metake Posted April 13, 2016 Posted April 13, 2016 Kaikki puslat ja muut palikat löyty omilta paikoiltaan? Quote
Tanhis Posted April 13, 2016 Posted April 13, 2016 (edited) Ja se levy siellä kepukan alla on oikeinpäin? Eli Metaken kuvassa nro 6 Edited April 13, 2016 by Tanhis Quote
Paadre Posted April 13, 2016 Author Posted April 13, 2016 Haittalevy puuttuu kun on joku tyyninki kepukka. Mut tossa numero 18:ta on kyllä vähän välystä, noi muut pitää käydä vielä kerran läpi huomenna. No, sit saakin alkaa etsimään tyhjäkäyntiä. Kierrokset vähintään riittävät, tähän pitää pyytyy kyllä kaveri apuun kun en ite noita tuplia oikein haltsaa. Quote
Paadre Posted April 16, 2016 Author Posted April 16, 2016 Pystyykö ton etuvakaajan kääntään ympäri? Vaikka tota ei ton enempää oo madallettu niin se on vähän turhan matalalla. Sen mitä syksyllä ajoin niin ei kummonen kinkama tarvinu olla kun nappas kii ja eihän tota autoa kyllä aleta korottamaankaa. Quote
Paadre Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Edelliset rakentajat ovatten vissiin aloittaneet pallon keventämisen poistamalla vaihdevivustosta turhat puslat. En nimittäin löytänyt mitään muuta puslaa koko vivustosta kuin sen ihan etummaisen ja senkin samalla uusin, noista "sulkapalloista" ei ole tietoakaan. Ristikko oli aikas tuoreen näköinen ja luonnollisesti väljä, vähän papukaijaa kehiin ni johan tuli tismee, tiedä sitten kauanko pysyy tollasena. Vaihteet kyllä tuntuvat nyt tarkemmilta ja tuntuisi pakkikin toimivan, välyksien poistolla oli ihme vaikutus. Kuinkahan hyvä tuosta oikein tuleekaan kun saa noi sulkapallotkin paikalleen. Quote
tobbe` Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Itekki löysin paikan vain sille ihan vaihdetangon päähän tulevalle puslalle, "sulkapallot" jäävät hyllyyn kun vaihteet tuntuvat löytyvän ihan hyvin. Quote
Paadre Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Empin Hurst-kopiolla noi kyllä tuntuu aika hyvältä mut kyllä ne sulkapallot pitää kokeilla, sais meinaan vieläkin tarkemmat olla kun on kuplaan tottunu. Quote
x-pj Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Empin Hurst-kopiolla noi kyllä tuntuu aika hyvältä mut kyllä ne sulkapallot pitää kokeilla, sais meinaan vieläkin tarkemmat olla kun on kuplaan tottunu. Sulkapalloja ei käsittääkseni saa laitettua irroittamatta vaihteistoa. Tangon saa ulos vain takakautta. Quote
Paadre Posted April 18, 2016 Author Posted April 18, 2016 Niin, sitähän olin juuri sanomassa, että mennään nyt aluksi ilman sulkapalloja. Kävin hätäsesti kurkkaamassa ja kyllähän se niin taitaa olla, että ei tule pois ellei laatikko ole pois tieltä. Quote
Tanhis Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 En nyt ole varma mutta oliko edessä tilaa saada tankoa senverran ulos että eteen saisi sulkapallon asennettua ilman tangon pois ottamista. Quote
KimmoH Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Sulkapalloja ei mahda saada paikoillaan ilman, että repii askin ja koneen pois. Sitten mahtuu koko tanko tulemaan pihalle. Näin muistelisin itse todenneeni ja jossain service manuaalissakin näin ohjeistettiin. Quote
Guest Palloilia Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Etummaisen sulkapallon sain joskus vaihettua ottamamalla eteenpäin tankoa, muistaakseni ei tullut helposti eikä sulkapallo asennus helppo kun suunta on väärä, mutta sain omassani sillä vähän postettua väljyyttä ilman vaihteiston pois ottamista. Quote
Paadre Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Jahas, tämäkin olis sitten leimattu ja muutoskatsastettu, nyt odotellaan paljonko valtio rankaisee. Saa noi sulkapallot olla nyt sitten hetken rauhassa ja palataan tähän myöhemmin. 1 Quote
Paadre Posted April 24, 2016 Author Posted April 24, 2016 Säätelin sen jarrupetaalilta lähtevän tangon niin, että poljin pääsee ihan ylös asti. Muutaman kierroksen joutu pidentämään. Katsotaan vaikuttaako noiden jarrujen jumiutumiseen noin yksinkertainen asia. Olisko sivystynyttä arvausta mistä toi vuotaa öljyä? Yrittäny nyt useamman päivän kurkkia ja mielestäni ei kyllä tönäreiden suojaputkista kuse, vuotaa enempi repsikan puolelta. Alkaa menemään kohta tunteisiin... Quote
