KimmoH Posted February 12 Author Posted February 12 Niin sitä taidetaan vain saada ratista toimiva töötti tähänkin! Eilen tuli rakennuspalikoita ja tuossa alkuillasta pikaisesti kokeilin että kuinkas tässä käykään. 8/70 -> liukurengas Ratista sipaisin reilun millin dremelillä jotta halkaisijan sai natsaamaan liukurenkaan muoviosan leveyteen. Liukurenkaan muovinen vilkunpalautin ei vakuuttanut joten modasin metallisen 68-70 palauttimen sopimaan yksiin liukurenkaan kanssa. Mahtuu just ja just muovisen liukurenkaan alle. Sitten piti askarrella kierteet kromirinkulaan kun johdon kiinnityspisteen pultti otti ja katkesi kun sitä aloin avaamaan. Katkennut pultti poralla pois ja uudet M4 kierteet perään. ja tadaa, nyt liukurengas maadoittuu nätisti kromirinkulasta painaen eli tööttiä pääsee ohjaamaan niinkuin pitääkin. Seuraavaksi purkamaan vanhemman mallinen viiksi pois ja uusi liukurenkaan kaveriksi sopiva tilalle. 3 Quote
KimmoH Posted February 16 Author Posted February 16 Tänään oli vuorossa alemmat keulan jäykisteet. Valmissettiä vähän modaten kun halusin vasemman oikealle ja oikean vasemmalle ja kiinnityskohdan eri paikkaan. Huomenna pulveriin muiden romujen kanssa. 4 Quote
KimmoH Posted February 22 Author Posted February 22 Huoranportaita on tullut valmisteltua nyt pari viikkoa. Näissä oli sininen maali päällä ja maalaus ei ollut vaihtoehto joten vanhat maalit piti saada pois. Tuolla oli muutama valuma ja maalattu muoviosa vain näyttää jotenkin urpolle omaan silmään. Pienellä koepalalla testasin ensin että jarruneste tuntuu purevan hienosti. Joten liottelin viikonpäivät ritilää, pari kertaa vuorokaudessa pensselöin DOT4:sta pintaan. Sinisen alta paljastui ensin punainen ja siihenkin jarruneste tepsi mutta aivan alimpana oli joku harmaa maali mihin ei jarruneste enää purrut. Olisko joku aikaisempi seppä ollut niin fiksu että olisi laittanut ihan tartuntamaalin pohjalle. Sitten ritilän kanssa pihalle ja puhaltelin soodalla viimeisen kerroksen pois. Alta paljastui ehjä mutta hyvinkin harmaaksi jo haalistunut ritilä. Sitten etsittiin ja testailtiin muutamia eri aineita millä harmaa muovi muuttuisi takaisin mustaksi. Lopulta kallistuin koepalojen perusteella Quixx:n tuotteeseen. Saa nähdä kaunko kestää mutta tää oli ylivoimaisesti parhaimman näköistä. Takalasin tiivisteuriin uudet 3D tulostetut kiinnikkeet. 6mm terästanko keskelle lasia lähikaupasta ja mattamusta pintaan. ja voi pojat kun tuli siisti! Harvoin olen mihinkään tyyvyväinen mutta sain pienet kiksit kun lopulta sain ritilän paikoilleen 😃 15 1 Quote
KimmoH Posted February 25 Author Posted February 25 Maanantaina hain pulverista viimeiset maalattavat osat. Nyt alkais olla kaikki tän projektin hilut värissä. Tankin korokkeeseen liimasin tiivisteen alapuolelle ja korotus on nyt pultattu paikoilleen. Nopeusmittarinvaijerillekkin järjestyi reitti korokkeen läpiviennin kautta. Pulveroidut etuakselin ala- ja yläjäykisteet pulttasin paikoilleen. Puhallinkopan lämmönvaihtimien lähdötkin sai tulpat paikoilleen. Kaasuhitsauslangasta askartelin yksinkertaiset sokat, päät lyttyyn paineilmalla. Simppeli ja toimiva. 5 Quote
mite^ Posted February 27 Posted February 27 Mä tarttisin kans tuollaset portaiden kiinnikepalat. Quote
