JaniM Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Niin näyttikö datalogi kans järkevää käppyrää ennakolle? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Niin näyttikö datalogi kans järkevää käppyrää ennakolle? Dataloggii en ole ehtiny vielä purkaa tai katsoa. Mutta mittari pysy ainakin stabiilina. Noniin päivän kisa oli jonkin sortin sucee koska kone pysy nipussa ja autoon ei ilmenny mitään suurempaa vikaa. Yksi jarruletku oli saanu pienen reijän ja öljypohjan kansi hivenen kulunu :D Itte kisa oli alussa pientä hakemista paukun kanssa ja jäi pikkasen vielä hakuseen. Reaktiot oli 1-3s joten tuota pitää parantaa vielä. Itte auto toimi hyvin. Eka lähtö oli normaali "hermo" / kokeilu lähtö ja tuloksena oli 7.18 tai jotain sinnepäin. Ongelma oli että meni rajottajalle vähä enne maalilinjaa joten sitä piti nostaa pikkasen. Samalla tuli laskettua renkaiten paineita 0.8 siihen hyväksi todettuun 0.6-0.65bar. Seuraava lähtö niin eka normi buurnis niin kauan ku pysy paikoillaan ja siitä kuuselle. Sitten taas ihan rauhas paukulla paineet ylös ja ku mittari näyttin sen ~1.5bar niin kytkin ylös. Eka ajatus oli että perkele perkele ny keulii varmaan toinen perkele ny mennän lujaa vasemalle. Taisin päästää kaasunkin ja ajaksi tuli jotain korkee 7.. 3 lähtö oli sitten vähä varovaisempi ja aika oli taas jotain 7.3. 4 lähtöön niin nostin ahtoja tai ne ehti vaan nousta siihen 0.7bar ja auto nappas hienosti viivalta. Meni varmaan sen 10m semmoses sopivas 10-20cm korkeuden wheelies ja vaihdot osu suht nappiin. Tämä anto ajaksi 6.95s/154km/h Loput vedot oli sitten vaan kokeilua ja joku moka veto tuli ku meni 2 vaihto pieleen. Itte kisa pääty sitten toiselle kierrokselle. Viimeses lähdös vastustaja yritti temppua ja tai onnistuakkin. Tiesi että ahdot nousee hitaasti joten kiirehti nopeeta stageen. Tiesin että ei ole mahiksia joten alotin paukuttamisen ennen stageen asettumista sillä tuloksella että ku lähtö tuli oli ahotja taas sen 1.5bar ja tuloksena kunnon keuluminen. Auto kampes niin lujaa vasemalle että joutu vähä höllään ja ahdot tippu. Maali viivan kohdalla niin pääsi sitten auto ohi. Mutta saldona ehjä auto ja mitä ny ehti ajella niin vetopuoli paljon parempi ku mitä oli kaasareilla sekä edellisellä ahtimella. Tässä kaverin ottamia kuvia jotka kopsasin sen albumista (kiitokset pasille) Vaasasta oli muutenkin hyvin Wolkkareita kahinoimassa. Ittellä oli niin plasmat sekasin tuon ekan keulimisen jälkeen että jäi muut autot vähä paitsiolle. Nytte on edessä sitten se luvattu 5 viikon loma joka luvattu viettää ihan muualla ku autotallissa. Pieni kipinä olis käydä ajamassa vielä toinen kisa vaasassa tai 1/4 maili vaikka kauhajoen testipäivillä.. Mutta suurella todenäköysyydellä oli kisat ajetti valmiiksi tältä vuodelta.. Syksyllä vois kokeilla tuota konetta ahtaa tuon 2bar tai yli ja kattoa jos sieltä sais vielä jotain irti ja sitten sen jälkeen pistää kone osiksi. Puolet koneesta taitaa mennä veljen bajaan mutta ei ole vielä ihan varma.. Quote Link to comment
