Jump to content

Serranon putiikki lopetti toimintansa


Guest Bugfuel

Recommended Posts

Aikansa kutakin. Aika mahdottomalla liikeidealla ja ilmeisen sotkuisella varastonhallinnalla olikin liikkeellä. Tulipa taas todistettua, että nollakatteella myymällä ei saavuta mitään muuta kuin halvan maineen.

 

Kun p*ska osuu tuulettimeen niin siinä ei paljon asiakkaiden arvostus auta etenkään, kun arvostus perustuu lähes yksinomaan siihen, että osansa on saanut muutaman taalan halvemmalla kuin naapuriliikkeestä.

 

Toivottavasti ei jäänyt suomalaisille harrastajille rahaa sisään kun kuppi meni nurin, äijä kun toimi etumaksuperiaatteella (VISA ja tilisiirto).

 

Ite en onneks ottanu turpaan kuin yhden IDA -parin verran.... : /

 

p.s. Tuo Bugfuelin postaama topicci kannattaa ehdottomasti lukea jos kieltä taitaa. Siellä kun on todella paljon asiaa ilmajäähy VW-pisneksestä noin yleensä.

Link to comment
Guest Ari F.

Heh heh, aika veijari toi Steve on.

 

Pari viikkoa sitten teki tosi halukkaasti kauppaa, pyttysatsista ja muusta pikkusälästä ja vastaili salamana meileihin. Sai multa kaikki tarpeelliset tiedot ja sen jälkeen sanoi kertovansa muutaman päivän päästä lisää lähetysinfoa. Eipä kuulunut äijästä enää mitään sen jälkeen kun sai luottokortin numeron, eikä vastannut mihinkään tiedusteluihin.

 

Eli tyyppi hävis kuin pieru saharaan, ilmeisesti aika monen rahat mukanaan.

 

Voihan ne kamat olla tietysti matkalla, mutta kun pitäis olla selvännäkijä, että senkin varmuudella tietäis.

 

Nooh, selvitellään luottokunnan kanssa tota, niin eiköhän senkin saa peruttua.....

 

Tyhmyydestä tietysti sakotetaan, mutta mistäs noista koskaan ja kukaan tietää. Serranollakin on ollut suhteellisen luotettava maine.

 

Että tämmöstä. Ei muuta kun tekemään uusia tilauksia jostain muualta.

 

Ari

Link to comment
Heh heh, aika veijari toi Steve on.

 

 

Eli tyyppi hävis kuin pieru saharaan, ilmeisesti aika monen rahat mukanaan.

 

Kyllä se on tainnut aikas monelle osia toimittaa vuosien varrella ja kyllä vielä vastaili sähköpostiin tälläkin viikolla.

Kannattaisi tietää hieman taustoja ennenkuin alkaa huijariksi moittia.

Saattaa olla että tuo hemmo on vaikuttanut siihenkin että suomessa on yksi vw-nettikauppa lisää ;-)

Link to comment

En suomen Luottokunnasta tieda, mutta muiden maiden ulkomaiset Visa-ostokset on kuulemma helppo perua. ilmoitat vaan etta myyja osoittautui huijariksi. Saat rahasi takaisin nopeasti ja luottoyhtio perii fyffet myyjalta takas omia aikojaan. Myyjaa asiassa ei kuulla lainkaan.

 

Tasta syysta esim. aircooled.net ei enaa tee luottokorttikauppaa ulkomaisten tilaajien kanssa. (maksimi taalamaara jotain naurettavan pienta, olikos $300 tai jotain).

 

Liian moni tilasi kamaa ja perui maksun TAVARAN SAATUAAN.

Kuspaista sakkia joiden eparehellisyydesta me muut saamme karsia.

 

Jan

Link to comment
Guest Ari F.
En suomen Luottokunnasta tieda, mutta muiden maiden ulkomaiset Visa-ostokset on kuulemma helppo perua. ilmoitat vaan etta myyja osoittautui huijariksi. Saat rahasi takaisin nopeasti ja luottoyhtio perii fyffet myyjalta takas omia aikojaan. Myyjaa asiassa ei kuulla lainkaan.

 

Tasta syysta esim. aircooled.net ei enaa tee luottokorttikauppaa ulkomaisten tilaajien kanssa. (maksimi taalamaara jotain naurettavan pienta, olikos $300 tai jotain).

 

Liian moni tilasi kamaa ja perui maksun TAVARAN SAATUAAN.

Kuspaista sakkia joiden eparehellisyydesta me muut saamme karsia.

 

Jan

 

 

 

Jep,

 

Soitin luottokorttiyhtiölle (eli suomessa Visa/ Luottokunta) ja kertoivat sieltä, että pitää tehdä kirjallinen reklamaatio mahdollisimman täydellisenä, mahdollisine liitteineen, kuukauden päästä siitä kun myyjä on summan veloittanut, eli tuskin tossa nyt sitten persnettoa tulee.

