Jump to content

Type 3 Fastback Persikka ja Notchback


Recommended Posts

Jonkinsortin välietappi saavutettu, elikkä epoksipohjat saatiin ruiskittua autolle niskaan:

 

550065750_maalattuedest.thumb.jpg.c0ab109fd4433f6c7251b68be0c2de16.jpg

 

maalattutakaa.thumb.jpg.1d87a50fc59428502edaf2597500b9aa.jpg

 

Muutamia kohtia saa vähän vielä fiksata, ennen pintamaalia, mutta aika vähällä näyttäisi selviävän. Vielä viime hetken muutoksena laitoin kuitenkin nuo puskurin paikat umpeen, koska nuo mun aihiot on sen verran paskat, ettei niistä taida saada hyviä. Ja mikäpä se estää puhkomasta reikiä sitten uudestaan, jos noista sattuu siedettävät saamaan tai muualta kävelee vastaan paremmat. Tällä visiolla nyt kuitenkin kohti seuraavia askareita.

  • Like 4
Link to comment
  • 1 month later...

Niin ne viikot vierii, mutta nyt on pintavärit viimein päällä. Siitähän tuli sellainen, kuin autotalliolosuhteissa ihan itse värkkäämällä tulee. Ihan kohtuullinen kuitenkin ja omaan tarpeeseen kelvollinen. Ennenkaikkea oppi jotain tästäkin hommasta, jos/kun haluaa jatkossakin näitä hommia harrastella. Seuraavaksi sitten kasausta ja muuta värkkäystä. Toivonmukaan tämä saa joskus vielä moottorinkin perään.

 

maalattu4.thumb.jpg.aae69b2fb825d979f6674a5bfb6bda1f.jpgmaalattu3.thumb.jpg.d8a368aef0351ae9b8df2f9e00a6c4ff.jpgmaalattu2.thumb.jpg.7d7214f32b4e44948b5feebd9ba5eb74.jpgmaalattu1.thumb.jpg.db53bdb9a2c2d3b7adfe228b06320b69.jpg

  • Like 5
Link to comment
23 hours ago, henkilöasiakas said:

Kasausta piti aloitella. Maalipinta näyttäisi tarkemmin syynättynä 99% todella hyvältä. Harmi että se 1% on mihin ihmiset kiinnittää huomionsa. 😄 Takana menee tiukille renkaiden kanssa, mutta pitää koittaa jotenkin pajottaa. 

 

kasausta.thumb.jpg.eafe59dcf0e33925240add76df11ba0d.jpg

Lyhkäsillä vetareilla saat takarenkaat kaaren sisälle.

Link to comment
1 hour ago, Tanhis said:

Lyhkäsillä vetareilla saat takarenkaat kaaren sisälle.

 

Ongelmana lähinnä se, että ne on liian sisällä. 7x17 et40 - vanteet. Sikäli hämmästyttää satunnaisiin nettitietoihin viitaten että ei tekis tiukkaa kaaren suhteen vaikka olis et20. Tiedä sitten mitkä vetarit tässä on paikallaan. 

Link to comment
6 hours ago, henkilöasiakas said:

 

Ongelmana lähinnä se, että ne on liian sisällä. 7x17 et40 - vanteet. Sikäli hämmästyttää satunnaisiin nettitietoihin viitaten että ei tekis tiukkaa kaaren suhteen vaikka olis et20. Tiedä sitten mitkä vetarit tässä on paikallaan. 

Niin joo eli noinpäin. 

 

Tässä nyt anyway lyhkäsen ja pitkän ero. 

 

493259.jpg

  • Like 1
Link to comment

Yleensä menee kyllä niin että itse vain huomaa ne 1% virheet, muut tuijottaa vain kokonaisuutta. Hieno peli tulee. Itse aloitin autoilun vastaavalla ja edelleen sydäntä lämmittää kun näkee kirvesmiehen possun!!

Link to comment
On 5/15/2021 at 9:53 PM, Perttipee said:

Kai tässä kuiten irssiperä on🤔

Kappas kävi kyllä mielessä mutta aattelin että kait suomiautossa on silti swingi. Mun moka eli tosiaa tässä tapauksessa ei oikein ole oikotietä onneen.