mikan Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Now we talk! 6.95s/154km/h kuulostaa aika hätäiseltä. Se on kohta wheelie barsit alle ja sitten varttimailille isoo kovaa. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Now we talk! 6.95s/154km/h kuulostaa aika hätäiseltä. Se on kohta wheelie barsit alle ja sitten varttimailille isoo kovaa. :-) t. Mika Positiivinen juttu oli että kokeilin pikkasen vetää nelosella ja vaikutti ainakin että lähti vetää saman tien. Vois ehkä olla potentiaalia parantaa vielä tuota omaa 11 aikaa vartilla.. Wheelie bars.. mullahan on tuo wheelie pan :D Quote Link to comment
Marko Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Ensimmäinen keulimiskuva on kyllä hieno. Quote Link to comment
JaniM Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Taas tuli ilmi että kaasarit on "surkeet" :)) Ruisku rules! Mut asiaan, ethän sä mitään wheelie barseja tartte, ku öljypohja ja pumpun kansi tuntuu hoitavan sen asian. Todella hienoa että vehkeet kesti ja alkoi futaamaan. Tuosta on hyvä lähteä viilaamaan säätöjä. Quote Link to comment
Guest Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 ...Syksyllä vois kokeilla tuota konetta ahtaa tuon 2bar tai yli ja kattoa jos sieltä sais vielä jotain irti... Kuten esimerkiksi kiertokanget lohkon kyljestä ;o)... Hienoja kuvia ja kovia aikoja, tuosta on hyvä jatkaa... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Taas tuli ilmi että kaasarit on "surkeet" :))Ruisku rules! Mut asiaan, ethän sä mitään wheelie barseja tartte, ku öljypohja ja pumpun kansi tuntuu hoitavan sen asian. Todella hienoa että vehkeet kesti ja alkoi futaamaan. Tuosta on hyvä lähteä viilaamaan säätöjä. Jo en näe mitään hyvää enää noissa kaasareissa. Ruiskua säädettiin se ilta joten jäi vielä parannettavaa. Mutta vaikka säädöt vielä karkeita niin kuitenkin parempi mitä kaasareilla koskaan oli. Onhan tuossa vielä kaiken mailman pikkujuttuja kuten startti säädöt, välialue ja kiihdytys pumput. Yön nukuttua on kyllä pirun tyytyväinen olo. Pitänee muista kiittää kaikkia jotka ollu viikon aikana auttamassa erityisesti velipojka joka ollu melkein joka ilta. Nytte tallille tekeen kesäsiivous. Taitaa olla niin että pakissa on joku vaivaiset pari työkalua ku loput levällään lattialla.. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 ...Syksyllä vois kokeilla tuota konetta ahtaa tuon 2bar tai yli ja kattoa jos sieltä sais vielä jotain irti... Kuten esimerkiksi kiertokanget lohkon kyljestä ;o)... Hienoja kuvia ja kovia aikoja, tuosta on hyvä jatkaa... Eikö nuo tulekkin koko ajan kyljestä pihalle :D Kaveri sano hyvin hauskuus alkaa baarista nakutus kahdesta.. Quote Link to comment
Guest pep Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Livenä tuon kirvan meno oli kyllä aika huikeeta... itellä "menossa" paljon parannettavaa, mutta hauskaa oli :) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Sain oman kameran takas ja oli pari "omaa" kuvaa tapahtumasta Vaasan volkkarit rivissä Lopuksi sitten kuva autosta pukkien päällä. Nytte sitten ehkä 3 viikon huilaus. Tulipa tarkisteltua että pikkasen joutuu korjaan sitä sun tätä ensi ajoa varten. Vasen jarruletku vuotaa(3v ollu asennettuna ja ajettu se 8tkm) ahtoputki ahtimelta saada kiristettyä ja läppärungon yksi pultti pistää kiinni. Pitää sanoa että pieni kipinä jäi päälle eilisestä. Verrattuna dyno päivään ku painettiin yötä päivää niin sentään tämä marathon ruuvailu anto jonkinlaisen tuloksen.. Auton säädöstä vielä niin tosiaan