Jump to content

Baja


Recommended Posts

Posted

hupsista, meinasi unohtua peilien kiinnikkeiden virittely ennen kuin ovet lähtevät maalarille. Porailin reiät ja laitoin niittimutterit paikoilleen. 

 

image.thumb.jpeg.e936cb2f7a513916e3fc7fd6ca886c09.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b509443a67d074dd302272f7aa40bfd8.jpeg

 

image.thumb.jpeg.c161ce76c0219f6cf998a4133d49ad38.jpeg

 

image.thumb.jpeg.0de55bd47b5aae8963ca2e2b234703fe.jpeg

 

Sit pitäis hinkuttaa nuista peilien kiinnikkeistä maalit pois. Niissä on joku kiinanpulveri vaikka maalamattomat ostin, väri tuntuu olevan kiinni älyttömän piukassa. Muuten hyvä mutta väärä musta eikä uskalla päällekkään uutta pulveria laittaa. Toisesta sain jo suurimman osan maaleista pois, kun vuorokauden läträsin maalinpoistoaineen ja pesutinnerin kanssa, sitten toholla poltin sen mikä suostui palamaan. Sitten käkkäräpäätä ja lopuksi hiekkaa. 

  • Like 2
Posted

Imusarjoista tulikin ihan somat, vielä punainen pulveri pintaan niin ne on sitten siinä. Natsasi tuurilla bussin vakio vivustokin paikoilleen.

 

image.thumb.jpeg.abc6b31f95b00ba61930cb960821485f.jpeg

 

image.thumb.jpeg.e82638abdacaf3d43af074721029d748.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f26fe767294ab289a805a933a03cf9d1.jpeg

  • Like 5
Posted (edited)

niin ja se viimeinen sarana kun ei tullut tarpeeksi hyväksi 8,5mm ylikoolla niin kokeilin viimeisenä oljenkortena tätä juniksen 9mm ylikoon tappia. Kupu pois päästä rälläkällä.

 

image.thumb.jpeg.9ada36ca0c13f9108feaa40b07da69ed.jpeg

 

9mm kalvainta saranoille ja uusi tappi sisään. Sitten olikin piru merrassa kun saranatappi jumi viimeisillä milleillä ja saranatappityökalu hajosi käsiin. En tiedä mistä meltoraudasta tuo 8 ball garagen tekemä työkalu on oikein tehty...

Paskartelin paksuun lattaan pienen ulokkeen millä tappia pääsisi painamaan saranan sisään ja vedin tapin paikoilleen normi ulosvetäjällä. Viritys toimi loistavasti ja nyt sarana on huippu hyvä. Nyt jos tuo joskus tulevaisuudessa vielä löystyy niin sitten edessä on koko saranan vaihtaminen uuteen. Mutta se on toivottavasti perikunnan murheita 😁

image.thumb.jpeg.748b6c4f71ab62c67145904d16a455d6.jpeg

image.thumb.jpeg.5d29a8c916327a4a25b87fed0f114460.jpeg

Ens viikon lopulla ovet lähtee maalarille. 

 

 

Edited by KimmoH
  • Like 7
Posted

Ohjauksen prototyyppi eteni siihen pisteeseen että nyt on ratista pyöritellen käännetty renkaat laidasta laitaan hammastangon välityksellä. Ehkä tästä vielä jotain tulee.

 

Askartelin tukilaakerin rintapeltiin rattiakselille.

 

image.thumb.jpeg.c653dd51e3a078632aad618bcade2304.jpeg

 

image.thumb.jpeg.eb3988d20d58b98c0513ae26c9d83280.jpeg

 

 

  • Like 6
  • 2 weeks later...
Posted

Sipaisin rattiakselista vielä 45mm alapäästä pois, niin istuu rojut nätimmin kabiinin puolella. Sitten puhallus ja maali pintaan. 

 

image.thumb.jpeg.bf213262452abc0d7aaf178cd27197f1.jpeg

 

image.thumb.jpeg.015dd9e441e3d6a83990a560cdbb083d.jpeg

 

Sit pitäis keksiä tuohon yläpäähän kaikki sisuskalut ja löytää jostain ehjä ratti. Sovitusratti on niin rotansyömä ettei siitä saa enää kalua. Mittariinkin pitää varmaan vähän nätimpi kromirinkula metsästää.

