Jump to content

-67 Kasten projekti


Toopoo

Recommended Posts

Sisustan paneelien tekoa aloitettu ja kiire saada kaikki paneelit tehtyä enne maalausta ettei tarvi sitten uutta pintaa kolhia. Maalarille aika sovittu reilun viikon päähän ja vielä tulee kaikkia mieleen mitä pitäs enne maalausta tehdä. Sisutan verhoilullekin jo alustavasti tekiä sovittu. Kesä lähestyy kovaa kyytiä mutta vielä haaveissa päästä kesällä tienpäälle.

20180314_200220.jpg

IMG-20180217-WA0003.jpg

  • Like 11
Link to comment
  • 1 month later...

Auto kotiutunut maalarilta ja kasaus hommat pääsis alkamaan. Väri varmasti jakaa mielipiteitä mutta omaan silmään helvetin hyvä. Väreinä kirkas valkoinen ja Audin ipanema brown

Joutuu taas pistään monta kommentia kun ei sovi kuin kaksi kusvaa yhteen.

20180506_162541.jpg

20180506_162519.jpg

Edited by Toopoo
  • Like 12
Link to comment
On 7.5.2018 at 6:28 PM, sleepercooler said:

Sairaan HIENO!! onko värit omasta päästä vai värikartan mukaan.....???

Kiitos. Ihan värikartasta on. Valkoinen  Ral kartasta  ja ruskea Audin väri Ipanema Brown

  • Like 1
Link to comment
  • 2 months later...

Päästiinpä tälläkin baanalle vielä tälle kesää. Ei ollu vapaa-ajan ongelmia alku kesästä kun piti saada volkkari läjään. Tarkotus oli saada leima juhannukseksi mutta niin vaan katsastus meni juhannuksen jälkeiselle tiistaille. Eipä tuo onneks haitannu ku leima tuli ens yrittämällä ja muutokset on otteessa. Sen jälkeen onkin sitten hermoja koiteltu.  Tiedossa oli että vikoja varmasti esiintyy mutta kumminki sitä toivo että ei tarvis mitään tehä. Pari päivää leiman jälkeen rupesin kattomaan että miks kone kenottaa oikealle ja ei muutaku auto nosturille. Miten sattuki että hyvältä näyttänyt vaihteiston sarvi olikin ohennut sisältäpäin ja antanut periks. Kyllä muuten vit..ti. Näytti päältä ja sisältä hiekkapuhalluksen jälkeen hyvältä mutta niin vaan anto periks. Ei muutaku motti ja loota pois ja hitsaushommiin takas. Tästä selvinneenä uus testi lenkki. Tällä kertaa petti uus startti ja tietenki keskellä kylää. Ei muuta ku työntämällä käyntiin ja takas talliin. Uus startti tilalle ja uus yritys. Lämpöjen kans meinaa olla ongelmaa ja nyt oli tarkotus käydä niitä seuraamassa niin tällä kertaa lopetti lämpömittari toiminnan.  Nyt on mittarikin kunnossa mutta lämpö ongelma on vielä. Öljyn lämmöt nousee loputtomasti vaikka lisä öljypohjanki laitoin ja öljynpaine venttiilejä on tutkinut että pitäs toimia. Tuntuu vähän siltä että kiertääkö oman lauhduttimen kautta ollenkaan. Lisä lauhdutin on vielä asentamatta. Ennakkokin on vasta korvakuulolla säädetty niin pitää kattoa jos se parantas asiaa. Muuten moottori pelaa ja käy hyvin. On kyllä välillä tuntunut tämä harrastus siltä että samako ajais koko keksinnön rumpun päähän ja liittys vaikka martta kerhoon. Kasaus vaiheessakin tuntu että ykskään osa ei sovi modaamatta paikalleen vaikka yritti hyvälaatuisia osia tilata. Jospa tämä vielä iloks muuttuis. Viimeistelyä vielä piisaa varsinkin sisustassa mutta jospa ens pääsiäisenä  ois kaikki valmista tässä muutama kuva.

 

20180710_135522.jpg

  • Like 11
Link to comment

Kannattaa keskittyä positiivisiin puoliin. Auto on hieno päältä ja sisältä. Moottoreita on maailma täynnä ja ne on nopea vaihtaa vaikka illassa. Fiiliksiin pääsee vaikka 1600 orggis kone/kaasari/pakoputki kombinaatiolla, joka mielestäni on aivan riittävä voimalaite junisten

liikuttamiseen,,, jollei nyt halua jotain yksiötä perässään vedellä.