Link to comment

5mm spacerit laitoin nyt sekä eteen että taakse. Jotenkin näyttää, että voisihan nuo tuolla mukana nyt mennä, ilman että raapii takana iskaritolppaan sisälaidasta. Pohjaanlyöntikumien "ylälautasista" kuitenkin lähti jo osa heti ensimmäisenä tuolta pois, koska ne ei ainakaan siellä mahtuneet olemaan. Tarkemmin katsottuna ei nuo vanteet muutenkaan olisi asettuneet rummun ympärille ilman spaceria, koska rummussa vanteen kiinnityskohta on reunaa syvemmällä ja näissä vanteissa olisi jäänyt puolista kantamaan siitä kohti. Edessä spacerin vaati siksi, ettei puolat vastaa jarrusatulaan.

 

Auto on nyt kuitenkin rattaillaan ja sähköhommia tehty. Etuvalojen viimeiset pätkät vedin kokonaan uusiksi, kun siellä aika oli tehnyt tehtävänsä. Melkein kaikki sähköt pelasi jo ensiyrittämällä, pitää kuitenkin hommata uudet valo- ja hätävilkkukatkaisijat. Ensinmainittu on täysin holtiton, toimien vain satunnaisesti ja jälkimmäinen on muuten jo melko rähjääntynyt. Etuvaloista pahoittelut kanssaihmisille sekä itselleni. Toivottavasti nämä eivät ole ikuinen ratkaisu, mutta näillä nyt alkuun. En ole vielä löytänyt mieleisiä vilkullisia umpioita inhmilliseen hintaan maailmalta, niin piti mennä vähän sieltä missä aita on matalin. Takalampuille pitäisi myös tehdä jotain, en vain vielä tiedä että mitä.

 

Moottoria en ole vieläkään saanut, josta syystä auton perse on korkealla. En tiedä pitääkö tässä alkaa keksimään tilapäisratkaisua siihen saakka että varsinainen tilaustyö tulee, jotta pääsisi ihmettelemään muita toiminnallisuuksia. Jos jollain on Oulunseudulla lainata tai myydä jotain toimivaa tai vaikka muuten täydellistä rytöläjääkin, niin saa vinkata. Työlistalla mainitun sähköihmettelyn lisäksi vielä ainakin kuskin oven maalaus sisäpuolelta ja ovilasien kasaus, ovien ikkunoiden ja tuuletusluukkujen kehysten sipistelty, pyöräkoteloiden yms maalaus/massaus, pelien asennus - kunhan keksin millaiset laitan - sekä mattojen tekeminen yms sisustan kasaus. Puskureitakin kaipais...

 

Ähtärihän tämä oli valmiiksi, joten siitä ei ole myöskään muuksi muuttunut. 🙂 

 

kylki2.thumb.jpg.2b57293669cf70dd9d0fe42b5b693a30.jpg

 

 

kilpi_asennettu.thumb.jpg.7d201f1350008746f6c39feed0189763.jpg

 

etuviisto.thumb.jpg.bcd56afe1aa4383234860c6d2f6cfaf3.jpg

  • Like 1
Link to comment
8 minutes ago, mikan said:

Mun silmään kaipais kyllä enemmän kumia taakse. Muutenhan tuo alkaa näyttämään kyllä karkilta.

 

Samaa mieltä takarengastuksen osalta. Noiden osalta oli muutenkin vähän tällaista arvalla etenemistä, kun ei tiennyt että mikä mahtuu ja minne, niin sillä tilasin kaikki samaa kokoa. Onneksi nykyisin nuo kumet on suht edullisia, niin ei ole kynnyskysymys päivittää niitä jatkossakaan.

Link to comment
3 hours ago, jarkki86 said:

Itselleni tein kuplaan vilkut umpion alalaitaan lasikantapolttimolla. Pari euroa maksaa irtokanta ja siihen päälle keltainen lasikantapoltin.

 

Kelpasi ainakin täällä katsastuksessa.

 

 

Minkä tehonen poltin on?

Link to comment

25 vuotta sitten tein samanlaisen vilkkuratkaisun omaan kuplaan ja pari kertaa riitti tarpeeksi tutulla katsurilla ymmärrystä ratkaisulle. 🙂 Myin auton ja uusi omistaja oli joutunut heti seuraavalla kerralla laittamaan erilliset vilkut keulille. Meininki tuolloin muutenkin katsastuksessa oli vähän mitä oli.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tarttui näppeihin toinenkin kolmonen pienoisten sattumien kautta. Tarvetta ei varsinaisesti ollut, mutta onpahan tekemistä tuleviksikin vuosiksi.