perjantai illalla tuli tuota säädeltyä. Ei haettu mitää nihan viimestä vaan pidettiin turvamarginaalia niin sytyssä ku pensapuolessa. Max ennakot liikkuu ahdoilla jossakin 22-24° paikkeilla sekä pensa pidettiin jossakin 11:1 paikkeilla. Tehon mittaus tehtiin eka niin että lähdettiin vetään jostakin 3000rpm ylös päin ja jossakin 5000rpm ahdin alkaa pumppaan ilmaa kunnolla. Mutta ei saavuta kuitenkaa max ahtoja vasta ku jossakin 6500rpm paikkeilla. Tälläsellä vedolla saatin tulokseksi 214whp Seuraavaksi tehtiin sitten kokeilu sillain että otettiin ahdot ylös paukulla ja alotettiin veto 5000rpm. Tämä tilanne olis lähempänä sitä miten auto käyttäytyy kiihdytys tilanteessa Tällä saatiin tulokseksi 228hv takapyöriltä mikä pitäis olla se 260 koneheppaa.. Kyllä tuollanen 1600 kelpaa ihan hyväksi lähtökohdaksi vaikka ei sisällä mitään sen kummempaa vauhtiosaa tai puhumattakaan mistään black magic kikoista.. Käyttöalue ilman paukkua ei ole mikään erikoinen. Mutta tuo paukun saaminen anto melkein samanlaisen elämyksen ku ensimäinen ahdettu auto.. Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Sytty häiriötä ei saanu pois. Mutta annoin asian olla ja korvakuulolla ei huomannu että ennakko olis heitelly niin villisti miten strobo taas näytti.Olisko vaan strobo joka otta herkästi häiriöö sytty järjestelmästä.. Koska tyhjäkäynti ok ja stabiili kierroksilla sitten heittää mitä sattuu.. Megalla ennakko pysy vakaana ja oli hallittavissa.. Oliko sulla toi sytkä ongelma nimenomaan tuon MSD:n kanssa? Joskus olen itse huomannut että jotkut strobot sekoo monikipinä systeemin kanssa. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Sytty häiriötä ei saanu pois. Mutta annoin asian olla ja korvakuulolla ei huomannu että ennakko olis heitelly niin villisti miten strobo taas näytti.Olisko vaan strobo joka otta herkästi häiriöö sytty järjestelmästä.. Koska tyhjäkäynti ok ja stabiili kierroksilla sitten heittää mitä sattuu.. Megalla ennakko pysy vakaana ja oli hallittavissa.. Oliko sulla toi sytkä ongelma nimenomaan tuon MSD:n kanssa? Joskus olen itse huomannut että jotkut strobot sekoo monikipinä systeemin kanssa. Tuo vois olla kyllä selitys. Mutta eikö sen pitäis eniten sekoilla juuri tyhjäkäynnillä sekä alhasilla kierroksilla. Eikö tuo msd ole juuri niin että pienillä kierroksilla monikipinä kierroksilla sitten yksi iso.. Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Tuo vois olla kyllä selitys. Mutta eikö sen pitäis eniten sekoilla juuri tyhjäkäynnillä sekä alhasilla kierroksilla. Eikö tuo msd ole juuri niin että pienillä kierroksilla monikipinä kierroksilla sitten yksi iso.. MSD antaa monikipinän kokoajan, siis niin monta kuin ehtii, isommilla kierroksilla tietysti ehtii vähemmän. Voisko tuo heittelykin eri kierroksilla olla strobo kohtaista, siis että millä kierroksilla sekoaa, tai jopa koko ajan? Toisella jos kokeilis niin antais varmaan jotain hajua. