Barney Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 oho, nipussa jo? ...nooh kysytään nyt omaankin suutin / kurkku vinkkejä. 82x94mm, 5,6" kanget street elminaattorit 35,5x40mm kannet hypistelty Keiteleen konessa (toinen kansi vaihto ehto, Scat palakannet 42x48mm venat) Puristusta tuli muistaakseni 10-10,5 ? C45 nokka 1:2,5 keinut 45mm Lortot T Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Saman kaltaisessa padassa (http://www.dwl.fi/urho05/car/engine.php) 45 lortoilla meillä on 37 sisäkurkut (sorvattu vakioista, pyöristelty käsin ja kiilloitettu), 165 pääsuuttimet, 65 tyhjäkäynnit, 180 lisäilmat ja vakiot suutinrungot ja kiihdytyspumput. Kokeiltiin noita isommilla pääsuuttimilla, meni heti liian rikkaalle (fmi lambdalla). Sama homma 70 tyhjäkäynneillä, ei mitään iloa. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Barney Posted July 10, 2011 Author Share Posted July 10, 2011 Nostetaas vähä vielä.. 82x90.5 w-120 42x37 super-d msd:t 9.2 setuppi siis sama muuten mutta kaasarit vaihtunu 45 drla.. sisäkurkut 36 180 ilmat 70 tyhjät 160 pää muuten toimii hienosti, mutta rauhallisessa ajossa ku ylämäkeen joutuu lisäämään pikkasen kaasua auto kyykkää. Jos kaasua lisää reilusti toimii kyllä. Millä lähtisin vielä kokeilemaan? Säädettäväksi penkkiin? vai paaliin? -b- Quote Link to comment
Mika Heikola Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Tuo pintakaasun kohta on melkein pelkästään kiinni tyhjäkäyntisuuttimesta. Ensin siis kannattaa koittaa löytyykö siihen sopivampaa kokoa. Ellei sillä parane, voisi ottaa tyhjäkäynnin ilmakanavan käsittelyyn. Siis se mistä ilma menee suuttimelle sivusta. Se on jostain syystä dellortoissa paljon isompi, siis laihempi kuin muissa merkeissä. Joku on jälkeenpäin koneistanut siihen vaihdettavat suuttimet että ilmaa tyhjäkäynnille pystyy oikeasti säätämään. Helpoimmalla pääsee kun lyö ilmakanavaan putkisokat jotka muuttaa samalla kanavan koon varsin lähelle sellaista mikä se on esim weberillä jo vakiona. Kyse siis siitä n 2 millin kanavasta joka on tyhjäkäyntisuuttimen vieressä kannentiivisteen tasolla. 1 kanava/suutin. Webrussa tuo kanava on 1.2mm. Jos mikään muu ei auta, niin pienemmät kurkut pelaa aina kauniimmin alhaalla ja helpottaa säätöjen löytämistä. Nykyiset ei sinällään ole väärän kokoiset. Ja kuten aina ennenkin, näen tilanteen vain bensapuolen kannalta. Quote Link to comment
Roope Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Minkäs laista suutinta suosittelette tälläiseen pakettiin 1641cc 44 idf kiinakopiot Kannet hiplatut 40/35MM venoilla. Nokka 310 asteinen hiottu 12.2mm nostoa venttiilillä Ruttua 10:1 Nyt hieman kone empii 1000-2500 rpm ja siitä ylös ihan nätisti. Kaasareissa on vakio osat sisällä eli. Suuttimet bensa 135, ilma 200, F11 seosputki, 55 tyhjäkäynti,55 kiihdytyspumppu, 36mm sisäkurkut. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Kun kone on tuon verran pieni, kaasarit ja kurkut isot, ja nokka kireä niin ei kait tuon yhtälön pitäisikään kunnolla vetää alle 2500 kierroksen. Kaikki on mitoitettu huutamaan hyvin korkealla. Jos halutaan parantaa alakierroksia, niin ensin kokeilisin löytyykö sopivammat tyhjäkäyntisuuttimet. Ellei sieltä parane niin sitten vaan pienemmät kurkut. 