  • Like 1
Link to comment

Koneena 78*90,5. Puristukset  8.5:1. Kannet avarrettu ja 40/35,5 venoilla. Nokka engle w110 ja 1,25 keinut. 40 nurkka dellortot. Suuttimet (muistaakseni) pääsuutin 135 tyhjäkäynti 60. 123 jakajassa tällä hetkellä F käyrä käytössä. Mikä ois sopiva perusennekko/käyrä  tämmöseen settiin? Öljynkierrossa 26mm full flow pumppu ja erillinen suodatin. 1,5 litranen lisäöljypohja. Orggis dog house jäähdytin ja kaikki moottoripellit paikoillaan. Vintage speedin super flow putkisto. Öljyt lämmöt nousee tasaisesti ylöspäin ajoi sitten 90km/h tai 20km/h. 115asteen jälkeen oon pistänyt pelin poikki. Öljynpaineet putoaa myös lähelle nollaa yli 100 asteen öljyillä. Mittareina autogauget niin tokihan niissäkin voi olla heittoa. Ensimmäinen kasaamani ilmajäähy moottori niin toki joku voi olla väärinkin.  Vinkkejä mikä mättää otetaan vastaan?

Link to comment

12 - 14 astetta on sopiva perusennakko ja F-käyrä on hyvä. Oliko öljynjäähy uusi vai käytetty, että onhan se varmasti sisältä puhdas ettei ole tukossa? Onko mäntä/sylinterisarja AA? Niissä on ollut hiukan tiukat välykset suoraan paketista otettuna ja se aiheuttaa helposti lämpenemistä sisäänajo vaiheessa ennenkuin hiukan kuluu väljemmäksi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Paineet kun putoaa lähelle nollaa, niin onkin syytä laittaa peli poikki. Mikä öljy? Metake kun kirjoitti tiukoista välyksistä, niin onhan männän renkaiden päittäisvälykset oikeat?

Kun sulla on kaikki pellit paikoillaan, niin toimiihan termostaatti oikein ja läpät aukeaa?

 

t. Mika

Edited by mikan
Link to comment

Komee peli. Mun pirssissä nousee 120 asteeseen enkä anna sen enää häiritä. Sit ku jäähdyttimen ropeli lähtee päälle niin tippuu tuonne 90-100 nurkille. Termari on empin paska, älä vaan sellasta sit osta. Öljyinä on ollu 20w50 ja 10w40, ihan samat lämmöt molemmilla.

 

Ekana tarkistaisin mittareiden kunnon ennen suurempia remontteja.

Link to comment

Öljyjäähy on vanha mutta ainaki yritetty putsata ja liottaa puhtaaks eli ei pitäs olla tukossa. Sylinteri/mäntä sarjana on tosiaan AA:n tekeleet ja niistä renkaitten päittäisväljyydet mitattu (0,3-0,4).  Öljyinä teboilin silver classic GT-S 20w-50. Jäähdytys läpät on jumitettu auki asentoon mutta tuli kyllä mieleen jos ois vaikka toiselta puolelta menny kiinni. Pitää koittaa nyt tarkistaa tuo ennakko ja nuo läpät että on varmasti auki ja hommata kunnon lisäjäähy. Tarviikos lisäjäähy aina flektin vai riittääkö pelkkä ajoviima?

 

Link to comment

Onnittelut hienosta bussista.

Samoilla linjoilla Simon Templarin kanssa mittareista.

 

Lämpimänä käyminen johtuu osittain:

- kiiltavistä eikä mustista pelleistä

- kampiakselin päässä olevasta pienehköstä hihnapyörästä. Isompi pyörittäisi puhallinta nopeammin.

 

Jäähdytin ei ole alkuperäinen vakio; onkohan siellä sisällä olevia ilmanohjaimia... kohdistuuko öljynjäähdyttimeen ohjattu ilmavirta siihen ilman vuotoja, ja poistuuko kuuma ilma moottorin alle, päätymättä uudestaan puhaltimen imuilmaksi?

 

Link to comment

Hoeno peli! Perusasiat ensin varmasti kuntoo, säädöt, jäähdytyksen toimivuus jne. Lisäjäähdytin toimii ilman flektiä, kunhan se on oikeasti ajoviimassa (mikä usein tarkoittaa, että keulalla, koska auto alla on alipainetta ja ajoviima sitä myöten mitä sattuu).