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Tuo vois olla kyllä selitys. Mutta eikö sen pitäis eniten sekoilla juuri tyhjäkäynnillä sekä alhasilla kierroksilla. Eikö tuo msd ole juuri niin että pienillä kierroksilla monikipinä kierroksilla sitten yksi iso.. MSD antaa monikipinän kokoajan, siis niin monta kuin ehtii, isommilla kierroksilla tietysti ehtii vähemmän. Voisko tuo heittelykin eri kierroksilla olla strobo kohtaista, siis että millä kierroksilla sekoaa, tai jopa koko ajan? Toisella jos kokeilis niin antais varmaan jotain hajua. Eka kokeiltiin snap on kunnon strobolla ja sitten ihan motonetin diskostrobolla (ei oikein muuhun kelpaa) ja molemmat teki samaa. olisko 800-1200 rpm ok sen jälkeen tekee mitä lystää.. Mutta itte en näe tuota enää suurena ongelmana.. Auto toimii ok ja ennakon muutokset näky heti tehoissa.. Tässä tuubista löydetty high speed kamera pätkä keulimisesta (kiitokset pasille joka jakso väntää tuollasen) Sitten löyty se pätkä missä tulee pakilla yritettyä burnista. Eipä paljoo pyöriny enneku hajos :D Oli vähä hakemista laatikon kanssa ja vispaamalla meni sitten näköjään pakki päälle.. Onneksi tyhmä ei tajua hävetä ja itte olin kyllä siinä uskossa että oli kakkonen mikä hylki.. http://www.youtube.com/watch?v=iELFnhpg ... re=related Quote Link to comment
peeki Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Kerrohan tyhmälle miten tuo paukku toimii? Quote Link to comment
ARTO Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Huima peli, nopeimman 1/8 ajan perusteella kulkee matalia 11 aikoja vartilla jos loppunopeus vielä nousee 1/8 lukemista ja kuten pystyy päättelemään aikasemmista 1/4 ajoista. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Kerrohan tyhmälle miten tuo paukku toimii? Paukku on oikeastaan vaan kierrosluku rajotin joka myös myöhästyttää syttyä. Tästä syystä sadaan pakoputkeen palamatonta polttoainetta joka saadaan "paukkuun" pakoputkessa ja siten nostettua turbon kierroksia sekä ahtpainetta ilman moottori kuormaa.. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Huima peli, nopeimman 1/8 ajan perusteella kulkee matalia 11 aikoja vartilla jos loppunopeus vielä nousee 1/8 lukemista ja kuten pystyy päättelemään aikasemmista 1/4 ajoista. Kokeilin itte vähä laskea niin että pääsis 10 puolelle vaatis loppunopukdeksi melkein 200.. Mitä ny perstuntumalla niin veti heti nätisti nelosella sen lyhkäsen matkan mitä tuli kokeiltua, joten voisin olettaa että jaksais kelata aika hyvin vauhtia.. Mutta tuollanen vakiovälitteinen laatikko ei ole se mailman optimistisin kiihdytystä ajatellen.. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Kiitoksia teille kaikille kuskeille, kisajärjestäjille, katsojille, sponsoreille yms yms, Erittäin hienot kisat ja 7 VW ajokkia oli ajamassa hyvää kisailua yllättäen monet kanssakilpailiat muilla merkeillä kun se voima ja hyvät lähdöt on VW takamoottorisille huippuhyviä 201m matkalla. Tiedettiin jotta Kirwa rupee pomppaamaan ja kulkemaan hurjasti ku ruuttapuoli rupee toimimaan ja huonoillakin säädöillä oli päivän parasta Showta sekä erittäin hyviä aikakortteja. Elokuussa toivottavasti tulee paljon lisää VW merkkisiä kisoihin ajamaan ja samalla tapahtumaa voi muutenki suunnitella vaikka kokoontumalla kisoihin näytille, cruisaillen ja illan grillaillen??? Vaasassa hyviä edullisia hotellipaketteja viikonlopuiksi sekä hienossa paikassa suuri leirintäalue mökkeineen, telttapaikkoineen, asuntovaunu/auto paikkoineen. Toivotaan jotta loma piristää ja sitten tietenkin toivotaan Kirpun keulivan Elokuun 201m Vaasan kisassa pienten turvajuttujen lisäysten kera