DWL_Puavo Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Venakopan tiiviste on aina melko varma veikkaus, jos ei siitä tai just tönärin suojaputkista (tai kierosta öljypohjan kannesta / öljypumpun kannesta) niin sit menee yleensä työläämmäksi kuten öljynjäähdyttimestä, lohkon saumasta, kampuran stefasta. Quote
Paadre Posted April 25, 2016 Author Posted April 25, 2016 Vanakoppa ei vuoda eikä vissiin ne suojaputket. Toi öljypumpun kansi voisi tietty olla mahdollinen? Ainakin ovattten kasausvaiheessa sen kanssa tapelleet: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9398-kastenwagen-73/page-9 Milläs toi tilkitään? Quote
Tanhis Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 No suojaputkien tiivisteiden väliin ei ainakaan kuvissa tihkuvan öljyn määrästä päätellen ole laitettu mitään tiivisteainetta tiivisteiden lisäksi. Quote
Paadre Posted April 25, 2016 Author Posted April 25, 2016 Juu ei näytä olevan mutta mielestäni on kyllä kuivat juuret kun niitä tuossa tiirailin. Pitää huomenna tutkia lisää, kävin pesemässä ton kiukaan alapuolelta ni jos nyt vähän paremmin sais tolkun vuodon alkuperästä. Quote
KimmoH Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Tunnen tuskasi, itse huomasin eilen oman koneeni alkaneen tihkua öljyä noin 500km ajojen jäljiltä. Vuoto on todella vähäistä mutta jostain sitä pukkaa pihalle kuskin puolelta :( Type nelonenhan sulla taisi kanssa olla ? Öljypumppu jos vuotaa, niin sitten taitaa mennä koneen irroitukseksi. Pumpun ympäristön pääsee kyllä tarkastamaan kun nyppäät puhaltimen ropellin pois, siitä reiästä pääsee näkemään öljypumpun ympäristön aika hyvin. Jos suojaputket eivät vuoda, niin sitten syyttäisin ekana venakoppia, öljyntäyttöputken ja lohkon liitosta tai öljytikun/puhallinkopan välistä kumitötteröä. Nuo kaikki kun ovat siellä repsikan puolella. Quote
Paadre Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Juu, nelkun koneellahan tämä. Kiitos hyvistä vinkeistä, eipä tullut mieleen, että ton puhaltimen takaa pääsee vakoilemaan. Vähän tuota jo epäilinkin, että jos pumpulta vuotaa niin saa käyttää koneen alhaalla. Täytyypä jatkaa tutkimuksia jos olisi joku "helppo" vika. Quote
Paadre Posted April 27, 2016 Author Posted April 27, 2016 Kyllähän on vuoto jemmassa, tänään hiukan tiirailtiin kaverin kans ja ei sitten pirullakaan saatu paikannettua vuotoa. öljypumpun laippa oli kuivan oloinen, onneksi ja samoten öljytäytön laippa vaikutti tiiviiltä. Quote
Paadre Posted April 27, 2016 Author Posted April 27, 2016 (edited) Mikä on toi pieni reikä tuossa kuvassa, venakopan kulman kohdilla. Ihan kuin siinä olisi kierteet. Mitä siihen kuuluu? Kuva on repsikan puolelta. Edited April 27, 2016 by Paadre Quote
KimmoH Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Pitääpä tuijotella omat kansiläjät illalla läpi, ei mun mielestä siinä mitään reikää kuulu olla. Löytyykös öljyä lohkon ja vaihteiston liitoskohdasta, ettei vain vuotaisi vauhtipyörän stefa ? Quote
Paadre Posted April 28, 2016 Author Posted April 28, 2016 Siis toi reikä ei ole kannessa vaan olisiko peräti lohkossa. Se on paljon syvemmällä kuin tuo kuva antaa olettaa. Tarkista vielä tuon mutta mielestä sotkee koneen takapäästä, siihen poikittaiseen tukirautaan tuppaa muodostumaan tippoja. Öljypohja on pysynyt pesun jäljiltä puhtaana. Quote
tolvana Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 hihniksenpään stefa aika usein hikoilee pikkusen, etenkin jos huohotusletkussa on tukos. Quote
KimmoH Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 (edited) Hetkinen, onko tuo reikä siis koneen takaosassa, onko tuo kuvasi siis väärin päin ? Eli onko tuo reikä lähellä öljytäyttöputkea. Jos näin, niin siinä pitäisi olla termostaatin vaijerin urapyörä, mikä kääntää vaijerin kulkemaan läpille. Jos vauhtipyörän stefa vuotaa, niin käytä kumpaakin askin ja lohkon välistä alimmaista pulttia auki. Sen verran sitä väliä saa sitten raotettua, että näkee tuleeko öljy sieltä välistä. Edited April 28, 2016 by KimmoH Quote