 

Voisi kutsua latolöydöksi eli seissyt navetassa niillä sijoillaan viimeiset 30 vuotta moottoririkon seurauksena. Lattiassa ja kynnyksissä hitsattavaa mutta vaikuttaisi olevan osiltaan jokseenkin täydellinen. Moottorinraatokin löytyi, jossa oli nelossylinterin mäntä hajalla ja lohkossa niillä paikkeilla reikä. Kaiketi kiertokanki etsinyt siitä ulospääsyä.

 

Tähän jätetään amistelut ja ähtäröinnit tekemättä ja väsätään muutenkin omaan tahtiin ilman aikatauluja. Kyseessä siis 1600 Notchback -67. Joskus maalattu yli, alkuperäinen värisävy ilmeisestikin Sea Sand. Ensi sunnuntaina olisi tarkoitus kotiuttaa.

 

takanurkka_230521.thumb.jpg.3d7d68bae4cf1b1d58bba3247fecc465.jpg

 

etuviisto_230521.thumb.jpg.998cb2e77cceedfe914ada535d5c2c23.jpg

 

oikeakylki_230521.thumb.jpg.0afb54117babbb9e4b689526b51c750e.jpg

 

perse_230521.thumb.jpg.772f56a46ae8f5cd86d441390e44dd15.jpg

 

kojelauta_230521.thumb.jpg.600a4127e3058c702bcddc69a619d841.jpg

 

 

  • Like 10
Link to comment
  • henkilöasiakas changed the title to Type 3 Fastback, Persikka ja Notchback
  • henkilöasiakas changed the title to Type 3 Fastback Persikka ja Notchback

Kello aika helppo viskata ritilän paikalle, ellei 1600 A:ssa sitä ollut tehtaalta, olihan tässä vissiin tuplakaasarikonekin, toisin kuin 1500N mallissa. TA:ssa ei ainakaan kelloa ollut, joten ei varmaan porrasperässäkään. A:sta kertoo oli myöskin kuvien mukaiset litteät takavalon linssit, maalatut pienet takaheijastimen kopat, pikkupeili, sekä ilman etuluukun kromikahvaa, puskurien pystykoristeita ja avattavia takasivulaseja. Ja mallimerkintä tekstistä puuttuva L-kirjain. 

Edited by -tipi-
  • Like 1
Link to comment

Siinä sitä nyt olis. Mangelsit alle, pari paikkaa pohjaan ja baanalle:

 

hakureissulla_300521.thumb.jpg.1c69bebf2f46a5fd10eba63ddeb40f8d.jpg

 

No, ehkä tässä pitää jotain muutakin tehdä. Lattiapellit molemmin puolin takaosastaan mätänä, kynnyskotelot eivät ihan niin pahat kuin kuvittelin, mutta uutta peltiä tarvii niihinkin. Etulokasuojissakin pientä puuhaa. Mistähän kannattaisi peltiosia kysellä vai saako näihin? En kylläkään vielä ole sen kummemmin purkanut, että ihan tarvisi just tilailemaan alkaa. Muita havaittuja osapuutteita on tässä vaiheessa ainoastaan avaimet, sisäpeili, joka on joskus rikkoutunut ja moottorin päälle tuleva kansi, jota ei löytynyt. Niin no itse moottorikin toki siis puuttuu, mutta osia sentään siihen löytyy, jotta oikeantyylisen kasaamiseen on jossain vaiheessa mahdollisuus.

 

En tiedä, kuinka yleistä, mutta tässä on ollut aikanaan sisälokasuojat edessä. Täysin murusina ne tietenkin tätä nykyä ovat, mutta etupyöräkotelot ovat säästyneet kivisuihkulta noiden ansiosta ja sieltä pilkistää kauttaaltaan virheetöntä peltiä. Viimeisimmän tiedon mukaan tämä oli hinattu tuohon säilytyspaikkaansa jo 80-luvun puolivälin tienoilla, jolloin se on pelastettu jonkun korjaamon tallin takaa, jossa se oli jo ehtinyt seistä vuosikaudet. Voi siis olla, ettei kaikenkaikkiaan ole tietä ihan kamalasti nähnyt, sikäli kuin sillä on valtavasti merkitystä.