sekä apupyörät jottei iha liikaa keuli jottei kulu lohko yms. ( olikoha se 14.8 Vaasan Lentokentällä ) Keulivasta kirpusta ja hurjista turboituksista tulee mieleen myös hyvät muistot hurjista äijjistä jotka sittemmin ajelleen VW kupla koppaisilla 9sek puolelle Suomessa joten tässä kipinää eteenpäin. Tietenki tää viesti on väärässä topikis mutta Kirppu oli parasta racee tälläkertaa Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Kuvista ja videoista päätellen (kun en ehtinyt livenä seuraamaan) ehdottaisin pientä jousten jäykistystä,kun painuu niin tosi syvälle ja auttais mielestäni samalla liikaan keulimiseen. Lisäjouset iskareihin tai niiden kiristys. Nyt on vielä aikaa testata ennen seuraavaa vaasan kisaa jossa laitetaan taas jenkeille kampoihin,tai ainakin yritetään. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Kuvista ja videoista päätellen (kun en ehtinyt livenä seuraamaan) ehdottaisin pientä jousten jäykistystä,kun painuu niin tosi syvälle ja auttais mielestäni samalla liikaan keulimiseen. Lisäjouset iskareihin tai niiden kiristys. Nyt on vielä aikaa testata ennen seuraavaa vaasan kisaa jossa laitetaan taas jenkeille kampoihin,tai ainakin yritetään. Kiitos vinkeistä! Viikolla ennen kisoja yritettiin väsätä stoppareita jolla oltais rajotettu sisään joustoa mutta ajan puutteen takia ei ehitty saada valmiiksi.. Kauhajoen testipäiviltä näky kuvista että sisäänjoustoa on liikaa ja että se olis syy huonoon pitoon kauhajoella.. Ensi vaasan kisoihin voi olla että en saa muuta tehtyä ku sisään jouston rajottimet sekä pienet viat mitä tuli esille vaasan kisoissa. Tuli tehtyä alkukesästä sellanen sopimus "pomon" kanssa että alkukesä ruuvataan sitten kesäloma vietetään laatuaikaa :D Quote Link to comment
mikko k Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Stopparit on todennäköisesti huono ratkaisu rajoittaa jousituksen liikettä. Kun korin liike pysähtyy seinään, niin tod.näk. on, että kori pomppaa takas ylös ja sitten mennee pito. Eli lievän katastrofin ainekset on näkösällä... Iskunvaimennuksen sisäänjouston ja jousituksen muutokset on parempi ratkaisu kun stopparit. Quote Link to comment
multanen Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Mie en ymmärrä miten perän laskeutuminen edistää keulimista? Tuntus että painopiste menee vaan matalammalle kun perä laskeutuu. Keula ei saisi tieteskään nousta mutta siinä ehkä etupään ulosjoustot olis suurempi tekijä..? En ymmärrä mitään kiihdytyshommista mutta fysiikan lakeja nuokin kai noudattaa joten joku selitys varmaan on tähänkin. Quote Link to comment
Guest Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Täällä aika hyvä artikkeli VW:n alustan virittämisestä kiihdytyskäyttöön: http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... gsetup.htm Quote Link to comment
multanen Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Täällä aika hyvä artikkeli VW:n alustan virittämisestä kiihdytyskäyttöön: http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... gsetup.htm No tuollakin sanottiin että jos keulii yli 18 tuumaa niin sitten pitää laittaa vakioiskarit takasin eteen (liian löysät etujouset/vaimentimet tavallaan auttaa tarpeettomasti siinä keulan nostamisessa). Takajousia ei keulimisen kohalla taidettu mainita ollenkaan. Tuolla sanottiin vielä että 6-18" eli 15-45 cm keuliminen on ideaali. Quote Link to comment