32 jos on katukoneesta kyse ja halutaan että se toimii edes kohtullisesti myös alhaalla. Minkäs laista suutinta suosittelette tälläiseen pakettiin 1641cc 44 idf kiinakopiot Kannet hiplatut 40/35MM venoilla. Nokka 310 asteinen hiottu 12.2mm nostoa venttiilillä Ruttua 10:1 Nyt hieman kone empii 1000-2500 rpm ja siitä ylös ihan nätisti. Kaasareissa on vakio osat sisällä eli. Suuttimet bensa 135, ilma 200, F11 seosputki, 55 tyhjäkäynti,55 kiihdytyspumppu, 36mm sisäkurkut. Quote Link to comment
jrasi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Koneena nelkun 1.7, ilmeisesti vakiota kireämmällä nokalla. Kaasareina 2x DRLA45 Sisäkurkut 32 Pääsuuttimet 140 Ilmat 180 Tyhjät 62 Kiihdytyspumpun suuttimet 55 Miltäs tuo kombinaatio vaikuttaa? Metriäkään en ole koneella vielä ajanut, on jonkun edellisen omistajan käsialaa... Quote Link to comment
metake Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Kaasareina 2x DRLA45 Sisäkurkut 32 Pääsuuttimet 140 Tyhjät 62 Kiihdytyspumpun suuttimet 55 Arvot viittaa enempikin 40mm kaasareihin, mutta jos tosiaan ovat 45, niin Dellorto Tech book sanoo seuraavaa tehdas arvoiksi: Sisäkurkut 38 Pääsuuttimet 170 Tyhjäkäynti 70 Kiihdytyspumppu 55 Ilma 200 Ittestäni vaikuttaa siis hiukan pieniltä suuttimet vaikka onkin noin pienet sisäkurkut. Quote Link to comment
jrasi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Sitä mietin myös, mutta kahtotaan, kun saa keksinnön käymään... Ja kyllä rungoissa ainakin lukee "DRLA 45". Ja ilmat oli muuten 180 Quote Link to comment
metake Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 40 DRLA:sta opus kertoo seuraavaa: Sisäkurkku 34 Pääsuutin 140 Tyhjäkäyntisuutin 60 Kiihdytyspumppu 35 Ima 180 Ei ole omakohtaista kokemusta 45 DRLA:sta, mutta onko 40 ja 45 kaasareissa samat sisäkurkut? Quote Link to comment
jrasi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 En osaa kyllä sannoo... Mutta kuten sanottu, kunhan saa käymään ensin. Kannattaakos noiden lorttojen kanssa käyttää jotain paineensäädintä, kun soppaa niille tarjoilee joku sähköinen pumppu? Quote Link to comment
Mika Heikola Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Ei tuo huono lähtökohta ole. Pienellä hakemisella ympäriltä luulisi pääsevän jo lähelle. Lähinnä pumpun suutin aika iso. Tyhjäkäyntiinkin voi riittää pienempi. Pääsuutinta voi olla syytä fiksata noin kympillä kumpaan suuntaan vaan. Kurkkuna on jo valmiiksi pienin jonka 45 runkoon saa. Tuo kone ei tarvii 45 kokoisia kaasareita jos on kyse katukoneesta katunokalla, mutta voidaan se silti saada toimimaan niillä. Paineensäätimen tarve riippuu vain siitä paljonko pumppu tekee painetta. Mittari väliin vaan ellei pumpusta ole arvoja tiedossa. 0.20 bar on hyvä käyttöpaine. 0.3 on liikaa ja kannattaa laittaa säädin. Nuo dellorto kirjan perusarvot taitaa olla lähinnä kisakoneille. Ainakin 45 DRLA:lle. Ei sellaisi tähän kannata kokeilla. Sopivammat on jo kiinni. Koneena nelkun 1.7, ilmeisesti vakiota kireämmällä nokalla. Kaasareina 2x DRLA45 Sisäkurkut 32 Pääsuuttimet 140 Ilmat 180 Tyhjät 62 Kiihdytyspumpun suuttimet 55 Miltäs tuo kombinaatio vaikuttaa? Metriäkään en ole koneella vielä ajanut, on jonkun edellisen omistajan käsialaa... Quote Link to comment
