Jump to content

Verkkokauppaa perustamassa


Guest J&Pojat

Recommended Posts

Guest J&Pojat

Käynnissä on nyt joukkorahoituskampania jos sillä saisin rahat kassaan ja niin päin pois, enemmän tietoa noissa linkeissä ja mun höpinöissä tässä ketjussa. 

Facebook sivut

Joukkorahoituskampanian sivu .

 

 

Kysely on lopetettu, vastauksia tuli täältä erittäin paljon, noin puolet, ehkä enemmänkin kun kaikki ei laittaneet mistä olivat. Kiitos vastauksista ja viesteistä todella paljon.
Kunhan nyt saan lainan ja paperi hommat selvitettyä, niin voin lyödä firman tulille.


Terve

Olen perustamassa yritystä, joka myisi pääasiallisesti ennen vuotta 1989 valmistetuille ajoneuvoille öljyjä, lisäaineita ja muita kemikaaleja. Tarvitsisin hieman lukuja kannattavuuslaskelmaa varten, minulla on tätä varten kysely joka on saanut hyväksynnän ylläpidolta.

Olen käynyt keskusteluita Castrolin, Millers Oilin ja Shellin kanssa.
Yritys tulee olemaan pieni, lähinnä verkkokauppaa sivutoimisena ja jossain tapahtumissa olen edustamassa. Aika pitkälti jatketta harrastukselle enkä lähellä tästä elantoa hakemaan, tarkoitus on saada hyviä tuotteita markkinoille, sellaisia mitä itse käytän tai käyttäisin.

Kysymyksiä ja ehdotuksia saa esittää tännekin.
Kiitoksia vielä.


- Jani

Edited by J&Pojat
Link to comment
Guest J&Pojat

Kiitoksia! Täältä onkin tullut hyvin vastauksia ja palautetta, niin positiivista kuin negatiivista mitkä ovat molemmat positiivista.

Pitäkää vaan lisää tulemaan niin saadaan tarkempia lukuja.

Link to comment

Vastattu kyselyyn. Korkeasinkkinen laadukas mineraaliöljy ja sinkkilisäaine saa varmasti virimoottorikyybelöijistä ostajakuntaa.

 

Kudos tavasta aloittaa yritys markkinatutkimuksella ja funtsimalla kohderyhmää. Yleensä kauppa vain paiskastaan pystyyn ja ihmetellään. Tässä jopa tehdään ennakkomarkkinointia :)

  • Like 1
Link to comment
Guest J&Pojat

Vastattu kyselyyn. Korkeasinkkinen laadukas mineraaliöljy ja sinkkilisäaine saa varmasti virimoottorikyybelöijistä ostajakuntaa.

 

Kudos tavasta aloittaa yritys markkinatutkimuksella ja funtsimalla kohderyhmää. Yleensä kauppa vain paiskastaan pystyyn ja ihmetellään. Tässä jopa tehdään ennakkomarkkinointia :)

Myyntiin tosiaan tulee sinkkiä sisältäviä moottoriöljyjä eri laatuisina, lähinnä eri viskositeettiä ja eri lisäaineilla höystettynä, tehtynä erillaisiin käyttötarkoituksiin. Täytyy varmaan ottaa valikoimiin jotain ihan kisakäyttöön tehtyjä öljyjä, jota pystyy kuitenkin kadullakin käyttämään. Olettaen että saan niitä järkevään hintaan.

 

Halusin selvittää onko näille ostajia tarpeeksi Suomessa, samalla sitten selvittää kuka haluaa ja mitä. Postikulut huolettaa monia, mutta uskon että pystyn pitämään ne ihan järkevissä hinnoissa. Postin kanssa olen jo selvittänyt asioita, koska se oli yksi isoimmista asioista mikä huoletti minua.

 

Tuotteet ovat aika tuntemattomia Suomen markkinoilla, niin pitää aloittaa mainonta aikaisin ja hei, ilmasta mainontaa :D

 

 

Yksi kysymys ja loput tekstit jaappanin kieltä?

Onko kyselyssä joku vikana? Kännykässä ja työpaikan koneella ainakin se toimii. Edited by J&Pojat
Link to comment
Guest J&Pojat

Onko sulla Applen tuote tai Windows puhelin? Noita ei löydy itseltäni, niin en pysty niitä testaamaan.