 

Pitää kuitenkin yrittää edetä yksi asia kerrallaan, eli oranssin sähköhommat alkaa olemaan reilassa. Pyyhkijöiden moottoria en jostain hyvästä syystä saanut pelaamaan pätkimättä, joten sellainen pitää vaihtaa. Purin entisen osiin, putsailin, tarkistin johdotukset ja tinaukset ja niputin uudelleen kasaan mutta jotenkin tuntuu olevan haluton yhteistyöhön. Välillä pyörii iloisesti ja sitten jää vain jumiin. Tämä siis pelkkä moottori irrallaan, ei vivustossa kiinni. Myös jälkiasenteinen sähköinen pissapojan moottori oli entinen, johon haen jostain Motonetistä korvikkeen. Seuraavana steppinä voisi alkaa mattoja suunnittelemaan kabiiniin. Entisiä ei ole edes malliksi, joten nekin tulee ihan omasta päästä.

Edited by henkilöasiakas
  • Like 1
Link to comment

Kyllä näihin jotain peltiosia on saatavilla mutta mitään selkeää kokonaisvaltaista paikkaa ei oikein ole muutakuin https://vwispwest.com/ Mutta täältä tilaaminen luonnollisesti kallista kun tulee rapakon takaa, mutta jos joku tilausta laittaa sisälle niin voisi tietty miettiä jonkun sortin kimppaa.

 

Tietty europastakin löytyy aika hyvin osia mutta lähinnä tapauskohtaista mistä kannattaa etsiä. Avainaihioita saa melkein kaikista suomalaisistakin osamestoista ja lukoista pitäisi löytyä koodi minkä kanssa osaava lukkoliike saa uuden avaimen leikattua.

  • Like 1
Link to comment

Jos 2-3kk on aikaa odotella, niin laivarahtina saa rapakon takaa aika kohtuullisilla kostannuksilla isompaa palaa tulemaan.

Kyllä näihin jotain peltiosia on saatavilla mutta mitään selkeää kokonaisvaltaista paikkaa ei oikein ole muutakuin https://vwispwest.com/ Mutta täältä tilaaminen luonnollisesti kallista kun tulee rapakon takaa, mutta jos joku tilausta laittaa sisälle niin voisi tietty miettiä jonkun sortin kimppaa.
 
Tietty europastakin löytyy aika hyvin osia mutta lähinnä tapauskohtaista mistä kannattaa etsiä. Avainaihioita saa melkein kaikista suomalaisistakin osamestoista ja lukoista pitäisi löytyä koodi minkä kanssa osaava lukkoliike saa uuden avaimen leikattua.

Link to comment
9 hours ago, lasse haukkavuori said:

helmoja sisä ja ulko löytyy kyllä Euroopasta mutta lattiapeltejä en tideä.  https://www.baltic-kaefer.de/typen/typ-3/ tuolta otin ulkohelmat, istui ihan hyvin

 

Sisähelma melkein pokattavissa itsekin. Ootko Lasse miten ratkaissut entisöinneissäsi sen lämpökanavan kiertävän keskimmäisen kynnyskotelopellin uusimisen, vai onko menneet ilman korjauksia tai pelkällä alareunan uusimisella?

 

Täälläkin erikokoisia lätkiä lattiaan ja kynnyksiin:

https://www.werk34.de/en/air-cooled/typ-3-1500-1600/chasis-bottom-plates-chassis-accessories/bottom-plate/

https://www.werk34.de/en/air-cooled/typ-3-1500-1600/car-body/repair-panel-body-parts/

Link to comment
12 hours ago, -tipi- said:

 

Sisähelma melkein pokattavissa itsekin. Ootko Lasse miten ratkaissut entisöinneissäsi sen lämpökanavan kiertävän keskimmäisen kynnyskotelopellin uusimisen, vai onko menneet ilman korjauksia tai pelkällä alareunan uusimisella?

 

Täälläkin erikokoisia lätkiä lattiaan ja kynnyksiin:

https://www.werk34.de/en/air-cooled/typ-3-1500-1600/chasis-bottom-plates-chassis-accessories/bottom-plate/

https://www.werk34.de/en/air-cooled/typ-3-1500-1600/car-body/repair-panel-body-parts/

Tuossa missä joutui noi sisä ja ulko helmat uusimaan ja myös suurimman osan lämpöputkesta nii muistelisin että revin sen keskimmäisen rippeet pois kokonaan enkä uutta laittanut. 