 

Harmittaa tietysti se, ettei osia saa, mutta täytyy odotella vielä pari viikkoa jos ne vaikka kuitenkin tulis. Sais jatkettua Bigbore Hipo projektia. ;)

 

Sitä en sitten tiedä onko kyseinen firma/ yrittäjä huijari vai mikä, enkä ainakaan omasta mielestäni niin ole kirjoittanut. Vai onks veijari nykyään synonyymi sanalle huijari?! ;)

 

Voihan noi asiat hoitaa aina vähän toisella laillakin, eli informaation pitäisi tollaisessa tilanteessa kun lopetetaan, nimenomaan kulkea niille asiakkaille, joilla on rahat ja tilaus sisällä, eikä vaan yleisluonteisesti ilmoittaa jollain keskustelu-palstalla: että kiitos, mutta se on nyt loppu.

 

Harvemmin noi tilanteet tulee yrittäjälle yllätyksenä!!! Jokainenhan voi ja saa tehdä omat johtopäätöksensä ja mielipiteensä kyseisestä puljusta, ihan itse.

Kyllähän noita kupruja tehdään täälläkin harva se päivä, eli aina niissä joku jää tappiolle ja joku vie potin.

Sairastumiset ja kuolemantapaukset on sitten asia erikseen.

 

Niitä kusipäitä löytyy varmasti myös tuotteita ja palveluita tilaavista ja ostavista asiakkaista roppakaupalla, mikä on ikävää kaikkien kannalta.

 

Mutta joo, odotellaan ja kuulostellaan ja yritetään tavoitella tyyppejä rapakon takaa...... :)

 

Ari

Link to comment

Kyllä se täälläkin toimii tuo luottokunnan kautta takaisinperu.

 

Minulle tapahtunu jopa semmoinen huijaus että sattumalta huomasin luottokortin kuukausiraportissa että joku "Aquapay" oli nostanu 300e meidän kortilta. Luottokunnan mukaan nostettu Lontoossa ja me ei olla ikinä olla oltu siellä.

 

Täytettiin tuo reklamaatiolomake ja kuukauden päästä rahat oli takas missä kuului ollakin... :)

Link to comment
Guest Ari F.
Luottokunnan vaatimuksena on yhteydenottoyritys myyjään. Onko kukaan saanut yhteyttä Stiiviin sulkemisilmoituksen jälkeen?

 

Jep,

 

Itse lähetin viimeksi eilen Stevelle meiliä, ja kyselin tilanteesta, mutta eipä ole tullut vastausta. On tyyppi ainakin toistaiseksi hävinnyt.... Mexicooooooo.

 

Mut joo. Odotellaaan ja katsellaan mitä tapahtuu. ;9

 

Ari

Link to comment
Luottokunnan vaatimuksena on yhteydenottoyritys myyjään. Onko kukaan saanut yhteyttä Stiiviin sulkemisilmoituksen jälkeen?

 

Jep,

 

Itse lähetin viimeksi eilen Stevelle meiliä, ja kyselin tilanteesta, mutta eipä ole tullut vastausta. On tyyppi ainakin toistaiseksi hävinnyt.... Mexicooooooo.

 

Mut joo. Odotellaaan ja katsellaan mitä tapahtuu. ;9

 

Ari

 

Steve on ennenkin ollu hidas vastaamaan meileihin ja ei välttämättä oo nytkään yhtään nopeempi kun kaikki lähettää sille meilejä...

Link to comment

Faktaa selvitystilasta / konkurssihakemuksesta.

 

1. Kun pulju voudin käskystä laittaa ovensa kiinni niin loppuu puheluihin ja sähköposteihin vastaaminen siihen paikkaan.

 

2. Kun puljun ovet on kiinni, niin ketään ei enää kiinnosta vastata yhteenkään puheluun tai sähköpostiin, itse asiassa yrittäjälle ei siihen yleensä ole edes mahdollisuutta.

 

3. Käytössä olevat puhelinnumerot / mailiosoitteet poistunevat käytöstä aika pian. Ainakin domain-ylläpidot lakkaavat aika äkkiä, samoin puhelinnumero, kun laskuja ei makseta.

 

Steve ei vastaa enää sähköposteihin, ei pienellä viiveellä, eikä isolla viiveellä. Se pyöritti kuukausitasolla 500.000 taalan bisnestä ja sillä oli kymmeniä tuhansia asiakkaita.

 

Arvatkaa montako sähköpostia se on saanut ovien sulkemisen jälkeen ja paljonko yhden yksittäisen kympin osan tilaajan viesti sitä kiinnostaa etenkään, jos asiakas on jossain 10.000 mailin päässä?

