted August 13, 2018 (edited) Hiukan nytkähti eteenpäin , sain toisenpuolen sisäpuolisia peltejä tehtyä ja hitsasin paikalleen.Tein turvavyön yläkiinnityspisteeseen syvennyksen niin että mahtuu siinä sitten heilua.Vaihdoin miggiin täyden 5kg lankakelan, olen jo laskuissa mennyt sekasin että kuinka mones kela on tähän projektiin hitsattu 😂😅. Edited August 13, 2018 by 68teevee 4
68teevee Posted August 18, 2018 Author Posted August 18, 2018 Ja toinenkin puoli valmis, kevyt harso epoksia tuli ruikittua pintaan heti kunnon putsauksen jälkeen ettei tinauksen reunamat taas vedä pintaruosteeseen melki heti.Hitsihommat vähenee jeee...😀 5
Recommended Posts