Jos haluat, voit laittaa sähköpostia minulle siitä minkälaisia kemikaaleja tarvitset autoosi. Niin katsellaan löytyykö jotain sopivaa.

jani.j.lahtinen(at)mbnet.fi

Link to comment

Onko sulla Applen tuote tai Windows puhelin? Noita ei löydy itseltäni, niin en pysty niitä testaamaan.

Jos haluat, voit laittaa sähköpostia minulle siitä minkälaisia kemikaaleja tarvitset autoosi. Niin katsellaan löytyykö jotain sopivaa.

jani.j.lahtinen(at)mbnet.fi

Itse vastasin aiemmin viikolla applen puhelimella ja ihan suomea tällöin puhui.

Link to comment
Guest J&Pojat

Windows

 

Kuhan äitini palauttaa mukulan, voisin kokeilla hänen kännykällä, onko Windows puhelimissa joku ongelma kyselyn kanssa.

 

Milloin Suomen Posti on alkanut kuljettamaan öljypakkauksia normaalipaketin hinnalla?

Oletin että koko homma kaatuisi postiin mutta olen käynnyt keskusteluita postin kanssa, eikä tässä ollut mitään ongelmaa. Yksi kisa käyttöön tehty lyijynkorvike+oktaanin korottaja pitäsi lähettää erkoislähetyksenä joka nostaa lähetyksen hintaa 4.5€.
Voisin kyllä vielän varmistaa asian.
Link to comment

Kuhan äitini palauttaa mukulan, voisin kokeilla hänen kännykällä, onko Windows puhelimissa joku ongelma kyselyn kanssa.

 

 

Oletin että koko homma kaatuisi postiin mutta olen käynnyt keskusteluita postin kanssa, eikä tässä ollut mitään ongelmaa. Yksi kisa käyttöön tehty lyijynkorvike+oktaanin korottaja pitäsi lähettää erkoislähetyksenä joka nostaa lähetyksen hintaa 4.5€.

Voisin kyllä vielän varmistaa asian.

Onks nyt oikeesti jotain näyttöä oktaaninkorottajasta??? Uutena verkkokauppana olis hyvä saada uskottavuutta tuotteiden suhteen ja sitä kautta asiakkaita. Power up tyyppisillä tuotteilla ei pitkälle pötkitä.

Link to comment
Guest J&Pojat

Onks nyt oikeesti jotain näyttöä oktaaninkorottajasta??? Uutena verkkokauppana olis hyvä saada uskottavuutta tuotteiden suhteen ja sitä kautta asiakkaita. Power up tyyppisillä tuotteilla ei pitkälle pötkitä.

En tiedä onko sen enempää kuin noilla STPllä, Liqui Molylla ja Redlinella mitä saa Motonetistä ja muualta. En tuosta kyseistä kisa myrkystä tiedä että otanko sitä edes valikoimiin, postituksessa tulee omat juttunsa ja noita kun saa nyt jo ihan hyvin, on tossa tuol lyijynkorvike samassa mutta kuitenkin. Tuli ilmi vain tämä postitus homma kun katseltiin tuotteita läpi ja mitä erityisvaatimuksia niillä on postituksen suhteen.

Voisihan sitä tietenkin dynottaa jonkun korkeapuristeisen moottorin, enne ja jälkeen oktaanilisän tai sitten pitäisi tutkituttaa bensa labrassa.

Link to comment
  • 3 months later...
Guest J&Pojat

Terve kaikille

 

Markkinakysely oli ja meni ja iso kiitos etenkin tälle forumille, jolta tuli yli 50% vastauksista. Se näytti sen verran hyvältä että laitoin rattaita pyörimään ja hakemaan rahoitusta ja muuta hauskaa. Nähtävästi vain starttirahaa/lainaa on turha hakea jos olet sivutoiminen yrittäjä ja sitten tuli tapeltua nimi asian kanssa ja jotain muuta hölmöä.

 

Nyt kuitenkin apuun tuli joukkorahoitus, mihin olisin tarttunut jo aikasemmin mutta en tiennyt että se on suomessa edes mahdollista.

