Jyrki Toivanen Posted November 19, 2018 Author Posted November 19, 2018 Tuo on alukilpi. On mulla se ohut alkuperäinenkin mutta se on vähän rutussa. Quote
Matti-Pekka Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 (edited) Terve yleensä nuo tyyppikilvet on kiinni ahtoniitillä.. http://media.wuerth.com/stmedia/shop/catalogpages/LANG_fi/1974066.pdf mutta jos kovin ohutta materiaalia niin sitten varmaan jollain kuumankestävällä liimalla..vaikka Araldit tms. Edited November 19, 2018 by Matti-Pekka Quote
Jyrki Toivanen Posted November 19, 2018 Author Posted November 19, 2018 Hyvä linkki mutta muuhun yhteyteen. Tässä on niittaus poissuljettu. Araldiitti on varmaan jees. Quote
kerkko Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 3 hours ago, Jyrki Toivanen said: Hyvä linkki mutta muuhun yhteyteen. Tässä on niittaus poissuljettu. Araldiitti on varmaan jees. Ei taida kovin pitkään pysyä Arskalla ilman niittejä, ruuveja, tms. Ja huippuhuieno hanke, mukavaa seurata. T. K. Quote
Jyrki Toivanen Posted November 19, 2018 Author Posted November 19, 2018 Liimalla se on alunperinkin. Orkkis on toki ohuempaa materiaalia. Lennelköön sitten tuulettimeen mutta reikiä en viitti porailla. Quote
Tutkija Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Polyuretaani liimatiivistemassalla pysyy takuuvarmasti jos pinnat on rasvattomat ja puhtaat. Kylläkään ehjänä sitä ei sen jälkeen saa irti. Quote
Jyrki Toivanen Posted April 3, 2019 Author Posted April 3, 2019 Pikkuisen ollut projekti hiljaiselolla, kun olen odotellut aikaa maalaamoon. Pitää tuo katon maalivaurio korjata. En ole viitsinyt pudottaa konetta pois, koska toosaa on helpompi kuljettaa maalarille omalla motilla. Nyt on kuitenkin maalari luvannut ottaa auton sisään ennen vappua, joten kunhan sieltä selvitään, pääsen täysillä Judsonia asentamaan. Tässä sivussa olen keskittynyt ylikuumenemisen ennaltaehkäisyyn. Quote
Jyrki Toivanen Posted April 10, 2019 Author Posted April 10, 2019 (edited) Liittyy edellisen postin aiheeseen: Kuhl-Tek Ram Air Scoops. Maalataan vielä korin väriin. Edited April 10, 2019 by Jyrki Toivanen 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted June 6, 2019 Author Posted June 6, 2019 (edited) Maalaamoreissu vähän venähti, joten nyt vasta pääsee homma etenemään. Seuraavaksi apulaitteet vasemmalta oikealle: Edited June 6, 2019 by Jyrki Toivanen Ilmansuunnat olivat väärinpäin. 4 Quote
non-hippy Posted June 6, 2019 Posted June 6, 2019 Toi lisäjarruvalo on kyllä hieno ja tarpeellinen lisäys. Pitää varmaan itsekin tehdä. 1 Quote
pihlis Posted June 7, 2019 Posted June 7, 2019 Täältäkin peukkua lisäjarruvalolle. Kerran jossain conwoyssa meinasin omalla junalla tuupata paloautoa. Nimim. "läheltä piti, etteikö likeltä vieny". Quote
Jyrki Toivanen Posted June 7, 2019 Author Posted June 7, 2019 Joo muistankin tapauksen! Silloin taisi olla vielä kunnon vesisade, joten noista alatuikuista näkynyt senkään vertaa kuin ylleensä. Quote
Jyrki Toivanen Posted June 12, 2019 Author Posted June 12, 2019 Apulaitteet ja ahdin on suurinpiirtein saatu asenneltua. Vielä pitää näprätä puolalle ja Fram-pöntölle teline. Mystery Oiler tulee sitten auton runkoon kiinni. Kaasarin vivusto on vähän epämääräinen - pitää katsoa saako sen toimimaan ja hommata joskus vaikka uusi. Kohta täytyykin ryhtyä mukiloimaan moottoria tuonne peräaukkoon. 5 Quote
