DWL_Puavo Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Livenä on muuten vielä paljon komeempi. Meinaan tuo tallitonttu. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 tulee mieleen se dr bombay, kenties kadonnut serkkupoika? onkohan tipil nyt muuten kannun matalin auto ;D Quote Link to comment
-tipi- Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Mitataan Himoksella! Quote Link to comment
-MITO- Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Mahtaa Kuopion jaosta sylettää ku taas joku muu vie mataluus tittelin :) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 No täällähän hoidetaan uhokin Sheriffien puolesta, ei ite tarvii. Väri jää mataksi mutta saattaa siihen jotain maustetta tulla, tai sitten ei. Ja se on orkkis Islannin vihreä. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 24, 2007 Author Share Posted April 24, 2007 Ei oo kerenny talliin, mut eilen hain motivaatiota käyttämällä 2h sellaisten osien kiinni pulttaamiseen, jotka joutuu kuitenkin vielä irrottamaan. Eli olat, rummut, loksut, pyörät kiinni, ja auto seisoi jo omillaan. Pumalla tyhjä auto jäi keulasta n.5cm maasta, samalla renkaat otti jo loksun ulkoreunaan kiinni. Vaatii siis lisää säätövaraa ja kapeemman akselin, joka on työn alla. Quote Link to comment
jonih Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Olikos tuota akselia kavennettu minkä verran millä ottivat kiini? Minkä levyistä akselia meinasit sovitella? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 24, 2007 Author Share Posted April 24, 2007 Vakio Puman säädettävä on nyt alla. 60mm laikkasin puoleltaan tekeillä olevasta. Kumeina 165/50. Quote Link to comment
DOODAH Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 60mm/puoli....Sekö on mitta, jolla inkkarinuolet siirtää iskarin oikeeseen paikkaan? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 24, 2007 Author Share Posted April 24, 2007 Keula lepää loksun varassa renkaaseen. Yllättävän alas menee vakio Pumalla , dropeilla ja matalalla rengastuksella. Saas nähdä tippuisko paljon ilman loksuja. Kuvasta klikkaamalla lisää:  Quote Link to comment
Volkkariukko Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Keula lepää loksun varassa renkaaseen. Yllättävän alas menee vakio Pumalla , dropeilla ja matalalla rengastuksella. Saas nähdä tippuisko paljon ilman loksuja. Kuvasta klikkaamalla lisää:   Täytyy myöntää että olen helv....sti kateellinen Hyvää työtä.. Quote Link to comment
JustinCase Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Kommeelta näyttää meikänkin silmiin ! Mitkäs kummitukset noissa eturenkaissa on ? Ja onko tarjota vinkkiä mistä noita saisi. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Eikö nuo ollut 165/50R15 ? Rengas-online ainakin myy. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Juu mitkä nakit edessä alla ja onko puma siis vakioleveä?  Todella hieno! Quote Link to comment
GT78 Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Oijoijoi! Näyttää hyvältä, varmaan sen takia että itte tilasin just autoon antrasiitin väriset 5-spoket ja eteen tuli juurikin sama 165/50/15 rengas! Hienoa nähdä että näyttää hyvältä sillä. Onko sulla takana sama profiili? Ittelle tulee taakse 185/65/15 eli pitäis saada vähän sitä old school lookkia aikaseks... Quote Link to comment
-tipi- Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Renkaat edessä Bridgestone Potenza 165/50R15 ja takana 185/55R15 Kumhot. Ite otin taaksekin matala profiilit, että rengas madaltaa, ettei tarvi ruuvata niin paljon camberia. Pelottaa et syöpyy rummuista boorit, noi rummut kun ei ihan ilmasia ole.  GT78, 185/65 o saapin rengas, oldskooliin 165/80, 205/70 tai Kuplapajasta katusliksit ;o)  Puma on suoraan kaupan hyllystä täysleveenä. Quote Link to comment
Guest Markus Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Keula lepää loksun varassa renkaaseen. Yllättävän alas menee vakio Pumalla , dropeilla...  Hyvalta nayttaa!  offtopiccia: Onko nuo droppiolkas vanhaa roipetta vai ootko nyt tilannu lahiaikoina? Kiinnostas vaan, etta onko saatavuus jo parantunu... Quote Link to comment
UltraVW Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Renkaat edessä Bridgestone Potenza 165/50R15  Puma on suoraan kaupan hyllystä täysleveenä.   No niin nyt löytyi vastaus eli 165 renkaat mahtuu droppien kanssa (jos siis sulla cb dropit) ja normileveen keulan kanssa. Mites ootko ajellut jo?Miten alas voi laittaa yms. hankaako mistään lokareihin tms? Quote Link to comment