 

image.thumb.jpeg.a0066650063166b1600d8195cd050aa4.jpeg

 

  • Like 1
Posted

Tupakki-ikkunoiden osat taitaakin olla kaikki pelastettavissa. Lasikuulalla maalit ja ruosteet pois, niin sieltä paljastui priimakuntoiset peltiosat. Ikkunan saranatkin onnistuin vielä uutena löytämään maailmalta. 

 

image.thumb.jpeg.9236ce842fc49bacc7b8c47a6fa3ae35.jpeg

 

Ikkunanostimia näytti saavan uustuotantonakin edullisesti mutta puhalsin orggikset puhtaaksi ja nämä ovat ihan soivat pelit. Vähän maalia pintaan ja käyttöön.

 

image.thumb.jpeg.55edc6256bc2d72789bb47fa8f9eb41c.jpeg

 

Liiterin romulootasta kaivelin läjän hapettuneita ja likaisia osia esiin ja vähän soodaa pintaan, niin nämäkin päätyvät takaisin käyttöön 👍

 

image.thumb.jpeg.b648d0c75c442c78ec314bc39f107f24.jpeg

  • Like 2
Posted

Kannattaa todellakin entrata orggisnostimet, niillä tarvikkeilla ei tee yhtään mitään. Tai pitää ainakin momenttiavainta käyttää ikkunaveivinä 

  • Like 1
Posted

Kannatti aikoinaan ährätä orggis etuluukun saranatkin kuituluukkuun. Eilen tökkäsin kokeeksi kaasujouset paikoilleen ja nehän natsas heittämällä. Ovat just sopivan tehokkaat että luukku aukeaa ja sulkeutuu parilla sormella + pysyy auki/kiinni.

 

 image.thumb.jpeg.05b6800eca92215f415e0d66f3508178.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b87ea52dfcc46ff1c14de23915bb3bed.jpeg

 

image.thumb.jpeg.60191a730a21ab0bfcf344c23eddc14f.jpeg

 

 

  • Like 11
Posted

Sit alkoi tetriksen pelaaminen. Pitäis TMI:n verhoiluja kaavoina käyttäen leikellä muutamaan kohtaan pikkuisen pidemmät matot, korin korotuksesta johtuen.

 

image.thumb.jpeg.03ddefae716691fcc72044d271e9d20b.jpeg

  • Like 1
Posted

Tänään sain imusarjat pulveroinnista. Nättiä tuli, sit sormet ristiin että tää kombo toimii mieluistasti.

 

image.thumb.jpeg.1988fe01eaf3257d05938c0dda29968e.jpeg

 

image.thumb.jpeg.333a0a0a378e48389ae2bb0a9452d04d.jpeg

 

Sit pitäis askarrella ilmanputsarit. Hyllyssä olis yhdet kivat pyöreät kromi putsarit mutta ne on 52mm vakio Solexien kaulalle. Pitäis saada tuohon 36-40:sten 60mm kaulaan saada sopimaan jollain virityksellä.

 

  • Like 2
Posted (edited)

Sorvaat POMista (tms) sopivat natsat jossa laippareuna, siitä saa vaikka M5 pienillä pulteilla putsarin sisäpuolelta läpi POMiin tehtyihin kierteisiin. Rautasahalla viilto kaulukseen, klemmarilla kii kaasariin. sit veistelee sen orggis kauluksen pois.

Edited by ovaaliheppu
Posted

Näitä tötteröitä löytyy kyllä maailmalta 60mm kaulalle mutta ei kelpaa työnjohdolle 😄 Pitää tehdä uusi kaula ja istuttaa kromiputsareihin. 

