Jump to content
Perttipee

VW 1303 RS

Recommended Posts

Aamun touhuja, hytin hiominen himmeäksi maalattavilta osin. Vanhojen liimojen poistoa ksyleenillä ja pikimattojen irrottelua kuumailmapuhaltimella. Oli melko tuubassa aamutuimaan ja räpylät meinas palaa, mutta kyllä se siitä sitten kuitenkin😀

20201217_084719.jpg

Share this post


Link to post

Sisältä takapään pelleistä liimat hinkattu irti, vielä pitää pintaruosteet putsata ja vetästä hapot suojaksi.

20201218_085509.jpg

Share this post


Link to post

Tänään sisältä saatu kaikki vanhat liimajämät ja äänieristeet liuoteltua irti. Pintaruosteet ajeltu pois. Takaposkista kotelosuojat hinkattu pois, melkoinen päivä, mutta paljon etiäpäin.

IMG_20201220_175230_144.jpg

IMG_20201220_175230_152.jpg

Share this post


Link to post

Joulupäivällekin pientä aktiviteettiä, alkuperäiset ajovalojen ja vilkkujen johtojen reiät tulpattu ja tavaratilan pohjan luukun suunnittelua tehty20201225_202937.thumb.jpg.f4836c331044a77ccb9d5e12291c5299.jpg

Share this post


Link to post

Uudenvuoden aaton kunniaksi aamulla suojailin keulan ja illalla töiden jälkeen läträsin pohjavärit ja fillerit etupellin alle.

IMG_20201231_085601_900.jpg

IMG_20201231_185508_879.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pellin alunen hiottu ja saumat vetästy koriakryylillä, keulan osalta maalausvalmis

IMG_20210104_085244_427.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sisälle saatu harso happopohjaa ja takahelman sovitusta, vähän laiskottanut taas

20210128_090530.jpg

20210126_190703.jpg

Share this post


Link to post

Kun tuo auto on sisältäkin purettu täysin sekä pohjamaalattu, niin onko käynyt mielessä ajatus vaimentaa autoa myös niiltä osin mihin ei tule vaimennusmattoa (esim. katto ja kynnyskotelot)? Tuota laitoin omaan autoon verhoilujen alle, ja oli aika riittoisa aine. Levitin epoksin päälle ja maalasin myös päältä. Samankaltainen aine kuin mitä näkee joskus tiskialtaiden pohjissa:

 

https://www.autostudio.fi/fi/product/noxudol-vaimennusmassa-1l/NOX-3100

 

https://duoproduct.com/tuote/noxudol-3100/

Edited by Paksu-Tolppa

Share this post


Link to post
7 hours ago, Paksu-Tolppa said:

Kun tuo auto on sisältäkin purettu täysin sekä pohjamaalattu, niin onko käynyt mielessä ajatus vaimentaa autoa myös niiltä osin mihin ei tule vaimennusmattoa (esim. katto ja kynnyskotelot)? Tuota laitoin omaan autoon verhoilujen alle, ja oli aika riittoisa aine. Levitin epoksin päälle ja maalasin myös päältä. Samankaltainen aine kuin mitä näkee joskus tiskialtaiden pohjissa:

 

https://www.autostudio.fi/fi/product/noxudol-vaimennusmassa-1l/NOX-3100

 

https://duoproduct.com/tuote/noxudol-3100/

Minä olen laittanut kattoon vaimennusmattoa ja suosittelen niin tekemään. Katto vaikuttaa varmaan eniten. Mitä suurempi pinta sen enemmän värähtelee. Kynnys- tai muut kotelorakenteet tuskin värähtelevät niin, että sillä olisi käytännön merkitystä. Isoilla pinnoillakin riittää, kun peittää 70-80% sen jälkeen hyöty lähes olematon.

