Jump to content

-70 kuplan pientä pintaremonttia.


jannuz

Recommended Posts

Se kärki lähtee irti kun lyö vasaralla alasimen päällä työntötangon ja pään liitoskohtaan samalla hitaasti pyörittäen. Materiaali venyy ja pää irtoaa lähes itsestään. Tosin minimi lyhennys lienee luokkaa 3-4 mm tällä menetelmällä.

  • Like 2
Link to comment

Ja pysyy kiinni kun laittaa pään takaisin vain painamalla/lyömällä? Täytyypäs yrittää! 1.25 kiikutkin on kyllä vielä vaihtoehtona, kun luultavasti nuo vakiot vielä joudun uusimaan.

 

Olisko myös neuvoa mistä kannattais hyvää jakajaa etsiä? Käretön pitäis olla mutta hoituu moduulillakin

Aircooledin myymä 009 kärjetön taitaa olla kiinatuotantoa?

Edited by jannuz
Link to comment

Pysyy kyllä kiinni juu, ei nimittäin mene ihan pikkuvoimalla lyömälläkään ja siinäkin on lämmöstä kovasti apua. Kaks vanhaa nostajaa on hyvät tuurnat siihen takaisinlyömisvaiheeseen. Jakajistakin on ollut paljon puhetta tällä palstalla, itse olen suosinut AC:n 034 kärjetöntä alipainekellolla, kahdessa omassa koneessa ja parissa kavereiden koneissakaan ei kys jakajan kanssa minkäänlaisia ongelmia.

Link to comment

Lyhensitkö sie nuo siis irroittamatta noita päitä, ottamalla siivun välistä pois? Miten sie tuon teit :D En ole muuten aiemmin kiinnittänyt huomiota mutta nyt isoista kuvista näkyy tosi selvästi, että työntötangon alumiini laajenee aika selvästi kun niihin on istutettu tuo kovametallikärki.

Link to comment

Joo juurikin niin. Tolla kuvassakin näkyvällä pikku sahalla ja sit tein dremelillä hieman sivuttaisen viillon niin sai nätisti palan pois välistä. En meinaan millään meinannut saada noita päitä irti, niin tuo osottautukin helpommaksi.

Link to comment
  • 5 weeks later...

Kesällä vähän kuvailtiin autoa, ja nyt uusimmasta tuning.fi lehdestä löytyy pienimuotoinen esittely.

 

Kone on saatu kasaan nyt ns longblokkina ja jatketaan keväämmällä kun pääsee maalailemaan jäähypeltejä ym osia. Sytytysosat ja putkisto pitäisi vielä ainakin hommata, joten saa tarjota 123 jakajaa ja hyvin virtaavia putkistoa.

 

Laatikon irroitin autosta ja kävin hakemassa 66 vuoden lootan josta saan lyhyet vetarit itselle. Lähinnä savipallolta näytti.

post-1668-0-17430600-1484254154_thumb.jpg

post-1668-0-13319100-1484254173_thumb.jpg

post-1668-0-83109600-1484254313_thumb.jpg

post-1668-0-49614500-1484254345_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment
  • 1 month later...

Hieman saatu taas aikaan, vaihdelaatikkoon pistin juniksen nokkakappaleen ja lyhyet vetarit. maalasin sen polyuretaani mattamustalla ja muut osat hiekkapuhallettiin ja maalattiin puolikiiltävällä. Vaihdelaatikon kiinnikkeet muokkasin niin että nostavat 4 senttiä. Edessä piti tehdä tuollainen sovitepala että sain vielä kumisen orkkis kannakkeen käyttöön.

 

Tein myös laatikolle hieman lisätilaa konehuoneeseen, ja samalla tuli myös äänieristettyä takatilaa kun viime talvena jäi vajaaksi. Laitoin myös saumattomat vetarinkumit ja uudet suljetut laakerit.

Ja sitten nostettiinkin laatikko paikalleen ja hyvin mahtui. Konehuoneenkin joutuu tosiaa maalaamaan vielä uudestaan.

Ja kuvathan on kivoja

post-1668-0-52199000-1488072623_thumb.jpg

post-1668-0-34536400-1488072749_thumb.jpg

post-1668-0-27800100-1488072804_thumb.jpg

post-1668-0-60858100-1488072844_thumb.jpg

post-1668-0-54380400-1488072907_thumb.jpg

post-1668-0-78531500-1488072953_thumb.jpg

post-1668-0-27722300-1488072977_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Löysin vihdoin etsimäni ratinsuojan sekä koekasailin koneen peltejä. Melko paljon sai ottaa tavaraa että istui hyvin.

