Jump to content

Latolöydöllä Urhoilemaan


Recommended Posts

Posted

Tiaraan taisi tulla aikanaan tehtyä kolmiotukivarret, joten jousitustyyppi ilmeisesti muuttui? Tuota 16. pykälää tuli silloin luettua ja sitä oikein väljästi tulkiten Tiarankin etupää mahtuisi sääntöön. Pitääkö rakentaa uusiksi ennen kevättä, kun ohjelmassa olisi kuitenkin hammastangon vaihto? Tosin joustintukea ei lasikuitukoriin saa kovin helposti tehtyä.

Posted

Tiara oli nimenomaan syy miksi mainitsin noista poikkeuksista.

Muuta vaan jos homma ei aiheuta myöhästystä ens kauden osallistumisista.

Muuten voit odottaa että Tiaran vauhti aiheuttaa sen, että joudut ylivoimaisena

muuttamaan sen sääntöjen mukaiseksi.

 

Mika

Posted

Heh heh. Ylivoimainen, Tiara? Vuonna 2020?

 

Mutta kuten kuvasta ilmenee, niin lisätuennaksi on asennettu ylätukivarsi ja reaktiotanko. Alatukivarsi ei näy kuvassa, mutta on 02:n alkuperäinen, kallistuksenvaimennin on alkuperäinen mutta uudessa paikassa ja etutolppa on alkuperäinen mutta vähän lyhennettynä. Omatekoinen coilover ja Ladan iskari. Sääntöjen vaatimuksesta ajossa oli jarrusatula paikoillaan. Nopeuden puolesta ei olisi ollut tarvetta.

Urhon henkeä on tavoiteltu sillä, että osia on haettu kuusen, koivun ja muun puuston alta. Toimisi varmaan ihan ok, jos pääsisi edes niin kovaa että saisi kokeiltua.

post-459-13888361651149_thumb.jpg

  • 1 month later...
Posted

Joulu on taas ja kamera pitä tyhjentää, joten muutama kuva lohkon ääressä hikoilusta.

 

Ensimmäinen kuntoilutehtävä oli pitää toisessa kädessä puukkosahaa ja ruiskuttaa toisella kädellä sahan terälle tenua. Ihan hauskaa hommaa huonon työpäivän jälkeen... Ja tulihan hommasta hyvä mieli, kun saa pelastettua viattoman lohkon vesilotrauksista pois :-)

 

post-102-13888361706434_thumb.jpg

 

Seuraavassa kuntotestin osuudessa saikin sitten hikoilla jo hiukan enemmän. Ja tuntea itsensä vanhaksi... Parikymmentä vuotta sitten jaksoi heilua valimon putsaamossa urakalla ison rälläkän kanssa, mutta nyt pikkurälläkkäkin tuntui pirulta pideltäväksi :-/

 

post-102-13888361707772_thumb.jpg

 

Viimeinen homma olikin sitten pestä lohkosta oksettava glygolin haju pois. Sen lisäksi että lohkosta lähti allergiaa aiheuttava aineet pois, antoi konetiskiaine rälläköidyille pinnoille nätin harmaan pinnan. Vai synyiköhän glykolista ja konetiskiaineesta tee-se-itse anodisointi myrkkyä ;-)

 

post-102-13888361708125_thumb.jpg

Posted

Kohta säkin oot niin vanha, ettei enää juurikaan jaksa rälläköidä. Ja ajeletkin vaan möhköillä kuin herrasmiehet ikään... ;-DD Pussihousuikä lähestyy...

 

Ei vaan. Hienoa työtä tämän projektin kanssa!

Posted

Jep, onneksi on jo välijäähdytin möhköön... Ehkä kuitenkin ottaa vielä jonkun vuoden ennen kuin kolffin osiin perustuva möhkö tontille tulee :-)

 

Moottorin kylmäkallea sovittaessa ehti jo hetken käymään kylmät mielessä, mutta juuri ja juuri sopi T-1 puhaltimen kanssa kone perälle. Tilan puute juontaa eteen- ja ylöspäin siiretystä laatikosta, josta ei viimeksi tätä ruuvatessa ollut ongelmaa moottorin ollessa nelkku. No, nyt mahtuu luukku kiinni ilman jatketta, mutta paloseinään jää väliä vain noin 7cm. Kaippa se on riittävästi?

post-102-13888361711124_thumb.jpg

 

Keula on ollut aktiivisimman rakentelun alla ja eri rakentelutyylejä on yhdistelty rohkeasti...