Jyrki Toivanen Posted June 13, 2019 Author Posted June 13, 2019 Fram ja puola nöpöttävät tuossa nyt vieretysten. Hyi kun ruma on muuten tuo muovinen pensansuodatin. Mitäs sille tekisi? Onko hyviä ehdotuksia? Pärjäisiköhän sitä ilmankin, onhan tankissa sihti ja pumpussa kans? Tankkikin on vuoden vanha, joten ei siellä (vielä) kovin paljoa kakkaa voi olla... 1 Quote
Matti-Pekka Posted June 13, 2019 Posted June 13, 2019 Onhan noita metallikuorisia polttoainesuodattimia myös...pieniä (moottoripyöriin esim) tai isompia. Quote
Urbantoy Posted June 13, 2019 Posted June 13, 2019 (edited) Laita sinn tankin ulostulon lähelle pois näkyvistä.. Pelkällä letkulla pumpulle.. EDIT: Mistä löysit tuon öljyntäytön.. etsinnässä ollut jo tovin ja jo kysellyt josko www.aircooledaccessories.com tekis kopsun tuosta, siellä selvityksessä asia Edited June 13, 2019 by Urbantoy Quote
Jyrki Toivanen Posted June 13, 2019 Author Posted June 13, 2019 Öljyntäytöstä on muutkin kyselleet, mutta en millään pysty muistamaan mistä se tuli, sen verran on aikaa vierähtänyt. Quote
Tanhis Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Jos sulla on uusi tankki niin eiköhän se orkkis sihti aja asiansa. Jos nyt väkisin haluaa suotimen laittaa niin sitten sinne tankin alle ja mieluiten metallinen. Quote
Jyrki Toivanen Posted June 14, 2019 Author Posted June 14, 2019 Näistä Framin letkuistakin on jonkun kerran täälläkin kyselty. Kipaisin täällä Kuopiossa juuri Painetehossa ja kymmenessä minuutissa mulla oli mittojen mukaan tehdyt letkut kourassa. Maksoi 19,58 euroa. Quote
Jyrki Toivanen Posted June 19, 2019 Author Posted June 19, 2019 Kysymys: Tähän mennessä olen törmännyt sytytystulpan johtoihin, joissa on ydin kuparilangoista. Nytpä mulla on piuhaa, jossa kuparilankojen tilalla on musta ydin joka koostuu hyvin ohuesta metallilangasta, joka on ikään kuin kiedottu kangaskuidun (?) ympärille. Voiko tämän sytytysjohtimen liittää samanlaisilla liittimillä kuin kuparilankaydinjohdon? Siis virranjakajan päästä kuoritaan ydin esille ja taitetaan puristeliittimen alle ja tulpan puoleinen pää vain kierretään siihen ruuviin, joka on tulppaan tulevassa liittimessä. Vai tarvitsisiko muka jotain muuntyyppisiä liitimiä? Quote
Jyrki Toivanen Posted June 24, 2019 Author Posted June 24, 2019 Edellinen kysymys oli tarpeeton. Nyt on metrilakut asennettu. Vielä vivusto kuntoon ja tarpeelliset säädöt niin tämän voi tuupata pehvaan. 5 Quote
Tanhis Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Mahtuuko kone paikalleen tuon ilmansuotimen kanssa? Quote
Jyrki Toivanen Posted June 28, 2019 Author Posted June 28, 2019 Eilen tilasin klo 16.00 puhelimitse paineasetelman Neoretrolta. Tänä aamuna 10.45 se oli noudettavissa Matkahuollosta. Nopeaa toimintaa täytyy sanoa. Sitten pääsin rimpuilemaan mottorin paikoilleen. Mahtuihan se ilmanputsarikin. Yläpuolelta kuvaa ehkä kunhan vähän viimeistellään. 5 Quote
Stidi Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Hyvältä näyttää! Kaikin puolin ns period correct kone, mutta toi 123 jakaja pistää liikaa silmään mun mielestä. Se on varmasti hyvä, mutta saisiko sitä jotenkin vaikka naamioitua näyttämään 010 tai 019 jakajalta? Vaan villi idea, hyvä noinkin 🙂 Quote
Matti-Pekka Posted June 30, 2019 Posted June 30, 2019 Mikäs tuo mehupurkki (Marvell??? tms.) tuossa kuvan vas. etualalla on? menee yksi letku ainakin imusarjaan... Quote
