Jump to content

Baja


Recommended Posts

hupsista, meinasi unohtua peilien kiinnikkeiden virittely ennen kuin ovet lähtevät maalarille. Porailin reiät ja laitoin niittimutterit paikoilleen. 

 

image.thumb.jpeg.e936cb2f7a513916e3fc7fd6ca886c09.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b509443a67d074dd302272f7aa40bfd8.jpeg

 

image.thumb.jpeg.c161ce76c0219f6cf998a4133d49ad38.jpeg

 

image.thumb.jpeg.0de55bd47b5aae8963ca2e2b234703fe.jpeg

 

Sit pitäis hinkuttaa nuista peilien kiinnikkeistä maalit pois. Niissä on joku kiinanpulveri vaikka maalamattomat ostin, väri tuntuu olevan kiinni älyttömän piukassa. Muuten hyvä mutta väärä musta eikä uskalla päällekkään uutta pulveria laittaa. Toisesta sain jo suurimman osan maaleista pois, kun vuorokauden läträsin maalinpoistoaineen ja pesutinnerin kanssa, sitten toholla poltin sen mikä suostui palamaan. Sitten käkkäräpäätä ja lopuksi hiekkaa. 

  • Like 2
Link to comment

niin ja se viimeinen sarana kun ei tullut tarpeeksi hyväksi 8,5mm ylikoolla niin kokeilin viimeisenä oljenkortena tätä juniksen 9mm ylikoon tappia. Kupu pois päästä rälläkällä.

 

image.thumb.jpeg.9ada36ca0c13f9108feaa40b07da69ed.jpeg

 

9mm kalvainta saranoille ja uusi tappi sisään. Sitten olikin piru merrassa kun saranatappi jumi viimeisillä milleillä ja saranatappityökalu hajosi käsiin. En tiedä mistä meltoraudasta tuo 8 ball garagen tekemä työkalu on oikein tehty...

Paskartelin paksuun lattaan pienen ulokkeen millä tappia pääsisi painamaan saranan sisään ja vedin tapin paikoilleen normi ulosvetäjällä. Viritys toimi loistavasti ja nyt sarana on huippu hyvä. Nyt jos tuo joskus tulevaisuudessa vielä löystyy niin sitten edessä on koko saranan vaihtaminen uuteen. Mutta se on toivottavasti perikunnan murheita 😁

image.thumb.jpeg.748b6c4f71ab62c67145904d16a455d6.jpeg

image.thumb.jpeg.5d29a8c916327a4a25b87fed0f114460.jpeg

Ens viikon lopulla ovet lähtee maalarille. 

 

 

Edited by KimmoH
  • Like 7
Link to comment

Ohjauksen prototyyppi eteni siihen pisteeseen että nyt on ratista pyöritellen käännetty renkaat laidasta laitaan hammastangon välityksellä. Ehkä tästä vielä jotain tulee.

 

Askartelin tukilaakerin rintapeltiin rattiakselille.

 

image.thumb.jpeg.c653dd51e3a078632aad618bcade2304.jpeg

 

image.thumb.jpeg.eb3988d20d58b98c0513ae26c9d83280.jpeg

 

 

  • Like 5
Link to comment
  • 2 weeks later...

Sipaisin rattiakselista vielä 45mm alapäästä pois, niin istuu rojut nätimmin kabiinin puolella. Sitten puhallus ja maali pintaan. 

 

image.thumb.jpeg.bf213262452abc0d7aaf178cd27197f1.jpeg

 

image.thumb.jpeg.015dd9e441e3d6a83990a560cdbb083d.jpeg

 

Sit pitäis keksiä tuohon yläpäähän kaikki sisuskalut ja löytää jostain ehjä ratti. Sovitusratti on niin rotansyömä ettei siitä saa enää kalua. Mittariinkin pitää varmaan vähän nätimpi kromirinkula metsästää.

 

image.thumb.jpeg.a0066650063166b1600d8195cd050aa4.jpeg

 

  • Like 1
Link to comment

Tupakki-ikkunoiden osat taitaakin olla kaikki pelastettavissa. Lasikuulalla maalit ja ruosteet pois, niin sieltä paljastui priimakuntoiset peltiosat. Ikkunan saranatkin onnistuin vielä uutena löytämään maailmalta. 

 

image.thumb.jpeg.9236ce842fc49bacc7b8c47a6fa3ae35.jpeg

 

Ikkunanostimia näytti saavan uustuotantonakin edullisesti mutta puhalsin orggikset puhtaaksi ja nämä ovat ihan soivat pelit. Vähän maalia pintaan ja käyttöön.

 

image.thumb.jpeg.55edc6256bc2d72789bb47fa8f9eb41c.jpeg

 

Liiterin romulootasta kaivelin läjän hapettuneita ja likaisia osia esiin ja vähän soodaa pintaan, niin nämäkin päätyvät takaisin käyttöön 👍

 

image.thumb.jpeg.b648d0c75c442c78ec314bc39f107f24.jpeg

  • Like 2
Link to comment

Kannatti aikoinaan ährätä orggis etuluukun saranatkin kuituluukkuun. Eilen tökkäsin kokeeksi kaasujouset paikoilleen ja nehän natsas heittämällä. Ovat just sopivan tehokkaat että luukku aukeaa ja sulkeutuu parilla sormella + pysyy auki/kiinni.

