Guest kkim Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Vaihdoin koneeseen öljyt ja laitoin lyijynkorvaajaa tankkii niin nyt ei enään pysy käynnissä. Lyijynkorvaajaa lirahti vähän liikaa, vaikuttaako se käynnissä pysymiseen? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Ja bensa on kuinka vanhaa? Oliko eka startti talven jälkeen? Teitkö muuta remonttia samalla. Quote Link to comment
Guest kkim Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 (edited) Aivan uudet bensat, en tehnyt muuta remonttia ja on ollut jo aikasemmin käynnissä. Edited March 29, 2017 by kkim Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Jottain sköndää tankista menny polttisputkeen, tai tankin sihti tukkoinen? Bensaletku tarvikekumia ja turvonnu lähes umpeen? Quote Link to comment
tolvana Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Oiskos vahingossa irronnut johto tyhjäkäyntisolenoidista? Quote Link to comment
Guest kkim Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Bensaletkut vaihettu 1kk sitten, sihti täytyy tutkia. Solenoidissa oli piuha kiini. Hetken pysyy tyhjäkäynnillä mut jos edes ajattelee kaasun painamista niin sammuu. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 (edited) Kiihdytyspumpun kalvo sökö jos ei kestä yhtään kaasua. Nyykähtää. Koitas kisutella ihan pienellä polkimen nypytyksellä kierroksia. Sillee epilepsiakohtausjalalla Edited March 29, 2017 by Toheltaja Quote Link to comment
Guest kkim Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Täytyy kokeilla ja jopa taidan osata jalan liikkeen kun mulla on jo epilepsia valmiina:D Quote Link to comment
Guest kkim Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 "Epilepsiajalka" toimi, mikähän siis voisi olla vikana? Se kalvo vai? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Tai sitten ei riitä polttoaine kiihdytyspumpun kunnolla ruutata. Veikkaisin kalvoa. Se on siellä laturin puolella 4:llä ruuvilla kii olevan kannen alla jossa snadi vipstaaki kaasuläppäakselista. Quote Link to comment
Maasturi Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Puhdista kaasutin, onko tyhjäkäyntisuuttimessa tai uimurikammiossa roskia? Quote Link to comment
Guest kkim Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Viikonloppuna puran kaasarin ja upotan ultraäänipesurii niin pitäisi ainakin puhistua. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Kokeile ennen kaasarin purkua irroittaa bensaletku bensapumpulta ja antaa paineilmaa bensalinjaan konehuoneesta tankille päin. Avaa koko linjan puhtaaksi. Avaa tankin korkki niin ei tule painetta tankkiin. Itsellä oli 2vko sitten samat oireet ja tuolla alkoi rokkaamaan. Quote Link to comment
Guest kkim Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Täytyy kokeilla, kaasarin taidan jokatapaukses purkaa kun tilasin jo korjaussarjan. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Tuo roska, nykybensoilla usein pieni bensaletkun sisäpinnasta irronnut kuminpala, tyhjäkäyntisuuttimessa on hyvin todennäköinen vika. Suuttimen puhdistusta on saanut omissa ilmajäähyissä viime vuosina harrastaa melko usein. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Niin ja voi se kumipala löytyä neulaventtiilistäkin Quote Link to comment
Tutkija Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Ja kiihdytyspumpun suihkuputkesta. Quote Link to comment
Guest kkim Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Tästä selvittii kaasarin korjaussarjalla. Quote Link to comment
MS940 Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Jotenkin samanlaista vaivaa. Paljon vaihdettu kaikkea sytkään ja b.linjaan letkut. Putsattu kaasari ja sihti kerran. Ei vaikuttanut saastoittuneelta. Silti ei ota kierroksia yhtään..eikä pysy käynnissä.. edelleenkään. Hassua, että pystyi ajamaan pienen hetken ongelmitta 2 vko sitten. Kaksi lähes samanlaista ilmasuutinta oli mennä sekaisin. Menee ilmeisesti pieni pienempään ja iso isompaan kanavaan? Hommasin juuri kaasarin huoltosarjan ja uuden bensapumpun. Otin äsken kaasuttimen irti niin ainakin kohokammio oli täynnä, sinne asti tulee tavara. Yksi indikaatio oli että kiihdytyspumpun käyttövivun vierestä oli tihkunut vähän bensaa, mikä ei kuulu kuvaan. En nähnyt reikää kalvossa kuitenkaan. Quote Link to comment
peruskallio Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Katso kaasariin ilman ilmanputsaria, tuleeko kaasuttaessa kiihdytyspumpulta ruikkaisu bensaa. Voisi olla tukossa, tulee sitten kalvon välistä kun ei muualtakaan pääse. Quote Link to comment
Guest kkim Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Itelläkin kiukutteli vielä tuon korjaussarjan jälkeen ja ongelmana oli juuri tuo tukkoutunut suutin jonka kautta bensa tulee. Quote Link to comment