metake Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Nuo dellorto kirjan perusarvot taitaa olla lähinnä kisakoneille. Ainakin 45 DRLA:lle. Tuon kirjan mukaan nuo on suuttimet jotka on tehdas sinne hyväksi määritellyt, ei siis kirjan tekijän keksimiä. Tai siis kirjassa lukee että Dellortot on toimitettu normaalisti noilla suuttimilla tehtaalta, jos muuta ei ole pyydetty. Alkuperäiselle kysyjälle vinkkinä, että luota tässä asiassa Mikan sanaan, niin ainakin itse tekisin :) Quote Link to comment
jrasi Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Juu, täytyy kokeilla, mitä tuo sanoo. Yksi vaihtoehto on heittää nuo DRLA:t odottamaan roukkerirojektia ja ruuvata tuo yksi PHH40 solexi keskelle ruokkimaan konetta, jos siltä tuntuu. Pitää siis vilkaista tankin alle, että mikä pumppu siellä sytkyttää ja sitten tarvittaessa laittaa mittaria. Jostain laatikosta multa kyllä löytyy käyttämätön malpassi, minkä kaveri oli ostanut ruiskuautoon :) Kuinkahan btw. tuommoiseen PHH -vaakatuplaan saa osia? Joku italialainen ainakin ebayssa kauppasi tiivisteitä, mutta toinen hajoitin ainakin uupuu. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Kaasarien osia, pumppuja, säätimiä jne saa mm minun duunipaikasta www.freetechnics.fi PHH solexia on olemassa saksalaista, italialaista ja japsia. Osat ei sovi ristiin. Mutta on se aika epätoivoinen kaasarikin oli mikä tahansa noista. Ei kannata. Vakiokaasarilla, tai noilla dellortoilla pärjää paremmin. Ruiskun paineensäädin ei lohduta kaasarikoneissa. Quote Link to comment
jrasi Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Ok, eli Solkku saa jäädä vaikka koristeeksi. Ja sen takiahan tuo säädin mulla on, kun se on nimenomaan kaasarisäädin, joka oli ruiskuautoon ostettu ja jäänyt sitten sattuneesta syystä asentamatta. Quote Link to comment
jrasi Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Jahas, eli tankin alta löytyi Mitsuban sakkakupillinen sähköpumppu, joka lupaa paineita 4psi/0,3kg/cm² eli ~0,28bar. Siispä säädintä väliin, niin loppuu tulviminen. Quote Link to comment
mapping Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Pitäisi ostaa suuttimia, olisiko heittää kokoja? Eli nyt vakio 1600 alakerta, Autolinean Pro street kannet 39x35,5 venttiileillä, Dellorto DLRA 36 kaasuttimet. Nyt paikallaan seuraavat suuttimet: Pääsuutin:122 Seosputki:9164-2 ilma:180 tyhjäkäynti:52 kiihdytyspumppu:33 kurkku:32 Onko tuossa joku koko jota kannattaisi vaihtaa suurempaan,pienempään? Samat kaasuttimet siirtymässä myöhemmin vakioiskuiseen 94 porattuun moottoriin samoilla kansilla ja Englen W120 nokalla. Suutin kokoelma tähän kokoonpanoon? t. Jarno Quote Link to comment
metake Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Dellorto DLRA 36 kaasuttimet. Dellorton manuaali sanoo jotta tehdas setuppi noille kaasareille on: Venturi: 30 mm Ilma: 180 Pääsuutin: 122 Tyhjäkäynti: 60 Kiihdytyspumppu: 50 Joten noilla on hyvä lähteä liikkeelle. Quote Link to comment