 

 image.thumb.jpeg.05b6800eca92215f415e0d66f3508178.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b87ea52dfcc46ff1c14de23915bb3bed.jpeg

 

image.thumb.jpeg.60191a730a21ab0bfcf344c23eddc14f.jpeg

 

 

  • Like 11
Link to comment

Tänään sain imusarjat pulveroinnista. Nättiä tuli, sit sormet ristiin että tää kombo toimii mieluistasti.

 

image.thumb.jpeg.1988fe01eaf3257d05938c0dda29968e.jpeg

 

image.thumb.jpeg.333a0a0a378e48389ae2bb0a9452d04d.jpeg

 

Sit pitäis askarrella ilmanputsarit. Hyllyssä olis yhdet kivat pyöreät kromi putsarit mutta ne on 52mm vakio Solexien kaulalle. Pitäis saada tuohon 36-40:sten 60mm kaulaan saada sopimaan jollain virityksellä.

 

  • Like 2
Link to comment

Sorvaat POMista (tms) sopivat natsat jossa laippareuna, siitä saa vaikka M5 pienillä pulteilla putsarin sisäpuolelta läpi POMiin tehtyihin kierteisiin. Rautasahalla viilto kaulukseen, klemmarilla kii kaasariin. sit veistelee sen orggis kauluksen pois.

Edited by ovaaliheppu
Link to comment

Näitä tötteröitä löytyy kyllä maailmalta 60mm kaulalle mutta ei kelpaa työnjohdolle 😄 Pitää tehdä uusi kaula ja istuttaa kromiputsareihin. 

 

Hanskalokeron luukku pääsi työjonoon hieman jälkijunassa joten ei ehtinyt mukaan märkämaaliin korin kanssa. Tuumasin sitten että kokeillaampa piruuttaan miltä näyttää samalla struktuuri pulverilla vedettynä millä koneen jäähypelllitkin on värjätty. Meni jatkoon.
 

image.thumb.jpeg.7c3afd24c27ff1ccb2fc94bffc774a7e.jpeg

image.thumb.jpeg.99e19b5687f89703bfd50c9f1032dfcb.jpeg

 

  • Like 5
Link to comment

Viikko mennyt kaikenlaista enempi vähempi näkymätöntä nykertäessä. Viime sunnuntaina kävin hakemassa ovet maalamosta 👌 Jatketaan käsittelyä omassa tallissa. Ei olis kaukana enää se hetki että saisi purkaa tallin puolikkaasta oman "maalamon" pois ja saisi kaikki neliöt käyttöön.

image.thumb.jpeg.cd00900f7f6ebcf4abeea9c31f4a2183.jpeg

 

Kabiinin puolella rattiongelmat ratkesivat. Täältä palstan kautta löytyi hyväkuntoinen ruori. Putsaus ja kromien kiillotusta yksi ilta, niin siitä tuli hyvä. Rattiakselille löytyi loputkin osat ja enää puuttuisi vilkun viiksi. Totesin että hyllyssä odotellut viiksi olikin 70 -> mallia eikä sopinut. Ilmeisesti tää vaatiikin 67-70 mallisen viiksen.


image.thumb.jpeg.6b48e6178057fb4932bae3a0673d6f08.jpeg
 

 

  • Like 3
Link to comment

Ompahan ollut mukavat puolitoista viikkoa harrastuksen parissa, valvottuja öitä on varmaan kolmen viikon edestä. Ajatus oli että suit sait sukkelaan maalaan numerot vastamaalattujen ovien kylkeen. No, ekan setin kun ruiskutin valkoista, niin hetken päästä alkoi nousta kraatereita sinne tänne. Seuraavana päivänä selvisi että siirtokalvossa mitä käytin oli sellaista liimaa mikä reagoi maalin kanssa. Sitten taas hiottiin ja aloitettiin alusta. Useamman rasvan/silikonin pesun jälkeen suojattiin ja ruiskuteltiin uudestaan. Nyt ei tullut kraatereita mutta pölyä laskeutui jostain sinne tänne eikä maalikaan ollut tarpeeksi matta tai ainakaan sellainen kuin olin kuvitellut. Sitten taas hiottiin jotta saatiin pinta silmää miellyttäväksi.

 

Mustien kohteiden kanssa ei ollut näitä ongelmia mutta kahden eri sapluunan välille olin jättänyt  tarkoituksella kohdistus varaa mikä kostautui sitten tässä vaiheessa. Kahden maalin rajaa hiottiin ja maalattiin sitten teippauskohdalta useampaan kertaan. Viime yönä kolmelta kun heräsin tätä tuskailemaan, niin päätin jo että hion koko paskan pois ja ovet takaisin maalaamoon pintamaaliin.

 

Aamulla kun kävin suojaukset ja teipit purkamassa, niin ei nää nyt sitten lopulta aivan sysipaskat olleetkaan. Paska maalaus kun on parempi kuin hyvä teippaus niin taidan sittenkin tuijotella näitä hetken ennenkuin annan epäkeskolaikan laulaa ja aloitan ovien maalauksen täysin alusta.

image.thumb.jpeg.8b0ed28bdb26ec778ee9995651ba43a2.jpeg

  • Like 7
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...