JM Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Se kärki lähtee irti kun lyö vasaralla alasimen päällä työntötangon ja pään liitoskohtaan samalla hitaasti pyörittäen. Materiaali venyy ja pää irtoaa lähes itsestään. Tosin minimi lyhennys lienee luokkaa 3-4 mm tällä menetelmällä. 2 Quote Link to comment
x-pj Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Putkileikkurilla olen katkonut työntötankoja. Vie kyllä vähän enemmän aikaa kuin rälläkällä. Quote Link to comment
jannuz Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 (edited) Ja pysyy kiinni kun laittaa pään takaisin vain painamalla/lyömällä? Täytyypäs yrittää! 1.25 kiikutkin on kyllä vielä vaihtoehtona, kun luultavasti nuo vakiot vielä joudun uusimaan. Olisko myös neuvoa mistä kannattais hyvää jakajaa etsiä? Käretön pitäis olla mutta hoituu moduulillakin Aircooledin myymä 009 kärjetön taitaa olla kiinatuotantoa? Edited December 12, 2016 by jannuz Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Pysyy kyllä kiinni juu, ei nimittäin mene ihan pikkuvoimalla lyömälläkään ja siinäkin on lämmöstä kovasti apua. Kaks vanhaa nostajaa on hyvät tuurnat siihen takaisinlyömisvaiheeseen. Jakajistakin on ollut paljon puhetta tällä palstalla, itse olen suosinut AC:n 034 kärjetöntä alipainekellolla, kahdessa omassa koneessa ja parissa kavereiden koneissakaan ei kys jakajan kanssa minkäänlaisia ongelmia. Quote Link to comment
jannuz Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Jeps! Se pitikin vielä lisätä että tosiaan tulee 40 brosolit nurkkiin joissa ei ole alipainelähtöjä. Quote Link to comment
jannuz Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Tangot olikin yllättävän helppo lyhentää, kiitos vinkeistä! Jatketaan taas kun on saatu oikeasti jotain aikaankin. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Lyhensitkö sie nuo siis irroittamatta noita päitä, ottamalla siivun välistä pois? Miten sie tuon teit :D En ole muuten aiemmin kiinnittänyt huomiota mutta nyt isoista kuvista näkyy tosi selvästi, että työntötangon alumiini laajenee aika selvästi kun niihin on istutettu tuo kovametallikärki. Quote Link to comment
jannuz Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Joo juurikin niin. Tolla kuvassakin näkyvällä pikku sahalla ja sit tein dremelillä hieman sivuttaisen viillon niin sai nätisti palan pois välistä. En meinaan millään meinannut saada noita päitä irti, niin tuo osottautukin helpommaksi. Quote Link to comment
Meto Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 (edited) Vasaralla naputtelee tönärin sivua tuon pään ympäriltä niin pää lähtee helposti.. Edit.. Jaa tämä olikin tuolla aikaisemmin Edited December 13, 2016 by Meto Quote Link to comment
jannuz Posted January 12, 2017 Author Share Posted January 12, 2017 Kesällä vähän kuvailtiin autoa, ja nyt uusimmasta tuning.fi lehdestä löytyy pienimuotoinen esittely. Kone on saatu kasaan nyt ns longblokkina ja jatketaan keväämmällä kun pääsee maalailemaan jäähypeltejä ym osia. Sytytysosat ja putkisto pitäisi vielä ainakin hommata, joten saa tarjota 123 jakajaa ja hyvin virtaavia putkistoa. Laatikon irroitin autosta ja kävin hakemassa 66 vuoden lootan josta saan lyhyet vetarit itselle. Lähinnä savipallolta näytti. 4 Quote Link to comment
jannuz Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 Hieman saatu taas aikaan, vaihdelaatikkoon pistin juniksen nokkakappaleen ja lyhyet vetarit. maalasin sen polyuretaani mattamustalla ja muut osat hiekkapuhallettiin ja maalattiin puolikiiltävällä. Vaihdelaatikon kiinnikkeet muokkasin niin että nostavat 4 senttiä. Edessä piti tehdä tuollainen sovitepala että sain vielä kumisen orkkis kannakkeen käyttöön. Tein myös laatikolle hieman lisätilaa konehuoneeseen, ja samalla tuli myös äänieristettyä takatilaa kun viime talvena jäi vajaaksi. Laitoin myös saumattomat vetarinkumit ja uudet suljetut laakerit. Ja sitten nostettiinkin laatikko paikalleen ja hyvin mahtui. Konehuoneenkin joutuu tosiaa maalaamaan vielä uudestaan. Ja kuvathan on kivoja 1 Quote Link to comment