 

Hanskalokeron luukku pääsi työjonoon hieman jälkijunassa joten ei ehtinyt mukaan märkämaaliin korin kanssa. Tuumasin sitten että kokeillaampa piruuttaan miltä näyttää samalla struktuuri pulverilla vedettynä millä koneen jäähypelllitkin on värjätty. Meni jatkoon.
 

image.thumb.jpeg.7c3afd24c27ff1ccb2fc94bffc774a7e.jpeg

image.thumb.jpeg.99e19b5687f89703bfd50c9f1032dfcb.jpeg

 

  • Like 5
Posted

Viikko mennyt kaikenlaista enempi vähempi näkymätöntä nykertäessä. Viime sunnuntaina kävin hakemassa ovet maalamosta 👌 Jatketaan käsittelyä omassa tallissa. Ei olis kaukana enää se hetki että saisi purkaa tallin puolikkaasta oman "maalamon" pois ja saisi kaikki neliöt käyttöön.

image.thumb.jpeg.cd00900f7f6ebcf4abeea9c31f4a2183.jpeg

 

Kabiinin puolella rattiongelmat ratkesivat. Täältä palstan kautta löytyi hyväkuntoinen ruori. Putsaus ja kromien kiillotusta yksi ilta, niin siitä tuli hyvä. Rattiakselille löytyi loputkin osat ja enää puuttuisi vilkun viiksi. Totesin että hyllyssä odotellut viiksi olikin 70 -> mallia eikä sopinut. Ilmeisesti tää vaatiikin 67-70 mallisen viiksen.


image.thumb.jpeg.6b48e6178057fb4932bae3a0673d6f08.jpeg
 

 

  • Like 3
Posted

Ompahan ollut mukavat puolitoista viikkoa harrastuksen parissa, valvottuja öitä on varmaan kolmen viikon edestä. Ajatus oli että suit sait sukkelaan maalaan numerot vastamaalattujen ovien kylkeen. No, ekan setin kun ruiskutin valkoista, niin hetken päästä alkoi nousta kraatereita sinne tänne. Seuraavana päivänä selvisi että siirtokalvossa mitä käytin oli sellaista liimaa mikä reagoi maalin kanssa. Sitten taas hiottiin ja aloitettiin alusta. Useamman rasvan/silikonin pesun jälkeen suojattiin ja ruiskuteltiin uudestaan. Nyt ei tullut kraatereita mutta pölyä laskeutui jostain sinne tänne eikä maalikaan ollut tarpeeksi matta tai ainakaan sellainen kuin olin kuvitellut. Sitten taas hiottiin jotta saatiin pinta silmää miellyttäväksi.

 

Mustien kohteiden kanssa ei ollut näitä ongelmia mutta kahden eri sapluunan välille olin jättänyt  tarkoituksella kohdistus varaa mikä kostautui sitten tässä vaiheessa. Kahden maalin rajaa hiottiin ja maalattiin sitten teippauskohdalta useampaan kertaan. Viime yönä kolmelta kun heräsin tätä tuskailemaan, niin päätin jo että hion koko paskan pois ja ovet takaisin maalaamoon pintamaaliin.

 

Aamulla kun kävin suojaukset ja teipit purkamassa, niin ei nää nyt sitten lopulta aivan sysipaskat olleetkaan. Paska maalaus kun on parempi kuin hyvä teippaus niin taidan sittenkin tuijotella näitä hetken ennenkuin annan epäkeskolaikan laulaa ja aloitan ovien maalauksen täysin alusta.

image.thumb.jpeg.8b0ed28bdb26ec778ee9995651ba43a2.jpeg

  • Like 7
Posted

Viikko sitten vannoin etten maalaa enää ikinä mitään. Nyt kun on pari kokonaista yötä nukuttu, niin tartuin härkää sarvista ja teippasin etuluukun, hioin ja ruiskin valkoista pintaan. 

 

image.thumb.jpeg.b31194063308ba7fcf48666763357f54.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d22643abeeb42f97b12379a1f5c22fd9.jpeg

 

Huomenna hiotaan kulahtaneen valkoiseksi ja sitten teippaillaan numerot mustalla. 

