TF_Osku Posted March 16, 2020 Author Posted March 16, 2020 Sanokaas mistä sais kasijarrukahvan ja Vaihde vivuston tangot jahilut. Käsijarru kahva tuli vain kappaleina pois ja vaihdevivuston tangot on enemmän kuin huonossa hapess ja helat ja hilut tietenkin uusitaan mutta jos tietää keneltä saa hyviä niin sekin kiinnostaa. Quote
-tipi- Posted March 16, 2020 Posted March 16, 2020 Itse sain käsärin pelastettua sahaamalla käsijarrukahvan akselitapin poikki kahesta kohtaa, ja poraamalla jämät pois. Käsärikahva voi olla metsästettävä käytettynä, mutta muita osia kyllä saa kaupankin hyllystä: https://www.customandcommercial.com/vw-split_screen/splitscreen_interior_parts/splitscreen_gearstick_gearlinkage--and--handbrake_parts/#22 Quote
TF_Osku Posted March 16, 2020 Author Posted March 16, 2020 Niin siis jos nurkista löytyy käytetty niin kelpaa myös hyvin. Quote
Virtanen Posted March 16, 2020 Posted March 16, 2020 Lämpöputken eristeistä: nämä on tosi hyvät, itsellä sama sarja paikoillaan. https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2211682 Quote
TF_Osku Posted March 17, 2020 Author Posted March 17, 2020 Aloitin kirjeenvaihdon noista eristeistä vaikuttaa aika hyvältä. Quote
TF_Osku Posted March 19, 2020 Author Posted March 19, 2020 Tänään tuli mielenkiintoinen kysymys eteen, kuka muotoili junakeulan? Tietääkö joku? Quote
Jorrma Posted March 19, 2020 Posted March 19, 2020 Olisko Ben Pon? http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Typ_2 Quote
TF_Osku Posted March 19, 2020 Author Posted March 19, 2020 (edited) Käsittääkseni ei, hän kyllä piirsi laatikon kuplan tekniikan pääle ja ehdotti että tämmönen mutta oli enemmän insinööri konsepti. Se mitä itse haen muotoilijana on se tyypi joka teki sen ikoniksi muodostuneet kasvot ja pyöreän muodon. Edited March 19, 2020 by TF_Osku Quote
Kaaleppi Posted March 19, 2020 Posted March 19, 2020 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_2 Tuolla jotain höpinää historian alla. Liekkö oikeaa faktaa? Quote
TF_Osku Posted March 19, 2020 Author Posted March 19, 2020 Paljon oli tietoa mutta ei mainittu kuin että kuka veti projektia aerodynamiikka tarkastelujen aikaan. Muotoilijasta tuollakaan ei mainintaa. Luulisi että tuolaisen muotoilu ikonin muotoilia jossain olis mainittu mutta ei. Quote
hpa Posted March 19, 2020 Posted March 19, 2020 Alfred Haesner. Vaikeampi tapaus on tämä zotini takaspoilerin patentti, ei vaan löydy. Quote
TF_Osku Posted March 20, 2020 Author Posted March 20, 2020 (edited) Tämä kaveri on tuottanut enimäkseen kirjoja esim ilmajäähy moottoreista ja se on koulutukseltaan insinööri joten uskoisin että tiimissä joku muu on vastannut muotoilusta tosin en voi jälleen kerran olla varma toi tieto on aika suurpiirteistä, pitää varmaan vielä metsästellä ketä muita tossa tiimissä oli. Edited March 20, 2020 by TF_Osku Quote
hpa Posted March 20, 2020 Posted March 20, 2020 Unohdin katsoa kysymyksen ja kenelle vastaan.Haesner teki sinikopiot sarjavalmistukseen.Tämäkin on jostan historian kopiosta.Nyt kyllä itse saat etsiä ja hamottaa asian. Tuulitunnelimuotoilun teki Braunsweigin korkeakoulu.Saksaa pitäisi osata.Oikeampaa historiaa löytyy mutkan takaa eli google hakusanalla alfred haesner näyttää pyytämättä Ben Ponin sinikopion.Tästä pääsee eteenpäin busstopin transporterhistoriaan. Se ei ole ihan väärää tietoa.Flaaminkielen puute haittaa tutkimuksia,saksastakin sain kutosen kun en mennyt tunnille. Quote
TF_Osku Posted March 21, 2020 Author Posted March 21, 2020 Niin siis puhut tästä artikelist? http://www.angelfire.com/wi/vw/bushistory.html Pistä ne lnkit kun kerran löysit sinne saksaan niin lukasen mitä ne kertoo mä saatan pari sanaa saksaa osatakin kun sielä hetki tuli asuttua. Flaamia en niinkään. Quote