metake Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Minkäs kokoisia suuttimia harrastajat on suosineet Weberin IDF:ssä? Itselläni nyt seuraavanlainen setuppi: 92x69, 043 kannet 40/35.5 venoilla, Scat C35, 1.25 keinuvippaset, pikkulaippanen kärmes ja 40 mm:n imarit. Kaasareina 2 kpl 2x40 IDF ja seuraavilla palikoilla: - sisäkurkut 32 - pääsuutin 125 - ilmasuutin 210 - seosputki F11 - tyhjäkäynti 55 - kiihdytyspumppu 50 Aavistuksen tuntuu olevan tyhjäkäynnillä paksulla, ja pari kunnon polkaisua täytti tallin kitkerä savulla ja ajoi säätäjän raikkaampaan ilmaan ulos tallista.. Penkkiin tuo on menossa, mutta jos sais edes sinnepäin säädettyä ennen sitä, joten olisi mukava kuulla muiden kokemuksia. Quote Link to comment
x-pj Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 "make the idle jet 1.25 the size of the throttle body" sanoo Aircooled.netin John. Eli 50 vois olla sopivampi lähtökohta tyhjäkäyntisuuttimelle. Quote Link to comment
Ketsa Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Dellortojen kiihdytyspumpun suuttimet ihmetyttää... Manuaali antaa tehdasasennus suuttimien kooksi seuraavat: tupla 36 => 50, tupla 40 => 35 ja tupla 45/48 => 55. Mistä johtuu tuo 40:sten muita selvästi pienempi suutinkoko? Mikä on logiikka tähän juttuun? Quote Link to comment
metake Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 50 vois olla sopivampi lähtökohta tyhjäkäyntisuuttimelle. Tänään huomattua parin sadan kilometrin vappuajelulla: - Pienillä kierroksilla käy rikkaalla, ja matka-ajossa kuluttaa liikaa => pienempää tyhjäkäyntisuutinta, eli kokeillaan 50:llä. - n. 3000 - 3500 rpm kohdalla alkaa nykimään, ihan kuin tulppa pimenisi, epäilys on että menee laihalle kun siirrytään pääpiirin alueelle, eli pääsuttimet liian pienet => kokeillaan 140:llä pääsuttimilla kun sellaiset löytyy hyllystä - 50 kiihdytyspumppun suutin on "tautisen iso", pölläyttää mustaa niinkuin pahinkin diesel, eli menee todella rikkaalle. Weberin kiihdytyspumpun säätö ei olekaan saadun tiedon mukaan ihan selkeä juttu, koska (ainakin IDA:ssa) kohokammion pohjassa on venttiili millä säädetään kiihdytyspumpun tuottoa, + suuttimen koko => tutkitaan asiaa.. Quote Link to comment
Lasse Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Pari juttua tuli mieleen tuosta: muuta vain yhtä juttua kerrallaan. Toinen: ootkos ihan varma ettei kipinä huku kierrosten mukana? Aina parempi varmistua... Quote Link to comment
metake Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Pari juttua tuli mieleen tuosta: muuta vain yhtä juttua kerrallaan. Toinen: ootkos ihan varma ettei kipinä huku kierrosten mukana? Aina parempi varmistua... Jep, tuo on totta, ei parane muuttaa montaa asiaa kerralla, eli aloitetaan noista pääsuuttimista. Jakajana 123:n ja tulppina Boschin 4-kärkiset, ja ongelma alkoi vasta kun vaihdoin suuttimet, vanhoilla suuttimilla tai toisilla kaasareilla ei ongelmaa ollut, joten melko varma olen ettei vika ole kipinässä, mutta jos käynti ei muutu suuttimien vaihdolla niin pitää vaihtaa tulpat varmuuden vuoksi. Quote Link to comment
