Jump to content

Mikä kuplaa vaivaa?


Guest kkim

Recommended Posts

Posted

Vaihdoin koneeseen öljyt ja laitoin lyijynkorvaajaa tankkii niin nyt ei enään pysy käynnissä. Lyijynkorvaajaa lirahti vähän liikaa, vaikuttaako se käynnissä pysymiseen?

Posted

Ja bensa on kuinka vanhaa? Oliko eka startti talven jälkeen? Teitkö muuta remonttia samalla.

Posted (edited)

Aivan uudet bensat, en tehnyt muuta remonttia ja on ollut jo aikasemmin käynnissä.

Edited by kkim
Guest Toheltaja
Posted

Jottain sköndää tankista menny polttisputkeen, tai tankin sihti tukkoinen? Bensaletku tarvikekumia ja turvonnu lähes umpeen?

Posted

Bensaletkut vaihettu 1kk sitten, sihti täytyy tutkia. Solenoidissa oli piuha kiini. Hetken pysyy tyhjäkäynnillä mut jos edes ajattelee kaasun painamista niin sammuu.

Guest Toheltaja
Posted (edited)

Kiihdytyspumpun kalvo sökö jos ei kestä yhtään kaasua. Nyykähtää. Koitas kisutella ihan pienellä polkimen nypytyksellä kierroksia. Sillee epilepsiakohtausjalalla

Edited by Toheltaja
Posted

Täytyy kokeilla ja jopa taidan osata jalan liikkeen kun mulla on jo epilepsia valmiina:D

Posted

"Epilepsiajalka" toimi, mikähän siis voisi olla vikana? Se kalvo vai?

Guest Toheltaja
Posted

Tai sitten ei riitä polttoaine kiihdytyspumpun kunnolla ruutata. Veikkaisin kalvoa. Se on siellä laturin puolella 4:llä ruuvilla kii olevan kannen alla jossa snadi vipstaaki kaasuläppäakselista.

Posted

Viikonloppuna puran kaasarin ja upotan ultraäänipesurii niin pitäisi ainakin puhistua.

Posted

Kokeile ennen kaasarin purkua irroittaa bensaletku bensapumpulta ja antaa paineilmaa bensalinjaan konehuoneesta tankille päin. Avaa koko linjan puhtaaksi.

 

Avaa tankin korkki niin ei tule painetta tankkiin. Itsellä oli 2vko sitten samat oireet ja tuolla alkoi rokkaamaan.

Posted

Täytyy kokeilla, kaasarin taidan jokatapaukses purkaa kun tilasin jo korjaussarjan.

Posted

Tuo roska, nykybensoilla usein pieni bensaletkun sisäpinnasta irronnut kuminpala, tyhjäkäyntisuuttimessa on hyvin todennäköinen vika.

Suuttimen puhdistusta on saanut omissa ilmajäähyissä viime vuosina harrastaa melko usein.

  • 1 month later...
Posted

Jotenkin samanlaista vaivaa.

Paljon vaihdettu kaikkea sytkään ja b.linjaan letkut. Putsattu kaasari ja sihti kerran. Ei vaikuttanut saastoittuneelta.

Silti ei ota kierroksia yhtään..eikä pysy käynnissä.. edelleenkään. Hassua, että pystyi ajamaan pienen hetken ongelmitta 2 vko sitten.

Kaksi lähes samanlaista ilmasuutinta oli mennä sekaisin. Menee ilmeisesti pieni pienempään ja iso isompaan kanavaan?

Hommasin juuri kaasarin huoltosarjan ja uuden bensapumpun. Otin äsken kaasuttimen irti niin ainakin kohokammio oli täynnä, sinne asti tulee tavara. Yksi indikaatio oli että kiihdytyspumpun käyttövivun vierestä oli tihkunut vähän bensaa, mikä ei kuulu kuvaan. En nähnyt reikää kalvossa kuitenkaan.

Posted

Katso kaasariin ilman ilmanputsaria, tuleeko kaasuttaessa kiihdytyspumpulta ruikkaisu bensaa.

Voisi olla tukossa, tulee sitten kalvon välistä kun ei muualtakaan pääse.

Guest kkim
Posted

Itelläkin kiukutteli vielä tuon korjaussarjan jälkeen ja ongelmana oli juuri tuo tukkoutunut suutin jonka kautta bensa tulee.

Posted

Eipä ollut mitään hyötyä korjaussarjastakaan:/ Kiihdytyspumppu suihkii ainakin nyt ok. Pumppaus ei vaikuta oikein mitään, paukuttaa putkessa, pysyy vaivoin pyörimässä ravistaen kaasupohjassa.

Nyt epäilyksen alaisena on ainoastaan kaasuttimen rungossa oleva kanava, jonka kumpaakaan päätä ei näe. Täytyy ilmeisesti ottaa se 3. kerran pois tulpata pääsuuttimen reikä ja ampua painetta ylhäältä ilmankorjausputken reijästä.

Melkein kirosin jo ajatuksissani, että eikö se Solex osannut edes näin yksinkertaista kaasutinta tehdä oikein..uskaltaakohan tolla lähtee ikinä mihinkään ilman saattoautoa.

