Jump to content

Sylinterin aukon mitat lohko/kansi


Recommended Posts

Posted

En löytänyt sinnikkäällä hakemisella. Oliko jossain tiedossa lohkoon tarvittavan aukon läpimitta erikokoisille sylintereille? Tähän samaan ketjuun voi laittaa mittoja, myös kannen osalta.

 

Type 1-moottori kyseessä, mutta samaa topiccia voi käyttää myös type 4-koneille.

 

85,5 mm mäntä, sylinterin alapään ulkomitta xx mm, sylinterin yläpään ulkomitta xx mm

87

88

90,5 / 92

94 (ja 92 thick wall)

Posted

Sambasta:

 

85.5mm, 87mm Slip-in, and 88mm Slip-in: 90mm Case, 93.8mm Head

88mm Machine-In: 94.4mm Case, 97mm Head

90.5 & 92mm Machine-In: 96mm Case, 98mm Head

94mm Machine-In: 97.25mm Case, 101.1mm Head

 

  • Like 3
Posted

Sellainenkin mahdollisuus on, varsinkin 94 pyttyjen kanssa, että sorvataan pyttyjen helmoja pienemmiksi. Näin kampikammion aukkoja ei tarvi suurentaa niin paljoa, jolloin pinnapulttien ympärille jää enemmän materiaalia.

 

t. Mika

Posted

Ja eiköhän homma ole yleisestiottaen niin että näiden mittojen kanssa ei voi lähteä koneistamolle vaan aina pytyt mukaan ennen kuin mitään rupeaa kairaamaan. Suunnitelmia varten nämä mitat kylläkin ovat päteviä.

Posted
53 minutes ago, mikan said:

Sellainenkin mahdollisuus on, varsinkin 94 pyttyjen kanssa, että sorvataan pyttyjen helmoja pienemmiksi. Näin kampikammion aukkoja ei tarvi suurentaa niin paljoa, jolloin pinnapulttien ympärille jää enemmän materiaalia.

 

t. Mika

Paljon mielestäsi 1.5 millistä on varaa poistaa?

Posted
2 hours ago, Tanhis said:

Ja eiköhän homma ole yleisestiottaen niin että näiden mittojen kanssa ei voi lähteä koneistamolle vaan aina pytyt mukaan ennen kuin mitään rupeaa kairaamaan. Suunnitelmia varten nämä mitat kylläkin ovat päteviä.

En ole koskaan toimittanut pyttyjä koneistamolle. Aika monet reijät on tehty sekä kansiin että kampikammioihin ja aina ovat olleet sopivat.

Posted
14 hours ago, x-pj said:

En ole koskaan toimittanut pyttyjä koneistamolle. Aika monet reijät on tehty sekä kansiin että kampikammioihin ja aina ovat olleet sopivat.

Sanoin vähän huonosti. Ei niitä pyttyjä tarvitse sinne koneistamolle asti viedä jos ne itse mittaa, mutta ilman omaa mittausta voipi tulla vääränkokoiset reijät.

Posted (edited)
20 hours ago, JM said:

Paljon mielestäsi 1.5 millistä on varaa poistaa?

 

Nyt en valitettavasti muista mihin mittaan pyttyjen helmat on sorvattu. Moottorikin on kasassa, joten ei oikein voi mitata. Mutta todennäköisesti 0,625 otettiin pois, jolloin kampikammion reikä on sama kuin 90,5 pytyillä.

 

t. Mika

Edited by mikan
  • 6 months later...
Posted

Mittailin tuossa että,94 mahlen putkesta olisi varaa poistaa milli lohkoon sisälle tulevasta päästä,90.5/92 mittaan,jolloin jäisi vielä millin seinämä putkeen ja lohkoon enemmän materiaalia pinnapulttien ympärille. Taidan yhteen omaan koneeseen tehdä joka menee vakiolohkoon kasaten. 

Posted
6 minutes ago, Racing said:

Mittailin tuossa että,94 mahlen putkesta olisi varaa poistaa milli lohkoon sisälle tulevasta päästä,90.5/92 mittaan,jolloin jäisi vielä millin seinämä putkeen ja lohkoon enemmän materiaalia pinnapulttien ympärille. Taidan yhteen omaan koneeseen tehdä joka menee vakiolohkoon kasaten. 

 

3 minutes ago, Urbantoy said:

Tulee ohutseinänen jos ymmärsin oikein.. Kannattaako.. 

Kestää hyvin niin kauan kuin käyttää lyhythelmaisia mäntiä mitä nykyään taitaa olla jokaisessa pytty/mäntä sarjassa. Pitkähelmaisilla männillä pytyn helma lähtee jostain kumman syystä halkeamaan. Kumma kun ohutseinämäisissä 88 pytyissä alapäät kestivät.

Posted (edited)
2 hours ago, jupsu said:

 

Kestää hyvin niin kauan kuin käyttää lyhythelmaisia mäntiä mitä nykyään taitaa olla jokaisessa pytty/mäntä sarjassa. Pitkähelmaisilla männillä pytyn helma lähtee jostain kumman syystä halkeamaan. Kumma kun ohutseinämäisissä 88 pytyissä alapäät kestivät.

Tuo oli uus tieto. 76 iskulla ja korkeilla 69 iskuisen mahlen männillä tarkoitus mennä eli mäntä tulee 3.5mm alaspäin enemmän ku normisti. Täytyypäs tutkailla ja mittailla vielä asiaa. Lowbudget vw sivustolla tekevän tuota modia koneisiin.

Jm koneissa 69 iskulla on usein 87mm ja 88mm ajettu laikalla pytyistä koko helma pois sen verran jätetty että keskittää eikä ongelmia. 

 

Edit: Mittailin tuossa korkeilla männillä 76 iskulla tulee helma aika kauas ulos alapäästä joten saattaa vaikuttaa kestävyyteen tosi ohkaisena, pitkällä iskulla ja noilla männillä. Hyvä huomio ei tullut ajatelleeksi.

Edited by Racing
Posted
11 hours ago, Racing said:

Mittailin tuossa että,94 mahlen putkesta olisi varaa poistaa milli lohkoon sisälle tulevasta päästä,90.5/92 mittaan,jolloin jäisi vielä millin seinämä putkeen ja lohkoon enemmän materiaalia pinnapulttien ympärille. Taidan yhteen omaan koneeseen tehdä joka menee vakiolohkoon kasaten. 

 

Jos männän helma tulee putken helmalle asti niin en ohentaisi 94 putkea yhtään. Kyllä noi pinnat lohkossa pysyy.

Posted (edited)

Ainakin 12.xx varttimaili 2332 ccm motilla olevalla kuplalla ja ohennetuilla helmoilla on kestänyt.

Edited by mikan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...