Eli käytännössä homma toimii kuin tilaisitte ennakkoon tavaraa minulta, jos minimi summa 15k€ tulee täyteen, saan teidän rahanne, hommaan niillä kamat ja toimitan ne mitä pikimmiten teille. Jos rahaa ei kerry tarpeeksi saatte rahanne takaisin.

 

Teidän iloksenne sain öljyn sisältämät sinkkimäärät valmistajalta ja siellä on se Assembly Lubrication jota valmistajan mukaan voi käyttää sinkkilisänäkin, mutta varotteli liikakäytöstä ettei tule liian sitkeää, jos nyt yhtään laskeskelin oikein ei tota paljoa tarvi lisäilläkään. Jos on halukkuutta, voin kyllä lisätä vielä myyntiin 30ml pikkutuubin tota.

Siellä on teitä ajatellen tehty 20w50 paketti, minkä toivon olevan teidän makuunne.

Tänne saa esittää kysymyksiä ja toiveita, tilaus listan ulkopuolelta onnistuu jos on tarve Motorsport aineille esm.

Mikä tärkeiltä kertokaa muille harrastajille tästä kampaniasta, tykätkää ja jakakaa molempia sivuja.

 

- Jani

 

Joukkorahoitus sivusto
J.Lahtinen & Pojat facebook sivut

Millerssin pdf katalogi

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest J&Pojat

Terve

 

Enää 3pv jälellä ja on jonkin verran matkaa, onko täällä ihmisiä jotka aikovat loppu suoralla rahoittaa jos ei niin mikä saisi teidät rahoittamaan tätä projektia?

On ollut aika hiljaista tuohon markkina kyselyv aiheeseen, missä sähköposti lauloi kun tuli kyselyitä.

Toi Millers Oilsin Classic Mini öljy sopii muuten myös "normi" koneeseen, missä ei ole vaihteistolla ja moottorilla samaa öljyä. Siinä on hieman enemmän sinkkiä kuin normaalissa Classic öljyssä (1050 PPM vs Mini 1391 PPM).

 

- Jani

Link to comment
Guest J&Pojat

Tällä hetkellä hinnat ovat niin alhaalla, ettei briteistäkään saa tähän hintaan. Saati sitten kun otetaan postikulut mukaan.

Tarkoitus on pitää tulevaisuudessa hinnat sellaisella tasolla, että olisi halvempaa ostaa Suomesta kuin netin kautta.

Link to comment

Yksi syy saattaa olla myös tuo suuri kaikenlaisia-osia kauppaava ketju, eli Motonet. Sieltä purkki RVS:ää 39,90 eur ja Teboilin uutta 20W-50 mineraalia 17,90 eur. Ja kätevästi ohiajaessa voi hakea tavarat silloin kuin itseä huvittaa.

 

Eli kun suuri osa ilma volkkareista pärjää ilman lyijyn korviketta ja tuo Teboilin edullinen öljy niille riittää, niin vaikka mielenkiintoa on niin todellinen ostohalukkuus voi kuitenkin olla sitten jotain muuta...

Link to comment
Guest J&Pojat

Lähtisin mielelläni rahoitukseen mukaan jos en olis nyt osamaksulla ostanu myyntiin tulevaan kämppään uutta keittiötä just. Että täälläpäin kyse olis ollu vaan projektin ajoituksesta.

Ajattelin että voisin kokeilla uudestaan ens vuoden alussa, jos nyt ei ihmettä tapahdu. Kokeilla päästä kauden aloitukseen mukaan niinkuin alkujaan oli tarkoitus, nimien kanssa taistelu ja rahoituksen torpaantuminen vaan venytti kaikkea.

 

Yksi syy saattaa olla myös tuo suuri kaikenlaisia-osia kauppaava ketju, eli Motonet. Sieltä purkki RVS:ää 39,90 eur ja Teboilin uutta 20W-50 mineraalia 17,90 eur. Ja kätevästi ohiajaessa voi hakea tavarat silloin kuin itseä huvittaa.

 

Eli kun suuri osa ilma volkkareista pärjää ilman lyijyn korviketta ja tuo Teboilin edullinen öljy niille riittää, niin vaikka mielenkiintoa on niin todellinen ostohalukkuus voi kuitenkin olla sitten jotain muuta...