x-pj Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 50 vois olla sopivampi lähtökohta tyhjäkäyntisuuttimelle. Tänään huomattua parin sadan kilometrin vappuajelulla: - Pienillä kierroksilla käy rikkaalla, ja matka-ajossa kuluttaa liikaa => pienempää tyhjäkäyntisuutinta, eli kokeillaan 50:llä. - n. 3000 - 3500 rpm kohdalla alkaa nykimään, ihan kuin tulppa pimenisi, epäilys on että menee laihalle kun siirrytään pääpiirin alueelle, eli pääsuttimet liian pienet => kokeillaan 140:llä pääsuttimilla kun sellaiset löytyy hyllystä - 50 kiihdytyspumppun suutin on "tautisen iso", pölläyttää mustaa niinkuin pahinkin diesel, eli menee todella rikkaalle. Weberin kiihdytyspumpun säätö ei olekaan saadun tiedon mukaan ihan selkeä juttu, koska (ainakin IDA:ssa) kohokammion pohjassa on venttiili millä säädetään kiihdytyspumpun tuottoa, + suuttimen koko => tutkitaan asiaa.. Veikkaisin, että oikea pääsuutin löytyy väliltä 130 -140. 125 on varmaan pieni. Ainakin IDF 44:ssa kiihdytyspumppu säädetään pienestä mutterista, joka on siinä varressa joka vetää pumpun vipua. Mutteria ulospäin, niin tulee pumpusta vähemmän bensaa, sisäänpäin niin lisääntyy. Ensin reilusti auki niin että kyykkää kaasutettessa. Sitten 3-kierrosta kerrallaan sisään niin kauan ettei enää kyykkää. Quote Link to comment
jaketech Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 free technissin kirjassa oli että pääsuuttimen koko 4Xkurkunkoko josta sitte lähetää hakee oikeeta kokoa vaihtamalla pikkusen kerralla molempii suuntiin. myös seosputki vaikuttaa siirtymä alueeseen. Quote Link to comment
pantse1 Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Itsellä oli aika saman tyyppinen pata aikaisemmin, kylläkin 1915cc, nokkana w120, ja idf 44:t 32mm kurkuilla. Rullilla säädettynä; pääsuutin 127, ilma 180, seosputki f11, tyhjäkäynti 50. Näillä pelasi hyvin ja tehoa jarrutettiin 127hp. Oli ajossa myös pieniruokainen. Tyhjäkäyntisuuttimeksi 55 on varmasti iso tuohon kombinaatioon. Itse kokeilisin 180 ilmasuutinta ja 50 tyhjäkäyntisuutinta. Quote Link to comment
metake Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Noniin, tänään taas testiajolla.. - tyhjäkäynnin seosruuvit oli päin persittä, CSP:n ohje neuvoo, että 3 kierrosta auki perussäätönä, ja se ei pidä paikkaansa. Oikea on 1 kierros auki ja siitä säädetään. kone pitää saada käymään tyhjäkäyntiä parhaiten siten, että seosruuvit on auki 1 - 2 kierrosta. Jos ruuvit on enempi auki, niin tyhjäkäyntisuutin on liian pieni, jos vähempi auki niin suutin on liian iso. Mulla asettu säätö n. 3/4 tai hiukan vähemmän auki, eli tyhjäkäyntisuutin vaihtoon, 55 => 50 - nyt pääsuutin on 140 ja pelaa isoilla kierroksilla hyvän tuntuisesti, vetää hyvin, nopeusmittarin neula tuli vastaan mutta kulku ei hyytynyt. 140 mittarivauhtia meni motarilla ongelmitta ja tuosta vauhdista reagoi kaasuun hyvin. - tuntuu kuitenkin, että tuo välialue on ehkä rikkaalla, joten tuo 125 - 130 pääsuutin voisi olla hyvä valinta, ja yläpään rikastus sitten tuolla pienemmällä ilmasuuttimella. - kiihdytyspumpun mutteri oli säädetty melko syvälle, kierettä näkyvissä n. 8 mm, säädin aukipäin siten että nyt näkyy n. 3-4 mm kierrettä ja parani, ei savuta enää kuin hieman, eikä kyykkää, pitää vielä avata hieman. tuosta kiihdytyspumpun "by-pass"- venttiilistä löysin ainoan maininnan, että käytä venttiiliä 000 ( ei yhtään ohivirtausta) ja isoa suutinta, 50 - 55, ja sitten ilmeisesti säätö tuosta mutterista. - air by-pass ruuvit ei olleet kiinni, vaan osa oli auki, osa kiinni, vedin ne kaikki kiinni ohjeen mukaisesti. - hiukan poksahtelee moottorijarrutuksessa ja liki tyhjäkäyntikierroksilla ajettaessa, mutta en äkkiseltään keksi syytä siihen ? - Pitää varmaan iskeä lambda kiinni, mun taidot korvakuulolla alkaa loppua.. Quote Link to comment