* Ajettavuutta on parannettu sata varmalla vanhan koulukunnan kikalla. Akku siirtyi kabiinista keulalle ja painon jakauma parani. Samalla kyllä parani turvallisuuskin ja se oli kyllä alulle paneva voima tässä yllättävän työläässä muutoksessa (käytännössä kaikki sähköt menivät uusiksi, sori Petteri...).

* Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Germanlookissa (tai ainakin sen suomalaisessa alalajissa) tarkoitus on pultata kuplaan Porschen osia sen enempää kokonaisuutta miettimättä... No oli miten oli, osia on possusta lisätty ja sen seurauksena piti hiukan jälkikäteen mietiskelläkkin. Nyt ohjausakselistoon on lisätty 911:ssa oleva laakeri hammastangolta lähtevään ensimmäiseen ohjausakselin tumppiin. Nyt ohjauksen pitäisi olla jo niin lähelle 1:1 possua vastaava, jotta usko on kova siihen, että enää ratti ei ravistelisi missään oloissa (renkaiden ollessa kunnossa).

* Kolmas rakentelulaji jota keulalla on käytetty on nuorison suosima thyyninki, eli olemassa olevien ominaisuuksien huonontaminen... Tätä lajia edustaa yksipyyhinjärjestelmä. Tuo on asennettu aikoinaan oikean systeemin puuttumisen tähden ja nyt muokkasin sen käyttämään 60-lukulaisen kuplan pyyhkimen vartta. Ei vieläkään alkuperäisen veroinen, mutta taassa erilainen :-)

post-102-13888361713886_thumb.jpg

 

Valtakunnan ykkös VW-taiteilijaltakin saapui odotettu kirje ja kirjeeessä värimallitarra. Hyvin sopii hopean harmaa tarran sävy tummaan siniseen ja tarran laatukin oli erinomainen! Suosittelen ehdottomasti väelle kipaisua osoitteeseen http://www.tarrat.info laittamaan tilaus sisään, jotta on itsellekkin jotain kivaa pukilla tuotavana :-)

post-102-13888361714217_thumb.jpg

Posted

Aika jännää miten paljon yhtäläisyyksiä tuossa lohkossa on CT lohko ja typ-1 lohkon kanssa. Taitaa CT lohko olla toi välimalli wasserin ja Typ-1 lohkojen välissä.

Posted

Kannattaa vissiin laittaa toi akku kunnon koteloon jos se on pensakamojen kanssa samassa osastossa ja noin keulassa. Vaikka kaikki ollaan rattimiähiä, niin joku muu voi tulla keulaan ja ei hyvä.

Guest Toheltaja
Posted

Njää, jos kolaroidaan niin sitte kolaroidaan kunnon pamauksen ja liekkien saattelemana :D

Posted

En ole itse purkanut koskaan CT moottoria, joten en osaa yhtäläisyyksistä sanoa, mutta saman näköisiä kyllä ovat. Epäilen kyllä, että varhainen wasseri ja CT ovat sukua sisäosiltaankin. Uudempi wasserihan sitten eroaa laakeroinin suhteen jo merkittävästi T-1 moottoreista.

 

Akku saa tukevan kiinnityskehyksen lisäksi päällensä vahvan kumimaton, joten navat eivät yhteen ota vaikka kuinka pyörisi ja nokkapelti ja sen alla olevat rojut alaspäin tulisi. Todennäköisemmän oikkarin aiheuttajan (putoavan työkalun) varalle laitoin akun plussakaapeliin kumisen akunkengän suojuksen.

 

Vai että ollaan kaikki rattimiehiä... Lassesta en tiedä, mutta itse voin vain sanoa useasti päässeeni radalla ajamaan rattimiehen perässä :)

  • 5 weeks later...
Posted

VAROITUS!

Hyvät kimppatallimme harrastajat, sain tänään race -fiilistä nostattavat lähetykset Lautamäki Motorsportilta ja Mäntykiven Sepin tarrapajalta. Tämän seurauksena huomenna saatta tallilla olla kovat pärinät päällä ja huomaamatta räkä lentää :-)

 

post-102-13888361774361_thumb.jpg

Posted

Taitaa olla 50 lätkä ku ei noilla paljo lujempaa pääse. Superbeetle sentään jo kulkeekin ;)

 

Päristellä saat, mutta ei o ollu sitten tapana tehdä tallilla mitään.