  • Like 3
Posted

Nonni, nyt olis sekin taputeltu. Sen verran vielä kivisti että numeroiden maalauksen jälkeisenä yönä sanoi tallin ilmalämpöpumppu työsopimuksen irti. Johan se 400 euron Ultimaten pumppu reilu 15 vuotta siellä pyörikin ilman ongelmia. Onneksi ei lämmöt ehtineet tippua kuin 14 asteeseen ja napsautin lattialämmöt päälle. 

image.thumb.jpeg.f5332c4711b7b2fdcf713adf98812927.jpeg

 

Ovissa sapluunat sai kohtuu helposti asennettua mutta etuluukussa kun on näitä muotoja sinne sun tänne, niin siitä syntyi haasteita. Pienen siistimisen jälkeen tuosta kuitenkin tuli ihan kohtuu hyvä. Joskus jos vielä pitää tällaisia askarrella, niin unohdan suosiolla sapluunat ja luotan kynään, pensseliin ja perinteiseen teippaukseen. 

 

image.thumb.jpeg.8cee641d5acdc14227902633aa8cc67c.jpeg

  • Like 19
Posted (edited)

Tänään pääsin kokeilemaan ovia ensimmäistä kertaa paikoilleen. Ei tää nyt ihan ideaali tilanne ollut kun koppa tuli maalattua reilusti ennen kuin sain edes ovien aihiot tontille. Sormet ristiin ja toivottiin parasta. Apukuskin ovi istui kohtuu kivasti, alas vaatii noin millin shimmin saranan ja korin väliin. Askartelin ohuesta alumiinilevystä testi shimmit, tuntuisi olevan toimiva konsti. 

 

image.thumb.jpeg.daafa1f5c504ba3eaa8cdaef6c605ee4.jpeg

 

Sitten pääsikin perkeleitä. Huomasin että se vaivalla korjattu kuskin oven alasarana olikin yläsarana. Vaikka kuinka monta kertaa osia pyörittelin ja mallailin, niin ei sitten puusilmä huomannut että siihen lipsahti sittenkin yläsaranan puolikas missä yksi reikä on eri linjassa. 

 

Hetki happea, sitten porattiin ja senkattiin. Tilanne pelastettu!

 

image.thumb.jpeg.a37a1e6d4224a396921a9c4ae1ba3a5e.jpeg

 

Kuskin puolellekkin ovi istui kohtuu kivasti. Vaatii myös alasaranan alle shimmauksen jotta ovi asettuu suoraan. 

 

image.thumb.jpeg.9be5f6b240ea19923c70b2ddfadd9dd6.jpeg

 

 

Edited by KimmoH
  • Like 13
Posted

Askartelin lopulliset shimmit testailujen perusteella, parin tunnin nykertämisen ja säätämisen jälkeen alkoi kelpaamaan omallekkin silmälle. Ovet on nyt kohdallaan ja ripustelin sivupeilien kiinnikkeetkin paikoilleen. Seuraavaksi alkaa sopivien pyöreiden peilien metsästys.

 

image.thumb.jpeg.b824fea99af21cbfff5d2295d4e663f4.jpeg

 

image.thumb.jpeg.2fa46544902329b072dbfa70ec9435bd.jpeg

 

image.thumb.jpeg.117df9300a4fb33c678f45a70e3fe179.jpeg

  • Like 8
Posted

Tuulilasiksi tulee lämmitetty lasi. Tiivisteen kromilista aiheuttaa hieman päänraapimista. Joko maanantai kappale tai sitten muuten vain laatu ja toiveet eivät kohtaa. Yläreunasta jää aika reilusti vajaaksi, ei tahdo tuo väliklipsu riittää. Itseasiassa kaikki hyllyssä olleet  väliklipsitkin olivat enempi vähempi eri mittaisia. Pisin minkä löysin oli 42mm pitkä ja riittäisi just ja just tuohon väliin mutta ei taida kehdata edes yrittää paikoilleen...

 

image.thumb.jpeg.bdedd0f5415d551a70bd78d2eded8009.jpeg

 

image.thumb.jpeg.16794ab2810902bc4fef2d456272aaa0.jpeg

 

Otetaan aikalisä tuulilasin kanssa. Tilasin jo varuilta yhden "toisen merkkisenkin" kromilistan niin saa vertailla. 

 

Syksyllä löytyneen pyyhkijän moottorin vivustoineen fiksailin tässä odotellessa. Puhallus, maalaus ja jumiutuneiden pyyhkijänakseleiden purku ja herkistely. 