Toi Teboilin öljy tuli mulle tosi paskamaiseen aikaan. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä se oikeasti sisältää, turvallisuustiedoitetta ei löydy ja TBn sivulla joskus oli se myyttejä öljyistä, missä oli sinkistä miten parempaakin suoja-aineita löytyy, se on kyllä yhä Teboil Diamond sivulla. JASO MA luokitus löytyy, ettei ainakaan kitkanmuunninta löydy.
Itsellänkin kyllä on TB Classicit tällä hetkellä 95ssa sisällä, pitäähän sitä kokeilla.
 
RVSsää ei ollut tarkoitus ottaa mukaan juuri Motonetin takia, RVSssältä otettiin vain yhteyttä minuun ja kyseltiin kiinnostusta, erät oli niin pieniä ettei siitä oikeen haittaakaan ole pitää listoilla. Hinnoittelu on vain sellaista ettei siinä oikeen voi lähteä kilpailemaan, niin ajattelin että sen voisi ympätä paketteihin tai tarjota tapahtumissa alennuksella.
 
Etanolin haittavaikutukset kyllä koskee täälläkin vaikka ei lyijynkorviketta tarvitsekaan, Millerssillä on pelkkä etanolisuoja mutta se on aika kamalan hintanen kun on vain 1 tankillisiin tarkoitetuissa pulloissa. VSPe multishot ilman lyijynkorviketta olisi kyllä hyvä tuote, EcoMax on aika lähellä mutta siitä taas puuttuu se etanolisuoja.
Edited by J&Pojat
Link to comment

Senverran voisi tuohon joukkorahoitussivustoon kommentoida, että omalla kohdallani jäi rahoitus toteutumatta sivuston (voi olla käyttäjänkin ongelma) ongelmasta johtuen. Olisin voinut sinkkilisäainetta ja postikulut kannatukseksi lunastaa eli summa ei suuren suuri, mutta:

 

En saanut onnistumaan kuin yhden kerrallaan. Eli joko tavaran tai postikulut.

Jäi sitten epäselväksi olisiko pitänyt tehdä kaksi erillistä tapahtumaa, vai onnistuisiko niiden saaminen samaan ostoskoriin?

Laitteena toimi omenapuhelin.

Link to comment
Guest J&Pojat

Noita tuotteita pitää maksaa yksi kerrallaan. Alkujaan laitoin kaikkii tuotteisiin hieman lisää kattaakseen postituksen, mutta se sitten tuntunut reilulta jos joku haluaakin noutaa tavarat luotani tai sitten käykin niin että kaikki volkkaristit tilaavat yhden sinkkilisän.

Muutenkin se on aika kömpelö, osin suojelemaan rahottajia ettei sivua/tuotteita voi ittekseen muutella ja kaikki muutokset tarkastetaan sieltä päästä. Voisi kuitenkin tuotteiden ostaminen/rahoittaminen olla helpompaa. En tuotteitakaan laittanut kovin paljoa myyntiin, kun niiden selaus ei ole kovin helppoa.

Vanhalla XP:llä onnistui starttipaketin hankinta :)

Todella iso kiitos sinne.

Edited by J&Pojat
Link to comment

Kerrohan nyt sen verran, että jos saadaan oikeen kova hype päälle täällä ja porukkaa ostaan vaikka tota 100€:n 

starttipakettia ni onko rahoitus mahdollisesti niillä turvattu? Meinaan vaikka itelläkin on melko ankeeta rahojen 

kans mut hyvän asian puolesta ihmiset venyy mitä ihmeellisimpiin suorituksiin.

Link to comment
Guest J&Pojat

Pitäisi mennä kaikki starttipaketit että rahoitus tulisi täyteen, oletin että High Performance paketille olisi ollut kysyntää kun toi pelkkä öljy maksaa Suomessa nyt 124€/5l.

En saanut vain lupaa mainostaa jenkki ja jagge forumeilla/sivuilla joukkorahoitusprojektia, missä olisi ollut isoja tehokkaita myllyjä.

 

Ihmeen huonosti kyllä tiedusteluihin vastataan, voisi edes tulla kielteinen vastaus.