 

 

Nimimerkillä: Kävin tänään tallilla viettäen n. 3 minuuttia pällistellen projektia.

Posted

Juuri näin. Viidenkympin lätkä perään herättämään huomiota, että kukaan holtiton superbiitle kuski ei aja päälle :-)

 

Eikö ollut jymymandariinia mukana, vai miksi voimat eivät riittäneet kuin projektin pällistelyyn? Tules huomenna tallille, niin pidetään tallin sisäiset päristelykilpailut...

Posted
Aerodynamiikka paranee..

 

Ahaa, ilmeisesti tuolla kompensoidaan kuskin puoleisen kyljen kasvanutta ilmanvastusta. Paha ilmanvastusta kasvattava kohta kuskinoven ja takakyljen kohdalla. Ovi takakylkeä littanampi ja rakokohtaan muodustunut ikävä ilman kulkua jaruttava kohoke.

 

Hymiö ( etten tule kierosti ymmärretyksi )

Guest Toheltaja
Posted

jos siihen on vaan liimattu semmonen biltemasta saatava reunan suojapehmikekumilärtsä, ja se näyttää kuvissa vaan isommalta raolta ;) Ei sitten kato varikolla seistessä taas kolhi muitten autoja, ku autossa rampataan sisällä jatkuvasti :D

Posted

Heh-heh! Hauskoja miehiä nuo Arto ja Jani... Toinen ajaa kaareva lasisella möhköllä, mutta etsii siitä huolimatta kuplan muotoihin sopimattomia kaarevia pintoja ja toinen lukee GTi makazinea =-]

Tiukasta kritikistä huolimatta ovet saavat edelleen roikkua M8x25 pulttien varassa odottamassa saranatappien saapumista ja vasta niiden asentamisen jälkeistä säätämistä...

 

Tänään keksi hyötykäyttöä 88 slipareille (tai oikeammin sovelsin Valtosen ideaa). Wasserin lohkon ja ilmaputken väliin tuleva holkki ei ollutkaan syystä tai toisesta "pudota-paikoilleen" -osa, vaan 90,5mm putken pitää olla helmastaan noin 1,5mm vakiota ohuempi sopiakseen holkkiin. Putken sorvaukseen ei itsellä valitettavasti ole soveltuvaan sorvia, joten putken ohennus ja lyhennys pitäisi saada kerrasta osumaan kohdalle rahan säästämiseksi. 88 sliparin avulla putken pituuden määrittäminen kuitenkin onnistui kohtuu helposti ja viimeisen kympin saa kohdalleen lohkon dekkipinnan oikaisussa.

post-102-13888361811096_thumb.jpg

Ei ihan tuumalla tarvitse putkea lyhentää, mutta kauksikaan ei jää 76mm kampi + 5,352IN kanget + 34mm puristekorkeus + 1mm dekkiä yhdistelmällä.

  • 2 weeks later...
Posted

Sain putket sorvarilta ja ensimmäinen reaktio putkia katsellessa oli "Nyt on tullut mitattua jotain pahasti pieleen...".

post-102-13888361830017_thumb.jpg

 

Hetken tuijottelulla silmä alkoi tottumaan typistettyyn putkeen, mutta edelleen vahvasti pahaa peläten aloin sovittamaan niitä lohkoon. Joka putki kuitenkin sopi paikoilleen ongelmitta ja kampi mahtuu pyörimään ihan hyvillä turvamarginaaleilla. Jopa öljytykkien suunnat olivat putken sisään :-)

post-102-13888361830854_thumb.jpg

 

Vielä yksi kuva, josta saa hyvin mittasuhdetta wasserin korkeammasta dekistä ja sen vaatimasta putkesta. Aika paljon joutuu taiwanin jäähypeltiä lyhentämään...

post-102-13888361831012_thumb.jpg

Posted

Oletko Masa jo laskenut montako samaa vauhtiosaa on seperpiitlessä ja pakettikolffissa? ;-)

 

1,85mm jäi putken helman vahvuudeksi, eli milli enemmän kuin pahamaineisessa 88spliparissa.