mikko k Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 hiukan poksahtelee moottorijarrutuksessa ja liki tyhjäkäyntikierroksilla ajettaessa, mutta en äkkiseltään keksi syytä siihen ? Kaasuläpät ei mee tarpeksi kiinni tai tuplat ei ole syncronissa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Tässä kun nyt kiikutaan jo melkein kallellaan näiden tuplien puolelle niin mitäs tämmöseen käkkyrään sitten pitäisi laittaa että toimisi hyvin ala-alueen + johki 4000 kierrokseen ja veis nuukasti bensiiniä. Resepti: Engle w-100 78x90,5 puristus 8 tai vähän päälle. 32/35mm vakioventtiilit ja kannet joita sipistelty. Vakio bentsiinipumppu. Jussi Quote Link to comment
metake Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Synkat tosiaan saattaa olla hiukan pielessä, kun ne on säädetty vasta korvakuulolta. Toinen epäily oli, että seosruuvit on nyt niin vähän auki, että ei toimi kunnolla ja saa poksumaan. Tänään tilasin 50 tyhjäkäyntisuuttimet, 130 pääsuuttimet ja 180 ilmasuuttimet. Ensi viikon alussä pääsee kokeilemaan vaikutusta. Ja sitten tuli tilattua tuollainen setti: http://www.csp-shop.de/products/19554a, pääsee aloittamaan säätämisen alusta :D Quote Link to comment
Guest norppa Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Jussinbussi Avataan huutokauppa: kurkku 30 pääsuutin 120 ilma 170 tyhjäkäynti 50 emulsioputkea en arvaa veikata, kun kaasarin tyyppi ei tiedossa myös tyhjäkäynnin ilmareiillä merkitystä Quote Link to comment
metake Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 - tyhjäkäyntisuutin vaihtoon, 55 => 50- 125 - 130 pääsuutin voisi olla hyvä valinta, ja yläpään rikastus sitten tuolla pienemmällä ilmasuuttimella. - hiukan poksahtelee moottorijarrutuksessa ja liki tyhjäkäyntikierroksilla ajettaessa Uudet suuttimet tuli tänään, ja nyt siis tyhjäkäynnit 50, pää 130 ja ilmat 180. Tyhjäkäyntiruuvit säädetty 1,5 kierrosta auki, joten sen puolesta tyhkäyntisuuttimet ok. Kone vetää nyt paljon pirteämmin, mutta aavistus olis toivomisen varaa siirryttäessä tyhjäkäynti alueelta "välialueelle". Update kitin pitäisi jeesata juuri sille alueelle, joten odotan sen saapumista ja jatkan sitten säätöjä. Ruotsiin mennään näillä säädöillä ensi viikonloppuna :) Quote Link to comment
x-pj Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Mikä mahtais olla ongelma? Autossa IDF44 tuplat. Vapaana tyhjäkäynnillä ja ajettaessa tasakaasulla 1500 -2000 rpm seokset on kohdillaan, mutta kun ajaa tyhjäkäyntikierroksilla n 1000 rpm seokset tippuu laihalle. Seosmittari näyttää vapaana tyhjäkäynnillä noin 13, tasakaasulla 1500 - 2000 noin 16, mutta ajettaessa tyhjäkäyntinopeudella noin 19 ja kone alkaa popsottamaan. Popsottaa vaimeesti myös moottorijarrutuksissa, mutta mun pakarin liitoksetkaan ei välttämättä ole tiiviit. Tyhjäkäynnillä synkronisointi näyttäs olevan kohdillaan. Quote Link to comment
tmm Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 aihetta sivuten... Löytyykö tyhjäkäyntisuutinrunkoja kuusio, kuusiokolo tai jollain muulla näppärällä kannalla. Tuomas edit: weber idf Quote Link to comment