Link to comment

Juniksessa (ja palliksessa) on mielettömän hieno paikka öljyjäähylle suoraan konehuoneessa. Vasemmalla puolella takanurkassa, siis samassa kohtaa missä on oikealla akku. Siihen kun tekee reiän ja laittaa päälle öljyjäähyn niin on suojassa lialta ja kiviltä ja letkuissa pääsee todella helpolla. Miinuspuolena on se, että tuossa paikassa tarvii kyllä sitten flektin.

Link to comment
2 hours ago, metake said:

Juniksessa (ja palliksessa) on mielettömän hieno paikka öljyjäähylle suoraan konehuoneessa. Vasemmalla puolella takanurkassa, siis samassa kohtaa missä on oikealla akku. Siihen kun tekee reiän ja laittaa päälle öljyjäähyn niin on suojassa lialta ja kiviltä ja letkuissa pääsee todella helpolla. Miinuspuolena on se, että tuossa paikassa tarvii kyllä sitten flektin.

 

Tuo on kyllä huippujuttu. Laitoin omaan Junikseeni noin toissakeväänä ja lämpöongelmat loppuivat siihen.

Eikä sitä flektiä kovin paljon tarvitse käyttää. Viime kesä kun oli viileää, niin olisko pari kolme kilsaa ollut flekti päällä kokeilumielessä. Tämän kesän helteillä on ollut päällä vähän useammin, mutta eipä ole mittatikussa yli 90C lukuja vielä näkynyt, vaikka välillä mennään lujaakin.

Link to comment
  • 5 months later...

Hetki taas vierähtänyt viime päivityksestä... Kiitokset neuvoista ja vinkeistä jäähdytyksen suhteen. Takanurkkaan nyt öljynjäähdytin asennettu ja flekti yläpuolelle pöhisemään. Ainakin flekti päällä rupes lämmöt pysymään kurissa. Hihnapyöräkin nyt vaihdettu isompaan mutta testit jäänyt vähälle sen jälkeen. Loppukesästä ajelut jäi vähälle ja mittariin tuli kesän aikana vain 500km. Toinen muksukin synty heinäkuussa ja sekin vähän rauhotti auto hommia. Muksuille tuli kuitenki isofixit asennettua.  Kesällä tuli ilmoittauduttua kokeilumielellä oulun hötsiin ja valinta näyttelyyn tuli. Sitten alkoi taas kiireet viimestelyiden suhteen ja ajot jäi vähemmälle.Turha ei oulun reissu ollut. Mukaan tarttui yleisönvalinta ja body ja painting luokan Top3 palkinto. Oulusta tuli vielä kutsu lahden extreme car showhun ja pitihän sinneki sitte lähtiä. Taas tässä välissä touhattiin kaikenlaista viimeistely hommaa. Lahdesta pakuluokan 2. palkinto.  Syksyllä kerkesin vielä parit reissut ajamaan ja kaikki tuntui pelaavan niinku pitää eli auto hyvillä mielin auto talviunille. Talvella ei ollut tarkoitus isompia touhailla mutta mutta... Pitkään suunnitteilla ollut vaunuprojekti rupes houkuttelemaan sen verta että ei auttanut kun vaunu hommata. Aihioksi löytyi vm-70 400 Sprite. Kohtuu hyvä runkoinen mutta huono korinen aihio sopi tähän hommaan hyvin. Eikä alkuperäsestä paljoa jäljelle jäänyt. Vaunun kans touhuilut päästy alottelemaan ja tarkoitus rakentaa auton kans samaa tyyliä oleva pisaravaunu perään.  Näyttä vähän siltä että tänäkin talvena pari tuntia saa tallis viettää.