  • 2 weeks later...
Posted

Joulun aikoihin tuli luettua California Lazzen sikkipyörän opas ja pitihän sitä kokeilla, että syntyykö kuvio alumiinipeltiin tosiaan niin helposti kuin kirja antaa ymmärtää. Oman sikkipyörän pieni kitasyvyys tosin asettaa aikapaljon rajoitteita. Amerikanliekit eivät sytytä, joten tein tälläisen vinkkari ratkaisun :-)

post-102-13888361871615_thumb.jpg

 

Tänään alkaneen talviloman tavoitteeksi asetin saada Urvelon jarrut kondikseen. Takajarrut olivat latosäilytyksen ansioista totaalisen jumissa (yksikään mäntä ei liikkunut), mutta ruosteenirroitin ja paineilma sai kuitenkin lopulta männät plumpsahtamaan ulos. Etupään jarrut sen sijaan menevät turvallisuusparannuksen muodossa totaalisen uusiksi.

 

Ensimmäinen osa etujarrujen päivityksessä oli itse levyn teko. Valintakriteerit olivat levyratkaisuun toimivuus, varaosien saanti ja järkevä hankintahinta. Eli bolt-on juttuja ei haettu... Endurancen puolella tuli tapeltua nahkahousuauton irtokeskiölevyjen murheiden kanssa, joten päätin siirtää siinä jo maksettuja oppirahoja Urhoon. Peruslähtökohtana oli unohtaa alumiini ja kaikenmaailman kelluvat levyratkaisut... Hiukan huhuilemalla löytyi vesivessan 4x100 jaolla oleva napa, johon käy kuplan jarrulevyn laakeritkin. Aivan täydellistä napaa tuosta ei saanut, koska jarrulevy piti jäähdytyksen maksimoimiseksi asentaa navan takapuolelle. No, tuskin kesken Urhoa tarvitsee kiireellä levyä vaihtaa :-) Pulttikaupast pitää vielä hakea kovia M8 pultteja ja metallilukko muttereita ennen lopullista asentamista.

post-102-13888361873227_thumb.jpg

post-102-13888361873436_thumb.jpg

Henkilövaaka muuten näytti tuolle paketille painoksi 5,6kg ja siviiliauton osakasassa olevalle 911 navalle ja levylle samaten 5,6kg. Epäilin jo vaakaa, mutta asentajalle se se kyllä osasi lisätä melkein satakiloa tuohon painoon :-/

Posted
vesivessan 4x100 jaolla oleva napa=mikä auto?

 

Ei ole autosta, vaan kulkuneuvosta. Vaak konsernin korollan korvikkeen takapyörä 80/90-lukujen vaihteesta.

Posted
näyttääpi kovasti golf osalta...

 

2 golffissa on sama takapyöränlaakeri kun kuplassa etupäässä. Muuttuuko raideväli verrattuna normi vaaka-akseli/ levyjarrukeulaiseen kuplaan ?

Posted
2 golffissa on sama takapyöränlaakeri kun kuplassa etupäässä. Muuttuuko raideväli verrattuna normi vaaka-akseli/ levyjarrukeulaiseen kuplaan ?

 

Ei tullut moista vertailua tehtyä ja kun vanteetkin ovat eri, niin ei pysty oikein edes veikkaamaan. Korollan korvikkeessa on laakerit lähempänä toisiaan kuin kuplassa, joten vaati holkin ulomman laakerin alle + kiristysmutterin prikan alle toisen prikan.

Posted

Toisen puolen jarrun ehdin sovittelemaan tänään paikoilleen. Mitoitus oli muuten erittäin onnistunut, mutta ääriasentoon kääntäessä satula napsahtaa kiinni kallistuksenvakaajaan. Pitää rajoittaa kääntöä, löytää erimuotoinen vakaaja tai korvata vakaaja ulosjouston rajoitinvaijerilla. No, tuo on pala kakkua, mutta jäähdytysilman tuominen navalle onkin haastavampi homma. Saattaa olla että jäähdytysilmaputken takia on joka tapauksessa rajoitettava kääntöä.