Edited by J&Pojat
Link to comment
Guest J&Pojat

No pikkuisen jäi vajaaksi, jatkan kuitenkin face sivun pyörittämistä.

Päivittelen sinne hölmöilyjäni noiden romujen kanssa ja koitan kaivaa tietoja öljyistä, varmaan testautan öljyjä ja dynotan vehkeitä, kuhan nyt raha hommat tasoittuu.

 

Kiitoksia vain kaikille.

Link to comment
  • 5 weeks later...

Itsellähän tovin jo ollut verkkosivusto pystyssä joka keskittyy öljytuotteisiin. Tuo merkkien saanti sinne tuntuu olevan on kovin vaikeaa. En tiedä mitä tuo castrol sulle lupaili mutta kyllä ne itsellä kieltäyty kun jotain olisi pitänyt tehdä. Alkuun kyllä lupailivat ja olivat kiinnostuneita mutta kun tavaraa piti tilata niin seinä tuli vastaan. Kotimaassa olevilla toimijoilla kiinnostus verkkokauppaan on täysi nolla. Ainakin Castrol ja TB ei tahdo osallistua mitenkään. Neste taas hinnottelee itsensä tuotteilla pienille kauppiaille suoraan ulos. Motonetissä halvempi mitä tukkuhinta jälleenmyyjälle.

 

Vaikka rahotus nyt jäi vajaaksi niin ilmeisesti vielä joskus on haaveena moinen? Tuo rahti kannattaa tutkia huolella. Tämän alan tuotteet menee monasti ADR puolelle joka tekee toimituksen mahdottomaksi esimerkiksi postin pisteisiin. Rahtihinnat taas karkaa mahdottomiin monella jos asiakas tilaa enemmän kuin muutaman kilon painoisen tuotteen. Motonet on vaikea kilpailija noissa tunnetuissa tuotteissa.

 

-Juho.R

www.Öljyt24.fi

Link to comment
Guest J&Pojat

Morjens

 

Classic Castrol tuntu kiinnostuneelta, mutta jätin asian kesken kun osui silmään testi jossa öljy ei oikeen ollut pärjännyt ja ZDDP oli tiputettukin 800ppm:n. Vielä kun on britti ja breksitti kummittelee. 

Ei ole tarkotus kilpailla Motonetin kanssa, niin en ole kysellyt noita mitä sitä kautta saa tai muutenkaan isompia merkkejä. Tämäkin leikki menee heti poikki jos motonet kiinnostuu, käy kuten Red Linen maahantuojalle.

 

Tarkotuis on tilata pieni satsi brittiläisestä tukusta tavaraa, kuhan nyt saan VATtti numeron toimimaan, en tiedä mikä noissa paperihommissa aina mättää.

Postin kanssa kävin läpi noita tuotteita ja jätän pois noita minkä kanssa on jotain erikoisvaatimuksia. Posti on kyllä sellainen mikä kuitenkin huollettaa, esm. riittävän hyvin pakattu voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.

Postikuluja on kyllä hankala laskea, että olisivat reilut mutta myös oikeasti kattaisivat menot. Ei noita suoraan hinnan perusteella voi kattoa, kun noi öljytonkat ovat kohtuu isoja ja painavia mutta eivät välttämättä kovin kalliita.

 

 

- Jani

Link to comment

Morjens

 

Classic Castrol tuntu kiinnostuneelta, mutta jätin asian kesken kun osui silmään testi jossa öljy ei oikeen ollut pärjännyt ja ZDDP oli tiputettukin 800ppm:n. Vielä kun on britti ja breksitti kummittelee. 

Ei ole tarkotus kilpailla Motonetin kanssa, niin en ole kysellyt noita mitä sitä kautta saa tai muutenkaan isompia merkkejä. Tämäkin leikki menee heti poikki jos motonet kiinnostuu, käy kuten Red Linen maahantuojalle.

 

Tarkotuis on tilata pieni satsi brittiläisestä tukusta tavaraa, kuhan nyt saan VATtti numeron toimimaan, en tiedä mikä noissa paperihommissa aina mättää.