  • Like 1
Link to comment

Fastbackiin jatkoin lattiaverhoilujen tekoa. Eli samaa verhoiluhuopaa kynnyksiin ja pyöräkoteloihin edessä, kuin mitä hattuhyllylle tuli laitettua. Lattiat teen paksummasta huopamatosta, mutta sitä ei ikävä kyllä ollut paikallisessa puljussa hyllyssä eli sitä piti jäädä nyt odottamaan. Noilta osin kun hommat jäivät väistämättä kesken, ajattelin sitten kuitenkin vähän purkaa Notsia, jotta näkee sen osalta tulevaa työmaata.

 

Komento takaisin siinä mielessä, että ei siellä mitään sisälokasuojia ole ollut vaikka ensivaikutelma siltä vaikuttikin. Uutena suihkittu paksut kerrokset massaa joka puolelle, jotka nyt lähti levyinä irti. Massan alka paljastui pistämätöntä maalipintaa kauttaaltaan, joka oli tietenkin iloinen yllätys tässä vaiheessa:

 

etunurkka_oikea_060621.thumb.jpg.be7163563fff8645934e729d79d2c8d3.jpg

 

etunurkka_vasen_060621.thumb.jpg.817f2184f958229d8662f5eab867b688.jpg

 

Käytännössä molempien etupyöräkoteloiden takaosien alanurkassa kuitenkin hitsattavaa sekä muutaman kymmenen sentin pätkä helmassa. Noilta osin ei näyttäisi olevan tekemätön työmaa amatöörillekään.

 

Molempia etulokasuojia oli korroosio kohdellut samalla tavalla. Eli lokasuojien takaosasta alapää jokseenkin entinen ja toista yritetty joskus korjatakin:

 

lokasuoja_vasen_060621.thumb.jpg.4a9e11c93052dd1d7c63b0eb4e854285.jpg

 

Mielellään tietenkin jostain löytäisi kelvollisemmat suojat, mutta näitä ei kaiketi markkinoilla ihan valtavasti liiku? Fastbackista toki näkee vähän mallia, miten nuo pitäisi mennä, jos/kun alkaa suorasta pellistä askartelemaan.

 

Sisältäkin purin sen verran, että hahmottui lattiapeltien kunto tarkemmin. Käytännössä molemmista lattiapaneeleista pitää takaosaa sellainen puoli metriä uusia, kuskin puolelta ehkä vähän pidemmällekin. Etuosa lattioista sen sijaan oli ihan hyvässä kunnossa. Kokonaisia peltejä yllämainituista linkeistä saa tilattua ja jenkeistä pienempääkin palasta. Pitää vähän miettiä, miten tuota lähtisi toteuttamaan.

 

Avaimia ei löytynyt ostohetkellä mistään, mutta irrotin oven lukon kokeeksi, josko siellä olevalla tunnistekoodilla saisi avaimen jossain teetettyä. Tämä tietenkin vähän hakuammuntaa, josko virtalukko onkin ollut jollain eri avaimella toimiva. Ainakin Fastbackin avain noihin lukkopesiin meni, että sikäli on aihion malli niihin tiedossa. Pitäiskö tässä olla rattilukko? Avainpesä kuitenkin tuossa rattiakselin yhteydessä, mutta ratti ei ole mennyt lukkoon vaikka tuota on käännelty suuntaansa vähän joka vaiheessa.

Edited by henkilöasiakas
Link to comment
6 hours ago, henkilöasiakas said:

Fastbackiin jatkoin lattiaverhoilujen tekoa. Eli samaa verhoiluhuopaa kynnyksiin ja pyöräkoteloihin edessä, kuin mitä hattuhyllylle tuli laitettua. Lattiat teen paksummasta huopamatosta, mutta sitä ei ikävä kyllä ollut paikallisessa puljussa hyllyssä eli sitä piti jäädä nyt odottamaan. Noilta osin kun hommat jäivät väistämättä kesken, ajattelin sitten kuitenkin vähän purkaa Notsia, jotta näkee sen osalta tulevaa työmaata.