Jyrki Toivanen Posted July 1, 2019 Author Posted July 1, 2019 (edited) Juu purkki on Marvel Mystery Oiler, joka syöttää Marvel Mystery Oilia ahtimelle. Käy siihen joku muukin öljy ei sen puoleen. 123-jakaja ei tuohon ulkonäkönsä puolesta käy, mutta kun edellisessä koneessa tuo oli, saa se olla siinä kunnes saan hommattua sen 010 tai 019 -jakajan. Odottelen tässä kunnollista vivustoa, joka on matkalla ja sitten vetelen putken/letkun tuonne etupäähän ahtopainemittaria varten ja näprään mittarin paikoilleen. Sittenpä varmaan pitäisi uskaltaa kokeilla, miten tuo toimii. Jännäkakka tulee! Edited July 1, 2019 by Jyrki Toivanen 4 Quote
sleepercooler Posted July 1, 2019 Posted July 1, 2019 On 6/24/2019 at 10:56 PM, Jyrki Toivanen said: Edellinen kysymys oli tarpeeton. Nyt on metrilakut asennettu. Vielä vivusto kuntoon ja tarpeelliset säädöt niin tämän voi tuupata pehvaan. On kyllä hienon näköönen motti👍👍👍👍🏁🏁🏁🏁🏁 2 Quote
Jyrki Toivanen Posted July 3, 2019 Author Posted July 3, 2019 Onko kellään hyvää vinkkiä siihen, miten tuon oilerin toiminnan voisi testata ennen kuin käyttää sitä tuossa ahtimessa? Jos se ei sitten toimikaan, voipi ahdin tykätä kyttyrää ja silloin ei kenelläkään olisi enää hauskaa. Quote
kuplatin Posted July 3, 2019 Posted July 3, 2019 (edited) Judson ei ole ollut kuin ihailun kohteena ja kaukaisissa haaveissa, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Mutta jos yhtään ymmärrän tätä ohjetta niin ei sen judsonin pitäisi mennä miksikään että koneen täräyttää käyntiin vaikka öljyä ei ihan joka hetki sille tulisikaan. Säätökin tehdään aika suurpiirteisesti -"noin kahdeksan tippaa minuutissa" 😄 Edited July 3, 2019 by kuplatin Quote
Jyrki Toivanen Posted July 3, 2019 Author Posted July 3, 2019 Juu, ohje on kyllä tuttu ja totta on että ei se varmaan heti kärähdä. Öljyttynähän ne lavat sinne on asennettaessa laitettu. Voipi olla että paukautan käyntiin ja katon rupeaako tiputtelemaan. Quote
DOODAH Posted July 3, 2019 Posted July 3, 2019 2 tahtiöljyä bensan sekaan loraus ennen starttia, niin ei tarvi jännittää kun tutkit pelittääkö oileri 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 Puustimittari. Mokoma ei näytä nollaa. Quote
Jyrki Toivanen Posted July 6, 2019 Author Posted July 6, 2019 Perskeles kun olin kasannut talvella tuon oilerin väärin. Onneksi rupesin sitä ihmettelemään ennen kuin ryhdyin käynnistelemään. Oilerin tuolla yläkorkissa on säätönappula, jonka sisällä on neulaventtiili. Olin jättänyt neulaventtiilin kiinnittämättä säätökorkkiin, jolloin neula oli pohjassa koko ajan. Ihmettelin vähän kun ei letkusta imettäessä tapahtunut toisessa päässä mitään. Onneksi hoksasin ja nyt öljy nousee kun letkusta imaisee, nam nam. Quote
Jyrki Toivanen Posted July 6, 2019 Author Posted July 6, 2019 (edited) Joskus saa pöhkön idean ja sitten sen vielä toteuttaakin. Tässähän ei ole järjen häivää, mutta hauskaa oli. The Hurricane by Acme (1st prototype) - Ultimate Cooling System for Judson Powered Volkswagen Typ 2. Mainos 50-luvulta ylempänä tässä ketjussa. Laitetta ohjataan ohjaamosta ambulanssituulettimen katkaisimella. Laite itse käyttää tavaratilassa olevaa koteloitua ambulanssituuletinta ja syöttää kylmää ilmaa ahtimen ympäristöön konetilaan. Edited July 6, 2019 by Jyrki Toivanen typo 4 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.