Postin kanssa kävin läpi noita tuotteita ja jätän pois noita minkä kanssa on jotain erikoisvaatimuksia. Posti on kyllä sellainen mikä kuitenkin huollettaa, esm. riittävän hyvin pakattu voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.

Postikuluja on kyllä hankala laskea, että olisivat reilut mutta myös oikeasti kattaisivat menot. Ei noita suoraan hinnan perusteella voi kattoa, kun noi öljytonkat ovat kohtuu isoja ja painavia mutta eivät välttämättä kovin kalliita.

 

 

- Jani

Koska joudun selittämään ratkaisuani tämän tästä, kerron taustat tässä nyt julkisesti kaikille. Olen tehnyt 18 vuotta töitä Red Line –tuotemerkin eteen, ja käytännössä luonut Suomen markkinan tyhjästä. Myin viime vuonna 36000 purkkia Red Linea, joista reilut 60% Motonet-ketjulle. Motonet kiristi tehdasta, että elleivät saa ostaa Red Linea suoraan tehtaalta, he lopettavat sen myynnin. Mikäli saavat ostaa suoraan tehtaalta, he tuplaavat sen myynnin. Tehdas meni tähän vipuun. Tehtaan mielestä riskiä Motonetin lähdöstä ei voitu ottaa.

Olisin toki saanut pitää muut asiakkaat, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Minä myyn jälleenmyyjille, jotka tarvitsevat oman katteensa, kun taas Motonet myy pääsääntöisesti suoraan kuluttajalle, eikä näin ollen tarvitse yhtä suurta katetta. On selvää, että Motonet tulee dumppaamaan hinnat jollain aikavälillä. Muuten ei ole mahdollista lunastaa lupausta myynnin tuplauksesta. Yritykseni Road Machine Oy on tunnettu tuote- ja asiakastuestaan. Neuvon liki päivittäin kuluttajia sekä emailitse että puhelimitse, ja usein he hakevat tuotteen Motonetista. Miksi enää jatkaisin tuotetukea? Miksi ylipäätään markkinoisin? Minun pitäisi muka tehdä työtä, jonka hedelmät satavat Motonetin laariin, ja samalla kilpailla heidän kanssaan! Ei järjen hiventäkään. En rupea aisankannattajaksi. Siksi päätin lyödä hanskat tiskiin. Siinä hävisi 90% yritykseni liikevaihdosta, ja 18 vuoden elämäntyö valui hukkaan ilman mitään hyvitystä.

Kolmisen vuotta sitten Red Linen omistajakaksikko myi yrityksen pääomasijoittajaryhmälle, joka reilu vuosi sitten myi sen jättikonserni Phillips 66:lle. Yrityskaupasta asti kaikki me maahantuojat olemme olleet sopimuksettomassa tilassa. Siihen saumaan oli otollista iskeä.

36000 purkkia vuodessa tämän kokoiseen maahan on paljon – yksi parhaista Red Linen markkinoista. En ymmärrä miksi piti romuttaa hyvin toimiva markkina? Kuluttaja tässä tulee häviämään. Mistähän race-miehet hakevat öljynsä tästä lähtien? Ja mistä saavat neuvonsa? Tässä esimerkki siitä, että pitkäjänteistä työtä, hyvää palvelua, asiakas- ja tuotetukea ja asiakassuhteita ei pidetä minään näissä laskutikkumiesten leikeissä. Tämä tarina istuu huonosti Broman Groupin pullantuoksuiseen perheyritys-imagoon.

Jyrki Pykäri

  • Like 1
Link to comment

 

Koska joudun selittämään ratkaisuani tämän tästä, kerron taustat tässä nyt julkisesti kaikille. Olen tehnyt 18 vuotta töitä Red Line –tuotemerkin eteen, ja käytännössä luonut Suomen markkinan tyhjästä. Myin viime vuonna 36000 purkkia Red Linea, joista reilut 60% Motonet-ketjulle. Motonet kiristi tehdasta, että elleivät saa ostaa Red Linea suoraan tehtaalta, he lopettavat sen myynnin. Mikäli saavat ostaa suoraan tehtaalta, he tuplaavat sen myynnin. Tehdas meni tähän vipuun. Tehtaan mielestä riskiä Motonetin lähdöstä ei voitu ottaa.