Kurre Posted February 28 Posted February 28 7 hours ago, mite^ said: Mä tarttisin kans tuollaset portaiden kiinnikepalat. Jos .STL löytyy, niin mä voin printtaa Quote
KimmoH Posted February 28 Author Posted February 28 Niin joo, tää linkki taiskin jäädä laittamatta. 3D kuvat löytyy täältä ja jos ei itsellä ole tulostinta niin Frode (näiden mallintaja) myy muutamalla kympillä kotiin tuotuna ABS muovista tulostettuja. Itse en jaksanut alkaa 30€ hintaan värkkäämään tulostimien ja tulostusmateriaalien kanssa. Quote
Kurre Posted February 28 Posted February 28 13 minutes ago, KimmoH said: Itse en jaksanut alkaa 30€ hintaan värkkäämään tulostimien ja tulostusmateriaalien kanssa. etenkin kun Download = 12€ Kannattaa siis tilata Frodelta suoraan. Quote
KimmoH Posted February 28 Author Posted February 28 Sähköt edistyi taas vähän matkaa. Kojelaudan halusin pitää puhtaana kaikenmaailman vipstaakeista ja taivuttelin pellistä paneelin katkasijoille, vasemman käden ulottuville kuskin jalkotilaan. Jos mieli muuttuu matkan varrella, niin tuonne samaan sijaintiin on helppo askarrella uuttaa eikä tarvitse murehtia kojelaudan porailua. Valot, hätävilkut, pyyhkijät/lasinpesuri, tuulilasin lämmitys ja kaksi nopeutta raitisilmapuhaltimelle. Eiköhän näillä pärjätä nyt alkuun. Polttoaineluukun avauskahvan reiän tilkitsin USB rasialla, samasta löytyy A ja C, niin saa reissussa elektroniikan ladattua. 5 Quote
KimmoH Posted March 1 Author Posted March 1 Takaosasto alkaisi olla kuosissaan. 10mm vanerista leikkelin kotelon minkä taakse saa akun ja työkalupakin piiloon. Inssille kurkistus reiät runkonumeron tiirailuun 🤪 7 Quote
IsoT Posted March 4 Posted March 4 Ai että tätä on mukava seurata kun tapahtuu ja laatu on todella hyvää. Vähän toista kuin oma räpellys mitä tallissa parhaillaan touhuan. 1 Quote
mmm5mMattiH Posted March 4 Posted March 4 Ai että tätä on mukava seurata kun tapahtuu ja laatu on todella hyvää. Vähän toista kuin oma räpellys mitä tallissa parhaillaan touhuan.Ja tähän vielä yhdistettynä todella laadukkaat valokuvat. On tätä todella ilo seurata. Lähetetty minun CPH2465 laitteesta Tapatalkilla 3 Quote
KimmoH Posted March 8 Author Posted March 8 Kabiinin puolella johtosarjat niputettu paikoilleen ja siistitty piiloon. Eilisen virkkasin sitten kojelaudan takapuolella piuha viidakkoa kuntoon. Vilkkujen kanssa oli hieman haasteita ja hetken jo epäilin itseänikin 😉 Kolmesta vilkkureleestä vasta se viimeinen osoittautui oikeasti toimivaksi, apparin puolella edestä puuttui polttimo, vaikka sen sinne ihan 100 varmasti jossain matkan varrella mukamas laitoin. Tämän lisäksi vasemman puoleinen takavalon kehys kehitti aina oikosen kun sen niputti kasaan, irrallaan pöydällä toimi hienosti. Vilkun polttimon kannan suunnalla takavalonrungossa vielä hieman fiksattavaa tai sitten vaihdan koko pohjan uuteen. Nyt toimii siis vilkut, hätävilkut, pissapoika, pyyhkijät, töötti ja sisävalot. Seuraavaksi pitäisi askarrella ajovaloille releet ja etsiä jostain pikkuinen 12v 2-nopeuksinen kanavapuhallin raitisilman puhallukseen. Mittariston vilkun valo raavituttaa vielä päätä, se kun pitäisi maadoittua hätävilkun katkaisijan kautta alunperin mutta uustuotanto hätävilkunkatkaisija on nähtävästi erilainen. Siinä on lähtö vain + karvalle mutta kun tuo mittariston valopatterihan (öp, lataus, vilkku) saa plussan suoraan virtalukon kautta ja lamput pitää maadoittaa jotta syttyvät. Tässä uustuotanto katkaisijassa ei siis ole orggis 68-69 hätävilkun katkaisijasta löytyvää BI nastaa mihin tuon mittariston lampun voisi maadoittaa. Mahtaakohan nuita mittariston lampunkantoja löytyä kaksinastaisena jotta voisi tuoda plussan ja miinuksen suoraan pelkälle vilkun valolle ? Vilkkuvaa plussaa kyllä löytyisi suoraan tästä katkaisijasta joko 58b tai 49a nastoista. Quote
