Jump to content
Kemin Karavaanari

Sea-Lapland, Karavaanarin korkeakattonen junis

Recommended Posts

Eiköhän siellä ooteta että saadaan Haparandaan työn alle.. Poijilla joku kikka millä saadaan suljetun rajan yli.. Kuhan Höpön bussi svetsattu..

Share this post


Link to post
7 minutes ago, Paadre said:

Sehän istuu kuin satula sialle. Toivottavasti ei ollu kallis tuote.

Istuuhan ne ja laadukkaat, kuvassa sinnepäin ja huom. puskurin päällä..

Share this post


Link to post
Just now, Kemin Karavaanari said:

Istuuhan ne ja laadukkaat, kuvassa sinnepäin ja huom. puskurin päällä..

No hyvä sit. Näyttää kuvassa tosiaan siltä, että ei istuis. Onneksi kuva siis hämää.

Share this post


Link to post

Tänään kävin telineen Rovaniemeltä.

Yllätys oli suuri ku kävi Da-Capoon niinkuin ois siihen tehty!

 

On lipputankoteline, lisävaloille paikat, tikkaat ja sivukatokselle ulos vedettävät neliötangot. 

 

Terassikausi auki!

20200501_205510.jpg

20200501_211028.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

eiks toi alimmainen askelma oo hiukka yläällä, ainakin persejalkaselle?

 

Paljon tossa on muuten sisäkorkeus? Entäs paljonko se on tavan juniksessa?

Share this post


Link to post

Tikkaat on lyhyet ku teline on tehty normijunikseen mutta kyllä nuista vielä pullukka katolle pääsee, eipähän lapset tahi känniset mene katolle luvatta.

 

Sisäkorkeus tässä on 175 cm ja kattoluukun kohdilla muutaman sentin enemmän. Tuo korotusosa on sellaiset 38 cm joten oisko tämä sen verran normijunista korkeampi.

 

Tällaiselle 167 senttiselle persejalkaselle oikeinkin hyvä retkeilyyn ja mahdollistaa yläkaapit eteen ja taakse.

Edited by Kemin Karavaanari

Share this post


Link to post

Kattoteline antaa tähän kyllä hauskan lisämausteen. 
Keulamerkki näyttäisi olevan myös madallettu? 😄

Share this post


Link to post

Tässä on kaikenlaista hottentottia menneiltä vuosilta, keulamerkin tontitus yks niistä 😁

Itse en ole ulkokuorelle ehtinyt tehdä juurikaan mitään, madallusta ja vanteita lukuun ottamatta.

Share this post


Link to post

Oispa ollu kullitettu nupikka vaan tällä on mentävä.

 

Meleko työmaa askarrella koukku tuommoseen kevyesti mataloitettuun junikseen jossa palliksen IRS, moottorin takakannake ja DIY kannakkeet takapuskurille yms.

 

Sähköt ois vielä tekemättä.

20200616_233522.jpg

Share this post


Link to post

Ei, tähän tulee perään se Heinemann ja yritys on askarrella autoon myös yläsänky kahdelle talouden esiteinille.

 

Toki jos sopivan hintainen puck tulee vastaan niin pitää sitten harkita tarvetta.

Share this post


Link to post

Ja tähän päädyttiin.

 

Toistaiseksi en halunnut luopua tuosta hottentottipaneelista johon olen jollain kieroutuneella tavalla tykästynyt.

 

Lisäksi pois jääneet Hilton tason yövalot tekisi mieli ruuvata johonkin.

20200618_194226.jpg

Edited by Kemin Karavaanari

Share this post


Link to post

Nyt autossa on siis makuupaikat neljälle koska myös takapenkistä tulee alasänky.

Ajon aikana edessä ja takana on tilavat säilytyskaapit, kattotelineelle pyörät ja työkalut yms. sekä perään tulevaan Heinemaniin retkituolit, pöydät ja muu retkeilyvaruste.

 

Kyllä se tästä pikkuhiljaa muotoutuu.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Koska simpukkaa ei ole tullut vielä nostettua ja pallonivelakselin alaputken mataluus on aiheuttanut OHO- tilanteita niin kävin tallilta hyllyssä maanneet ilmaiskarit.

Nehän olikin tämän nykykomboon ihan passelit joten auto ylös ja iskarit alle.

 

Mukavasti saa pikkupaineilla jämäkkyyttä alustaan ja isommilla nostoakin etukilvestä mitattuna rapiat 8 cm.

20200620_202126.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Yläsängyn, vetokoukun yms lisäpainon johdosta alkoi auto mannemalliin hieman keulimaan ja moottorin takatuki ruopi entistä useammin hidasteisiin.

 

Nostin perää säätölatoista ja lisäksi tein etuakselin alaputkeen lisää säätövaraa alaspäin.

 

Keula putosi aiemmasta muutaman sentin ja nyt mennää renkaan kohdalta tippalistaan 150 huudeilla. 

20200623_145608.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Tässä oli testivaiheessa 12v kompura suoraan kojelaudassa.

 

Koska tuntui pelittävän omiin tarpeisiin ilman säiliötäkin etuiskareille niin heivasin kojelaudan alta pissapojan säiliön ja laitoin kompuran sinne. 

 

Ei ole ihan niin näkösällä, hiljaisempi kumityynyjen varassa potkupahvissa ja saa laitettua paineet kojelaudassa olevasta ex pissapojan painonapista (laitoin paksummat johdot ja erillisen sulakkeen kautta).

 

Onhan se vähän ghettomallin airride mutta pelaa tarvittaessa.

Screenshot_20200716-203447_Gallery.jpg

Screenshot_20200716-203540_Gallery.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ostin tähän alun perin muunmerkkiseen autoon tarkoitetusta koukusta muokatun junikseen tehdyn irroitettavan koukun mutta se olisi tullut ihan liian alas ja kuula pitkälle taakse.

 

Laikoin siitä koukusta kuitenkin puskurin sisään tulevan palkin ja kiinnityskäikäleet tähän ja kylmästi puskurin läpi ruuvasin palkkiin  tuon Bilteman irtonupin. Ei ehkä hienoin mutta tästä oli takapuskuria raiskattu jo muutoinkin niin eipä tullut omantunnontuskia.

 

Sanoisin että aika lailla samaan lopputulokseen pääsee esim tölkin koukusta muokkaamalla.

20200617_092149.jpg

Edited by Kemin Karavaanari

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...