TF_Osku Posted March 21, 2020 Author Posted March 21, 2020 (edited) Niin ja kiitos jo tästä tiedosta! Olen sitten eilisen ihmetellyt lisää ja en vielä ole saanut varmaa selvyytä asiaan suurin osa siteeraa samoja asioita yhtä epätarkasti. Ja koska en ole pystynyt vahvistamaan enkä kumoamaan sitä että pää muotoilun olisi tehnyt alfred haesner. Ainakaan en ole pystynyt vakuutamaan itseäni. Edited November 14, 2020 by TF_Osku Quote
-tipi- Posted March 23, 2020 Posted March 23, 2020 (edited) Löytyskö täältä: https://www.volkswagenag.com/en/group/history.html Jos ei, niin sitten vierailulle em. linkin Corporate archivesiin. Tuossa sama tarina Braunschweigista: https://de.hoffmann-speedster.com/blog/ben-pon-der-urvater-des-bulli-die-spannende-entstehungsgeschichte-des-transporters-vw-typ-2 Edited March 23, 2020 by -tipi- Quote
TF_Osku Posted October 14, 2023 Author Posted October 14, 2023 Päivitetään nyt tätäkin eli tässämennäään nyt 3 Quote
TF_Osku Posted October 14, 2023 Author Posted October 14, 2023 Viimiset tinaiuset vielä ja sitten maalia. Quote
TF_Osku Posted September 24 Author Posted September 24 (edited) Nyt alkaa olla puuhapinta roiskittu se on niin hyvä kun pihalla saa mun taidoilla. Edited September 24 by TF_Osku 12 Quote
TF_Osku Posted September 28 Author Posted September 28 (edited) Emäntä vaatii että autossa on vyöt joten mun pitäs vielä nykästä kaks piste vyöt kiinni tuohon ja arvuuttelin mihin kohtaan noi reijät ja kiinnitys lätkät pitäs vetää. Sarja vöitä tuli jo hankittua mutta mitään ohjeita noissa ei ollut. Mulla on edes kuskin penkki ja kahden istutava sohva. Jos on hyväksi havaittuja paikkoja kiinikkeille niin kuvaa kehiin. Oletan että kiinitys tapa on lantio vyö eikä niin kuin esim. Triumph teki olkapäästä vyötärölle. Edited September 28 by TF_Osku Quote
-tipi- Posted October 2 Posted October 2 Kyllä mie ainakin ajattelin ihan kolmepistevyöt junikseen laittaa, kun pääsen projektissa siihen vaiheeseen. Reijät/vahvikkeet/vastamutterit tietenkin siihen kohtaan mikä parhaalta vaikuttaa. Quote
-AP- Posted October 2 Posted October 2 Ei kai nyt ison rempan jälkeen kannata mitään 50 vuotta vanhoja ja rapeita kiinteitä vöitä sinne ripustaa? Turvallisuuden ja ihan käyttömukavuudenkin nimissä uudet kunnon rullavyöt, sopivaan sävyyn valmistettuna. Takavuosina tällaiset ei olleet edes älykalliita, tuskin nykyäänkään (varsinkaan muihin rempan kustannuksiin verrattuna. https://www.turvavyo.fi/ Quote
Tanhis Posted October 3 Posted October 3 Tehtaan ohjeen kanssa voi myös laittaa vyöt paikalleen. https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/techbulletins/z14.php 1 Quote
TF_Osku Posted October 3 Author Posted October 3 18 hours ago, -AP- said: Ei kai nyt ison rempan jälkeen kannata mitään 50 vuotta vanhoja ja rapeita kiinteitä vöitä sinne ripustaa? Turvallisuuden ja ihan käyttömukavuudenkin nimissä uudet kunnon rullavyöt, sopivaan sävyyn valmistettuna. Takavuosina tällaiset ei olleet edes älykalliita, tuskin nykyäänkään (varsinkaan muihin rempan kustannuksiin verrattuna. https://www.turvavyo.fi/ Ei ne vyöt vanhoja ole ne on uudet kaks piste vyöt ja mielestni kolmepiste vyöt on jo lian hifit 60-luvun autoon mulla on trumpasakin 2-piste vyöt. Ja turvallisuus juniksessa on sitä luokkaa että mikään isompi kolari ei pääty hyvin riippumatta vöistä. Quote