 

image.thumb.jpeg.63e2b9d794bd1d18411f955a9b9352d0.jpeg

 

Uustuotanto hanskalokero on hyllyssä odotellut jo pari kuukautta mutta korista puuttui kiinnityspanta. Pari päivää sitten hoksasin että varhaispalliksen pannan saa passaamaan nätisti kun sitä pikkuisen lyhentää.

 

image.thumb.jpeg.c7e8346758334d9e4798bb0205dd400a.jpeg

 

Sähköjen vetokin edistyi hieman. Sisävalolle vetäisin piuhat valmiiksi ja ruuvailin kauhukahvat ovien pieleen. Ei nuille mitään oikeaa käyttöä ole kun ei tule edes takapenkkiä mutta näyttää hyvältä. 

 

image.thumb.jpeg.1ec9d9b23d82fa8ff8dbf2847a057e5f.jpeg

 

Käytöstä poistettu lämpökanava sai toimia alaosassa johtokouruna. 

 

image.thumb.jpeg.1b28cd6cfde582bba9f0e0edda057a13.jpeg

 

Postipoika toi eilen dollyt renkaiden alle. Helpottaa eloa pienessä tallissa, nyt saa helposti työnneltyä autoa mihin haluaa. 

 

image.jpeg.d4d663d767ce4611cad7682c89f18a6b.jpeg

 

  • Like 1
Posted

Kannatti malttaa. Maailmalta tilattu uusi koristelista saapui tänään, pussin kyljessä oli tällä kertaa Wolfsburg Westin tarrat ja tässä riittää hienosti pituus. Saattaa jopa joutua trimmaamaan lyhyemmäksikin. Aivan identtistä alumiinilistaahan nuo näyttävät olevan mutta tuo edellinen "nimettömän valmistajan" malli oli vain liian lyhyt. 

 

image.thumb.jpeg.452d728ecec8eef4b5f2db5075e4f9a6.jpeg

  • Like 2
Posted

Joulurauha ohi ja tänään virittelin alkuillasta kylkiverhoilut. Olipa paskaa laatua, kiinnikkeistä lähtien. Jokaista kiinnikettä piti puristella pihdeillä että ne sai mahtumaan kumitutteihin/korin reikiin ja parista reiästä piti suosiolla jättää kumituttikin välistä pois että kiinnike naksahti paikoilleen. Yhdestä kohtaa mureni pahvikin käsiin kun piti pariin kertaan ottaa uusiksi. 

No, ei tässä korkealta pudottu eikä odotukset olleet korkealla. Tarkoituksella ostin nää halvimmat 94€ pahvit (oviin/kylkiin), pääsi näkemään miten se punainen natsaa ja natsashan se. Näitä voi sitten käyttää kaavoina joskus kun tekee mieli tehdä ikuiset punaisesta massiivilaminaatista. 

Turvavöiden kohdalle täytyy askarrella peitelevyt ja koukut mihin saa matkatavarat

köytettyä takaosastolle.

 

image.thumb.jpeg.f26633d025ddf3d96293cec2f782bd21.jpeg

 

image.thumb.jpeg.56fb822cafbf0c84fdcb4ffdb46209a6.jpeg

 

  • Like 2
Posted

Jotkut tarvikekiinnikkeet on tehty jostain käsittämättömän pehmeästä tavarasta. Itse tuskailin kiinnikkeiden kanssa, kun ne meni heti lyttyyn, jos eivät olleet 100% oikeassa asennossa.

Posted

Aamun ohjelmassa oli pyyhkijänmoottorin/mekanismin asennus. Helpompi ährätä nyt paikoilleen kun ei ole vielä tuulilasia.

 

Korin reikien kumitiivisteiden kanssa jo kertaalleen eilen luovutin mutta nyt yritin uudella tarmolla. Menihän ne sinne lopultakin. 

 

image.thumb.jpeg.72dcd2f8202f7bd8203c5da21f1662ca.jpeg

 

Mutta eihän tuosta reiästä ollut mitään toivetta saada pyyhkijän akselia läpi. Samalla totesin myös että kumpikin tiiviste oli halki jo pelkän paikalleen laitoin jäljiltä. 