wp Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Bussin pohjaanlyöntikumit taakse kuten artikkelissa mainitaan ja rajoitinremmit ulosjoustoon. Kuvista päätellen auto keulii myös "vinoon", vääntösauvojen kumihelat kannattaisi vaihtaa uretaanisiin ellei ole jo tehty. Sisään- ja ulosjouston säädöllä olevat iskarit saavat ihmeitä aikaan sillä niillä voi tehokkaasti säätää renkaan "iskua" rataan sekä takajousituksen palautumista keulinnasta. Myös edessä ulosjoustoa voi rajoittaa, vaikuttaa voimakkaasti siihen missä vaiheessa auto lähtee nostamaan keulan jousitttamatonta massaa. Keulaa tunkille ja mittausta kehiin, sitten sopivat remmit iskarikiinnikkeiden väliin. Kuormansidontaliina tyyppinen materiaali paras, venyy hieman ennen kuin stoppaa. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Kesän boonus tavote saavutettu ja tähän voi olla hyvä päättää tämän kesän leikit. Pienenä päähänpistoksena tuli kesken loman lähtee kauhajoen testipäiville kokeileen miten kirppu jaksaa sen 400m. Päivällä tuli vaihdettua rikkoutunut jarruletku sekä korjattua tuo vesi/metanooli lisä ruiskutus kuntoon. Muuta ei sitten ehtiny tehdä. Pienenä uhouksena tuli sanottua että jos auto menee 10s puolelle niin ei tartte enää ajaa. Toinen uho ollu että ku tuo kone menee 10s puolelle se otetaan autosta irti ripustetaan aika kortti kiinni ja nostetaan hyllylle :) Itte ajoon sitten. Ekaan vetoon niin päätin ottaa rauhas ja pikkasen tunnustella miten auto käyttäytyy kovemmassa vauhdissa. Burnis onnistu hyvin ja tällä kertaa jopa eteenpäin ;D Sitten normi, paukulla rauhas ahdot ylös välittämättä reaktio ajoista. Itte veto meni puhtaasti tuntumalla ja 3 ja 4 vaihteen vaihdot tuli tehtyä pikkasen aikasin.. Huomasin myös että vesi ruisku ehkä pikkasen häiritti parhainta vetoa mutta eipä naulannu. Maalin kohdalla tuli katottua mittaria ja eipä ennempää kirpun viisari ollu tuollasessa asennossa :D Maali ajettua oli fiilis että tais olla joku 11.4s aika. Mutta aikakortti anto sitten hyvin yllättävän tuloksen.. 10.93s ja 188km/h loppuja. 60 jalkaa oli ihan ok vaikka pito ei ollu ihan vaasan veronen 1.636s Joten paperin saatua niin auto trailerille ja katsomoon kattomaan muiden autojen menoa.. Vaasan kisat taidan jättää väliin koska kone vielä nipussa ja syksyllä olis mielenkiintonen kokeilla mitä koneesta sais irti 2bar ahdoilla jospa sen 300hv rajapyykin sais rikki.. Kuvia eikä viedota ole ythään mutta route67 sivuille noita varmaan tulee huomisen aikana.. Quote Link to comment
tolvana Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Isokäsi aploodeja Vaasan suuntaan!!! Varmaan venka fiilis vetää kirvalla liki 200. Tahtos kokea tuon(kin). Quote Link to comment
Niklas L Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 En voi kuin ihailla ja onnitella. Hieno juttu! Nikke Quote Link to comment