jannuz Posted February 27, 2017 Author Share Posted February 27, 2017 vaihdoin vaihdetangon puslat ja samalla sitten sai soviteltua vanhanmallisen käyrän kepin paikoilleen. Tuntu koesovituksella vielä pelaavankin 1 Quote Link to comment
jannuz Posted March 22, 2017 Author Share Posted March 22, 2017 Löysin vihdoin etsimäni ratinsuojan sekä koekasailin koneen peltejä. Melko paljon sai ottaa tavaraa että istui hyvin. Väänsin bensalinjat rosterista ja rupesi siinä vähän mietityttämään, että kuinkahan iloisesti tulee toimimaan kun tulo on tuolta yläkautta? 3 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Komeet on linjat kyllä. Sulla on ilmeisesti joku fiini taivuttelulaite millä olet nuo toteuttanut. Ja mitä tuohon linjan korkeuteen tulee niin voi joutua ainakin ensikäynnistyksellä laittamaan tankin täyteen ja keula ylös että vakiopumppu jaksaa imeä. Tietty pumpuissakin on varmasti eroja. Quote Link to comment
Anpu Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Jos en väärin muista niin vakiopumppu ei ime. Quote Link to comment
JM Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Vaiha imarit päittäin ni saat tasausputken takapuolelle piiloon. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Minun käsityksen mukaan vakiopumppu imee ihan hyvin. Tankkiin ainetta ja lääkeruiskulla kaasareihin bensaa niin lähtee bensa huilaamaan linjassa kun pumppu saa vähän kierroksia. Quote Link to comment
Anpu Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Minun käsityksen mukaan vakiopumppu imee ihan hyvin. Tankkiin ainetta ja lääkeruiskulla kaasareihin bensaa niin lähtee bensa huilaamaan linjassa kun pumppu saa vähän kierroksia. Ei kannattas muistiin sit luottaa ;) Quote Link to comment
jannuz Posted March 23, 2017 Author Share Posted March 23, 2017 (edited) Taivuttelut tein tuolla motonetin 10 euron vehkeellä joka sitten antautuikin, sekä käytin myös puhaltimen pyöreyttä apuna. Edited March 23, 2017 by jannuz Quote Link to comment
jannuz Posted March 27, 2017 Author Share Posted March 27, 2017 ekoja koneenosien maalailuja suoritettu, sekä sain hovikoneistajalta muiden osien lisäksi komeet tulpanjohdon pidikkeet. Meni vähän hifistelyksi ja nykäisin sävylakan päälle 3 Quote Link to comment
jannuz Posted April 7, 2017 Author Share Posted April 7, 2017 Tinnerinkäryissä vietetty taas aikaa ja nyt päässyt jo hieman kaisailemaankin konetta. Jakajaksi tuli hommattua keskipako 123, niin ei tarvitse viritellä "ylimääräisiä" letkuja tuonne. 10 Quote Link to comment
jori Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Kyllä on tosi asiallista viimeistelyä, isot peukut!! 2 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Ai vitsi ku siisti toi bensapumppu! ja kunnon liittimillä vielä 1 Quote Link to comment
jannuz Posted April 12, 2017 Author Share Posted April 12, 2017 (edited) Olisko kellään ideaa mitä tulppia lähtis tähän kokoonpanoon kokeilemaan? Sain myös viimeset pikkuosatkin maalattua ja vihdoin pääsee kasaushommiin Edited April 12, 2017 by jannuz 1 Quote Link to comment
JM Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Asterinkuloita saa täältä. http://www.geneberg.com/cat.php?name=Degree Rings&cPath=2795 Ite tykkään käyttää Championin L86 tulppaa jos on lyhyet tulpat, on mukavan laajaalanen. 1 Quote Link to comment
jupsu Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Noniin kenenkäs pöytäliinoja tuossa maalauksessa on käytetty? Quote Link to comment
jannuz Posted April 13, 2017 Author Share Posted April 13, 2017 Meni mummon pöytäliinat parempaan käyttöön Quote Link to comment