Olisin toki saanut pitää muut asiakkaat, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Minä myyn jälleenmyyjille, jotka tarvitsevat oman katteensa, kun taas Motonet myy pääsääntöisesti suoraan kuluttajalle, eikä näin ollen tarvitse yhtä suurta katetta. On selvää, että Motonet tulee dumppaamaan hinnat jollain aikavälillä. Muuten ei ole mahdollista lunastaa lupausta myynnin tuplauksesta. Yritykseni Road Machine Oy on tunnettu tuote- ja asiakastuestaan. Neuvon liki päivittäin kuluttajia sekä emailitse että puhelimitse, ja usein he hakevat tuotteen Motonetista. Miksi enää jatkaisin tuotetukea? Miksi ylipäätään markkinoisin? Minun pitäisi muka tehdä työtä, jonka hedelmät satavat Motonetin laariin, ja samalla kilpailla heidän kanssaan! Ei järjen hiventäkään. En rupea aisankannattajaksi. Siksi päätin lyödä hanskat tiskiin. Siinä hävisi 90% yritykseni liikevaihdosta, ja 18 vuoden elämäntyö valui hukkaan ilman mitään hyvitystä.

Kolmisen vuotta sitten Red Linen omistajakaksikko myi yrityksen pääomasijoittajaryhmälle, joka reilu vuosi sitten myi sen jättikonserni Phillips 66:lle. Yrityskaupasta asti kaikki me maahantuojat olemme olleet sopimuksettomassa tilassa. Siihen saumaan oli otollista iskeä.

36000 purkkia vuodessa tämän kokoiseen maahan on paljon – yksi parhaista Red Linen markkinoista. En ymmärrä miksi piti romuttaa hyvin toimiva markkina? Kuluttaja tässä tulee häviämään. Mistähän race-miehet hakevat öljynsä tästä lähtien? Ja mistä saavat neuvonsa? Tässä esimerkki siitä, että pitkäjänteistä työtä, hyvää palvelua, asiakas- ja tuotetukea ja asiakassuhteita ei pidetä minään näissä laskutikkumiesten leikeissä. Tämä tarina istuu huonosti Broman Groupin pullantuoksuiseen perheyritys-imagoon.

Jyrki Pykäri

 

 

Tuo motonet tuntuu tappavat monen tuotteen osalta pienet maahantuojat. Mobilin öljyissä ei taida enää saada paikalliset ketjutkaan kilpailtua motonetin kanssa. Millä logiikalla lie nuo valmistajat noita päätöksiä tekee, kun eihän se palvele ketään että yksi ostaja sanelee markkinat. Lopputulemahan on se että tulevaisuudessa sitä kampetta saa vain motonetistä ja hinta tulee olemaan aivan eri kuin millä ne muut on ajettu markkinoilta. Tuosta redlinestä en tiedä miten siinä voi kiusata motonettiä mutta ainahan sitä voi vittuilessaan yrittää. Kaikista käsittämättömintä itsestä on tuo suomalaisten öljyalan tukkureiden suhtautuminen verkkokauppaan. Motonetti niitä voi kyllä verkossa myydä mutta pelkkä verkkokauppa ei käy.  Menee tuotevalikoiman laajennuskin kovin hankalaksi jos tuotteita ei saa tukkureilta. Mutta ainahan niitä voi halvemmalla ostaa motonetistä...

Link to comment

V.2014 sai maksaa reilusti sinkkiä sisältävästä Gulf 20/50 öljystä Uspartsista 85€/5L

V.2016 saman tatinan sai Fixus ketjulta 32€/5L

 

V.2017 Teboilin uutuus "huippusinkki" 20/50 esim. Motonet 17,90€/4L

 

Omat ostot v.2017 Redline shockproof öljyä12L, Kendall & Gulf 20/50 n.20L.

 

Koska omilla rahoilla joutuu menemään on aika vaikea "isojen ketjujen" politiikkaa alkaa moittimaan, aion ostaa jatkossakin sieltä mistä samat kamat edullisimmin saa.