mikan Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 OHO! Aika hyvin "ekalla" vedolla ja kokeilumielellä. Ei voi muuta todeta kuin että viritys lienee aika onnistunut. :-) Nyt vaan päivitystiedot keulimiskuvan kera Jyrin listalle. t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 OHO! Aika hyvin "ekalla" vedolla ja kokeilumielellä. Ei voi muuta todeta kuin että viritys lienee aika onnistunut. :-)Nyt vaan päivitystiedot keulimiskuvan kera Jyrin listalle. t. Mika Kiitoksia kaikille! Tosiaan tuli ekalla vedolla tuo 10 joten Lotto on ihan turha pistää tänä viikonloppuna :D Oma suojeluvaisto sano että ku kerran kympin meni niin turha tuota enää yrittää.. Ku ei ittellä ole ihan 100% luottamus tuon "auton" ajo ominaisuuksiin.. Mutta jos talvella sais vähä kaaree ym ym tehtyä niin jos sitten yrittäis tuota ysia sitten :D :D :D Jos se olisikin noin helppoa Quote Link to comment
Guest 67Camaro Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Onneksi olkoon Reetulle ! KYMPILLÄ!! :) Eikö se kone ny mee sinne lasikaappiin taustavalon kera :P ...tai sit lisää ahtoja ku megaruutta toimii "pikkaisen" paremmin kuin kaasarikokeilut... :P Ja e85 vielä kokeilematta! :) Keulimis-highspeedivideon jatkeeksi tuli pyöräpätkä heitettyä myös tuubaan (vaikka off topiikiksi menee ja reippaasti): Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Onneksi olkoon Reetulle ! KYMPILLÄ!! :)Eikö se kone ny mee sinne lasikaappiin taustavalon kera :P ...tai sit lisää ahtoja ku megaruutta toimii "pikkaisen" paremmin kuin kaasarikokeilut... :P Ja e85 vielä kokeilematta! :) Keulimis-highspeedivideon jatkeeksi tuli pyöräpätkä heitettyä myös tuubaan (vaikka off topiikiksi menee ja reippaasti): http://www.youtube.com/watch?v=GNprDq40Uqw Kato kiva mun megasquirt (tai parempi taitais olla ylipäätänsä sähköön liittyvä) mentori löysi mun volkkari sivulle :D Hyviä nuo high speed videot. Näkee hyvin kuinka auto käyttäytyy. Videosta näkyy hyvin ku esim jousitus pohjaa eka ja sitten keula nousee... Kiitoksi tosiaan ja pikkasen vituttaa ku tuli uhottua että jos romu kone menee sen kympin niin joutaa kone hyllylle.. Vaikka kyllä se kiinnostais kokeilla nostaa noita ahtoja ja saada se 40heppaa lisää tuosta mosasta.. Se tässä on ollu yllättävää että tuossa pikku pannussa on potentiaalia vielä saada lisää irti.. Syttyä ei ole vielä kokeiltu vaan pysytty "safe" lukemissa sekä kerrankin ahdin joka oikeesti on hukkaportti ohjattu...:D Quote Link to comment
mikko k Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Sääli on sairautta!! ;-D Lisää ahtoo ja ysin kimppuun... Tosin sekan pudottaminen ajasta ei tod.näk. onnistu vain ahtoa lisäämällä... Hiukan alustaa ja pohjalevyä jäykemmäksi ja wheelie bars'ia perään, jne.. Lasikaapit on palkintoja ja särjettyjä moottorinosia varten... Ei koko moottoreita varten. :-) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Sääli on sairautta!! ;-D Lisää ahtoo ja ysin kimppuun... Tosin sekan pudottaminen ajasta ei tod.näk. onnistu vain ahtoa lisäämällä... Hiukan alustaa ja pohjalevyä jäykemmäksi ja wheelie bars'ia perään, jne.. Lasikaapit on palkintoja ja särjettyjä moottorinosia varten... Ei koko moottoreita varten. :-) totta sääli on sairautta.. eihän tuo kymppi ny ihan noin vaan tullu. Onhan tässä pari sulanutta mäntää ym ym mutta helpommalla tuli tuli ku uskoin.. Kyllä vaan se on totta että ne jotka ei osaa eikä ole varaa virittää niin ahtaa alkaa enemmän ja enemmän pitään paikkansa... Kuten olen joskus sanonu että happipullolla sukeltaminen on paljo helpompaa ku ilman... Ensi talvena sais tuon virtaus penkin