Pedalpusher Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Mikä mahtais olla ongelma? Autossa IDF44 tuplat. Vapaana tyhjäkäynnillä ja ajettaessa tasakaasulla 1500 -2000 rpm seokset on kohdillaan, mutta kun ajaa tyhjäkäyntikierroksilla n 1000 rpm seokset tippuu laihalle.Seosmittari näyttää vapaana tyhjäkäynnillä noin 13, tasakaasulla 1500 - 2000 noin 16, mutta ajettaessa tyhjäkäyntinopeudella noin 19 ja kone alkaa popsottamaan. Popsottaa vaimeesti myös moottorijarrutuksissa, mutta mun pakarin liitoksetkaan ei välttämättä ole tiiviit. Tyhjäkäynnillä synkronisointi näyttäs olevan kohdillaan. Koittasin varttikierroksen seosruuveja aukipäin. Tai heti kerralla puoli rinkiä auki niin katoaa vika varmasti jos siitä on kyse ja sitten vartti takaisin kiinni ettei käy liian paksulla. Mulla teki moottorijarrulla tuota ja seosruuvi autto. Quote Link to comment
x-pj Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Mikä mahtais olla ongelma? Autossa IDF44 tuplat. Vapaana tyhjäkäynnillä ja ajettaessa tasakaasulla 1500 -2000 rpm seokset on kohdillaan, mutta kun ajaa tyhjäkäyntikierroksilla n 1000 rpm seokset tippuu laihalle.Seosmittari näyttää vapaana tyhjäkäynnillä noin 13, tasakaasulla 1500 - 2000 noin 16, mutta ajettaessa tyhjäkäyntinopeudella noin 19 ja kone alkaa popsottamaan. Popsottaa vaimeesti myös moottorijarrutuksissa, mutta mun pakarin liitoksetkaan ei välttämättä ole tiiviit. Tyhjäkäynnillä synkronisointi näyttäs olevan kohdillaan. Koittasin varttikierroksen seosruuveja aukipäin. Tai heti kerralla puoli rinkiä auki niin katoaa vika varmasti jos siitä on kyse ja sitten vartti takaisin kiinni ettei käy liian paksulla. Mulla teki moottorijarrulla tuota ja seosruuvi autto. Koitin avata seosruuveja lisää, mutta rupee käymään tosi rikkaalla (seokset 1:11). Pelkään, että tulpat nokeentuu. Päädyin vaihtamaan numeroa isommat suuttimet. Se tuntu poistavan tuon ongelman. Pitää varmaan seuraavaksi kokeilla pienemmillä kurkuilla. Taitaa olla nyt liian isot kurkut ja siksi vaikea säädettävä alapäästä. Quote Link to comment
metake Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Vaihdoin pakoputken joka on aiempaa selvästi äänekkäämpi, niin alkoi kuulumaan selkeästi paukahduksia moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynnin tuntumassa. Vaihdoin tänään sitten takaisin 55 tyhjäkäyntisuuttimet, niin poksahtelu loppui ja nyt tuo välialuekin toimii kunnolla. Aletaan olla melko lähellä kelvollisia säätöjä, vielä kun sais sen update kitin... Quote Link to comment
metake Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Update kit saapui, mutta en vielä ehtinyt asentamaan paikalleen. Sarjan hintakin alkoi osittain selittyä, kun setti sisältää samalla kaasuttimen korjaussarjat. Setissä näkyy "sisäkurkun" koko olevan 34, joten ei ainakaan pitäisi ahistaa tuossa mun koneessa. Mukana tuli myös uudet ilmasuuttimet ja pääsuuttimet, jotka käsketään asentamaan setin mukana. Ilmasuutin on 180, joka on sama kuin mulla nyt oleva, mutta pääsuutin on 160 joka tuntuu huiman suurelta, mutta kun kurkun halkaisija kasvaa ja virtaus paranee muutenkin, niin ilmeisesti myös pääsuutinta pitää kasvattaa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.