Share this post


Link to post

Mä pistin STP Silveriä

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

Noihin riitti se 4,5m² paketti. Etuoviinkin tais riittää vielä.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kyllä vaimennus on ollut ajatuksissa, matolla tehdään jos tehdään. Yritetään nyt saada väri päälle ensin😂

Share this post


Link to post

Lattiaan en liimaisi mitään, sinne kun ui vettä niin mukava yllatus voi olla tiedossa. On hyvä jos pystyy nostamaan matot ja eristeet tarvittaessa kuivumaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
10 hours ago, Lasse said:

Lattiaan en liimaisi mitään, sinne kun ui vettä niin mukava yllatus voi olla tiedossa. On hyvä jos pystyy nostamaan matot ja eristeet tarvittaessa kuivumaan.

Onhan siellä bitumit alunperinkin, ja yleensä se tervein pelti löytyy niiden alta. 

Share this post


Link to post
On 2/24/2021 at 8:36 AM, MU said:

Onhan siellä bitumit alunperinkin, ja yleensä se tervein pelti löytyy niiden alta. 

 

Kyllä. Tehdas onkin kyllä liimannut ne niin että pysyvät, vähän liiankin hyvin josko pitäisi maalausta varten saada pois.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Noissa äänieristyksissä bitumimatoilla  kannattais pyrkiä tekeen silleen että pellin ja bitumin väliin jäisi mahdollisimman pieni tyhjä tila. Kondensiovesi kun on siellä niin tekee ruostetta nopsaan. Ja tietysti riippuu myös siitä että millä maalilla maalattu/kuinka hyvin maalattu pelti on 🙃 Ja tietysti roikkuu siitäkin että missä harrasteautoo säilyttää. Eli toisaalta ihan sama , jos ei oo ympärivuotinen käyttöauto.

Edited by 68teevee

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Jos tulee otsikon mukainen RS, niin moiset bitumilisäpainot kuuluu roskikseen.

 

Edited by -tipi-
  • Like 1

Share this post


Link to post

No jos sitä 5-10kg sinne liimaa, niin meikäläisestä helposti joutaa sen verran tiputtaakin 🤣🤣

Luultavasti tähän tulee piiloradiokin🙂

Share this post


Link to post

Nyt kyljet kitattu, muutoin hiottu, eli paperointi ja pohjamaalit niskaan🤣

IMG_20210318_083743_286.jpg

IMG_20210318_083743_485.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Nyt ainakin alkuunsa tuntui suht hyvältä, muutama korjattava kohta paistoi. Ne kun tuuhailee, niin pitäis koppa olla valmis fillerille.

IMG_20210321_133149_102.jpg

IMG_20210321_133149_079.jpg

IMG_20210321_133149_054.jpg

IMG_20210321_133149_020.jpg

IMG_20210321_133148_915.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Oletko varmistanut, että ovet istuva riittävän hyvin kylkilinjaan?

Share this post


Link to post

Tarkoitinkin, että nyt kun olet alkanut katsomaan autoa tarkemmalla silmällä...

Share this post


Link to post

Kuvat vähän toistaa itseänsä, mutta nyt olis kyljet sillä mallilla että välttää.

IMG_20210405_160228_984.jpg

IMG_20210405_160228_922.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Etu- ja takahelmat putsattu pellille suojamaalista. Sisäpuolet epoksoitu.

 

IMG_20210413_094217_597.jpg

IMG_20210415_084306_188.jpg

IMG_20210413_094217_885.jpg

IMG_20210415_083046.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

400 olen epäkeskolla epoxin alle hionut, täytyy varmaan 800 fillerit pyhkiä

Share this post


Link to post

Huomattavasti karkeampaa (180/240) olen itse käyttänyt epoxin alle, jotta tartuntapinta olisi mahdollisimman hyvä. 

Share this post


Link to post

Etu- ja takahelmat hiottu himmeäksi ja nostettu hollille.

Konepellistä irtoileva maalikerros hiottu kokonaan pois.

IMG_20210422_100955_178.jpg

IMG_20210422_100955_264.jpg

IMG_20210422_100955_307.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Konepellin parissa tämä aamu meni, ulkopuoli kittausvalmis ja sisäpuolella hionta hommat hyvässä vauhdissa

IMG_20210423_094143_275.jpg

IMG_20210423_094143_244.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...