tehtyä niin tietää että mitä noista kansista on mahdollisuus saada.. Olishan se ihan mukava kattoa että mikä on tämän hetken potentiaaali ja mihin olis mahdollisuus.. Jos laskee taaksepäin niin 1.8bar ahdoilla niin vaparii teho tämän hetken koneessa liikkuu jossakin 90hv paikkeilla.. Tuon ku sais johonkin 100-120 paikkeille niin alkais tuo ysikin oleen mahdollinen... :D :D Valmis kiihdytys kupla olis mannaa ensi vuodeksi niin sais pitää tuon kirpun ihan katu kelposena.. Katoin juuri tuota jyrin top listaa niin aika paljon pitää parantaa että pääsis top 3.. yksi mahdollisuus olis myydä tuon 1600 pois ja satsata tuohon 2.3 joka jo ollu 5v tallissa.. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Erittäin upeeta tuo 10 aikakortti ja 180+km/h. Nyt Kirwaan normi pikkuahdinkone jolla ajella vaan ja si joku kilpurikoppa talvex jossa kunnon kaaret, takapään ripustukset sais kynäjousi säätöiskaripaketilla ja muutenki kaikki muut jutut kondikseen. ( ehkä niitä rullaavia kisaOvaalejaki voi löytyy Suomesta/euroopasta edukkaasti? ). Vaihteisto vaatii oman osansa tulevaisuudessa. Jos noita kansia meinaat vielä viritellä niin anna ne osaaviin käsiin eikä ne arvokkaiksi tuu kun hyvän asian puolesta asian osaavatkin tekee edullisesti .... jos Kirwalla kiihytellen niin täys häkki, takapäähä mutoksii, apupyörät perään ja hllityt keulat mutta 0jalkaset todella teräväksi. IISOT Onnittelut hurjapäälle .... 10,5 on kova tavote jo myös :-) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Erittäin upeeta tuo 10 aikakortti ja 180+km/h. Nyt Kirwaan normi pikkuahdinkone jolla ajella vaan ja si joku kilpurikoppa talvex jossa kunnon kaaret, takapään ripustukset sais kynäjousi säätöiskaripaketilla ja muutenki kaikki muut jutut kondikseen. ( ehkä niitä rullaavia kisaOvaalejaki voi löytyy Suomesta/euroopasta edukkaasti? ). Vaihteisto vaatii oman osansa tulevaisuudessa. Jos noita kansia meinaat vielä viritellä niin anna ne osaaviin käsiin eikä ne arvokkaiksi tuu kun hyvän asian puolesta asian osaavatkin tekee edullisesti .... jos Kirwalla kiihytellen niin täys häkki, takapäähä mutoksii, apupyörät perään ja hllityt keulat mutta 0jalkaset todella teräväksi. IISOT Onnittelut hurjapäälle .... 10,5 on kova tavote jo myös :-) Kiitoksia kiitoksia Pari kymppiä uskon hartaasti että saa leikattua ajasta vaan ajamalla. Mutta jos teen kaaret tuohon niin eka tavote vois olla vaan yrittää pidettyä tuo aika.. Kannet yritetään tehdä itte sehän tässä on se antavin homma että saa itte tehyä ja kokeiltua. Ja jos menee pieleen niin sitten vaan epoksia hitsiä ja pirusti kirosanoja. Tosiaan joku vanha kipluri olis mannaa tai sellanen joka olis vielä mahdollisuus saada kilpiin. Tahtoo vaan olla pikkasen hinnoissa. Mutta ehdotuksia otetaan aina vastaan.. Quote Link to comment
Guest 67Camaro Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Reetu...eikös toisen Wasa Street Race kisan mainoskin velvoita vielä keulittelemaan toistamiseen...? :P Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Reetu...eikös toisen Wasa Street Race kisan mainoskin velvoita vielä keulittelemaan toistamiseen...? :P Perskule ei kai se auta ku tulla ny sitten jos vaan pääsen täältä tossun alta pakoon :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.