 

image.thumb.jpeg.b8e2a5a7889cb32fdc67d07a0d71b227.jpeg

 

Tämä ratkaisi eilen tuumailemani asennustavan, ei tarvinnut enää sääliä tiivisteitä, eli tiiviste kylmästi vain halki keskeltä ja sujautus akseliin, pellin molemmin puolin. 

 

image.thumb.jpeg.3ee0057b8dcea08e055ea380d08fb555.jpeg

 

Tässä matkan varrella tuli myös tajuttua ettei tää moottorimalli tainnut sittenkään olla oikeasti tähän koppaan tarkoitettu. No, sinne se kuitenkin meni ja täytyy tehdä kulmarauta millä moottorin saa vielä pultattua tuohon korin kiinnikkeeseen. 

 

image.thumb.jpeg.b3cb92f1f21fa60b51ad6268b662291b.jpeg

 

Akselit kiristetty ja sit odotellaan että saadaan tuulilasi paikoilleen ja pääsee kyyhkijänvarsia sovittelemaan. 

 

image.thumb.jpeg.3d62304b5cab2df1ca484289d0b96644.jpeg

 

  • Like 2
Posted

Rasvasit varmaan akselit ennen asennusta.

Itse taisin käyttää jotain yleismallin läpivientikumia tuossa, kun nuo reprot tuntuu välillä olevan lähempänä muovia kuin kumia.

Posted

Jos sulla on vanhempi koppa ja koitat laittaa uudemman pyyhkijän koneiston niin varmaan tuleekin ahdasta kumien kanssa. Uudemmissa koneistoissa on paksummat akselit..

Posted (edited)

Nää kumit oli tosi piukat ja ainakin nämä oli ihan oikeaa kumia. Pöydällä meni akseliin vain pyörittämällä kierteiden mukana. Työntämällä ei mennyt vaikka olisi kuinka liukkaria laittanut. Kumien ollessa korissa ei reiästä ollut mitään toivetta työntää 12mm akselia läpi. 

 

Kumejahan on käsittääkseni kahta kokoa, varhaisempaa ja myöhempää. Ne varhaiset on niin pienet että niitä ei kannata edes tarjota näihin uuden akseleihin. Ne varhaisen kumit oli aivan liian pienet korin reikiinkin. Tilasin meinaan kaikkia mahdollisia vuosimallien kumeja tontille ennenkuin aloin edes yrittämään. 

Edited by KimmoH
Posted

Lämmitetty lasi tuli Retroservicen Akilta ja Akin auttavat kädet kävivät myös paikanpäällä, kun tänään kietaistiin lasit koppaan kiinni. Olis yksin jäänyt tekemättä. 

Tiivisteet oli Osakaupan parhaat mallit ja niiden kanssa ei ollut ongelmia, laadukkaan oloista kumia. Apukuskin puolella jäi alanurkka ulkopuolelta vähän vajaaksi mutta se hoituu tiivisteliimalla. Myös kuskinpuolelle pitää pikkuisen alanurkkaan sujauttaa tiivisteliimaa. 

 

Tuulilasiinhan tuli lopulta Wolfsburg Westin kromilista ja se istui kivasti. Takalasin kromilistan valmistajasta ei ole hajua ja sen istuvuuden kanssa oli vähän säätämistä alareunassa. Päälle tulee huoranportaat joten takana kromia ei paljon näkösälle jää. 

 

image.thumb.jpeg.46d47d34c91deb7aa704111babe433b5.jpeg

 

image.thumb.jpeg.3b0f3de34b71bbf5bef553ba68793793.jpeg

 

image.thumb.jpeg.73ee7861f9d43ee63323218686d45215.jpeg

  • Like 4
Posted
10 minutes ago, KimmoH said:

Tiivisteet oli Osakaupan parhaat mallit ja niiden kanssa ei ollut ongelmia, laadukkaan oloista kumia. Apukuskin puolella jäi alanurkka ulkopuolelta vähän vajaaksi mutta se hoituu tiivisteliimalla. Myös kuskinpuolelle pitää pikkuisen alanurkkaan sujauttaa tiivisteliimaa. 