KimmoH Posted March 9 Author Posted March 9 Sähköjen nykerrys jatkuu. Etuvilkkujen johdoille askartelin suojaputket ja piuhat kulkevat umpion kautta eteenpäin. Umpion ja kopan väliin sai mahtumaan orggis kumitötterön ja piuhat kulkevat sitä pitkin etuluukun alle. Sitten johdot sukkiin ja kummallekkin puolelle etuvalojen maadoituksen sai vedettyä tuosta tankin korokkeen kiinnityspultin alta. 4 Quote
-tipi- Posted March 10 Posted March 10 (edited) Saathan sie vaihtavalla minireleellä maadottamaan tuon vilkun merkkivalon, jos kerran kytkimeltä lähtee vilkkuva plussa. Edited March 10 by -tipi- Quote
KimmoH Posted March 10 Author Posted March 10 Joo, releellä kyllä onnistuu mutta kun ei kehtaisi työntää yhtään ylimääräistä komponenttia tuonne. Quote
KimmoH Posted March 11 Author Posted March 11 Näitä H4 kantoja oon aina ihmetellyt. Miksi ihmeessä nämä myydään tällaisten tököpiuhojen kera eikä mukana toimiteta irtoliittimiä mitkä saisi puristaa piuhoihin. Eikä H4 kantaan sopivia lukollisia 8mm lattaliittimiä löytynyt koko kaupungista, autosähköliikkeessäkin myivät ei-oota. Sit ei auttanut kuin nysvätä piuhan päistä liittimet ehjänä irti jotta pääsi puristamaan ne auton piuhoihin. Sit pitäis vielä kertaalleen tehdä umpioarvonta. Jos sittenkin leipoisi tuohon Hella mallin umpion kromikehyksineen mikä tulee yhdellä ruuvilla alhaalta kiinni... Quote
KimmoH Posted March 14 Author Posted March 14 Mallailin matalampia tulpanhattuja paikoilleen, aletaan nyt näiden kanssa sovittelemaan pakoputkea ja jos ei mahdu, niin sitten keksitään jotain muuta. Ryyppyn piuhatkin tuli tehtyä pussihousutyyliin 😄 Samalla testailin myös EMPI:n waterproof kittiä. Puolaan istuu ihan jees mutta jakajan kanssa joutunee säätämään kun eihän tää ylipäätään ole alipainejakajaan edes tarkoitettu. Saattaa olla että mustalla kumihanskalla pääsee parempaan lopputulokseen. Puolakin mahtaa siirtyä ekojen savujen jälkeen piiloon johonkin tuonne tulipeltiin, jahka nyt ensin saa putkiston paikoilleen ja näkee miten paljon mihinkin jää tilaa. 1 Quote
KimmoH Posted March 15 Author Posted March 15 ja skordareita tuijottelin vain hetken ja ne on nyt pois. Teen "kosteussuojauksen" jollain toisella tavalla... Viikolla saapui loputkin tiivisteet tupakki-ikkunoihin ja pääsin niputtamaan näitä kasaan. Kehyksiin niittasin uudet saranat. Orggis saranat oli niin ruosteiset ja rupiset että lensivät roskikseen. Muoviosat kelpasivat vanhoista raameista. Kumitiivisteet oli hyvälaatuiset ja lopsahtivat kiroilematta paikoilleen. Nyt olis yksi valmiina ja toiseen sujautan lasin paikoilleen huomenna. Sitten pääseekin jatkamaan ovien kasausta. 1 Quote