MS940 Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Eipä ollut mitään hyötyä korjaussarjastakaan:/ Kiihdytyspumppu suihkii ainakin nyt ok. Pumppaus ei vaikuta oikein mitään, paukuttaa putkessa, pysyy vaivoin pyörimässä ravistaen kaasupohjassa. Nyt epäilyksen alaisena on ainoastaan kaasuttimen rungossa oleva kanava, jonka kumpaakaan päätä ei näe. Täytyy ilmeisesti ottaa se 3. kerran pois tulpata pääsuuttimen reikä ja ampua painetta ylhäältä ilmankorjausputken reijästä. Melkein kirosin jo ajatuksissani, että eikö se Solex osannut edes näin yksinkertaista kaasutinta tehdä oikein..uskaltaakohan tolla lähtee ikinä mihinkään ilman saattoautoa. Quote Link to comment
Paadre Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 (edited) Eipä ollut mitään hyötyä korjaussarjastakaan:/ Kiihdytyspumppu suihkii ainakin nyt ok. Pumppaus ei vaikuta oikein mitään, paukuttaa putkessa, pysyy vaivoin pyörimässä ravistaen kaasupohjassa. Nyt epäilyksen alaisena on ainoastaan kaasuttimen rungossa oleva kanava, jonka kumpaakaan päätä ei näe. Täytyy ilmeisesti ottaa se 3. kerran pois tulpata pääsuuttimen reikä ja ampua painetta ylhäältä ilmankorjausputken reijästä. Melkein kirosin jo ajatuksissani, että eikö se Solex osannut edes näin yksinkertaista kaasutinta tehdä oikein..uskaltaakohan tolla lähtee ikinä mihinkään ilman saattoautoa. Mittasitko bensan pinnan tason kohokammiosta? En muista ulkoa noita arvoja ku niissä on eri arvoja kaasarin koosta riippuen. Haulla löytyy. Tsekkaa vielä tulpanjohtojen järjestys ja kärkien kärkiväli. Mitkä tulpat? Laita Bosch:n nelikärkiset WR78G jos ei vielä ole. http://www.aircooled.fi/tuote/4747/sytytystulppa-wr78g-4karki-14mm-lyhyt-kierre-bosch Onko sytkä nyt varmasti kohdallaan? Paljonko ennakkoa? Onko imusarjassa olevat kumiputken pätkät ehjät. Halkeilevat ja alkavat vuotaa ilmaa ja sit tapahtuu kaikkea hassua. Voit lähteä ilman saattoautoa, riskitön elämä on tylsää. Kiroa vaan, jos kaasari on Pict 34-3 niin se pitäis n**sia uudestaan eli on aikas onneton keksintö. E: Venttiilien säätö? Edited May 14, 2017 by Paadre Quote Link to comment
MS940 Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Tulpat on uudet yksikärki W8AC. Molemmat imusarjan kumit oli oikein kunnolla halki. Aloin vasta tänään vaihtamaan niitä. Onnistuin, kunnes tiputin imusarjan mutterin peltien sisään. Ei ollut mikään auki silloin. Nyt pitäisi veistellä joku pieni magneetti. En ole mitannut bensapinnan korkeutta, ihan hyvin siellä oli. Ajoitus on katsottu vain merkkien perusteella 5 ATDC, kun ei käy eikä ole hienoja asteikkopyöriä. Virranjakajasta oli sisäinen kuparijohto huono. Se kolvattiin puhdistamisen yhteydessä. Quote Link to comment
tolvana Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Jollei mennyt musu imukanavaan niin ei se siellä peltien sisällä juurikaan menoa haittaa, aiheuttaa aavistuksen häiriötä ilmankulkuun mut jos kone ei oo ollut levällään muutamaan vuoteen niin luultavasti siellä on jo kaikkea muutakin patskaa jäähyripojen välissä. Quote Link to comment
metake Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Ajoitus on katsottu vain merkkien perusteella 5 ATDC, kun ei käy eikä ole hienoja asteikkopyöriä. Koetappas säätää ennakko arvoon 7,5 BTDC, niinkuin noissa yleensä kuuluu olla... Quote Link to comment
MS940 Posted May 15, 2017 Share Posted May 15, 2017 Nyt käy ja paremmin kuin koskaan. Kiitoksia vastauksista. Tässä oli taustalla kasa inhimillisiä erehdyksiä ja väärinymmärryksiä. Kaikki tulpan johdot olivat 90astetta myöhässä, jostain syystä jakajissa on tällainen ero, joka tarttui jostain vanhemmasta tai eri versiosta mieleen. Tuossa kuvataan muutosta: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=546197 Myös huolella säädetty katkojan kärkiväli oli mennyt melkein kiinni. Ihmettelen sitäkin. No tulipa tehtyä ihan hyödyllistä perushuoltoa siinä sivussa. Erotan hihnapyörästä vain 2 näkyvää merkkiä sisäkehältä. Niistä kiertosuunnassa ensimmäinen on ilmeisesti 7,5BTDC? TDC merkkiä ei enää taida olla olemassa. Quote Link to comment
metake Posted May 15, 2017 Share Posted May 15, 2017 Erotan hihnapyörästä vain 2 näkyvää merkkiä sisäkehältä. Niistä kiertosuunnassa ensimmäinen on ilmeisesti 7,5BTDC? Jos nuo merkit on melko lähekkäin toisiaan, olisko ehkä n. 5 mm väliä, niin ensimmäinen on 10 BTDC ja jälkimmäinen on se 7,5 BDTC. Quote Link to comment
tolvana Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 Katkojankärjistä senverta että niitä kannattaa olla puolisen tusinaa hanskalokerossa, pahimmillaan 15 km ja laahain kaput. Eli raswaa koneeseen. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 Niin tai sitten koettaa löytää vanhaa varastoa olevat laadukkaat kärjet. Noissa uusissa kärjissä kun tuntuu laahainpala olevan ihan saippuaa ja muoto vähän sinnepäin eli hakee paikkaansa ensimmäisellä tankillisella. Ja tuossa vielä nuo ajoitusmerkit. Kaikkia ei kuuluisikaan löytyä samasta hihnapyörästä mutta antaa kuvaa mistä löytyy mitäkin. Quote Link to comment
non-hippy Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 Katkojankärjistä Berut on n.10tuhannen km jälkeen säätö pienentynyt 0.45 -> 0.4 Pikkasen rasvaa sipastu laahaimen juureen. Ei paha. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.