20180813_202734 (2).jpg

20181118_135630.jpg

IMG-20180930-WA0003.jpg

IMG-20180930-WA0000.jpg

IMG-20180930-WA0005.jpg

IMG-20180906-WA0004.jpg

IMG-20180930-WA0011.jpg

IMG-20180930-WA0013.jpg

IMG-20180930-WA0018.jpg

41328260_10212819664035040_1403545387632951296_o.jpg

20181125_103232.jpg

  • Like 8
Link to comment
Hetki taas vierähtänyt viime päivityksestä... Kiitokset neuvoista ja vinkeistä jäähdytyksen suhteen. Takanurkkaan nyt öljynjäähdytin asennettu ja flekti yläpuolelle pöhisemään. Ainakin flekti päällä rupes lämmöt pysymään kurissa. Hihnapyöräkin nyt vaihdettu isompaan mutta testit jäänyt vähälle sen jälkeen. Loppukesästä ajelut jäi vähälle ja mittariin tuli kesän aikana vain 500km. Toinen muksukin synty heinäkuussa ja sekin vähän rauhotti auto hommia. Muksuille tuli kuitenki isofixit asennettua.  Kesällä tuli ilmoittauduttua kokeilumielellä oulun hötsiin ja valinta näyttelyyn tuli. Sitten alkoi taas kiireet viimestelyiden suhteen ja ajot jäi vähemmälle.Turha ei oulun reissu ollut. Mukaan tarttui yleisönvalinta ja body ja painting luokan Top3 palkinto. Oulusta tuli vielä kutsu lahden extreme car showhun ja pitihän sinneki sitte lähtiä. Taas tässä välissä touhattiin kaikenlaista viimeistely hommaa. Lahdesta pakuluokan 2. palkinto.  Syksyllä kerkesin vielä parit reissut ajamaan ja kaikki tuntui pelaavan niinku pitää eli auto hyvillä mielin auto talviunille. Talvella ei ollut tarkoitus isompia touhailla mutta mutta... Pitkään suunnitteilla ollut vaunuprojekti rupes houkuttelemaan sen verta että ei auttanut kun vaunu hommata. Aihioksi löytyi vm-70 400 Sprite. Kohtuu hyvä runkoinen mutta huono korinen aihio sopi tähän hommaan hyvin. Eikä alkuperäsestä paljoa jäljelle jäänyt. Vaunun kans touhuilut päästy alottelemaan ja tarkoitus rakentaa auton kans samaa tyyliä oleva pisaravaunu perään.  Näyttä vähän siltä että tänäkin talvena pari tuntia saa tallis viettää.



Olisko sulla isofix asennuksista detaljikuvia?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ensimmäisessä kuvassa muodon testaamista kovalevystä tehdyllä vale seinällä😂 Ulkopintaan tulee lasikuitu laminaatti väliin 30mm finkku ja sisäpuolelle 4mm vaneri. Alipaineella kaikki pakettiin. Viime yönä valmistu ensimmäinen seinä ja tänään päivällä toinen. Kerkesin myös rungon puhaltamaan puhtaaks ja vetämään epoksin pintaan. Huomenna runkoon pintaväri ja seinät paikoilleen ja katon tekoon. Koitan huomenna ottaa kuvia tosta isofix kiinnikkeestä ja laitella tänne.

20190117_221331.jpg

  • Like 5
Link to comment
  • 1 month later...

Tuossa muutama kuva noista isofix kiinnikkeistä. Kiinnikkeiksi hain volvolta jotku valmiit pultattavat kiinnikkeet. Takapuolellle laitoin kulmaraudan vahvikkeeks ja etupuolelle 20mm vaneri tuomaan kiinnikkeitä vähän eteenpäin että riittää istuimessa varret kiinnikkeisiin. 12.9 pulteilla kiinnikkeet kiinni niin lähtee juniksesta isopala mukaan jos istuimet irtoaa.

20190311_202052.jpg

20190311_202638.jpg

  • Like 1
Link to comment

Vaunukin on edennyt hieman. Runkoon sain pintavärit vetästyä ja kuorikin ruoeaa olemaan muodossaan. Pohjatöitä nyt pariviikkoa hinkkailut ja tuntuu olevan melkonen homma saada pinnat suoriks. Vaunua ois tehnyt mieli kaventaa mutta silloin ois nukkuma paikat pitänyt muuttaa toisinpäin ja sisusta ei ois tullut oikeen hyvä. Nyt sisäleveys on 180cm missä tämmönen pätkä vielä mahtuu nukkumaan. Näyttää noin kokovalkoisena ihan pirunleveältä mutta toivottavasti muuttuu kun saa kaksväriseks ja valot ja listat paikoilleen. Autoakin tullut vähän touhailtua tässä sivussa. Kylkilistat ja valoluomet tuli asennettua. Takapään ilmapussit vaihdoin lyhempiin ja etuakselia vähän modasin että sain parisenttiä vielä tippumaan. Rengas kokokin pieneni vähän joka nurkassa.  Kevät lähestyy kovaa kyytiä ja hommaa tuntuu vielä piisaavan mutta ehkä vaunukin vielä kesäks valmistuu.

20190120_122806.jpg

20190119_133810.jpg

20190119_165057.jpg

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...