Perttipee Posted March 15 Posted March 15 On 3/11/2025 at 6:46 AM, KimmoH said: Näitä H4 kantoja oon aina ihmetellyt. Miksi ihmeessä nämä myydään tällaisten tököpiuhojen kera eikä mukana toimiteta irtoliittimiä mitkä saisi puristaa piuhoihin. Eikä H4 kantaan sopivia lukollisia 8mm lattaliittimiä löytynyt koko kaupungista, autosähköliikkeessäkin myivät ei-oota. Sit ei auttanut kuin nysvätä piuhan päistä liittimet ehjänä irti jotta pääsi puristamaan ne auton piuhoihin. Sit pitäis vielä kertaalleen tehdä umpioarvonta. Jos sittenkin leipoisi tuohon Hella mallin umpion kromikehyksineen mikä tulee yhdellä ruuvilla alhaalta kiinni... Motonetistä ostin oikein Hellan H4-kannat, johdot sai suoraan tosi tiukan jousipuristeen alle: https://www.motonet.fi/tuote/h4-polttimon-kanta-pikaliittimilla?product=48-2037 Tässä sanotaan merkiksi Autoline, mutta itselle sattui ihan Hellat😊 1 Quote
KimmoH Posted March 17 Author Posted March 17 Maanantai illan nysväyksen tuloksena olis ovissa kirkasta uutta lasia ja koristelistaa ympärillä. 12 Quote
KimmoH Posted March 19 Author Posted March 19 Penkkien koesovitus, nyt kun on kaikki hallintalaitteetkin paikoillaan. Hyvin natsaa, säädöt riittää eteen, taakse ja turvavyöt istuu kivasti. Sit alkoi kipuilu että korjaanko ja verhoilenko nämä jakkarat vai ostanko uudet. Kuskin penkissä ei toimi selkänojan säädöt ja istuin osan reuna on vähän muljahtanut muodoistaan. Uudet Sparcon R100:set saisi 239€ kipale mutta kun vielä ei ole selvinnyt kippaako ne näin niinkuin nämä mulla nyt olevat että pääsee kulkemaan takaosastolle. Tuolla 239€:llä ei mahda verhoilija sanoa edes päivää, jos näitä vanhoja aletaan uudelleen verhoilemaan.... 2 Quote
-tipi- Posted March 20 Posted March 20 Eikö olisi sama hommata lämmityksellä olevat penkit, kun tekohengitellä noita. Quote
KimmoH Posted March 20 Author Posted March 20 Jos nää päädyn verhoilemaan niin tarkoitus on lisätä lämmitysvastukset verhoilujen alle. Nää ois vaan älyttömän hyvät jakkarat, just passeli omalle ruumiinrakenteelle ja kippaa eteen niin kuin pitääkin. Kuskin penkin selkänojan säädön toimimattomuudelle löytyi syy. Tuo muovinuppi mistä pyöritellään oli sisältä kulunut pyöreäksi ja säätöä suorittava akseli kun on neliö niin nuppi pyöri vain tyhjää. Saanee askarreltua siis kuntoon. Toisaalta eipä niitä säätöjä paljon ole bussissakaan kaivannut. Reilu 10 vuotta sitten laitoin jakkarat tiettyyn asentoon ja siinä samassa asennossa ne on edelleen 😄 2 Quote
jrasi Posted March 20 Posted March 20 Verhoilemallahan ne saisi vielä istumaan paremmin auton muuhun habitukseen. Esim poistamalla nuo turvavyöläpiviennit ja kaikki tuning racing super hyper -aiheiset brodeeraukset. 2 Quote
KimmoH Posted March 21 Author Posted March 21 (edited) Sähköt olis melkein valmiit. Mutta loppua kohden meinaa hieman kivistää. Kun sain valoille vedettyä piuhat ja releet, niin sitten paljastui että uustuotanto valokatkaisija oli valmiiksi rikki. Ei anna tuohon 56 nastaan missään vipstaakin asennossa virtaa. Ei auta kuin tilata uusi ja yritettävä löytää toisen merkkinen. Ohitin rikkinäisen katkaisijan hyppylangalla jotta pääsin valoja testaamaan. Joo, ajovalot syttyy hienosti mutta molemmat hyllyssä olleet valonvaihtoreleet oli sitten kaput, jumissa pitkillä eikä reagoi mitenkään valojen vaihtoon. Ei auta kuin tilata uutta valorelettäkin. Vilkun merkkivalolle mittaristossa virittelin releellä ohjauksen, kun mittaristoon ei ole sopivaa kaksinapaista lampunkantaa löytynyt. Sytkäpuolelle tein päivityksen ja tökkäsin koneeseen 123:sen (Porsche-4-R-V). Edited March 21 by KimmoH Quote