Väänsin bensalinjat rosterista ja rupesi siinä vähän mietityttämään, että kuinkahan iloisesti tulee toimimaan kun tulo on tuolta yläkautta?

post-1668-0-05333200-1490198023_thumb.jpg

post-1668-0-97423300-1490198041_thumb.jpg

post-1668-0-09388600-1490198583_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment

Komeet on linjat kyllä. Sulla on ilmeisesti joku fiini taivuttelulaite millä olet nuo toteuttanut.

 

Ja mitä tuohon linjan korkeuteen tulee niin voi joutua ainakin ensikäynnistyksellä laittamaan tankin täyteen ja keula ylös että vakiopumppu jaksaa imeä. Tietty pumpuissakin on varmasti eroja.

Link to comment

Minun käsityksen mukaan vakiopumppu imee ihan hyvin. Tankkiin ainetta ja lääkeruiskulla kaasareihin bensaa niin lähtee bensa huilaamaan linjassa kun pumppu saa vähän kierroksia.

Ei kannattas muistiin sit luottaa ;)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Olisko kellään ideaa mitä tulppia lähtis tähän kokoonpanoon kokeilemaan?

Jo vuosia olen ajanut Boschin 4-kärkitulpilla, ja ihan helpolla en muita kokeile. WR78 pitkäkierteinen ja WR78G lyhytkierteinen. Löytyy ihan Motonetistä ja taisi olla 6,50 eur / kpl.

  • Like 5
Link to comment
  • 2 weeks later...

Joo boschit pistin.

Kone meni autoon ja rupesin putkea suunnittelemaan kun vaihdelaatikon noston takia sinne ei mikään mahtunut. ostin jokkispakosarjan osissa ja loput metritavarasta. Ulostuloiksii tuli rosteripätkät. Pikkusen piti pähkäillä että sai kaikki mahtumaan niin ettei tule helmalinjan alle.

post-1668-0-42734400-1492820353_thumb.jpg

post-1668-0-34144100-1492820380_thumb.jpg

post-1668-0-96673700-1492820396_thumb.jpg

post-1668-0-59614500-1492820411_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment

Anturi on sama eikä vanhalla koneella ole sytytellyt. Täytyypäs laittaa suodattimen jalkaan ryöstölaippa antureille, vai olisko parempi mitata paine vakiopaikasta?

Minä olen öljynpaineen testaamista varten laittanut mekaanisen painemittarin konehuoneeseen, josta lyhyt letku vakiopaikalle. Testien jälkeen purkanut mittarin pois ja laittanut merkkivaloanturin takaisin paikoilleen. Öljynpaineet voi testata auto paikoillaan. Halvatkin mekaaniset mittarit on yleensä luotettavia, ainakin minulla ollut.

Link to comment

En mä tätä ole vielä saanut tallista pihalle. Vapuksi otin siirtokilvet että pääsee ajamaan konetta sisään kun ei ole katsastamaankaan kerinnyt.

Pika asensin öljylämpö ja painemittarit ja putsasin öljyventtiilit enkä nyt saanut paineita alle 1.5brin tyhjäkäynnillä. Kierroksilla oli 4-5 baaria.

Täytyy tutkailla kun saa ihan kuumaksi ajettuu.

post-1668-0-24914700-1493410114_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
  • 5 months later...

Kesä naputeltu aikalailla kasaan ja aika pistää taas kuppeli talliin, konekin tuntui mukavan pirteältä tähän koppaan vaikka hieman rikkaalla vielä käykin. Pitäis saada aikaiseksi kunnolla säätää. Kaveri otti eilen hyvät syyskuvat ja tässä tuotokset :) (Santtu Kilpinen photography)

post-1668-0-23228900-1508661003_thumb.jpeg

post-1668-0-21160000-1508661050_thumb.jpeg

post-1668-0-63443900-1508661081_thumb.jpeg

post-1668-0-65670900-1508661093_thumb.jpeg

post-1668-0-22854400-1508661114_thumb.jpeg

post-1668-0-39880600-1508661135_thumb.jpeg

post-1668-0-16129200-1508661156_thumb.jpeg

Edited by jannuz
  • Like 4
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...