 

Komento takaisin siinä mielessä, että ei siellä mitään sisälokasuojia ole ollut vaikka ensivaikutelma siltä vaikuttikin. Uutena suihkittu paksut kerrokset massaa joka puolelle, jotka nyt lähti levyinä irti. Massan alka paljastui pistämätöntä maalipintaa kauttaaltaan, joka oli tietenkin iloinen yllätys tässä vaiheessa:

 

etunurkka_oikea_060621.thumb.jpg.be7163563fff8645934e729d79d2c8d3.jpg

 

etunurkka_vasen_060621.thumb.jpg.817f2184f958229d8662f5eab867b688.jpg

 

Käytännössä molempien etupyöräkoteloiden takaosien alanurkassa kuitenkin hitsattavaa sekä muutaman kymmenen sentin pätkä helmassa. Noilta osin ei näyttäisi olevan tekemätön työmaa amatöörillekään.

 

Molempia etulokasuojia oli korroosio kohdellut samalla tavalla. Eli lokasuojien takaosasta alapää jokseenkin entinen ja toista yritetty joskus korjatakin:

 

lokasuoja_vasen_060621.thumb.jpg.4a9e11c93052dd1d7c63b0eb4e854285.jpg

 

Mielellään tietenkin jostain löytäisi kelvollisemmat suojat, mutta näitä ei kaiketi markkinoilla ihan valtavasti liiku? Fastbackista toki näkee vähän mallia, miten nuo pitäisi mennä, jos/kun alkaa suorasta pellistä askartelemaan.

 

Sisältäkin purin sen verran, että hahmottui lattiapeltien kunto tarkemmin. Käytännössä molemmista lattiapaneeleista pitää takaosaa sellainen puoli metriä uusia, kuskin puolelta ehkä vähän pidemmällekin. Etuosa lattioista sen sijaan oli ihan hyvässä kunnossa. Kokonaisia peltejä yllämainituista linkeistä saa tilattua ja jenkeistä pienempääkin palasta. Pitää vähän miettiä, miten tuota lähtisi toteuttamaan.

 

Avaimia ei löytynyt ostohetkellä mistään, mutta irrotin oven lukon kokeeksi, josko siellä olevalla tunnistekoodilla saisi avaimen jossain teetettyä. Tämä tietenkin vähän hakuammuntaa, josko virtalukko onkin ollut jollain eri avaimella toimiva. Ainakin Fastbackin avain noihin lukkopesiin meni, että sikäli on aihion malli niihin tiedossa. Pitäiskö tässä olla rattilukko? Avainpesä kuitenkin tuossa rattiakselin yhteydessä, mutta ratti ei ole mennyt lukkoon vaikka tuota on käännelty suuntaansa vähän joka vaiheessa.

Eipä nuo pahat ole. Yleensä saa tehdä lampun ympäryksen,ylätakareunan ja koko kiinnitysreunan. Laita vaan lokasuoja kiinni kun alat paikkaa tekemään niin saat oikeaan muotoon

  • Like 1
Link to comment

Purin viikonloppuna joutessani vähän lisää tuota Notsia. Takalokarit pois ja ihan hyvältä näytti sielläkin, eikä suojissa itsessäänkään kamalasti sanomista:

 

ilmantakalokasuojaa_130621.thumb.jpg.5509b47b4a390f5d0e18faf400aa9ec6.jpg

 

ilmantakalokasuojaa2_130621.thumb.jpg.9d014b4f47181beed3b2d948959e17b0.jpg

 

Ikävästi vain molempien kynnyskoteloiden etunurkissa sekä kuskinpuolen kynnyskotelon takaosassa sisäpuolella korroosiota sen verran reilusti, että varmaan tästä pitää käyttää koppa pois alustasta. Nuo reijät kun ulottuvat tietenkin korin ja alustan saumaan. Sen lisäksi vielä kynnyskoteloiden päädyt takapyöräkoteloon puhki, mutta eivät sieltä erityisen pahasti. Reijät korin puolella eivät muutenkaan mitään kamalan isoja ole, mutta sama varmaan tehdä kunnolla, kun muuten kuitenkin kyseessä niin kelpo aihio. Muutama kuva vielä pohjasta:

 

kuskinlattia_130621.thumb.jpg.8f7d1472bcc974a63d957bed3f59c018.jpg

 

akunpaikka_130621.thumb.jpg.d9bfe3dbfbd1bdc8543360f4d6bfd906.jpg

 

kynnyskotelo_130621.thumb.jpg.c1087104037355091a67f2b8466eecd9.jpg

 

Seuraavaksi varmaan työntelen tämän pihan perälle odottelemaan ensi talvea, että mahtuu tallissa puuhailemaan muuta siihen saakka.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...