KimmoH Posted March 21 Author Posted March 21 ja vielä päivän päätteeksi bambuhyllykin tuli ruuvattua kiinni 5 Quote
YellowBeetle Posted March 24 Posted March 24 Onko Polon ohjauksen kanssa ollut probleemia? Osuuko ääriasennossa eturengas tai vanne tukivarsiin? Quote
KimmoH Posted March 25 Author Posted March 25 10 hours ago, YellowBeetle said: Onko Polon ohjauksen kanssa ollut probleemia? Osuuko ääriasennossa eturengas tai vanne tukivarsiin? Empä ole tällaiseen törmännyt. Ei ota ääriasennossa tai missään muussakaan mihinkään kiinni eli toimii just niinkuin pitääkin. Quote
KimmoH Posted March 25 Author Posted March 25 (edited) Taas oli haasteita uustuotannon kanssa. Meinasin alkaa sovittelemaan ovipahveja ja huomasin sitten että ei ollut TMI:n tehtaalla pojat jaksaneet porata reiät oven kahvalle/käsinojalle kuin apukuskin puoleiseen pahviin. Sit mittailtiin ja varovasti porailtiin toiseenkin oveen reiät. Ei iso juttu mutta V käyrä nousi taas, miksei mitään voi tehdä kunnolla... Olin tässä matkan varrella tilaillut pussillisen uusia vastakappaleita oviin käsinojia varten. Aikani ihmettelin että enkö vain osaa vai mikä tässä on taas niin vaikeaa. Lopulta kaivoin purkuosien miljoonalaatikosta alkuperäisen vastaavan esiin ja se napsahti heti paikoilleen. Nämä mustat uustuotannot eivät napsahda ovien reikiin sitten millään ja käytännössä tipahtavat itsekseen lattialle kun selkäs käännät. Sitten pengottiin tovin laatikoita ja lopulta löytyi neljä kappaletta alkuperäisiä ja ne on nyt ovissa kiinni. Edited March 25 by KimmoH Quote
ovaaliheppu Posted March 25 Posted March 25 (edited) Eikös toi käsinoja osassa vuosimalleista olekin vain apparin puolella? vai oliko 70 lukusissa kaikissa jo molemmin puolin Edited March 25 by ovaaliheppu Quote
KimmoH Posted March 25 Author Posted March 25 (edited) No sitä itsekkin eka mietin mutta milläs kuski vetää ovensa kiinni tällaisessa tapauksessa ? Vai onko kaikilla muillakin kuskeilla aina luu pihalla ja ovi tulee kiinni kyljestä vetäen 😄 Itse verhoilussahan ei reikiä ollut valmiina kummallakaan puolella, ainoastaan pahvissa apparin puolella eli jotain universaalia pahvia kaikkeen tässä on varmaan hahmoteltu. Edited March 25 by KimmoH Quote
YellowBeetle Posted March 25 Posted March 25 5 hours ago, KimmoH said: Empä ole tällaiseen törmännyt. Ei ota ääriasennossa tai missään muussakaan mihinkään kiinni eli toimii just niinkuin pitääkin. Voi olla että vanteiden et mahdollistaa sulla tämän. Mulla tuppaa joko rengas osumaan etuvakaajaan tai ilman valinta vanne osuu tukivarteen. Et +25 taitaa olla näissä peltivanteissa Quote
mikan Posted March 25 Posted March 25 6 hours ago, KimmoH said: No sitä itsekkin eka mietin mutta milläs kuski vetää ovensa kiinni tällaisessa tapauksessa ? Vai onko kaikilla muillakin kuskeilla aina luu pihalla ja ovi tulee kiinni kyljestä vetäen 😄 Itse verhoilussahan ei reikiä ollut valmiina kummallakaan puolella, ainoastaan pahvissa apparin puolella eli jotain universaalia pahvia kaikkeen tässä on varmaan hahmoteltu. Ei mun 66:ssa ole kummassakaan ovessa käsinojaa. Quote
KimmoH Posted March 25 Author Posted March 25 Kai niissä ovissa joku kahva/remmi/tms. on mistä sen saa nykäistyä kiinni ? Näissä mun tontilla olevissa ovissa on kaikissa "käsinojat" joko isommat tai pienemmät molemmin puolin. Quote
