Jump to content

Pyyhkijät 6V > 12V

Recommended Posts

Posted

Haluutko investoida uuteen 12V ankkuriin, haluutko useamman nopeuden käyttöön vai riittääkö että sulat heiluu? Mulla on ollu tehovastus vaan välissä ja vakio 6V moottori. Nopeus vähän kiihtyy kun vastus lämpenee pitkällä käytöllä

• Like 2
Posted

Jännitteenmuunnin 12v -> 6v, noissa kahdessa kuplassa  joilla viime kesänä ajeltiin on tuommoiset... 

Aluksi epäilin että voiko tuommoinen viritys toimia mutta hyvin pelaa ja kiinalaiset tekee noita lisää koko ajan... 

• Like 1
Posted

Näyttää olevan -65 pyyhkijän koneisto, ja just siihenhän ei ole helppoa konstia. 12v ankkuri ei sovi tuohon, se on erilainen, ja -67 12v koneisto ei sovi tuon tilalle. Omaani tein volvon (145?) takalasin pyyhkijän moottorista, mutta aika rakentaminen siinäkin oli.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

• Like 1
Posted (edited)

Mulla on jännitteenmuunnin vinkkareilla ja paruzzin pökälevastus pyyhkijöillä, pärjänny noilla kelillä ku kelillä. Vinkkarit pelaa mukavasti ku sääteli 8.5-9 Volttiin jänskät, ei riittäny amppeerit pyyhkijän moottorille mun vinkumaalaisessa 10€ jännitteensäätimessä

https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/sahkoosat/tuulilasin-pyyhkijat/2414/

Edited by ovaaliheppu
  • Like 1
Posted
On 12/31/2024 at 5:54 PM, metake said:

Näyttää olevan -65 pyyhkijän koneisto, ja just siihenhän ei ole helppoa konstia. 12v ankkuri ei sovi tuohon, se on erilainen, ja -67 12v koneisto ei sovi tuon tilalle. 

Kuinka erilainen -67 12V pyyhkijä sitten on? Ei saa helpolla sovitettua vanhempiin 6V juniksiin?

Posted
Kuinka erilainen -67 12V pyyhkijä sitten on? Ei saa helpolla sovitettua vanhempiin 6V juniksiin?
-66:een sopii suoraan koska siinä on samanlainen mutta 6v moottori. Vanhempiin se ei mahdu koska ilmakavat tuulilasille on erilaiset ja se osuu niihin. Toki ilmakanavia muokkaamalla sopii mikä vaan..

-65 juniksessa on oma one-year-only koneistonsa ja moottorinsa, joka tässäkin ketjussa näkyi, ja moottori on eri kuin -64 ja vanhemmissa. Erityisesti se ankkuri on eri joten 12v ankkuri ei tähän käy. -64 ja vanhemmissa koneisto on erilainen ja siinä ei ole tuollaista runkolevyä vaan joka osa on erikseen korissa kiinni. Mutta näissä se moottori on samanlainen kuin kuplassa, ja näihin vanhempiin se 12v ankkuri sopii. Ja ei, vanhempi moottori ei sovi -65 koneistoon..

• Like 1
Posted
14 minutes ago, metake said:

-66:een sopii suoraan koska siinä on samanlainen mutta 6v moottori. Vanhempiin se ei mahdu koska ilmakavat tuulilasille on erilaiset ja se osuu niihin. Toki ilmakanavia muokkaamalla sopii mikä vaan..

-65 juniksessa on oma one-year-only koneistonsa ja moottorinsa, joka tässäkin ketjussa näkyi, ja moottori on eri kuin -64 ja vanhemmissa. Erityisesti se ankkuri on eri joten 12v ankkuri ei tähän käy. -64 ja vanhemmissa koneisto on erilainen ja siinä ei ole tuollaista runkolevyä vaan joka osa on erikseen korissa kiinni. Mutta näissä se moottori on samanlainen kuin kuplassa, ja näihin vanhempiin se 12v ankkuri sopii. Ja ei, vanhempi moottori ei sovi -65 koneistoon..

Huomiona että konversion ankkuri sopii vain SWF valmistamaan 6V moottoriin.

• Like 2
Posted
Hienoa! Eli kumpi mulla on -65 juniksessa?
Käsittääkseni ei kumpikaan, vaikkakin tuo ei-swf näyttää kovin samanlaiselta, mutta moottori on swf. Pitää verrata omaan moottoriin kun käyn tallilla...

Posted

Junis ei tarvitse pyyhkijöitä muuta kun katsastuksessa, kiitos aivan mahtavan aerodynamiikan... joten vahva suositus kikkailla vastuksen kanssa. Itsellä 64 tehty junis mihin kävi pikku kikkailulla 12v kuplan ankkuri. Jos löytyy 911 SWF moottori niin se rokkaa myös 👍

Posted

Jep, nää lasipinnotteet mitä oli jo 90 luvun lopulla toimi vielä liukasteena. Muistelen kans että parempi näkyvyys pysy eteenpäin ku ajoviima paino pisarat pois verrattuna siihen että niitä lähmittiin lasia vasten hentosella liipalla. Ovaalissa mulla ollu turtewaxin joku linimentti, toimii hyvin kunnes vetää alle 5 asteen kelit, sit ikääku huurtuu normaalia nopeemmin

• Like 1
Posted
Jep, nää lasipinnotteet mitä oli jo 90 luvun lopulla toimi vielä liukasteena. Muistelen kans että parempi näkyvyys pysy eteenpäin ku ajoviima paino pisarat pois verrattuna siihen että niitä lähmittiin lasia vasten hentosella liipalla. Ovaalissa mulla ollu turtewaxin joku linimentti, toimii hyvin kunnes vetää alle 5 asteen kelit, sit ikääku huurtuu normaalia nopeemmin
https://www.motonet.fi/tuote/soft99-ultra-glaco-lasipinnoite-70-ml?product=60-03372

Ihan ylikylän tuote laseille...

• Like 1
Posted (edited)
19 hours ago, ovaaliheppu said:

Ovaalissa mulla ollu turtewaxin joku linimentti, toimii hyvin kunnes vetää alle 5 asteen kelit, sit ikääku huurtuu normaalia nopeemmin

"5 sateesta" sanoo tuo purkki joka minulla on, Turtlewaxin tuote. Ohje opastaa uusimaan käsittelyn parin viikon välein, mutta kun ei jatkuvasti ajele sateessa, niin toimii ihan auttavasti vielä kuukaudenkin päästä.

Ihan kylällä ei jaksa pyyhkäistä vesiä lasista, kun 40 rajoitus, mutta 50-60 riittää siihen että on ihan kirkas lasi.

Edited by Kharon
typofix
Posted

"5 sateesta" sanoo tuo purkki joka minulla on, Turtlewaxin tuote. Ohje opastaa uusimaan käsittelyn parin viikon välein, mutta kun ei jatkuvasti ajele sateessa, niin toimii ihan auttavasti vielä kuukaudenkin päästä.

Ihan kylällä ei jaksa pyyhkäistä vesiä lasista, kun 40 rajoitus, mutta 50-60 riittää siihen että on ihan kirkas lasi.
5 sateesta käytin itsekin aiemmin kunnes löysin tuon Glacon erään harrastajan suosituksesta. Helpompi levittää ja kalvo kestää pidempään.