 

Mulla kävi sama kun lasi oli liian pyöreä nurkastaan vs. kehys. Pitkän linjan lasiasentaja neuvoi laittamaan narua tuulilasin kulman ja tiivisteen väliin, jotta tiiviste työntyy enemmän kehyksen nurkkaan ja asettuu paremmin oikealle kohdalle, ja tämä oli toimiva neuvo.

  • Like 2
Posted

Taitaa tässä tapauksessa nyt vain jäädä kumia uupumaan koriin nähden nuista nurkista. Kromilista istuu nätisti joten tiivisteen "venyttäminen" nurkista ei ole toimiva ratkaisu, sitten jäisi kromi vajaaksi. Voi olla että joku toinen tiiviste, ilman kromilistaa, olisi saattanut istua paremmin. Mutta laatuun täytyy vain tottua. Sisäpuolelta tiiviste istuu tosihyvin kauttaaltaan, samoin ulkopuoleltakin kaikkialta muualta joten nuo nurkkien rakoset tilkitään nyt liimalla. Itseasiassa saman tempun jouduin tekemään bussinkin kanssa 10 vuotta sitten. Apukuskin puolelta kusi vedet lorisemalla sisään alanurkasta. 

 

Takalasissa oli muuten valmistajan tarrassa sopivuus 1965-1979. Saattaa aiheuttaa ylläreitä jollekkin jos sattuu tuon tarran perusteella lasinsa valkkaamaan 😅

Posted

Wurtin tuulilasin tiivistysmassaa eli "liima" on tässä tapauksessa massaa 😄 Samalla on tullut tiivistettyä muidenkin kikottimien laseja. 

 

Eilen tuli ovien tiivisteet, Osakaupan valikoimasta ne laadukkaimmat. Istuvat tosi napakasti oviin joten en taida edes yrittää tarjota mitään liimaa väliin kun pysyvät ilmankin paikoillaan. Uudet kun ovat niin oven säädötkin meni enempi vähempi uusiksi. Ovet tuli alkuun säädettyä kohdalleen ilman tiivisteitä. Tiivisteen kun tökkäsin ekan kerran vähän valeisiin, niin ovi jäi puoli metriä auki 😅 Reilun kolmen tunnin säätämisen ja tiivisteen asettelun  jälkeen alkaa olla apukuskin puoli kunnossa.

Loksahtaa nätisti lukkoon kun antaa vain vähän ovelle vauhtia. Ehkä vielä vähän hipluuta mutta ei mitään isompia. 

 

image.thumb.jpeg.9e0e83f06e5503c84bacd1a7e170852d.jpeg

 

Samalla laitoin kokonaan uudet lukkomekanismit. Orggikset oli niin heikossa hapessa etten kehdannut alkaa niiden kanssa värkkäämään kun nämä uustuotannot tuntuivat olevan ihan OK kamaa. 

image.thumb.jpeg.c1352073a9753464086dae13d63f65a9.jpeg

 

image.thumb.jpeg.2ffc77c81eaff5a5d5cdc1d29dffe026.jpeg

  • Like 6
Posted (edited)

Joulun alla keräsin lopulta rohkeutta tarpeeksi ja leikkelin lattiaverhoilut, TMI:n verhoiluja apuna käyttäen pikkuisen lisää mittaa jokaisen alareunaan. 

 

image.thumb.jpeg.528e3518ec49f394d47b78ff905384a4.jpeg

 

Tuossa aiemmin tuli ostettua yhdet kynnyskoteloiden verhoilut mistä parsin kumilistat reunoilta irti. Sitten nippu lähti verhoomon käsiin.

 

image.thumb.jpeg.01d60c06d8a5f30f1564d4fc81e3c260.jpeg

 

Verhoomossa ompelivat listat paikoilleen ja samalla ommeltiin myös mattamustat reunanauhat niihin kohtiin mitkä jäävät näkyviin. 

 

image.thumb.jpeg.13b1c86d6298c319c00520cf63182bef.jpeg

 

Nehän istuivat paremmin kuin uskalsin edes toivoa! 

 

image.thumb.jpeg.b1063a01e849dcee7fae2ef3297ecf47.jpeg

Edited by KimmoH
  • Like 13

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...