GT78 Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 GT78, 185/65 o saapin rengas, oldskooliin 165/80, 205/70 tai Kuplapajasta katusliksit ;o)  No tota ensimmäistä kertaa liikenteessä joten ajattelin et tuo ero (65/50) olis johonkin riittänyt. Ei riittäny rahkeet tilata mitään 80-sarjaa :)  Mut se on sitte ku ollaan kumit sudittu sileiks...:D Quote Link to comment
-MITO- Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 BRIDGESTONE 165/50 VR 15 POTENZA-RE040 73V 58,73 EUR Quote Link to comment
-tipi- Posted May 1, 2007 Author Share Posted May 1, 2007 CB:n dropit hommattu pari kk sitten Heseltä Kuusamosta. Usasta saa siis joten kuten.  Vakiolevyisen etuakselin ja droppien kanssa 165 tulee 5-puolilla aika ulos, kuten tämä kuva näyttää. Tosin myös nuo possun jarrut voi levittää hieman?  Wappuviikonloppuna ähelsin ohjauksen osia ja jarruja läjään. Vielä pitää takarummut vetää momenttiin ja säätää sekä ilmata jarrut. Nesteet sain jo sisään. Jarrukengistä löytyi putsauksen jälkeen päiväysleima 16.6.58.  Kuvia. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Onko 5 puolien et:stä hajua? Niin ja onko vanteet edessä 4,5" vai 5.5" ? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 1, 2007 Author Share Posted May 1, 2007 ET12, onko 5-spokeja 4,5"? En kyl laittais 165/50R15 4,5":lle, eikä STRO:kaan sitä salli. Onhan toki 145/65R15 kapeemmalle vanteelle. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 No ajatuksena olisi 165/65 tai sitten tuo 145/65. Saako 165/65 laittaa 4.5" vantehelle? Vai onko typerä idea? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 1, 2007 Author Share Posted May 1, 2007 http://ffp-motorsport.com/tuning/stro/index.php Quote Link to comment
Sami P. Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 No ajatuksena olisi 165/65 tai sitten tuo 145/65. Saako 165/65 laittaa 4.5" vantehelle? Vai onko typerä idea?  Noiden välistä löytys vielä 155/60 joka korkeutensa puolesta vastaa käytännössä 145/65:tä. Teoriassa on jopa hieman matalampikin. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Juu joo, 4.5" vanteelle sais taulukon mukaan laittaa 165/65 renkaat. 4,5" vanteella ei ainakaan pitäs olla liian lähellä lokarin reunaa. Varsinkin jos et on 29. Vai olenko väärässä? Onko kokemuksia,kommentteja, ideoita? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Mulla on ollut 165/65R15 vakio 4-tuumasella ja hyvin on pelittänyt. 155/60R15 olis ollut ehkä parempi koko, vähän vetää lampun kuupat ahtaalle. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Mulla on ollut 165/65R15 vakio 4-tuumasella ja hyvin on pelittänyt. 155/60R15 olis ollut ehkä parempi koko, vähän vetää lampun kuupat ahtaalle.  Miten olet madaltanut autoasi? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Ei ole droppeja mulla, eli ei ole aivan tontissa. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Onkohan rattiakseleita montaa eri mittaa, kun ei yllä kierreosa ratista läpi. Silmpukan päässä pitäs olla kaikki OK. Ja miusta näytti et töötin hiilen vastakappalekin ois ollu akselissa ja putkessa samalla kohtaa?  Quote Link to comment
Virtanen Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Simpukka näyttää uudemmalta painokselta muihin osiin nähden, siinä voisi olla hyvä selitys.  Entä suojaputken siirto alaspäin pari senttiä? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Suojaputkee jos siirtää vinkkarikytkimen johtojen suoja (se peltilipare) menee liian pitkäksi. Pitänee koittaa toista simpukkaa. Quote Link to comment
JaniM Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Mut toi tankohan on lian syvällä, eiks siihen jää isompi rako tohon kiinnityskohtaan? Pari senttiä ylemmäs vai onks se siinä kolossa pultti. Quote Link to comment
Guest Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Samaa ittekki kahtelin, tossahan nivelen kiinnityskohdassahan on aika paljon säätövaraa vielä. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 6, 2007 Author Share Posted May 6, 2007 Oikean mallisen simpukan vaihtamalla korjaantui, kuten Mika tiesi kertoa.  Tangossa ja rättiniveleen tulevassa T-kappaleessa on molemmissa pultille hahlot, joten sitä ei voi väärään syvyyteen asentaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 Vinkkarit toimii jo! Open/Urtsi reissun jälkeen sitten loput sähköt!    Quote Link to comment
-tipi- Posted May 17, 2007 Author Share Posted May 17, 2007 6V, ainakin toistaseksi. En jaksanu alkaa laturia vaihtamaan. Ja sen seurauksen muuta systemoimaan. Mullakin jo kilvet tilattu ;o) Â Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.