  • Like 1
Link to comment
Guest J&Pojat

 

Koska joudun selittämään ratkaisuani tämän tästä, kerron taustat tässä nyt julkisesti kaikille. Olen tehnyt 18 vuotta töitä Red Line –tuotemerkin eteen, ja käytännössä luonut Suomen markkinan tyhjästä. Myin viime vuonna 36000 purkkia Red Linea, joista reilut 60% Motonet-ketjulle. Motonet kiristi tehdasta, että elleivät saa ostaa Red Linea suoraan tehtaalta, he lopettavat sen myynnin. Mikäli saavat ostaa suoraan tehtaalta, he tuplaavat sen myynnin. Tehdas meni tähän vipuun. Tehtaan mielestä riskiä Motonetin lähdöstä ei voitu ottaa.

Olisin toki saanut pitää muut asiakkaat, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Minä myyn jälleenmyyjille, jotka tarvitsevat oman katteensa, kun taas Motonet myy pääsääntöisesti suoraan kuluttajalle, eikä näin ollen tarvitse yhtä suurta katetta. On selvää, että Motonet tulee dumppaamaan hinnat jollain aikavälillä. Muuten ei ole mahdollista lunastaa lupausta myynnin tuplauksesta. Yritykseni Road Machine Oy on tunnettu tuote- ja asiakastuestaan. Neuvon liki päivittäin kuluttajia sekä emailitse että puhelimitse, ja usein he hakevat tuotteen Motonetista. Miksi enää jatkaisin tuotetukea? Miksi ylipäätään markkinoisin? Minun pitäisi muka tehdä työtä, jonka hedelmät satavat Motonetin laariin, ja samalla kilpailla heidän kanssaan! Ei järjen hiventäkään. En rupea aisankannattajaksi. Siksi päätin lyödä hanskat tiskiin. Siinä hävisi 90% yritykseni liikevaihdosta, ja 18 vuoden elämäntyö valui hukkaan ilman mitään hyvitystä.

Kolmisen vuotta sitten Red Linen omistajakaksikko myi yrityksen pääomasijoittajaryhmälle, joka reilu vuosi sitten myi sen jättikonserni Phillips 66:lle. Yrityskaupasta asti kaikki me maahantuojat olemme olleet sopimuksettomassa tilassa. Siihen saumaan oli otollista iskeä.

36000 purkkia vuodessa tämän kokoiseen maahan on paljon – yksi parhaista Red Linen markkinoista. En ymmärrä miksi piti romuttaa hyvin toimiva markkina? Kuluttaja tässä tulee häviämään. Mistähän race-miehet hakevat öljynsä tästä lähtien? Ja mistä saavat neuvonsa? Tässä esimerkki siitä, että pitkäjänteistä työtä, hyvää palvelua, asiakas- ja tuotetukea ja asiakassuhteita ei pidetä minään näissä laskutikkumiesten leikeissä. Tämä tarina istuu huonosti Broman Groupin pullantuoksuiseen perheyritys-imagoon.

Jyrki Pykäri

 

Itseltäni toi söi Motonetin imagoa reilusti, taisivat vielä samoihin aikoihin alottaa tuon miten kiva perheyritys se on myllytyksen. Vaikea uskoa että olisivat lisänneet myyntiä kun hinnat ainakin tuntuivat pysyvän samoina. Kyllähän ne niitä enemmän tyrkyttää.

Jos Motonetti kiinnostuu noista millerssin kamoista mitä pitäisi ottaa myyntiin, niin aika samalla tavalla itsellenikin kävisi.

 

TBn Silver Classikki kyllä kiinnostaa, että millaista se on laadultaan ja mihin hintaan sitä motonet ostaa, on kuitenkin halvempaa kuin Bilteman mineraaliöljy. Siinäkin on jonkin verran sinkkiä, mutta jostain syystä arvot heittelevät. 1200ppm ja siitä alaspäin kuitenkin.

Edited by J&Pojat
Link to comment

Tuolla aiemmin Gerbiili mainitsi että Teboil ei ole kiinnostunut verkkokauppajutuista. Noh, mitä itse satuin katsomaan esim. Kauhajoen Tokmannin hyllyssä olevaa Teboilin öljyn tarjontaa, niin en yhtään ihmettele ettei heillä ole kiinnostusta yhdestä verkkokaupasta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...