Jump to content

VW 1303 RS


Recommended Posts

Aamun touhuja, hytin hiominen himmeäksi maalattavilta osin. Vanhojen liimojen poistoa ksyleenillä ja pikimattojen irrottelua kuumailmapuhaltimella. Oli melko tuubassa aamutuimaan ja räpylät meinas palaa, mutta kyllä se siitä sitten kuitenkin😀

20201217_084719.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kun tuo auto on sisältäkin purettu täysin sekä pohjamaalattu, niin onko käynyt mielessä ajatus vaimentaa autoa myös niiltä osin mihin ei tule vaimennusmattoa (esim. katto ja kynnyskotelot)? Tuota laitoin omaan autoon verhoilujen alle, ja oli aika riittoisa aine. Levitin epoksin päälle ja maalasin myös päältä. Samankaltainen aine kuin mitä näkee joskus tiskialtaiden pohjissa:

 

https://www.autostudio.fi/fi/product/noxudol-vaimennusmassa-1l/NOX-3100

 

https://duoproduct.com/tuote/noxudol-3100/

Edited by Paksu-Tolppa
Link to comment
7 hours ago, Paksu-Tolppa said:

Kun tuo auto on sisältäkin purettu täysin sekä pohjamaalattu, niin onko käynyt mielessä ajatus vaimentaa autoa myös niiltä osin mihin ei tule vaimennusmattoa (esim. katto ja kynnyskotelot)? Tuota laitoin omaan autoon verhoilujen alle, ja oli aika riittoisa aine. Levitin epoksin päälle ja maalasin myös päältä. Samankaltainen aine kuin mitä näkee joskus tiskialtaiden pohjissa:

 

https://www.autostudio.fi/fi/product/noxudol-vaimennusmassa-1l/NOX-3100

 

https://duoproduct.com/tuote/noxudol-3100/

Minä olen laittanut kattoon vaimennusmattoa ja suosittelen niin tekemään. Katto vaikuttaa varmaan eniten. Mitä suurempi pinta sen enemmän värähtelee. Kynnys- tai muut kotelorakenteet tuskin värähtelevät niin, että sillä olisi käytännön merkitystä. Isoilla pinnoillakin riittää, kun peittää 70-80% sen jälkeen hyöty lähes olematon.

Link to comment
10 hours ago, Lasse said:

Lattiaan en liimaisi mitään, sinne kun ui vettä niin mukava yllatus voi olla tiedossa. On hyvä jos pystyy nostamaan matot ja eristeet tarvittaessa kuivumaan.

Onhan siellä bitumit alunperinkin, ja yleensä se tervein pelti löytyy niiden alta. 

Link to comment
On 2/24/2021 at 8:36 AM, MU said:

Onhan siellä bitumit alunperinkin, ja yleensä se tervein pelti löytyy niiden alta. 

 

Kyllä. Tehdas onkin kyllä liimannut ne niin että pysyvät, vähän liiankin hyvin josko pitäisi maalausta varten saada pois.

Link to comment

Noissa äänieristyksissä bitumimatoilla  kannattais pyrkiä tekeen silleen että pellin ja bitumin väliin jäisi mahdollisimman pieni tyhjä tila. Kondensiovesi kun on siellä niin tekee ruostetta nopsaan. Ja tietysti riippuu myös siitä että millä maalilla maalattu/kuinka hyvin maalattu pelti on 🙃 Ja tietysti roikkuu siitäkin että missä harrasteautoo säilyttää. Eli toisaalta ihan sama , jos ei oo ympärivuotinen käyttöauto.

Edited by 68teevee
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...