Kharon Posted March 25 Posted March 25 9 hours ago, KimmoH said: No sitä itsekkin eka mietin mutta milläs kuski vetää ovensa kiinni tällaisessa tapauksessa ? Vai onko kaikilla muillakin kuskeilla aina luu pihalla ja ovi tulee kiinni kyljestä vetäen 😄 Itse verhoilussahan ei reikiä ollut valmiina kummallakaan puolella, ainoastaan pahvissa apparin puolella eli jotain universaalia pahvia kaikkeen tässä on varmaan hahmoteltu. Tuossa minun -62:ssa on käsinoja vänkärin puolella, kuskille on vain avauskahva. Kokolailla räpeltämätön auto että kyllä se on ollut tuolla tavalla jo tehtaalta. Quote
ovaaliheppu Posted March 25 Posted March 25 Joo siis -67 asti se oven avauskahva toimii kiinnivetokahvana mutta ei enää -68 ja uudemmissa joissa modernimpi yhden sormen mekanismi, josta ei kyllä kii saa vedettyä. Muistelen et mun -68 1500:ssa olis ollu molemmin puolin, mutta -69 1300:ssa ei. Ei muista satavarmasti kun noi oli joskus 90 luvun puolivälissä käytössä 2 Quote
KimmoH Posted March 25 Author Posted March 25 Nyt kun autossa alkaa olla painoakin jousituksen päällä, niin tsekkasin vielä kertaalleen auraukset ja laserilla että taka- ja etupää kulkee samoja jälkiä pitkin. Nyt se on hyvä ja saa jäädä odottamaan koeajoa. Seuraavaksi voisikin kokeilla pysyykö jarrunesteet järjestelmässä vai valuuko pitkin tallin lattiaa 😄 4 Quote
KimmoH Posted March 29 Author Posted March 29 Kuskin ovi olis nyt valmis. Olipahan savotta. Ensin meinasin leikellä ovipahtien kosteussuojat metritavarasta mutta sitten jossain nettikaupasta sattui halvalla valmiit vastaan joten ajattelin että säästyypä aikaa. No ei säästynyt, muovissa mikään reikä ei ollut sielläpäinkään ja kun sain teipattua paikoilleen totesin että muovi jää paistamaan mahdollisista ovipahvin reunan raoista. Muovi irti, kauttaaltaan saksin 20mm pois ja teippasin oven kumituttien sisäpuolelle höyrysulkuteipillä. Nyt ei paista tuolta silmään vaikka kuinka ovipahvi repsottaisi. Sitten jokainen kiinnitysklipsu piti käydä käsipelissä läpi ja muotoilla uusiksi jotta olisi edes teoriassa mahdollista painaa ne ovien reikiin kiinni ilman että ovipahvi hajoaa samalla käsiin. Ovipahvin levy on meinaan aivan älyttömän pehmeää tavaraa. Uustuotanto klipsut olivat melkein 11mm leveät, kun ovessa reikä on 8mm. Lisäksi klipsut olivat jotenkin jumissa leveimmässä asennossaan eli piti reilusti pihdeillä puristaa jokaista että sai klipsun päät ylipäätään liikahtamaan mihinkään. Ovipahvista joutui avauskahvan kolosta muokkaamaan yläreunasta reilu 5mm jotta sai istumaan avauskahvan kohdalle ja päälle tulevat muovitkin paikoilleen. Oven alareunaan piti porata myös yksi uusi reikä kun pahvin alareunasta puuttui pari reikää eikä siihen uskaltanut enää käyttää poraa ettei tule vinyylistä läpi. Mutta siellä se nyt lopulta on. Nämä oli nyt sitä alta satasen maksavaa TMI:n ovipahvi settiä. Värin ja hinnan houkuttelemana lankesin ja ajatuksena oli että näitä voisi joskus tulevaisuudessa käyttää kaavoina jos tekisi jostain muusta materiaalista verhoilut. Jos tekis museo tai näyttelypeliä, niin nämä pahvit unohtaisin samantien kaupan hyllyyn, tähän kelvannee. Joskus olis mielenkiintoista nähdä millaiset ne reilusti enemmän maksavat pahvit ovat oikeasti luonnossa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.