 

Tältä levy näyttää paikoillaan satulan kera:

post-102-13888361875069_thumb.jpg

 

Halkaisijan suhteen mitoitus meni nappiin ja jarru sopii 15IN aitoon korollan vanteeseen. Tosin et on pielessä ja vanne napsahtaa kiinni jouseen:

post-102-1388836187581_thumb.jpg

Posted

Muutaman monimutkaisemman proton jälkeen päätin tehdä hyvin yksinkertaisen ratkaisun jarrujen jäähdytysilman viennille. Jarrulevyn keskiössä on sen verran hyvin tilaa, että en nähnyt tarpeelliseksi tehdä kilpeen edes ilmalle "lisäkoteloa".

Ilma tuodaan lokariin tööttörinkulan seudulle tehdystä reiästä 60mm letkulla navalle. Isomman letkun sovittaminen olisi ollut aikasta hankalaa, joten tuo saa riittää. Mitään megajäähdytystä tässä käytössä ei tarvita, joten tavoite on saada lähinnä levy jäähtymään mahdollisimman tasaisesti molemmin puolin. Haaveena on pystyä käyttämään Motonetin halppis jarrupalaa etusatuloissa ja sillä tienata aherruksen vaiva takaisin...

 

Kilpi sikakitillä tiivistettynä ennen maalausta:

post-102-13888361878423_thumb.jpg

 

Rakennelma valmiina + alumiiniputki hahmottamassa ilmaletkun ottamaa tilaa:

post-102-13888361879648_thumb.jpg

Mr. Volkkaristille kiitos avusta jarrujen ilmauksessa. Ja lämmittihän se sydäntä, että jarrupoljinta kehuttiin suurin piirtein yhtä hyväksi kuin superpiitlessä :-)

 

 

Perjantaina posti toi Pietarsaaren Metallipajalta hienon yksityiskohdan Urhoon. Jotain pikku puuhastelua vielä pitää tehdä ennen kuin projekti on sitä vaille, että tarvii enää stanssata sarjanumero tähän Hepsterin tekemään taideteokseen. Ei kyllä taida raaskia noin hienoa kilpeä laittaa varapyöräkoteloon, vaan pitää etsiä kojetaulusta sille näkyviltä hyvä paikka.

post-102-13888361880508_thumb.jpg

Posted

Eip kestä, kiitos vaan matkaseurasta. Kyllä vaikuttaa siltä että on ajoharjoittelukykyinen vekotin. Harmi kun satuloiden tärkein teksti jää vanteet taakse piiloon :( Lainaat emännältä kynslakkaa ja maalaat sen tekstin renkaaseen ni ei jää epäselvyyksiä :D Pidetäänkö hiihtolomalla ahiajomelutestit sorkkalantiellä ?

Posted

Tänään sain aikaiseksi rakentaa siimapyörälle trikkerilevyn ja sen anturille kiinnikkeen. Lähtökohdaksi olin hankkinut Oberin Tampereen asiamieheltä Bugpackin teräksisen irtonavallisen siimapyörän, Empi HD pultin ja JaniM:ltä trikkeripyörän 20mm keskireiällä. Tarkoitus oli saada siimalle painoa ja riittävän suuri halkaisija, mutta muuten mitään insinöörimäisen tarkkaa ja valmista suunnitelmaa ei ollut. Eli ihan "tekemällä syntyy" ajatuksella lähdin matkaan. Linkit edellä mainittuihin osiin:

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category=

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category=

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category=

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4978

 

Hiukan osia mittailtua alkoi suunnitelma hahmottua. Heti ensimmäisenä tuli havaittua, että ainakin yksi vapaataival tuli ansaittua osien valinnalla, wasserin oma siimapyörän 68-48-10 stefa kävi Bugpackin navalle suoraan. Harvinaista tsäkää näissä hommissa :-)

Muilta osin suunnitelma hahmottui sellaiseksi, että trikkerilevy hihnapyörän ulkopuolelle ja latalla bensapumpun kiinnityspulttien paikasta anturille kiinnike. Trikkerilevyssä oli 4x65mm pulttijako ja siimapyörässä jako on 6x60mm, joten noista sai kyllä parin naitettua pienellä viilaamisella ja poraamisella. Lohkosta piti hiukan puukkosahata ylimääräistä korvaketta pois, jotta anturin kiinnikkeestä pääsi tekemään yksinkertaisen pahvimallin. Itse kiinnike syntyi vanhan koulukunnan menetelmiä (rautasaha ja viila) käyttäen 4mm teräslevystä. Alla olevassa kuvassa rakennussarjan osat lukuunottamatta trikkerilevyn ja siiman väliin tehtyä 4mm shimmiä:

post-102-13888361890637_thumb.jpg

 

 

Ehdin tykästymään tuohon Empin siimapyörän pultin näppäryyteen (paljon kätevämpi pyörittää konetta räikällä kuin lenkkiavaimella), joten trikkerilevyn kanssa pitää käydä sorvin ääressä pyöräyttämässä siihen niin iso reikä, että pulttin kanta menee siitä lävitse. Pieni hipaisu pitää ottaa ulkokehästäkin, että saa hilseen pois ja muutenkin paremma pinnan (ei ole ollut tuleentuijottajalla ihan paras päivä tuota tehdessä).