metake Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Olisko kellään ideaa mitä tulppia lähtis tähän kokoonpanoon kokeilemaan? Jo vuosia olen ajanut Boschin 4-kärkitulpilla, ja ihan helpolla en muita kokeile. WR78 pitkäkierteinen ja WR78G lyhytkierteinen. Löytyy ihan Motonetistä ja taisi olla 6,50 eur / kpl. 5 Quote Link to comment
jannuz Posted April 22, 2017 Author Share Posted April 22, 2017 Joo boschit pistin. Kone meni autoon ja rupesin putkea suunnittelemaan kun vaihdelaatikon noston takia sinne ei mikään mahtunut. ostin jokkispakosarjan osissa ja loput metritavarasta. Ulostuloiksii tuli rosteripätkät. Pikkusen piti pähkäillä että sai kaikki mahtumaan niin ettei tule helmalinjan alle. 3 Quote Link to comment
jannuz Posted April 27, 2017 Author Share Posted April 27, 2017 (edited) Kone saatu käyntiin ja nokka sisäänajettu. Kuulostaa näin alkuun ainakin hyvältä kunhan säätöihin saa. Melko metakkaa tuntuu kuitenkin pitävän trim.6005126E-D916-4D63-B1BF-A8D107C32C2F.MOV Edited April 28, 2017 by jannuz 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Mittaile ne öljynpaineet ennen isompia ajoja. Tuskin liittyy öljyyn tai lisäaineisiin. Itse olen ajellut liruilla ja paksuilla öljyillä eikä ole valo syttynyt kuumanakaan. Onko öljynpainevalon anturi sama kuin ennen remonttia? Quote Link to comment
jannuz Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Anturi on sama eikä vanhalla koneella ole sytytellyt. Täytyypäs laittaa suodattimen jalkaan ryöstölaippa antureille, vai olisko parempi mitata paine vakiopaikasta? Quote Link to comment
Meto Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 (edited) Voihan siellä jotain likaa olla anturissa. Paine tietenkin mitattava,siitä se selviää Edited April 28, 2017 by Meto Quote Link to comment
jupsu Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Ajelitkos tänään Äänekoskella päin? Quote Link to comment
x-pj Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Anturi on sama eikä vanhalla koneella ole sytytellyt. Täytyypäs laittaa suodattimen jalkaan ryöstölaippa antureille, vai olisko parempi mitata paine vakiopaikasta? Minä olen öljynpaineen testaamista varten laittanut mekaanisen painemittarin konehuoneeseen, josta lyhyt letku vakiopaikalle. Testien jälkeen purkanut mittarin pois ja laittanut merkkivaloanturin takaisin paikoilleen. Öljynpaineet voi testata auto paikoillaan. Halvatkin mekaaniset mittarit on yleensä luotettavia, ainakin minulla ollut. Quote Link to comment
jannuz Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 En mä tätä ole vielä saanut tallista pihalle. Vapuksi otin siirtokilvet että pääsee ajamaan konetta sisään kun ei ole katsastamaankaan kerinnyt. Pika asensin öljylämpö ja painemittarit ja putsasin öljyventtiilit enkä nyt saanut paineita alle 1.5brin tyhjäkäynnillä. Kierroksilla oli 4-5 baaria. Täytyy tutkailla kun saa ihan kuumaksi ajettuu. 3 Quote Link to comment
jannuz Posted October 22, 2017 Author Share Posted October 22, 2017 (edited) Kesä naputeltu aikalailla kasaan ja aika pistää taas kuppeli talliin, konekin tuntui mukavan pirteältä tähän koppaan vaikka hieman rikkaalla vielä käykin. Pitäis saada aikaiseksi kunnolla säätää. Kaveri otti eilen hyvät syyskuvat ja tässä tuotokset :) (Santtu Kilpinen photography) Edited October 22, 2017 by jannuz 4 Quote Link to comment
ARTO Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 Olikohan tää kupla joka viikko sitten ajoi nelostietä jossain kohtaa jyväskylän ja kärsämäen välillä. Muuten en muista ku vaalea kupla tulee jossa takapyörä on sen näköinen että kaatuu pian alle... Quote Link to comment
XTeme Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 (edited) Tuo konehuone on kyl niin upea! Edited October 22, 2017 by XTeme Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.