TF_Osku Posted October 3 Author Posted October 3 (edited) Se kysymys on ehkä enemmän että mikä on hyväksi havaittu esim putooko ne keski lukot laatikkon keski sohvalta ja niitä etsii aina tehtaan oheessaon toi lisä rauta parantaako tilanetta vai onko parempi ilman kuinka keskelle kannattaa laittaa jotta sivu sohvalla voi oikeasti istua tarvittaessa kaksi ja se silti toimii mukavasti myös yhdellä. Eli kertomukset tyyliin ei näin tämä ärsyttää minua tai minulla on näin ja ollut tyytyväinen. Ja ei tämä ei ole kustannus kysymys vaan period correct kysymys. Edited October 3 by TF_Osku 1 Quote
TF_Osku Posted October 3 Author Posted October 3 Junis on hengenvaarallinen vaikka sielä olis kuppipenkit ja viispistevyöt se 0.7mm peltiä siinä edessä ei pysäytä mitään polkupyöriliää isompaa. Quote
Kharon Posted October 3 Posted October 3 Minulla on Vauxhallissa ('64) sohvapenkki edessäkin ja siihen oli sit mällätty turvavyön kiinnikerauta jälkikäteen keskelle, ei se enää ollut kolmen istuttava sen jälkeen. 70-lukuiset vyötkin oli, otin pois kunnes keksitään jotain tilalle. Todennäköisesti kiinnikelenkki keskitunnelin kiinnikkeeseen, pätkä(t) vyötä penkin läpi ja pari lukkoa penkille, voi ainakin työntää sivuun jos sattuu olemaan niin paljon ihmisiä että tarvitsee keskipaikankin. Modernit lukot ovat kokolailla pieniä verrattuna niihin mitä autossa oli. Quote
PZQ Posted October 3 Posted October 3 15 hours ago, TF_Osku said: Junis on hengenvaarallinen vaikka sielä olis kuppipenkit ja viispistevyöt se 0.7mm peltiä siinä edessä ei pysäytä mitään polkupyöriliää isompaa. Milloinka on viimeksi joku kuollut junikseen keulakolarissa vs T6 transporter missä on pellit paksut ja vyöt ok? Istuin eilen airbus380 kyydissä ja vyöt oli 2piste vyöt, pellit oli alumiiniä ja henkiin jäin :) "Jesus is (not) my airbag" Quote
TF_Osku Posted October 4 Author Posted October 4 (edited) 8 hours ago, PZQ said: Milloinka on viimeksi joku kuollut junikseen keulakolarissa vs T6 transporter missä on pellit paksut ja vyöt ok? Istuin eilen airbus380 kyydissä ja vyöt oli 2piste vyöt, pellit oli alumiiniä ja henkiin jäin :) "Jesus is (not) my airbag" Nooo.. ehkä ne ajo kilsatkin on ehkä vähän eri ja en puhunut siitä kuinka usein kolariin joudutaan vaan siitä mitä sitten käy. Eiköhän se nyt ole aika selvä että jos polvien edessä on 30cm päässä ainoastan potkupahvi ja 0.7mm peltiä nykyauton puskurin korkeudella niin veikkaan että ei hyvin käy. Mutta totta että se tehoreservi juniksessa auttaa pitämään nopeudet suht kohtuulisina ja kiireen poissa joten siltä osin tietty turvallinen. Ja ei mitään auto onnettomuuta niinpaljon tapahdu n.200 vuodessa kuolee liikenteessä ja kaikkiaan meitä kuolee vuodessa n. 50k joten en tietenkään halunnut lietsoa hysteriaa jota on jo nyt enemmän kuin liikaa meidän pumpuli yhteiskunnassa. Kommentoin vaan sitä että junis ongelmat turvallisuudessa on mualla kuin siinä onko 2 vai 3 piste vyöt. Edited October 4 by TF_Osku Quote
Luki Posted October 4 Posted October 4 Ranskasta nossia; värikin sopisi... https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2594004 Quote
TF_Osku Posted October 4 Author Posted October 4 Olen jo ostanut uudet kaksipistevyöt joten nyt on kyse vain niiden asennus paikasta ja mahdollisista korvakkeista jotka joutuu hankkimaan tai tekemään kolmipistevöitä ei tule. Quote
tolvana Posted October 4 Posted October 4 Jos on riittävän pitkä remeli niin se riittää kahdellekin Quote
TF_Osku Posted December 10 Author Posted December 10 (edited) Ei kenelläkään sattuis olemaan 65 juniksen ilmanputsari hässäkkää? Ainoa osa joka multa löytyy on se konehuoneen katosta roikkuva 90 asyeen mutka putki kaikki muu on vuosien saatossa kadonnut. Tarviin siis kuvan kaltaisen setin ja lisäksi vielä se kaasarin lähtö johon kumi letku menee. Ainoat osat tällä hetkellä uusi kumiletku ja se mutka pala josta toi roikkuu. Edited December 10 by TF_Osku Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.