Siimapyörälle kertyi aika tarkkaan 2,0kg ja sitä pidän passelina tuon kokoiselle pyörälle. Tämän siiman etuna on myös se, että voin kääntää TDC kohdan alaspäin pois anturin alta helpottamaan ajoituksen tarkistusta lampulla. Tältä rakennelma näyttää tällä hetkellä:

post-102-13888361893478_thumb.jpg

 

Edellisessä kuvassakin näkyvä öljypumppu tuli hommattua pitkän harkinnan jälkeen Rev Masterilta Bugfuelin avustuksella. Enimmäkseen harkinta koski sitä, että tehdäkkö kuivasumppu vai ei. Märkäsumppuun kuitenkin päädyin ja sille puolelle en oikeastaan muuta pumppu edes löytänyt. Mutta tuo Rev Master on kyllä ainakin paperilla juuri passeli:

- 38mm rattaat

- ratas ja akseli samaa puuta

- rattailla ohjaus kannessa

- paineen rajoitusvena kannessa

- fullflow lähtö kannessa

Onpahan nyt sitten ainakin yksi lentokoneeseen suunniteltu osa Urhossa :-)

post-102-13888361892878_thumb.jpg

Posted

Onks toi hihnapyörä std kokoa vai ns powerpulley kokoa? Jos ei jälkimmäistä, olikos tota saatavilla pikkupyörällä?

 

Joo, ei nyt puusilmä erota kokoa toisista eikä jaksa kataloogeja selailla.

Posted

Mikä on virallinen powerpulley koko? Wasserin peltiseen hihnapyörään verrattuna tuo on pikkuisen pienempi. Ja tuo trikkeri on 132mm, joten siihen voi hahmottaa mittasuhteita. Mutta ei tuo mikään sumppupumpun kanssa käyvä minipyörä ole, eikä tuosta ole tuon lisäksi kuin uraton versio tarjolla.

  • 3 weeks later...
Posted

Viikon tein itse ja säästin koneistamokuluja tulee tässä...

Netistä löytyy monia tapoja muuttaa wasserin pinnapulttijako OXY:yn sopivaksi, mutta yleensä ne perustuvat jyrsinkoneen käyttämisen mahdollisuuteen. Kiersin jyrsinkoneen puuttumisen seuraavalla tavalla:

* Lohkon pinnapulttien kierrereikien aukiporaus pylväsporassa 12mm poralla (helppoa kun lähtöreikä on M12).

* M14 kierre perään, alku pylväsporassa, loppu käsivääntimellä.

post-102-1388836195309_thumb.jpg

* Pulttikaupasta metrin pituinen M14 8.8 kierretanko.

* Rälläkällä 43mm pituisiksi pätkiksi.

* Pätkään pari mutteria kireälle toisiaan vasten.

* Palikka muttereista kiinni sorviin siten, että yhden leuan ja kalikan väliin 2mm vahva prikka.

* Keskiöporalla keskiöporaus

post-102-1388836195143_thumb.jpg

* Yritin tehdä reiän ja M8 jengan samalla kiinnityksellä sorvissa, mutta sotien väliseltä ajalta peräisin olevalla sorvilla homma ei vain onnistunut (reikä meni muutaman kympin vinoon ja pinnapultti sojotti minne sattuu).

* Keskiöporatun holkin päähän rälläkällä ruuvarin viilto.

* Paikoilleen ruuvaus, irroitus, lyhennys ja uudelleen paikoilleen ruuvaus.

* Paikoillaan olevaan holkkiin reiän poraus merkin kohtaan ja M8 kierre perään.

post-102-13888361953539_thumb.jpg

* Loput 15 holkkia ja pinnapulttien pituuden sovitus seuraavaksi...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...