Paadre Posted April 28, 2016 Author Posted April 28, 2016 Juu on, hitto kun en älynny sanoa, että potretti män nurin. Mut jos siihen vaan joku väkipyörä tulee sit ei hätää, katsos kun näytti jo hetken siltä, että öljy tulisi ko. reijästä. Pitääpä kokeilla toi raotus kans. Quote
kari kittilä Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Juu on, hitto kun en älynny sanoa, että potretti män nurin. Mut jos siihen vaan joku väkipyörä tulee sit ei hätää, katsos kun näytti jo hetken siltä, että öljy tulisi ko. reijästä. Pitääpä kokeilla toi raotus kans. Tuo reikä pitää tulpata jos se rulla ei ole paikoillaan muuten tulee öljyt pihalle. Mistäkö tiedän? Mulla oli kuplassa nelkun kone porschen puhaltimella niin rulla poistettiin ja eka ajojen jälkeen ihmettelin että mistä tiputtaa öljyä, niin tosta reijästähän se tuli. Ruuvi paikoilleen hytikkatiivisteen kera ja tiputtelu loppui:) 3 Quote
tolvana Posted April 30, 2016 Posted April 30, 2016 Bongasin tän pälkäneen nurkilla tänään kun olin tekees kaverin pallikseen pikku tutustumisajoa...reilut 400 km... Quote
Paadre Posted April 30, 2016 Author Posted April 30, 2016 Jaa, juu, huomasin kans teijät. Siistin näkönen pallo mitä ehdin näkemään! Ihan hyvän lenkin heititte. :) Quote
Paadre Posted May 10, 2016 Author Posted May 10, 2016 (edited) Purkaamolla kollasin autoja ja sattu silmään tehostin joka näytti osavalta. Pitänee todeta, että millään ei nää niin hyvin kuin silmällä! Pulttijako käy suoraan niin kiinnityksiin kuin sylinteriinkin, toi jarrutanko vaatii hiukan modaamista. Kuvassa ei ole pallon sylkkä kun kokeilin, että mahtuuko toi tehostajan mukana tullu. Edited May 10, 2016 by Paadre Quote
boxer Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Laitahan kanssa autoilijoille faktaa mistä vempeleestä kotosin!? Quote
Paadre Posted May 10, 2016 Author Posted May 10, 2016 Kun tuota... Tämä se on noloa jos mikä, kun tuohan ei ole oikeastaan autosta vaan nelipyöräisestä kulkuneuvosta johon vaaditaan b-kortti. Kyseessä kun on nähkäätten Peugeot partner. Juu, antakee anteeks, en minä pahalla. Osan numero: Bosch 9622244180 Halvalla noita ainakin saa: http://www.ebay.de/itm/Bremskraftverstaerker-9622244180-BOSCH-Peugeot-PARTNER-1-9-51-KW-69-PS-Diesel-/371371748729 Quote
tobbe` Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Seuraava kysymys menee vähä ohi mutta liittyy tuohon tehostimeen. Ootteko käyttäny mitään takaiskuventtiileitä pallokeuloissa? Useasta paikasta lukenut että sellain kannattas olla mut mun bussista ei sellaista löytynyt. Niin ja hyvä tietää mistä autosta sopii tuo tehostin. Mites muuten se säiliö siinä päällä, joutuuko täyttämään auton alla vai saako letkun kabiinista niin kuin alunperin? Quote
Paadre Posted May 10, 2016 Author Posted May 10, 2016 Toi täyttö on vielä vähän tuumailun alla mutta katsotaan kun ehdin taas asiaan syventyyn. Takaiskuventtiili pitää olla, mulla se on konehuoneessa. Tiedä sitten onko se oikea paikka sille. Quote
tolvana Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 (edited) Ei kuulu olla konehuoneessa, putkessa on haara josta etummaisen pellin läpi n.kymmensenttinen letkunpätkä ja siihen tuo venttiili. Edit, tää siis koskee 1974 nelostyypin koneella olevaa tuplakaasarimallia.muista en tiiäkkää!!! Edited May 11, 2016 by tolvana Quote
tobbe` Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Täytyypä katsoa uudelleen, tos -72 ollu kans se pannukakku kone ni jos se jostain kolosta löytyis. Quote
KimmoH Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Takaa katsoen vasemmalla on reikä jäähypellissä mistä menee imusarjoilta tuleva metalliputki ulos. Siihen sitten pätkä paineletkua, takaiskuventtiili, pätkä letkua ja kiinni metalliputkeen mikä kulkee eteen jarrutehostimelle. Eli takaiskuventtiilin paikka on suurinpiirtein samoilla kohdin missä takarenkaatkin ovat, siellä on putkille/letkuille ihan kiinnikkeetkin, jos eivät ole ruostuneet jo pois. Quote
Paadre Posted May 11, 2016 Author Posted May 11, 2016 Pitääpä samalla siirtää toi venttiili ja käydä toi putkisto/letkusto läpi kun laittelee ton "uuden" tehostimen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.