Posted (edited)

Eipä ollut mitään hyötyä korjaussarjastakaan:/ Kiihdytyspumppu suihkii ainakin nyt ok. Pumppaus ei vaikuta oikein mitään, paukuttaa putkessa, pysyy vaivoin pyörimässä ravistaen kaasupohjassa.

Nyt epäilyksen alaisena on ainoastaan kaasuttimen rungossa oleva kanava, jonka kumpaakaan päätä ei näe. Täytyy ilmeisesti ottaa se 3. kerran pois tulpata pääsuuttimen reikä ja ampua painetta ylhäältä ilmankorjausputken reijästä.

Melkein kirosin jo ajatuksissani, että eikö se Solex osannut edes näin yksinkertaista kaasutinta tehdä oikein..uskaltaakohan tolla lähtee ikinä mihinkään ilman saattoautoa.

Mittasitko bensan pinnan tason kohokammiosta? En muista ulkoa noita arvoja ku niissä on eri arvoja kaasarin koosta riippuen. Haulla löytyy.

Tsekkaa vielä tulpanjohtojen järjestys ja kärkien kärkiväli. 

Mitkä tulpat? Laita Bosch:n nelikärkiset WR78G jos ei vielä ole. http://www.aircooled.fi/tuote/4747/sytytystulppa-wr78g-4karki-14mm-lyhyt-kierre-bosch

Onko sytkä nyt varmasti kohdallaan? Paljonko ennakkoa?

Onko imusarjassa olevat kumiputken pätkät ehjät. Halkeilevat ja alkavat vuotaa ilmaa ja sit tapahtuu kaikkea hassua. 

Voit lähteä ilman saattoautoa, riskitön elämä on tylsää. 

Kiroa vaan, jos kaasari on Pict 34-3 niin se pitäis n**sia uudestaan eli on aikas onneton keksintö.

 

E: Venttiilien säätö?

Edited by Paadre
Posted

Tulpat on uudet yksikärki W8AC. Molemmat imusarjan kumit oli oikein kunnolla halki. Aloin vasta tänään vaihtamaan niitä. Onnistuin, kunnes tiputin imusarjan mutterin peltien sisään. Ei ollut mikään auki silloin. Nyt pitäisi veistellä joku pieni magneetti.

En ole mitannut bensapinnan korkeutta, ihan hyvin siellä oli.

 

Ajoitus on katsottu vain merkkien perusteella 5 ATDC, kun ei käy eikä ole hienoja asteikkopyöriä. Virranjakajasta oli sisäinen kuparijohto huono. Se kolvattiin puhdistamisen yhteydessä.

Posted

Jollei mennyt musu imukanavaan niin ei se siellä peltien sisällä juurikaan menoa haittaa, aiheuttaa aavistuksen häiriötä ilmankulkuun mut jos kone ei oo ollut levällään muutamaan vuoteen niin luultavasti siellä on jo kaikkea muutakin patskaa jäähyripojen välissä.

Posted

Ajoitus on katsottu vain merkkien perusteella 5 ATDC, kun ei käy eikä ole hienoja asteikkopyöriä.

Koetappas säätää ennakko arvoon 7,5 BTDC, niinkuin noissa yleensä kuuluu olla...

Posted

Nyt käy ja paremmin kuin koskaan. Kiitoksia vastauksista.

Tässä oli taustalla kasa inhimillisiä erehdyksiä ja väärinymmärryksiä. 

Kaikki tulpan johdot olivat 90astetta myöhässä, jostain syystä jakajissa on tällainen ero, joka tarttui jostain vanhemmasta tai eri versiosta mieleen.

Tuossa kuvataan muutosta: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=546197

 

Myös huolella säädetty katkojan kärkiväli oli mennyt melkein kiinni. Ihmettelen sitäkin. No tulipa tehtyä ihan hyödyllistä perushuoltoa siinä sivussa. Erotan hihnapyörästä vain 2 näkyvää merkkiä sisäkehältä. Niistä kiertosuunnassa ensimmäinen on ilmeisesti 7,5BTDC? TDC merkkiä ei enää taida olla olemassa.

Posted

Erotan hihnapyörästä vain 2 näkyvää merkkiä sisäkehältä. Niistä kiertosuunnassa ensimmäinen on ilmeisesti 7,5BTDC?

Jos nuo merkit on melko lähekkäin toisiaan, olisko ehkä n. 5 mm väliä, niin ensimmäinen on 10 BTDC ja jälkimmäinen on se 7,5 BDTC.

Posted

Katkojankärjistä senverta että niitä kannattaa olla puolisen tusinaa hanskalokerossa, pahimmillaan 15 km ja laahain kaput. Eli raswaa koneeseen.

Posted

Niin tai sitten koettaa löytää vanhaa varastoa olevat laadukkaat kärjet. Noissa uusissa kärjissä kun tuntuu laahainpala olevan ihan saippuaa ja muoto vähän sinnepäin eli hakee paikkaansa ensimmäisellä tankillisella.

 

Ja tuossa vielä nuo ajoitusmerkit. Kaikkia ei kuuluisikaan löytyä samasta hihnapyörästä mutta antaa kuvaa mistä löytyy mitäkin.

 

297466.jpg

Posted

Katkojankärjistä Berut on n.10tuhannen km jälkeen säätö pienentynyt 0.45 -> 0.4

Pikkasen rasvaa sipastu laahaimen juureen.

Ei paha.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...