 

Niinjoo ja lähettämättömistä tavaroista sen verran, että sillä sekunnilla, kun vouti lyö lapun luukulle, niin kaikista yhtiön tiloissa olevista tavaroista tulee konkurssipesän omaisuutta, johon yhdelläkään asiakkaalla ei ole oikeutta riippumatta siitä, onko maksanut jotakin etukäteen vai ei.

Link to comment
100,000 kusetettua taalaa jo ylittynyt....

 

Kohta alkaa olla samanlainen metästys, kuin FFP puolella oli sen yhden autohuijarin kohdalla. Case Tommi Aura. Hemmo viisastu ja ilmottautu poliisile, meinas vissii käydä elämä jo terveyden päälle? Kusetus on taitolaji?

 

Tossahan tais käydä samoin kun täälläkin on käynyt, Steve "osti" putiikin joka on vanha ja jolla on hyvä maine. Sitten alkoi saattohoito eli lyhyessä ajassa paljon kauppaa ja kiska tyhjäks lisäksi tavaran toimittajien laskut piikkiin. Sitten vaan katoaa kartalta. Todennäköisesti pesän hoitaja toteaa varattomaksi ja konkurssi laukeaa varojen puutteeseen.

Link to comment

onhan se vähän riskaa tilata, jos pitää tuotteet maksaa etukäteen jonnekkin ulkoimaille muutaman säästetyn euron toivossa. Se on vähän sellasta kädestä suuhun meininkiä myyjän osalta. Ite maksan miuluusti hiukan enemmän, mutta vasta sitten kun tavara on hallussani.

Huono tuuri vaan kun sattu volkkariharrastajien firma menemään konkkaan...

Link to comment

Mulla oli jossain vaiheessa Serranolle pistettynä 10.000 euroa tilauksen tilisiirtona, mutta kamoja tuli lähetyksessä vain 4000 euron edestä... ja nekin 3 KUUKAUTTA myöhässä.

 

Luojan kiitos ei laittanut siinä vaiheessa lappua luukulle, olisi yksi suomalainenkin osafirma ollut seis sillä sekunnilla. Kamoja onneksi saatiin sitten seuraavassa tilauksessa suurin piirtein niin, että oltiin saatavien osalta tasoissa.

 

Onneksi tuli siirryttyä tuosta episodista rohkaistuna toimimaan pääasiassa oikeiden tukkureiden kanssa (jotka nekään eivät mitään maailman luotettavimpia ole), ettei käynyt huonosti.

 

Serranon hinnoista sen verran, ettei kyllä ole ihmekään, että nurin menivät. Kun katseli esim. SCATin yms. hintoja, niin kauppasivat esim. tukkuhinnaltaan 200 taalan keinuvipusarjaa 205 taalalla... siinä saa aika monta myydä, että hommassa on yhtään mitään tolkkua (mitä ei missään vaiheessa ollut).

 

Ja tosiaan, kun ensimmäisiä kimppatilauksia tehtiin ja rahaa kulki ison veden taakse kasoittain, niin olisi kyllä ollut melkoisen masentavaa, jos rahat olisivat sille tielle jääneet ilman, että kamoista olisi näkynyt vilaustakaan... huhhuh.

Link to comment
Mulla oli jossain vaiheessa Serranolle pistettynä 10.000 euroa tilauksen tilisiirtona, mutta kamoja tuli lähetyksessä vain 4000 euron edestä... ja nekin 3 KUUKAUTTA myöhässä.

 

Ja tässä oli selityksenä että meksikolaiset varastomiehet/pakkaajat olivat pöllineet puuttuvat osat:-)

 

Sinnehän tehtiin myös jossakin vaiheessa "murto"

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Sulevi Slug

Mikä perkele siinä on se serranon työntekijä gene berg, mikä mies se on. tilasin työntätangot ja ei ne tullut! laitoin rahat menemään kirjekuoressa ja osia ei oo tullut.

 

no kuitenkin millä serranolta sais nyt sitten rahaa takasin tosiaan kun ei luottokorttia oo niin rahat lähetin kirjekuoressa ("breivissä"). nyt ei osia oo kuulunut mitä voi tässä tilanteessa tehdä .

Link to comment
Guest Sulevi Slug

no mut mähän sanoin että ne ei mulle korttia antanut onko enää mitään tehtävissä ? rahat on tiukilla karhun kulman ovelta ei niin paljoa saa että työntö tanko rahat olisi mennyt parempaankin tarkoitukseen kuin tälle serrano/gene berg :ille.

 

jos se serrano berg olis täällä kylillä niin olisin kyllä hoitanut homman ajat sitten- seranolla olis naama ruvella. ärsyttää... !

Link to comment
Guest Sulevi Slug

kiitti infosta mutta mitä toi DD tarkoittaa. luottoa ei ole en saa korttia joten oli pakko laittaa "breivissä" oravan nahat menemään. onko tämä DD siis sama kuin gene berg yritys vai onko serrano ostanut tän "DD:n"?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...